Δευτέρα, 06-Οκτ-2025 13:34
Πώς βαθμολόγησαν οι πολίτες τα δημόσια νοσοκομεία
 
 
Τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία των νέων ψηφιακών υπηρεσιών στην Υγεία και την αξιολόγηση των ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία παρουσίασαν, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι οι νέες αυτές εφαρμογές είναι "χαμηλού κόστους αλλά με πολλαπλασιαστικό όφελος", καθώς συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Όπως προέκυψε από τα στοιχεία, το MyHealth App έχει ήδη εγκατασταθεί από 1,6 εκατομμύρια πολίτες, ενώ η τηλεφωνική γραμμή 1566 έχει δεχθεί περισσότερες από 600.000 κλήσεις. Μέσω των δύο αυτών καναλιών έχουν ήδη προγραμματιστεί πάνω από 200.000 ραντεβού, εκ των οποίων τα 133.000 ηλεκτρονικά και τα υπόλοιπα μέσω τηλεφώνου.
Η γραμμή 1566 έχει σχεδιαστεί να διαχειρίζεται 11.000 κλήσεις ημερησίως, ωστόσο την 1η Οκτωβρίου σημειώθηκε εντυπωσιακό ρεκόρ με 162.000 κλήσεις σε μία μέρα. Από το περασμένο Σάββατο, προστέθηκε και η δυνατότητα call back, ώστε οι πολίτες να μην περιμένουν σε αναμονή και να δέχονται επιστροφή κλήσης.
Στο σύστημα συμμετέχουν πλέον 12.600 γιατροί από 40 ειδικότητες, ενώ κάθε γιατρός στα δημόσια νοσοκομεία υποχρεούται να διαθέτει 12 ραντεβού την εβδομάδα, κάτι που αντιστοιχεί σε 7 εκατομμύρια επιπλέον ραντεβού ετησίως.
Τα πρώτα δεδομένα της αξιολόγησης των ασθενών που νοσηλεύτηκαν στα δημόσια νοσοκομεία από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου παρουσίασε η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλβιρίδη.
Από 79 εκατομμύρια sms, απαντήθηκαν 14.885 ερωτηματολόγια, με τα αποτελέσματα να δείχνουν πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης: το 92% των ασθενών δήλωσε ότι είχε θετική εμπειρία, ενώ ιδιαίτερα υψηλή είναι η εκτίμηση προς το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Παρόλα αυτά, περιορισμένη ικανοποίηση καταγράφεται για την καθαριότητα, την επαρκή στελέχωση και τη συμμετοχή των ασθενών στις αποφάσεις θεραπείας. Μόλις το 48% αξιολόγησε θετικά το φαγητό των νοσοκομείων.
Το 31% των ερωτηματολογίων προήλθε από νοσοκομεία της Αθήνας, ενώ η συμμετοχή ασθενών από την Αττική ανέρχεται σε 20,4%.
Υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης εντοπίζονται στις καρδιολογικές και χειρουργικές κλινικές, ενώ χαμηλότερα στις παθολογικές.
Δείτε δεξιά στα σχετικά αρχεία τα αποτελέσματα αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενή στα νοσοκομεία του ΕΣΥ και πώς μπορείς να κλείσεις ραντεβού μέσω της εφαρμογής MyHealth App
Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να είναι διαθέσιμος ο Ψηφιακός Βοηθός για την Υγεία
Οι ειδικοί έχουν επισημάνει εδώ και χρόνια ότι η φλεγμονή είναι φυσικό στοιχείο της γήρανσης. Ωστόσο μια νέα μελέτη υποδηλώνει ότι μπορεί να είναι περισσότερο απόρροια του περιβάλλοντος στο οποίο...
Γράφει η Mohana Ravindranath
Ένα σοβαρό κρούσμα γρίπης με νοσηλεία σε ΜΕΘ.
Οι ιατροί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον Ψηφιακό Βοηθό Ιατρού μέσω του myHealthDoc και να αποκτήσουν άμεσα πληροφορίες από τον φάκελο του ασθενή.
Ασθενείς και εργαζόμενοι κάνουν λόγο για υποστελέχωση, έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού και υπερφόρτωση των κλινικών.
Ένα εργαστήριο προσπαθεί να τις ανακαλύψει.
Γράφει η Nina Agrawal
Η Ζ. Κωνσταντοπούλου κατήγγειλε ανίερη συμμαχία της κυβέρνησης με πρόσωπα στην αντιπολίτευση.
Η Καρδιοχειρουργική έχει εξελιχθεί θεαματικά τις τελευταίες δεκαετίες
Παρόλο που ο εγκέφαλος μπορεί να αναγεννηθεί, αυτή η διαδικασία είναι περιορισμένη.
Γράφει η Rachel E. Gross
Όπως επισημαίνει ο υπουργός Υγείας, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης έχει πλέον διαμορφωθεί στις 3 ώρες και 30 λεπτά.
Η συνεχής αύξηση των περιστατικών καρκίνου μεταξύ ατόμων ηλικίας 20 έως 40 ετών προκαλεί ανησυχία.
Ένα μήνυμα πρόληψης, δύναμης και ελπίδας για την υγεία του μαστού.
Γράφει ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος
Η DMB επιδρά κατά των φλεγμονών, των καρδιακών και νευροεκφυλιστικών παθήσεων.
Επηρεάζουν τα κέντρα ανταμοιβής και οδηγούν σε φαύλο κύκλο υπερφαγίας.
Πώς προκαλείται οξεία δηλητηρίαση.