Δευτέρα, 14-Ιουλ-2025 12:52
Ξεκινά αύριο η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566 για πληροφορίες υγείας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 13.48
Με στόχο την ενίσχυση της προσβασιμότητας και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, παρουσιάστηκε σήμερα από το Υπουργείο Υγείας η νέα, ενοποιημένη και δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566. Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, η γραμμή αυτή αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα στην αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) και στη διευκόλυνση της επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι σήμερα λειτουργούσαν περισσότερες από 100 αποσπασματικές γραμμές στον χώρο της Υγείας.
Ταυτόχρονα, ξεκινά και η εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς, με την αποστολή των πρώτων 2.000 μηνυμάτων SMS σε όσους έχουν εξέλθει από νοσοκομεία, καλώντας τους να μοιραστούν την εμπειρία τους.
"Η λειτουργία της γραμμής 1566 σηματοδοτεί μια ουσιαστική αλλαγή στο σύστημα Υγείας. Μέσα από την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, προχωράμε στην πράξη στον εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ", υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης, επισημαίνοντας πως η ιδέα προήλθε από το επιτυχημένο παράδειγμα της γραμμής 1535 του Υπουργείου Εργασίας.
Η νέα γραμμή θα λειτουργεί ως πολυεργαλείο εξυπηρέτησης, παρέχοντας πληροφορίες για τις εφημερίες σε νοσοκομεία και φαρμακεία, δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού με γιατρούς (και με νοσοκομεία από τον Σεπτέμβριο), ενώ θα καλεί επίσης τους πολίτες για απογευματινά χειρουργεία, προληπτικούς ελέγχους στο πλαίσιο του προγράμματος "Προλαμβάνω" και για διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους στο σπίτι.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης χαρακτήρισε τη νέα πρωτοβουλία ως μια σημαντική καινοτομία, σημειώνοντας: "Ξεκινά η εβδομάδα με μια δράση που απλουστεύει τις διαδικασίες και επιτρέπει στους πολίτες να έχουν άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση". Υπενθύμισε μάλιστα ότι το 14% των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης διοχετεύεται στον τομέα της υγείας, αποδεικνύοντας τη βαρύτητα που δίνει η κυβέρνηση στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ανέφερε ότι η γραμμή αυτή "φέρνει τον πολίτη πιο κοντά στο σύστημα υγείας, προβάλλοντας τα θέματα που τον απασχολούν και παρέχοντας έγκυρη πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο".
Το έργο θα εξελιχθεί σε τρία στάδια, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο της επόμενης χρονιάς. Στην πρώτη φάση περιλαμβάνεται η ενημέρωση για εφημερίες και φαρμακεία, καθώς και η δυνατότητα για προγραμματισμό επισκέψεων σε γιατρούς. Από τον Σεπτέμβριο θα προστεθεί η δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού και σε νοσοκομεία, ενώ η γραμμή θα είναι σε θέση να καταγράφει παράπονα και παρατηρήσεις των ασθενών, διευκολύνοντας έτσι τη συνεχή ανατροφοδότηση και τη βελτίωση του ΕΣΥ.
Τέλος, τονίστηκε πως ο αριθμός 1566 καθιερώνεται ως ο βασικός δίαυλος επικοινωνίας των πολιτών με το σύστημα υγείας, με μοναδική εξαίρεση το 166 που παραμένει ενεργό για τα επείγοντα περιστατικά και το ΕΚΑΒ.
Σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσιάστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας το νέο Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, το οποίο τίθεται από σήμερα στη διάθεση των πολιτών.
Πρόκειται για εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.
Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται στους άνω των 18 ετών που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε δημόσιο νοσοκομείο, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, και διαρθρώνεται στους εξής άξονες: προσβασιμότητα ασθενών στις υπηρεσίες υγείας (τρόπος και χρονικό διάστημα για την εισαγωγή στο νοσοκομείο), οργάνωση και ποιότητα της φροντίδας που τους παρασχέθηκε, αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια, εμπιστοσύνη), καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων καθώς και υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο.
Οι απαντήσεις θα συλλέγονται και θα αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων ώστε να προκύπτει συγκεκριμένη βαθμολογία ανά άξονα αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική και να είναι εφικτή η αποτίμηση της πορείας τους στον χρόνο, ενώ θα συγκεντρώνονται και σε ετήσια βάση πεπραγμένων, στην οποία θα επισημαίνονται τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες και οι ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν. Θα εκδίδεται ετήσια έκθεση απολογισμού με κωδικοποίηση συμπερασμάτων ανά μονάδα υγείας και συστάσεις για βελτίωση.
Στόχοι του νέου ψηφιακού εργαλείου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων και η επίλυσή τους, ο εντοπισμός και η ανάδειξη καλών πρακτικών, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των δημόσιων νοσοκομείων, η χάραξη τεκμηριωμένων πολιτικών και η ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής διάστασης του ΕΣΥ.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο Πρωθυπουργός δήλωσε: "Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται πιο δυνατή όσον αφορά τα θέματα που αφορούν στην υγεία του. Είναι 11:00 η ώρα, θα αποσταλούν σε λίγα λεπτά από τώρα τα πρώτα sms αξιολόγησης των υπηρεσιών των νοσοκομείων μας σε όσους πήραν εξιτήριο πριν από κάποιες ημέρες.
Όταν είχαμε συζητήσει με τον Υπουργό πριν από κάποιους μήνες τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογούμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, συμφωνήσαμε από κοινού ότι πρέπει, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, να ρωτούμε αναλυτικά τους ίδιους τους χρήστες του συστήματος.
Και αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το πολύ καλά οργανωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο, απολύτως ανώνυμα και με διασφάλιση όλων των δικλείδων ασφαλείας περί προσωπικών δεδομένων, θα αποστέλλεται πια σε όλους όσοι παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με εξαίρεση τα ψυχιατρικά, παιδιατρικά και ογκολογικά νοσοκομεία. Αυτά θα ακολουθήσουν στην συνέχεια.
Ο σκοπός μας, όπως αναφέρεται και στο μήνυμα, είναι να μας βοηθήσουν οι ίδιοι οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι. Διότι, προφανώς, εμείς δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης σε ένα νοσοκομείο. Την εικόνα την παίρνουμε από τα επίσημα στοιχεία, αλλά και από αυτά τα οποία μας μεταφέρει συχνά η διοίκηση του νοσοκομείου. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να ακούς και τους ίδιους τους ασθενείς: τι κάνουμε καλά, τι δεν κάνουμε καλά και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.
Και είμαι σίγουρος ότι όταν αθροίσουμε αρκετά τέτοια δεδομένα, η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας θα είναι καλύτερη από αυτήν η οποία συχνά παρουσιάζεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διότι τελικά, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, πρέπει να παίρνουμε την άποψη αυτών οι οποίοι χρησιμοποιούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και είναι πάρα πολλοί αυτοί. Πόσοι χρησιμοποιούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας, Υπουργέ μου;
Άδωνις Γεωργιάδης: Έχουμε 25 εκατομμύρια περιστατικά τον χρόνο, 85.000 περιστατικά την ημέρα.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Για να έχουμε μία εικόνα του μεγέθους. Και βέβαια, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμάς να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι.
Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελεί ένα σταθερό σημείο αναφοράς ως προς την αξιοποίηση των δεδομένων, για να μπορούμε να εντοπίζουμε προβλήματα και να εστιάζουμε κι εμείς τις δικές μας πρωτοβουλίες με βάση τις προτεραιότητες που οι ίδιοι οι πολίτες, οι χρήστες του Εθνικού Συστήματος Υγείας μάς υποδεικνύουν.
Οπότε, πολλά συγχαρητήρια για τη δρομολόγηση αυτού του προγράμματος. Θέλω να ζητήσω πραγματικά από όσους λάβουν αυτό το μήνυμα να μην το αγνοήσουν. Είναι λίγα λεπτά από τον χρόνο σας. Θα μας βοηθήσετε πραγματικά να γίνουμε καλύτεροι. Σε μία διαρκή κουλτούρα αξιολόγησης και λογοδοσίας, η γνώμη του πολίτη έχει για εμάς τελικά την πιο μεγάλη σημασία. Οπότε, μπράβο, Υπουργέ, και εις ανώτερα".
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε: "Κύριε Πρόεδρε, θέλω να ευχαριστήσω όλη την ομάδα του Υπουργείου Υγείας, τον κ. Θεμιστοκλέους, την κα Βιλδιρίδη και όλη την ηγεσία για τη δουλειά που έκαναν για να φτάσουμε σήμερα εδώ. Και η Ειρήνη Αγαπηδάκη και εγώ πιστεύουμε πολύ σε αυτό το εργαλείο. Νομίζω ότι θα φέρει τη μεγάλη αλλαγή καθόσον για πρώτη φορά θα λαμβάνουμε πληροφορία από τους ίδιους τους ασθενείς.
Πολλά χρόνια, κύριε Πρόεδρε, λέγαμε ότι πρέπει να κάνουμε το σύστημα ασθενοκεντρικό. Αυτό είναι ένα μεγάλο και ουσιαστικό βήμα για να φέρουμε τον ασθενή στο επίκεντρο.
Και θέλω, κλείνοντας, να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Ελληνική Ένωση Ασθενών που μας βοήθησε στη σύνταξη του ερωτηματολογίου και να καλέσω τους συμπολίτες μας να απαντούν, ξεκαθαρίζοντας ότι τα προσωπικά τους δεδομένα είναι απολύτως ασφαλή και άρα δεν έχουν να φοβούνται τίποτα από το να απαντήσουν στις ερωτήσεις".
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Στέλιος Κουτνατζής και η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Νίκο Νίτσα.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας, διαγνώσθηκαν/ δηλώθηκαν έξι νέα εγχώρια κρούσματα.
Σε αναστολή καθηκόντων βρίσκεται ο διευθυντής χειρουργικής κλινικής του Ιππακρατείου.
Τα δεδομένα, μέσω της εφαρμογής, θα μπορούν να κοινοποιούνται απευθείας στο γιατρό μας.
Ο καρκίνος παραμένει η δεύτερη συχνότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως.
Δεν συνδέονται μόνο με παχυσαρκία και χρόνιες παθήσεις.
Σημαντική άνοδος στις διαγνώσεις σε προχωρημένα στάδια.
Τι έδειξε νέα μελέτη.
Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι παράγοντες κινδύνου.
Με ακριβή στοιχεία για όλα τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης προσήλθε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, που πραγματοποιήθηκε εν όψει της 89ης ΔΕΘ, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος...
Δεν αρκεί να κόψουμε μόνο το αλάτι.
Από τις 14 Ιουλίου που ξεκίνησε η αποστολή των SMS.
Τι έδειξαν τα πρώτα στοιχεία αξιολόγησης - Συνέντευξη της Γ.Γ. Υπηρεσιών Υγείας Λ. Βιλδιρίδη.
Η ανάρτηση του Υπουργού για το ΕΣΥ.
Η HDL δεν είναι μια ενιαία ουσία, αλλά μια "οικογένεια" σωματιδίων διαφορετικών μεγεθών και σχημάτων.