Τρίτη, 10-Ιουν-2025 10:05
Οι συμβουλές περιποίησης για το δέρμα των εφήβων στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να είναι επιβλαβείς
Τα βίντεο περιποίησης για έφηβους στα κοινωνικά δίκτυα, όπως το TikTok, θέτουν τους νέους σε κίνδυνο για δια βίου δερματική αλλεργία, σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του αμερικανικού συστήματος υγειονομικής περίθαλψης "Northwestern Medicine", που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Pediatrics.
Στην έρευνα μελετήθηκαν 100 βίντεο από την πλατφόρμα TikTok. Οι ερευνητές δημιούργησαν λογαριασμούς στην πλατφόρμα δηλώνοντας ότι είναι 13 ετών, προκειμένου να συγκεντρώσουν τα βίντεο αυτά και να συλλέξουν δημογραφικά στοιχεία των δημιουργών περιεχομένου, του αριθμού και των τύπων των προϊόντων που χρησιμοποιήθηκαν, των συστατικών τους, καθώς και του συνολικού κόστους των προϊόντων αυτών.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι κορίτσια ηλικίας επτά έως 18 ετών χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο έξι προϊόντα περιποίησης προσώπου, ενώ ορισμένα χρησιμοποιούν περισσότερα από δώδεκα. Αυτά τα προϊόντα, σύμφωνα με τη μελέτη, ενέχουν υψηλό κίνδυνο ερεθισμού του δέρματος και αλλεργίας.
Συγκεκριμένα, τα βίντεο με τις περισσότερες προβολές που μελετήθηκαν περιείχαν κατά μέσο όρο έντεκα δυνητικά ερεθιστικά ενεργά συστατικά, που ενέχουν τον κίνδυνο ανάπτυξης δερματικού ερεθισμού, ευαισθησίας στον ήλιο και δερματικής αλλεργίας, γνωστής ως αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής.
Επιπλέον, μόνο το 26% των ημερήσιων σχημάτων περιποίησης δέρματος περιλάμβανε αντηλιακό, που είναι το πιο σημαντικό προϊόν περιποίησης δέρματος για κάθε ηλικία, αλλά ιδιαίτερα για τα παιδιά.
"Αυτός ο υψηλός κίνδυνος ερεθισμού προήλθε τόσο από τη χρήση πολλαπλών ενεργών συστατικών ταυτόχρονα, όπως τα υδροξυοξέα, όσο και από την εφαρμογή του ίδιου ενεργού συστατικού ξανά και ξανά εν αγνοία τους, όταν αυτό το ενεργό συστατικό βρισκόταν σε τρία, τέσσερα, πέντε διαφορετικά προϊόντα", σημειώνει η Μόλι Χέιλς, μία από τους συγγραφείς της μελέτης, μεταδιδακτορική ερευνήτρια και δερματολόγος στο Τμήμα Δερματολογίας της Ιατρικής Σχολής Feinberg του Πανεπιστημίου Northwestern.
Σε ένα βίντεο που περιλαμβάνεται στη μελέτη, η δημιουργός περιεχομένου εφάρμοσε δέκα προϊόντα στο πρόσωπό της σε έξι λεπτά. "Καθώς εφαρμόζει τα προϊόντα, αρχίζει να εκφράζει δυσφορία και κάψιμο και στα τελευταία λεπτά, αναπτύσσει ορατή δερματική αντίδραση", περιγράφει η συγγραφέας, Τάρα Λάγκου, επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικής και Ιατρικών Κοινωνικών Επιστημών στην ίδια Ιατρική Σχολή.
Οι συγγραφείς τονίζουν ότι αυτά τα βίντεο προσφέρουν ελάχιστα έως καθόλου οφέλη για τους παιδιατρικούς πληθυσμούς στους οποίους απευθύνονται. Επίσης, δεδομένου του τρόπου λειτουργίας των αλγορίθμων, είναι σχεδόν αδύνατο για τους γονείς ή τους παιδιάτρους να παρακολουθούν ακριβώς τι βλέπουν τα παιδιά ή οι έφηβοι. Η Μόλι Χέιλς συμπληρώνει ότι υπάρχουν κίνδυνοι πέρα από τη βλάβη του δέρματος στα βίντεο αυτά. "Είναι προβληματικό να δείχνουμε κορίτσια να αφιερώνουν τόσο πολύ χρόνο και προσοχή στο δέρμα τους. Θέτουμε ένα πολύ υψηλό πρότυπο για αυτά τα κορίτσια. Η επιδίωξη της υγείας έχει γίνει ένα είδος αρετής στην κοινωνία μας, αλλά το ιδανικό της "υγείας" είναι επίσης πολύ συνυφασμένο με τα ιδανικά της ομορφιάς, της λεπτότητας και της λευκότητας".
Στην εκδήλωση το "παρών" έδωσε και η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα.
Οι βιταμίνες μπορούν να συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Ρήξη πρόσθιου χιαστού: Επιστροφή στην κίνηση και την αθλητική δραστηριότητα
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ιντζόγλου
Νέο στέλεχος Κ και η σημασία του εμβολιασμού.
Η κατανάλωση άγριων μανιταριών κρύβει κινδύνους ακόμη και για τους πιο έμπειρους.
Αντιδράσεις από κράτη-μέλη και βιομηχανία.
Το Stanford Club of Greece και μια νεαρή μαθήτρια ενώνουν δυνάμεις για να κάνουν το αόρατο ορατό: Το "Who’s That Type 1?" ανοίγει τον δημόσιο διάλογο για τον Διαβήτη Τύπου 1.
Μια νέα μελέτη βάζει στο επίκεντρο τις γυναίκες κάτω των 50 ετών.
Οι επιπτώσεις στην υγεία μας.
Γράφει ο Γεώργιος Χρούσος
Γράφει ο Ανδρέας Γ. Τζάκης καθηγητής Χειρουργικής Μεταμοσχεύσεων και Τακτικό Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών
Οι εποχικές ιώσεις και τα κρούσματα γρίπης εξαπλώνονται.
Πολλοι influencers λένε πως ναι. Να τι σκέφτονται γιατροί και επιστήμονες
Γράφει η Dana G. Smith
Κάθε Νοέμβριο, το χαρακτηριστικό μουστάκι του Movember γίνεται σύμβολο μιας παγκόσμιας καμπάνιας ενημέρωσης για την ανδρική υγεία και ιδιαίτερα για τον καρκίνο του προστάτη.
Το στέλεχος Κ έχει συνδεθεί με αυξημένη μεταδοτικότητα και, σε κάποιες περιπτώσεις, πιο βαριά συμπτώματα.
Η Euromedica στηρίζει την πρόληψη του καρκίνου του μαστού με εξελιγμένες εξετάσεις και εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό
Γράφει η Χριστίνα Τζιαφάλια
Ο κομβικός ρόλος της ανοσοθεραπείας στη σύγχρονη ογκολογική πρακτική και η σημασία της πρόληψης και έγκαιρης αντιμετώπισης των καρκίνων του πνεύμονα και του μαστού για την επίτευξη του βέλτιστου...