Δευτέρα, 12-Μαϊ-2025 09:48
Έκθεση σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού αυξάνει την κατανάλωση θερμίδων στα παιδιά
Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει ως αποτέλεσμα παιδιά και έφηβοι να καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τον τύπο της διαφήμισης στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις θερμίδες που περιέχονται σε δύο φέτες ψωμιού. Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.
Ενδιαφέρον είναι ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν μετρίασε αυτό το αποτέλεσμα και οι διαφημίσεις μόνο επωνυμίας ήταν εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις προϊόντων στην αύξηση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, την πρόσληψη θερμίδων δεν μετρίασε ούτε το είδος των μέσων ενημέρωσης ούτε η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.
Σε επιφυλακή βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές για τη νέα παραλλαγή της γρίπης Α(H3N2), ή "υποκλάδος Κ".
Μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ομότιμη καθηγήτρια Γενετικής ΕΚΠΑ Jan Traeger - Συνοδινού.
Με μεγάλη προσοχή παρακολουθούν οι ειδικοί στην Ελλάδα την εμφάνιση του νέου υποκλάδου H3N2.
Το γονίδιο TP53 είναι ογκοκατασταλτικό.
Αναλυτικά όλη η διαδικασία.
Παρόμοιο θρεπτικό προφίλ με τη μεσογειακή διατροφή.
Το σκυλί επιτέθηκε στο δίχρονο παιδάκι και το δάγκωσε θανατηφόρα στο λαιμό.
Eμφανίζονται ολοένα συχνότερα στους κάτω των 50 ετών.
Θέμα χρόνου είναι η έναρξη της δωρεάν χορήγησης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας.
Η εκλογή του Δρ. Αναστάσιου Βεκρή στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μεταμόσχευσης Μαλλιών FUE Europe αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τον κλάδο της χειρουργικής αποκατάστασης μαλλιών,...
Φαίνεται πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισής της.
Smartphone σε παιδιά του δημοτικού; Καλύτερα να το ξανασκεφτούμε.
Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τις σημαντικές καινοτομίες του εμβρυολογικού εργαστηρίου, τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην κλινική πράξη αλλά και τα εξατομικευμένα πρωτόκολλα...
Η εξέλιξη της Ορθοπαιδικής μέσα από την εξειδίκευση.
Πες αντίο στον πόνο της μέσης και καλωσόρισε την ελευθερία κινήσεων με τη νέα μέθοδο.