Δευτέρα, 12-Μαϊ-2025 09:48
Έκθεση σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού αυξάνει την κατανάλωση θερμίδων στα παιδιά
Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει ως αποτέλεσμα παιδιά και έφηβοι να καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τον τύπο της διαφήμισης στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις θερμίδες που περιέχονται σε δύο φέτες ψωμιού. Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.
Ενδιαφέρον είναι ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν μετρίασε αυτό το αποτέλεσμα και οι διαφημίσεις μόνο επωνυμίας ήταν εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις προϊόντων στην αύξηση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, την πρόσληψη θερμίδων δεν μετρίασε ούτε το είδος των μέσων ενημέρωσης ούτε η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.
Στην εκδήλωση το "παρών" έδωσε και η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα.
Οι βιταμίνες μπορούν να συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Ρήξη πρόσθιου χιαστού: Επιστροφή στην κίνηση και την αθλητική δραστηριότητα
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ιντζόγλου
Νέο στέλεχος Κ και η σημασία του εμβολιασμού.
Η κατανάλωση άγριων μανιταριών κρύβει κινδύνους ακόμη και για τους πιο έμπειρους.
Αντιδράσεις από κράτη-μέλη και βιομηχανία.
Το Stanford Club of Greece και μια νεαρή μαθήτρια ενώνουν δυνάμεις για να κάνουν το αόρατο ορατό: Το "Who’s That Type 1?" ανοίγει τον δημόσιο διάλογο για τον Διαβήτη Τύπου 1.
Μια νέα μελέτη βάζει στο επίκεντρο τις γυναίκες κάτω των 50 ετών.
Οι επιπτώσεις στην υγεία μας.
Γράφει ο Γεώργιος Χρούσος
Γράφει ο Ανδρέας Γ. Τζάκης καθηγητής Χειρουργικής Μεταμοσχεύσεων και Τακτικό Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών
Οι εποχικές ιώσεις και τα κρούσματα γρίπης εξαπλώνονται.
Πολλοι influencers λένε πως ναι. Να τι σκέφτονται γιατροί και επιστήμονες
Γράφει η Dana G. Smith
Κάθε Νοέμβριο, το χαρακτηριστικό μουστάκι του Movember γίνεται σύμβολο μιας παγκόσμιας καμπάνιας ενημέρωσης για την ανδρική υγεία και ιδιαίτερα για τον καρκίνο του προστάτη.
Το στέλεχος Κ έχει συνδεθεί με αυξημένη μεταδοτικότητα και, σε κάποιες περιπτώσεις, πιο βαριά συμπτώματα.
Η Euromedica στηρίζει την πρόληψη του καρκίνου του μαστού με εξελιγμένες εξετάσεις και εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό
Γράφει η Χριστίνα Τζιαφάλια
Ο κομβικός ρόλος της ανοσοθεραπείας στη σύγχρονη ογκολογική πρακτική και η σημασία της πρόληψης και έγκαιρης αντιμετώπισης των καρκίνων του πνεύμονα και του μαστού για την επίτευξη του βέλτιστου...