Τετάρτη, 07-Μαϊ-2025 08:22
Πώς θα βαθμολογούμε τα δημόσια νοσοκομεία: Από τους χρόνους αναμονής μέχρι το φαγητό και την καθαριότητα

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες- οι πληροφορίες αναφέρουν πως το σύστημα θα μπει σε εφαρμογή στα τέλη του μήνα- οι πολίτες που επισκέπτονται τα δημόσια νοσοκομεία θα μπορούν στη συνέχεια και να τα βαθμολογούν.
Όλα θα μπαίνουν στο μικροσκόπιο: από τους χρόνους αναμονής και την εξυπηρέτηση από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, μέχρι την καθαριότητα και το φαγητό που σερβίρεται, προσφέροντας από τη μια πλευρά "ανατροφοδοτήση" στο υπουργείο Υγείας για την αντιμετώπιση παθογενειών και αποτελώντας από την άλλη πλευρά έναν μοχλό πίεσης για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους ασθενείς.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, μένουν οι τελευταίες "πινελιές" και δοκιμές, ώστε το σύστημα της ηλεκτρονικής αξιολόγησης των δημόσιων δομών υγείας να τεθεί σε εφαρμογή. Θα ξεκινήσει πρώτα από μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής για όσους νοσηλεύονται και θα επεκταθεί επίσης στα νοσοκομεία Παίδων και τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών.
Οι ασθενείς που θα παίρνουν εξιτήριο θα λαμβάνουν ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό τους, το οποίο θα τους οδηγεί σε μια ηλεκτρονική φόρμα αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας που έλαβαν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους. Εκεί θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες με μια κλίμακα από το ένα μέχρι το δέκα.
Όπως είχε αναφέρει ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, η διαδικασία αξιολόγησης θα γίνεται μέσω ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που οι ασθενείς θα συμπληρώνουν ανώνυμα, με τη χρήση των κωδικών taxisnet. Στην αξιολόγηση αυτή θα περιλαμβάνονται 36 ερωτήσεις σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών υγειονομικής φροντίδας, όχι όμως το ιατρικό κομμάτι. Θα κρίνεται, για παράδειγμα, αν οι ασθενείς έλαβαν επαρκείς οδηγίες κατά την αποχώρησή τους από το νοσοκομείο, αν το προσωπικό ήταν ευγενικό και συνεργάσιμο, καθώς και η ποιότητα της νοσοκομειακής υποδομής, όπως τα σεντόνια και το φαγητό.
Επιπλέον, κάθε νοσοκομείο θα έχει αποκλειστική πρόσβαση στα αποτελέσματα της δικής του αξιολόγησης, ώστε να μπορεί να λαμβάνει άμεσες αποφάσεις και να εφαρμόζει τις κατάλληλες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών του.
Μια πρώτη πρόβα για την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας γίνεται με τη νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δεκάδων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τους πολίτες, μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου (στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr). Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς, όπου περιλαμβάνονται τόσο η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, όσο και το MyHealth.
Πηγή:TheTOC.gr
Δεν συνδέονται μόνο με παχυσαρκία και χρόνιες παθήσεις.
Σημαντική άνοδος στις διαγνώσεις σε προχωρημένα στάδια.
Τι έδειξε νέα μελέτη.
Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι παράγοντες κινδύνου.
Με ακριβή στοιχεία για όλα τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης προσήλθε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, που πραγματοποιήθηκε εν όψει της 89ης ΔΕΘ, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος...
Δεν αρκεί να κόψουμε μόνο το αλάτι.
Από τις 14 Ιουλίου που ξεκίνησε η αποστολή των SMS.
Τι έδειξαν τα πρώτα στοιχεία αξιολόγησης - Συνέντευξη της Γ.Γ. Υπηρεσιών Υγείας Λ. Βιλδιρίδη.
Η HDL δεν είναι μια ενιαία ουσία, αλλά μια "οικογένεια" σωματιδίων διαφορετικών μεγεθών και σχημάτων.
Ποια ουσία βρίσκεται στο αίμα μας.
Η χρήση τους ξεκίνησε τη δεκαετία του '40 και έκτοτε κατέκλυσαν την καθημερινότητά μας.
Ιδιαίτερα ανησυχητικά ευρήματα.
Και μέσω του finddoctors.gov.gr (πέρα από τη δωρεάν τετραψήφια τηλεφωνική γραμμής "1566") μπορούμε να κλείσουμε ραντεβού με γιατρό.
Η απόφαση της Επιτροπής ακολούθησε επιταχυνόμενη διαδικασία αξιολόγησης, μετά την έγκριση της λενακαπαβίρης από τον FDA των ΗΠΑ
Δεν είναι τα προφανή.
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat.