Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 21-Δεκ-2024 10:48

    Tο 82% των Ελλήνων οδηγούν για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων - Ποιες είναι οι συνέπειες

    Tο 82% των Ελλήνων οδηγούν για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων - Ποιες είναι οι συνέπειες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα αποτελέσματα έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 2.560 μη επαγγελματίες οδηγοί υπό την επίβλεψη του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πρώην προέδρου του Εθνικού Κέντρου "Η Άσκηση είναι Φάρμακο-Ελλάς" Γιάννη Κουτεντάκη, έδειξαν ότι το 82% των συμμετεχόντων χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για αποστάσεις (με επιστροφή) μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων, και μόνο το 18% για μεγαλύτερες διαδρομές. Τα πιο πάνω επιβεβαιώνει, όπως δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Κουτεντάκης, πρόσφατο πόρισμα της EUROSTAT (19-7-2024) σύμφωνα με το οποίο οι Έλληνες χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για αρκετά μικρότερες αποστάσεις σε σχέση με τους οδηγούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

    "Το σημαντικότερο επακόλουθο της ξεχωριστής αγάπης που δείχνουν οι Έλληνες για το αυτοκίνητο είναι η εκούσια υποβάθμιση της υγείας των οδηγών, λόγω της επικράτησης ενός καθιστικού τρόπου ζωής και της συνακόλουθης σωματικής αδράνειας. Κάθε χρόνο πεθαίνουν περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως από αιτίες που συνδέονται με τη σωματική αδράνεια, όπως αδύναμο μυοσκελετικό σύστημα, χρόνια νοσήματα (καρδιοαγγειακά, διάφοροι τύποι καρκίνου, μεταβολικό σύνδρομο, κ.α.), καθώς και από την μείωση των δεξιοτήτων μνήμης ή νοητικών διαταραχών. Αντίθετα, προκρίνοντας το περπάτημα αντί για τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης (τα 4 χιλιόμετρα αντιστοιχούν με περίπου 5.000 βήματα ήπιου βαδίσματος 45-50 λεπτών), πραγματοποιούμε το σύνολο σχεδόν των βημάτων που απαιτούνται ημερησίως προκειμένου να διατηρηθεί, ή και να βελτιωθεί, η σωματική και νοητική υγεία μας" τονίζει επίσης ο ομότιμος καθηγητής.

    O ίδιος προσθέτει: "Με τις εκτιμήσεις του συνολικού κόστους της σωματικής αδράνειας στην Ελλάδα να ξεπερνούν το 1 δισ. ετησίως, γίνεται κατανοητό ότι εάν περπατήσουμε αντί να οδηγήσουμε ιδιαίτερα μικρές αποστάσεις, θα δημιουργηθούν σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τους ίδιους τους πολίτες όσο και για το ΕΣΥ. Έχει βρεθεί, για παράδειγμα, ότι (το ανέξοδο) περπάτημα περίπου 4 χιλιομέτρων ημερησίως, είναι 1,5 φορές πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε (οικονομικά απαιτητική) φαρμακευτική ή γνωστική συμπεριφορική θεραπεία στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και του άγχους, ενώ μπορεί να μειώσει μέχρι και 30% τον κίνδυνο προσβολής από δαπανηρών στη διαχείρισή τους ασθενειών, όπως καρκίνοι και καρδιαγγειακά νοσήματα. Στα πιο πάνω να προστεθεί και το γεγονός ότι ο καθιστικός τρόπος ζωής συνήθως συνδέεται με συναισθηματικές υπερφαγίες και κατανάλωση ανθυγιεινών παρασκευασμάτων, με οτιδήποτε αυτό σημαίνει για την ατομική υγεία, την οικονομική και κοινωνική ευεξία γενικότερα".

    "Όμως, και το περιβάλλον θα ωφεληθεί από την επιλογή του βαδίσματος αντί του αυτοκινήτου. Τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης ενός μέσου οχήματος παράγουν τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο ένας ενήλικας αναπνέοντας για περίπου 30 ώρες, ή περίπου 280 κιλά ετησίως όταν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μόνο για 250 ημέρες. Εάν λάβουμε υπόψη ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, τότε καταλήγουμε στο ότι τα εν πολλοίς αχρείαστα 4 χιλιόμετρα οδήγησης μπορεί δυνητικά να συμβάλλουν στην παραγωγή 1,5 εκατομμυρίου τόνων διοξειδίου του άνθρακα, που αποτελεί ένα από τα κύρια αέρια θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα".

    "Τέλος, με το 70-80% των τροχαίων ατυχημάτων να συμβαίνουν σε αστικές περιοχές της χώρας με ένα κόστος που ξεπερνά τα 5,3 δισ. ευρώ ετησίως, καταντά την οδήγηση μικρών αποστάσεων σε πολυσύχναστες περιοχές μία άκρως επικίνδυνη και πολυέξοδη διαδικασία, σε σχέση με το φτηνό, ευχάριστο και σίγουρο για τα αποτελέσματα περπάτημα" καταλήγει τονίζοντας ο Γιάννης Κουτεντάκης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Τελευταία άρθρα

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:08 05/09

    Έρευνα: Πώς επηρεάζουν τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα γονιμότητα και μεταβολική υγεία

    Δεν συνδέονται μόνο με παχυσαρκία και χρόνιες παθήσεις.

    07:30 04/09

    Γιατί αυξάνονται και πάλι τα περιστατικά καρκίνου του προστάτη έπειτα από μια δεκαετία

    Σημαντική άνοδος στις διαγνώσεις σε προχωρημένα στάδια.

    15:10 02/09

    Οι πέντε παρεμβάσεις που ζήτησε ο πρόεδρος του ΙΣΘ από τον Κ. Μητσοτάκη

    Με ακριβή στοιχεία για όλα τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης προσήλθε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, που πραγματοποιήθηκε εν όψει της 89ης ΔΕΘ, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος...

    08:00 30/08

    Η υψηλή "καλή' χοληστερίνη δεν είναι πάντα καλή - Γιατί η αύξηση της HDL δεν συνδέεται πάντα με καλύτερη καρδιακή υγεία

    Η HDL δεν είναι μια ενιαία ουσία, αλλά μια "οικογένεια" σωματιδίων διαφορετικών μεγεθών και σχημάτων.

    07:30 28/08

    PFAS: Τα "αιώνια χημικά" που δεν εξαφανίζονται ποτέ και εντοπίστηκαν και σε ελληνικά αυγά - Πού βρίσκονται και τι προκαλούν στον άνθρωπο

    Η χρήση τους ξεκίνησε τη δεκαετία του '40 και έκτοτε κατέκλυσαν την καθημερινότητά μας.

    07:30 27/08

    Πώς θα κλείσουμε ραντεβού με γιατρό μέσω της πλατφόρμας Finddoctors.gov.gr - Όλη η διαδικασία

    Και μέσω του finddoctors.gov.gr (πέρα από τη δωρεάν τετραψήφια τηλεφωνική γραμμής "1566") μπορούμε να κλείσουμε ραντεβού με γιατρό.

    17:54 26/08

    Πράσινο φως από την Κομισιόν για την λενακαπαβίρη ως η πρώτη εξαμηνιαία επιλογή PrEP για HIV

    Η απόφαση της Επιτροπής ακολούθησε επιταχυνόμενη διαδικασία αξιολόγησης, μετά την έγκριση της λενακαπαβίρης από τον FDA των ΗΠΑ