Πέμπτη, 25-Ιουλ-2024 10:26
Ο ρόλος της ηχορύπανσης στην επιβάρυνση της δημόσιας υγείας
Με την έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι η ηχορύπανση που δημιουργείται από τα αυτοκίνητα θα μειωθεί σημαντικά. Ωστόσο, το 80% του θορύβου που παράγεται από την κίνηση του αυτοκινήτου δημιουργείται από την επαφή του με το δρόμο. Επίσης, οι κακές συνθήκες του δρόμου αυξάνουν την ηχορύπανση τόσο εντός όσο και εκτός του οχήματος.
Έχοντας αυτό κατά νου ότι ο Thomas Antoine, Expert Leader Noise & Vibration Technology στο Renault Group, ανέπτυξε το πρόγραμμα Apache, το οποίο χαρτογραφεί τις οδικές συνθήκες για να εντοπίσει περιοχές όπου οι παρεμβάσεις θα ήταν πιο ωφέλιμες για τη μείωση της ηχορύπανσης, καθώς και για την οικονομική και δημόσια υγεία και την επιβάρυνση των τοπικών κοινωνιών.
Η ηχορύπανση είναι ένα σημαντικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, 20 εκατομμύρια Ευρωπαίοι παραπονιούνται για θόρυβο και 8 εκατομμύρια κοιμούνται άσχημα. Ενώ η Ademi, η Γαλλική Υπηρεσία για την Οικολογική Μετάβαση, επισημαίνει το κοινωνικό κόστος του θορύβου από τους δρόμους στη Γαλλία, που υπολογίζεται σε 80 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως το 2021.
Για την καταπολέμηση της ηχορύπανσης επί του οχήματος (ιδιαίτερα του οδικού και του εναέριου θορύβου), οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βασίζονται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται ευρέως στα ακουστικά ήχου τα οποία ακυρώνουν τον θορύβο. Αυτή η ακύρωση θορύβου ενεργοποιείται από αισθητήρες ήχου που τοποθετούνται γύρω από το όχημα, οι οποίοι ακούν τον δρόμο και ανιχνεύουν διακυμάνσεις στον θόρυβο του δρόμου. Όταν αυτό αυξάνεται, οι αισθητήρες διοχετεύουν ένα ηχητικό κύμα στην καμπίνα, το οποίο εξισορροπεί το φάσμα του ήχου στο όχημα, ακυρώνοντας τον θόρυβο που ακούγεται από τους επιβάτες και κάνοντας το ταξίδι πολύ πιο ευχάριστο. Ένας κατασκευαστής όπως ο Όμιλος Renault θα μπορούσε να το αφήσει έτσι, αλλά η κουλτούρα καινοτομίας της εταιρείας ωθεί τους μηχανικούς της να προχωρήσουν ακόμη περισσότερο.
Το Apache, ένα αρκτικόλεξο για το Appraisal of Pavement Acoustic Characteristics and Energy Efficiency , είναι ένα περίβλημα που αναλύει το δρόμο, όπως η βελόνα ενός πικάπ, για να παράγει χάρτες της ακουστικής κατάστασης του οδικού δικτύου. Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια συγκεντρώνονται για να δώσουν μια πολύ ακριβή ανάλυση για το πού ένας δρόμος είναι σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση και επομένως θορυβώδης. "Είναι μια τεχνολογία που όχι μόνο βελτιώνει την ακουστική μέσα στα οχήματά μας, αλλά επιτρέπει επίσης στις τοπικές αρχές να λαμβάνουν πιο ακριβείς αποφάσεις σχετικά με τους προϋπολογισμούς επισκευής δρόμων. Έτσι, στην πραγματικότητα, είναι μια κατάσταση που κερδίζει όλους", εξηγεί ο Thomas Antoine.
Λαμβάνουμε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων από αυτούς τους αισθητήρες, αλλά στη συνέχεια είναι θέμα μετατροπής τους σε χρήσιμες πληροφορίες. Για να συσχετιστούν αυτοί οι χάρτες με τη χρήση του δρόμου, πρέπει να γνωρίζουμε πόσο συχνά χρησιμοποιούνται οι δρόμοι.
Από την αρχή του έργου, ο Thomas Antoine κατάλαβε ότι αυτή η λεπτομερής ανάλυση των οδικών συνθηκών θα μπορούσε να είναι πολύτιμη βοήθεια σε πόλεις και κοινότητες για τις οποίες η στρατηγική επισκευής δρόμων αποτελεί σημαντική πρόκληση και σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού τους. Αυτό θα τους επιτρέψει να στοχεύουν με μεγάλη ακρίβεια τα τμήματα του δρόμου που πρόκειται να επισκευαστούν. Αλλά για να ολοκληρωθεί αυτή η ανάλυση, έλειπε ένα βασικό στοιχείο: η χρήση του δρόμου. Αυτά τα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για τον προσδιορισμό της ταχύτητας με την οποία ένας δρόμος υποβαθμίζεται και του βαθμού στον οποίο προκαλεί ηχορύπανση.
Έτσι, ο Thomas Antoine επικοινώνησε με το Bruitparif, το Παρατηρητήριο Θορύβου για την περιοχή Île de France, το οποίο έτυχε να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ακουστική κατάσταση των δρόμων. Το Bruitparif εντάχθηκε γρήγορα στο έργο, παρέχοντας τα απαραίτητα δεδομένα και διευκολύνοντας ένα πρόγραμμα δοκιμών στην περιοχή Saint-Quentin en Yvelines. Ήταν μια επιτυχία, και το πρόγραμμα έχει επεκταθεί τώρα σε ολόκληρη την περιοχή Île de France, με περίπου τριάντα οχήματα εξοπλισμένα με το πρόγραμμα Apache να διασχίζουν τους δρόμους της περιοχής. Το έργο έχει τώρα ενδιαφέρον από πολλές πόλεις στη Γαλλία και στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα Apache είναι μια καινοτομία που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον Όμιλο Renault και έχει βραβευτεί.
Η σύνδεση μεταξύ θορύβου και κατανάλωσης ενέργειας. Οι αναλύσεις επιβεβαίωσαν ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ του θορύβου και των εκπομπών CO2 ή της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων . Το πρόγραμμα Apache είναι σε θέση να προσδιορίσει ακριβή στοιχεία για το κόστος και την περιβαλλοντική εξοικονόμηση που σχετίζεται με τις επισκευές δρόμων, ακόμη και σε πόσες ημέρες το κόστος των επισκευών του δρόμου αντισταθμίζεται από την πτώση των εκπομπών. Το Bruitparif υπολόγισε ότι 1 ευρώ που επενδύεται σε δρόμους αντιπροσωπεύει 17 έως 20 ευρώ που εξοικονομούνται από το κοινωνικό κόστος του θορύβου. Για να δώσουμε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, η ανακαίνιση της περιφερειακής οδού του Παρισιού, του πιο πολυσύχναστου δρόμου στην Ευρώπη, θα μειώσει τα επίπεδα θορύβου και θα γίνει έργο ουδέτερου άνθρακα μέσα σε 3,5 χρόνια εξοικονομώντας 16.000 τόνους CO2 ετησίως.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η συνεχής αύξηση των περιστατικών καρκίνου μεταξύ ατόμων ηλικίας 20 έως 40 ετών προκαλεί ανησυχία.
Ένα μήνυμα πρόληψης, δύναμης και ελπίδας για την υγεία του μαστού.
Γράφει ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος
Η DMB επιδρά κατά των φλεγμονών, των καρδιακών και νευροεκφυλιστικών παθήσεων.
Επηρεάζουν τα κέντρα ανταμοιβής και οδηγούν σε φαύλο κύκλο υπερφαγίας.
Πώς προκαλείται οξεία δηλητηρίαση.
Από την ανάλυση δεδομένων έως την πρόβλεψη κινδύνου για πολλές ασθένειες.
Γράφει η Βίκυ Κουρλιμπίνη
Πώς "εκπαιδεύουν" το ανοσοποιητικό να πολεμά τους όγκους.
Νέα έρευνα υποδηλώνει ότι η συνεργασία με την ΤΝ μπορεί να έχει ένα κρυφό κόστος.
Γράφει o Teddy Rosenbluth
Καθώς διανύουμε τον Οκτώβριο, τον Μήνα Πρόληψης και Ευαισθητοποίησης για τον Καρκίνο του Μαστού, η VML και η WPP Media ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία, δημιουργώντας μια...
1 στους 8 έχει κάνει έστω και μια φορά χρήση κάποιας παράνομης ουσίας.
Τα βλαστοκύτταρα καταπολεμούν τις ασθένειες εκ των έσω. Αλλά δεν είναι όλες οι θεραπείες ίδιες.
Γράφει η Mohana Ravindranath
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά την επιστημονική γνωμοδότηση.
Ξεκινούν οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.
Τι έδειξε μελέτη του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ.
Μόλις 6 στις 10 αξονικές τομογραφίες είναι πραγματικά αναγκαίες.
Κάθε πότε μπορεί να συνταγογραφείται κάθε είδος εξέτασης.