Δευτέρα, 12-Φεβ-2024 15:28
Η κόντρα της εφοπλιστικής οικογένειας Καρνέση: Τα εξώδικα, οι αγωγές και τα δικαστήρια για τα 325 εκατ. δολάρια
Σοκ έχει προκαλέσει το μακελειό που σημειώθηκε το πρωί της Δευτέρας στη ναυτιλιακή εταιρία της οικογένειας Καρνέση στη Γλυφάδα. Ένας 76χρονος, πρώην εργαζόμενος μπήκε στο κτίριο της European Navigation, με καραμπίνα και άρχισε να πυροβολεί, σκοτώνοντας τρία άτομα πριν αυτοκτονήσει.
Από το όπλο του έπεσαν νεκροί η ιδιοκτήτρια Μαρία Καρνέση, αδελφή του εφοπλιστή Σπύρου Καρνέση, ο γαμπρός της και διαχειριστής της εταιρείας Αντώνης Βλασσάκης, και ένας καπετάνιος τους, ο Ηλίας Κουκουλάρης.
Η τραγωδία υπενθύμισε την οικογενειακή διαμάχη ανάμεσα στα αδέρφια Καρνέση, η οποία έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης.
Οι αδελφές Δέσποινα και Μαρία Καρνέση, 78 και 76 ετών αντίστοιχα, και ο αδερφός τους Σπύρος Καρνέσης ξεκινούν το 1978 να συνεργάζονται στον χώρο της ναυτιλίας. Δύο χρόνια αργότερα, στο σχήμα μπαίνει και ο Αντώνης Βλασσάκης, σύζυγος της Δέσποινας Καρνέση.
Οι δουλειές πηγαίνουν εξαιρετικά καλά για την οικογένεια, με τη Δέσποινα Καρνέση, ως δικηγόρος να έχει αναλάβει τη νομική υποστήριξη του ναυτιλιακού ομίλου, τον σύζυγό της Αντώνη Βλασσάκη να έχει, λόγω των σπουδών του, το κομμάτι της τεχνικής φροντίδας, την Μαρία Καρνέση να έχει αναλάβει τα οικονομικά και τον Σπύρο Καρνέση να επιβλέπει το operation, αποτελώντας ταυτόχρονα και το πρόσωπο του ομίλου "προς τα έξω".
Τα χρόνια περνούν, θεωρητικά ανέφελα, ώσπου την 1η Φεβρουαρίου κατατέθηκε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά αγωγή κατά του Σπύρου Καρνέση από τις αδερφές του και τον γαμπρό του.
Κατά τις ίδιες πηγές, οι τρεις τους κατηγορούν τον 85χρονο ότι πήρε τα μετρητά της κοινής τους επιχείρησης. Όπως ισχυρίζονται στην αγωγή "με δόλιο και παραπειστικό τρόπο" ο Σπύρος Καρνέσης πήρε στα τέλη της περσινής χρονιάς από κοινούς λογαριασμούς 325,5 εκατ. δολάρια, τα μετέφερε σε αποκλειστικά δική του εταιρεία και τα ιδιοποιήθηκε.
Πρόκειται για μετρητά που είχαν συγκεντρωθεί στο κοινό "καλάθι" των αδιανέμητων κερδών από τη δραστηριότητα στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Οι δύο αδελφές και ο γαμπρός του εφοπλιστή υποστηρίζουν ότι με βάση τα εταιρικά τους ποσοστά, όπως αυτά απορρέουν από ιδιόγραφο συμφωνητικό, τους ανήκουν τα περίπου 175 εκατ. δολάρια, από τα "επίμαχα" διαθέσιμα σε μετρητά. Συνυπολογίζοντας στο μερίδιο που ζητούν να τους επιστραφεί και τα αναλογούντα, μη διανεμηθέντα μερίσματα.
Καθώς ήδη έχει υπάρξει και ανταλλαγή εξωδίκων ανάμεσα στα αντιμαχόμενα μέλη της οικογένειας, ο Σπύρος Καρνέσης φέρεται να υποστηρίζει ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία είναι δικά του και πως η άλλη πλευρά ήταν υπάλληλοί του, που απλώς ο ίδιος ευεργετούσε.
Να σημειωθεί ότι ο Σπύρος Καρνέσης είναι βασικός μέτοχος με ποσοστό 63,8% στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο ενεργειακή εταιρεία Ελινόιλ, η τρέχουσα αγοραία αξία της οποίας είναι στα 50,7 εκατ. ευρώ.
Πηγή: TheToc
Οι ναύλοι υποχώρησαν σε όλα τα μεγέθη πλοίων, με τα Capesize να δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση.
Τρία σενάρια για το επόμενος έτος.
Οι εμπορικές σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση ενισχύθηκαν κατά 5,4% στα 5,37 τρισ. γουάν.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενιαία ναυπηγική σύμβαση που έχει συναφθεί μέχρι σήμερα στην Κίνα.
Η προώθηση κοινών δράσεων στα ελληνικά λιμάνια κυριάρχησε στη συνάντησή τους.
Η ενδοασιατική αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται σε φάση έντονης ζήτησης.
Η ελληνική πλοιοκτησία συνεχίζει να κινείται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς αγοράς αγοραπωλησιών ξηρού φορτίου.
Επικαλούμενοι λόγους εθνικής ασφάλειας, καθώς η Hapag-Lloyd ελέγχεται και από Κατάρ και Σαουδική Αραβία.
Αν κάτι τρομάζει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για το επόμενο έτος, αυτό είναι η πιθανότητα να κοπάσουν οι κρίσεις.
Επανέρχεται στο προσκήνιο η συζήτηση για την επανεκκίνηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας
Σε αλλαγή του μοντέλου εποπτείας των λιμένων προχωρά το υπ. Ναυτιλίας.
Ιστορικό ρεκόρ 153 ψήφων πέτυχε η Ελλάδα στην εκλογή για την Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Το εύρος της διόρθωσης θα εξαρτηθεί από τον βαθμό εμπιστοσύνης των εταιρειών στη σταθερότητα της περιοχής.
Το 2024, τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν 93,5 εκατ. επιβάτες, ακολουθούμενα από την Ελλάδα με 81,1 εκατ. επιβάτες.
Η επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο συνοδεύτηκε από την πρώτη δέσμη κυρώσεων κατά των ρωσικών ενεργειακών ομίλων Rosneft και Lukoil