Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 24-Αυγ-2023 07:41

    Πόσο επικίνδυνες είναι οι οθόνες για τα μικρά παιδιά - Επηρεάζουν σημαντικά τη μελλοντική τους ανάπτυξη

    Πόσο επικίνδυνες είναι οι οθόνες για τα μικρά παιδιά - Επηρεάζουν σημαντικά τη μελλοντική τους ανάπτυξη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

    Μια νέα μελέτη έδειξε πως ο χρόνος που μπορεί να περνά μπροστά σε μια οθόνη ένα παιδί ενός έτους συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο αναπτυξιακών καθυστερήσεων αργότερα στην παιδική του ηλικία, ιδιαίτερα στους τομείς της επικοινωνίας και της επίλυσης προβλημάτων.

    Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό JAMA Pediatrics, έρχεται να ενισχύσει όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής σχετικά με το πώς η χρήση της οθόνης μπορεί να επηρεάσει τη μελλοντική ανάπτυξη ενός παιδιού.

    Ειδικότερα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tohoku στην Ιαπωνία εξέτασαν εάν ο χρόνος μπροστά σε μια οθόνη, όταν πρόκειται για παιδιά ενός έτους, επηρέαζε τη μελλοντική τους ανάπτυξη στους τομείς της επικοινωνίας, των κινητικών δεξιοτήτων, της επίλυσης προβλημάτων και των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

    Στη μελέτη συμμετείχαν 7.097 ζευγάρια μητέρων-παιδιών. Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο, αξιολόγησαν το χρόνο έκθεσης στις οθόνες των παιδιών ενός έτους. Οι μητέρες ρωτήθηκαν πιο συγκεκριμένα: "Μια τυπική ημέρα, πόσες ώρες επιτρέπετε στα παιδιά σας να παρακολουθούν τηλεόραση, DVD, βιντεοπαιχνίδια, παιχνίδια στο διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένων κινητών τηλεφώνων και tablet) κ.λπ.;" Υπήρχαν πέντε κατηγορίες απαντήσεων: καμία, λιγότερες από μία, μία έως λιγότερες από δύο, δύο έως λιγότερες από τέσσερις ή τέσσερις ή περισσότερες ώρες την ημέρα.

    Όταν τα παιδιά έγιναν δύο και τεσσάρων ετών, οι ερευνητές αξιολόγησαν την αναπτυξιακή τους επίδοση μέσω ενός αναπτυξιακού και κοινωνικο-συναισθηματικού εργαλείου ελέγχου.

    Όσον αφορά τον ημερήσιο χρόνο έκθεσης σε οθόνες, η πλειοψηφία (48,5%) των παιδιών περνούσαν λιγότερο από μία ώρα. Μόνο το 4,1% των παιδιών περνούσε τέσσερις ή περισσότερες ώρες την ημέρα μπροστά σε μια οθόνη.

    Οι ερευνητές παρατήρησαν μια συσχέτιση μεταξύ του χρόνου μπροστά στην οθόνη στην ηλικία του ενός έτους και ενός υψηλότερου κινδύνου καθυστέρησης ανάπτυξης όταν έφταναν τα δύο, στους τομείς της επικοινωνίας, της λεπτής κινητικότητας, της επίλυσης προβλημάτων και των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Στην ηλικία των τεσσάρων, παρατηρήθηκε καθυστέρηση στους τομείς επικοινωνίας και της επίλυσης προβλημάτων.

    Οι ερευνητές επισημαίνουν πάντως ότι αν και ο χρόνος που περνούν τα μικρά παιδιά στις οθόνες συσχετίστηκε με αναπτυξιακή καθυστέρηση, μπορεί να υπάρχει μια εκπαιδευτική πτυχή ανάλογα με τους τύπους των προγραμμάτων που προβάλλονται στα παιδιά. Μάλιστα ένας από τους περιορισμούς της μελέτης, όπως σημειώθηκε από τους ερευνητές, ήταν ότι δεν διαχώρισαν τον εκπαιδευτικό χρόνο οθόνης από άλλους τύπους χρόνου οθόνης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Τελευταία άρθρα

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    07:30 05/12

    Ξεκινούν τα SMS για τα δωρεάν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας - Ποιοι θα τα λάβουν, η διαδικασία και τα κριτήρια

    Θέμα χρόνου είναι η έναρξη της δωρεάν χορήγησης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας.

    11:30 04/12

    Ένας Έλληνας ιατρός στο τιμόνι της επιστημονικής Ευρωπαϊκής Εταιρείας μεταμόσχευσης μαλλιών FUE Europe Hair Transplant Society

    Η εκλογή του Δρ. Αναστάσιου Βεκρή στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μεταμόσχευσης Μαλλιών FUE Europe αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τον κλάδο της χειρουργικής αποκατάστασης μαλλιών,...

    07:30 04/12

    Τι σχέση έχει το εμβόλιο για τον έρπητα ζωστήρα με την άνοια

    Φαίνεται πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισής της.

    09:01 02/12

    Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το συνέδριο της Μονάδας ΥΓΕΙΑ IVF Εμβρυογένεσις με τίτλο "Let’s talk about IVF: Conversations in a New Era"

    Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τις σημαντικές καινοτομίες του εμβρυολογικού εργαστηρίου, τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην κλινική πράξη αλλά και τα εξατομικευμένα πρωτόκολλα...

    08:57 02/12

    Η σημασία της εξειδίκευσης στην Ορθοπαιδική και το όραμα της Synovus στην Αθήνα

    Η εξέλιξη της Ορθοπαιδικής μέσα από την εξειδίκευση.

    08:54 02/12

    Οσφυοϊσχιαλγία: Από τον πόνο στη λύση – Η νέα εποχή της ενδοσκοπικής δισκεκτομής

    Πες αντίο στον πόνο της μέσης και καλωσόρισε την ελευθερία κινήσεων με τη νέα μέθοδο.

    07:34 01/12

    Πέντε κοινά που έχουν όλες οι υγιεινές δίαιτες και γιατί να τις προτιμάμε σύμφωνα με τους ειδικούς του Harvard

    Ποιος είναι ο πιο υγιεινός τρόπος διατροφής; Εξαρτάται από το ποιον θα ρωτήσουμε.

    08:00 29/11

    Τι είναι το "Ozempic 2.0" και η νέα γενιά χαπιών για απώλεια βάρους που περιμένουμε την επόμενη χρονιά

    Ο όρος "Ozempic 2.0" έχει αρχίσει να κυκλοφορεί στα μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα.

    07:30 28/11

    Γρίπη, ίωση ή μήπως Covid; Πώς θα ξεχωρίσουμε τα συμπτώματα φέτος

    Ο μοναδικός ασφαλής τρόπος για να διακρίνει κανείς αν έχει κορονοϊό ή γρίπη είναι η διενέργεια τεστ.

    18:31 27/11

    Ινστιτούτο Παστέρ: Ο ιός της γρίπης των πτηνών θα μπορούσε να προκαλέσει πανδημία χειρότερη του covid

    Εάν μεταλλαχθεί ώστε να μπορεί να μεταδοθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο.

    17:34 27/11

    ΕΟΔΥ: 12 θάνατοι από covid-19 την τελευταία εβδομάδα

    Δύο νέα σοβαρά κρούσματα γρίπης.

    07:30 27/11

    Μπορεί ένα μεγάλο και βαρύ γεύμα να προκαλέσει καρδιακή προσβολή;

    Γιατί ένα μεγάλο γεύμα επιβαρύνει την καρδιά.

    15:09 24/11

    Συνεργασία υπουργείου Υγείας – Sword Health για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης

    Στην εκδήλωση το "παρών" έδωσε και η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα.

    11:30 21/11

    Εκδήλωση με θέμα "Who's that Type 1? / Ποιος είναι αυτός ο Διαβήτης Τύπου 1?"

    Το Stanford Club of Greece και μια νεαρή μαθήτρια ενώνουν δυνάμεις για να κάνουν το αόρατο ορατό: Το "Who’s That Type 1?" ανοίγει τον δημόσιο διάλογο για τον Διαβήτη Τύπου 1.