Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 30-Σεπ-2022 10:55

    Άγχος, κούραση, κατάθλιψη: Η "απάντηση" είναι η άσκηση

    Άγχος, κούραση, κατάθλιψη: Η "απάντηση" είναι η άσκηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά τείνουν να το κάνουν επειδή τους προσφέρει μια αίσθηση ευεξίας. Αισθάνονται πιο ενεργητικοί καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, κοιμούνται καλύτερα τη νύχτα, έχουν πιο έντονες αναμνήσεις και αισθάνονται πιο χαλαροί και θετικοί για τον εαυτό τους και τη ζωή τους. Και είναι επίσης ένα ισχυρό "φάρμακο" για πολλές κοινές προκλήσεις ψυχικής υγείας, όπως επισημαίνει η Fitness Manager & consultant, Wellness Coach Ελευθερία Δούμτση (@eledoumtsi). 

    Η τακτική άσκηση μπορεί να έχει βαθιά θετική επίδραση στην κατάθλιψη, το άγχος και το ADHD (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας - ΔΕΠΥ) ). Επίσης, βελτιώνει τη μνήμη, μας βοηθά να κοιμόμαστε καλύτερα και ενισχύει τη συνολική μας διάθεση. Και δεν χρειάζεται να είμαστε φανατικοί της φυσικής κατάστασης για να αποκομίσουμε τα οφέλη. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι μέτριες ποσότητες άσκησης μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά. Ανεξάρτητα από την ηλικία ή το επίπεδο φυσικής μας κατάστασης, μπορούμε να μάθουμε να χρησιμοποιούμε την άσκηση ως ένα ισχυρό εργαλείο για να προλάβουμε προβλήματα ψυχικής υγείας, να βελτιώσουμε την ενεργητικότητα και την οπτική μας για τα πράγματα και κυρίως για να απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή.

    Σε μια δύσκολη στιγμή, ξεκινήστε την άσκηση 

    Πολλοί από εμάς δυσκολεύονται αρκετά να παρακινήσουμε τους εαυτούς μας να ασκηθούν στις καλύτερες στιγμές. Αλλά όταν νιώθουμε κατάθλιψη, άγχος ή έχουμε άλλο πρόβλημα ψυχικής υγείας, μπορεί να μας φανεί διπλά δύσκολο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την κατάθλιψη και το άγχος, που μπορεί να μας κάνουν να αισθανόμαστε παγιδευμένος/η σε μια αδιέξοδη κατάσταση. Το ξέρουμε ότι η άσκηση θα μας κάνει να νιώσουμε καλύτερα, αλλά η κατάθλιψη μας έχει αφαιρέσει την ενέργεια και το κίνητρο που χρειάζεσαι για να ασκηθούμε. Από την άλλη, το κοινωνικό άγχος (Social Anxiety) μας  κάνει να νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να αντέξουμε τη σκέψη ότι θα μας δουν σε ένα μάθημα γυμναστικής ή να τρέχουμε στο πάρκο. Οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να μας βοηθήσουν να κάνουμε το πρώτο βήμα.

    Ξεκίνησε με μικρά βήματα. Όταν βρίσκεσαι κάτω από το σύννεφο του άγχους ή της κατάθλιψης και δεν έχεις ασκηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, το να θέσεις υπερβολικούς στόχους, όπως η ολοκλήρωση ενός μαραθωνίου ή η γυμναστική για μία ώρα κάθε πρωί, θα σε αφήσει πιο απογοητευμένο αν δεν τα καταφέρεις. Καλύτερα να θέσεις εφικτούς στόχους και να χτίσεις από εκεί.

    Προγραμμάτισε προπονήσεις όταν η ενέργειά σου είναι υψηλότερη. Ίσως έχεις περισσότερη ενέργεια το πρωί πριν από τη δουλειά ή αργά το απόγευμα. Ή ίσως γυμνάζεσαι καλύτερα και για περισσότερη ώρα τα Σαββατοκύριακα. Εάν η κατάθλιψη ή το άγχος σε κάνει να νιώθεις κουρασμένος και χωρίς κίνητρο όλη την ημέρα, δοκίμασε απλά να πας μια βόλτα. Ακόμη και ένα σύντομο περπάτημα 15 λεπτών μπορεί να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το μυαλό σου, να βελτιώσεις τη διάθεση σου και να ενισχύσεις τα επίπεδα ενέργειας σου. Καθώς κινείσαι και αρχίζεις να αισθάνεσαι λίγο καλύτερα, συχνά θα αυξάνεις την ενέργειά σου αρκετά για να ασκηθείς πιο δυναμικά - π.χ. περπατώντας, κάνοντας ήπιο τρέξιμο ή προσθέτοντας μια βόλτα με το ποδήλατο.

    Εστίασε σε δραστηριότητες που σου αρέσουν. Κάθε δραστηριότητα που σε κάνει να κινηθείς μετράει. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια βόλτα με το σκύλο σου ή έναν φίλο, το περπάτημα στις βιτρίνες ενός εμπορικού κέντρου για ψώνια ή ακόμα και μια βόλτα με το ποδήλατο. Εάν δεν έχεις ασκηθεί ποτέ πριν ή δεν ξέρεις τι μπορεί να σου αρέσει, δοκίμασε μερικά διαφορετικά πράγματα. Δραστηριότητες όπως η κηπουρική ή η ενασχόληση με ένα project βελτίωσης σπιτιού μπορεί να είναι εξαιρετικοί τρόποι για να αρχίσεις να κινείσαι περισσότερο όταν έχεις διαταραχή της διάθεσης—αλλά επιπλέον να σε βοηθήσουν να γίνεις πιο δραστήριος/α  και ταυτόχρονα να σε αφήσουν με μια αίσθηση σκοπού και ολοκλήρωσης.

    Νιώσε βολικά. Φόρεσε ρούχα που είναι άνετα και επέλεξε ένα σκηνικό που σε ηρεμεί ή σου δίνει ενέργεια. Αυτό μπορεί να είναι μια ήσυχη γωνιά του σπιτιού σου, μια παραλία ή το αγαπημένο σου πάρκο.

    Επιβράβευσε τον εαυτό σου. Μέρος της ανταμοιβής της ολοκλήρωσης μιας δραστηριότητας είναι το πόσο καλύτερα θα νιώσεις μετά, αλλά πάντα βοηθάει το να υποσχεθείς στον εαυτό σου μια επιπλέον απόλαυση ως επιβράβευση. Για παράδειγμα, επιβράβευσε τον εαυτό σου με ένα υγιεινό γεύμα μετά από μια προπόνηση, ένα νόστιμο smoothie ή με ένα επιπλέον επεισόδιο της αγαπημένης σου τηλεοπτικής σειράς.

    Κάνε την άσκηση κοινωνική δραστηριότητα. Η άσκηση με έναν φίλο ή αγαπημένο σου πρόσωπο, ή ακόμα και με τα παιδιά σου, όχι μόνο θα κάνει την άσκηση πιο διασκεδαστική και ευχάριστη, αλλά μπορεί επίσης να σε παρακινήσει να τηρήσεις μια ρουτίνα προπόνησης. Επίσης, θα νιώσεις καλύτερα από ότι αν είχες ασκηθεί μόνος. Στην πραγματικότητα, όταν πάσχεις από μια διαταραχή της διάθεσης, όπως η κατάθλιψη, η συντροφικότητα μπορεί να είναι εξίσου σημαντική με την άσκηση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:57 29/11

    Καρδιολογικές εξετάσεις μετά από ιογενείς λοιμώξεις: Πότε είναι απαραίτητες

    Ο Πρόεδρος της Ιατρικής σχολής του ΕΚΠΑ εξηγεί ποιες εξετάσεις και σε ποιες περιπτώσεις είναι καλό να γίνονται μετά από μία ίωση ή λοίμωξη.

    10:12 29/11

    Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για καρδιαγγειακά, καρκίνο του εντέρου και του τραχήλου: Ποιοι τις δικαιούνται

    Το νέο αυτό πρόγραμμα αφορά μεγάλο μέρος του πληθυσμού, οι οποίοι θα λάβουν το σχετικό SMS για τις προληπτικές εξετάσεις που δικαιούνται λόγω ηλικίας και φύλου.

    09:16 29/11

    Έρευνα: Η φυτοφαγική διατροφή φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

    Η νέα έρευνα βρήκε ότι τα οφέλη της φυτοφαγικής διατροφής ως προς την προστασία από τον καρκίνο του εντέρου αφορούν ουσιαστικά τους άντρες, όχι τις γυναίκες.

    14:05 28/11

    Να βάλουμε φέτος χριστουγεννιάτικα φωτάκια ή καλύτερα όχι;

    Εάν μέσα στην ενεργειακή κρίση το σκέφτεστε να στολίσετε το σπίτι σας με φωτάκια, αξίζει να διαβάσετε τα σχόλια των ψυχολόγων για το εάν και πώς μας επηρεάζουν.

    09:50 28/11

    Νέα μελέτη βρίσκει αποτελεσματικό αντιπηκτικό φάρμακο ως μετα-Covid θεραπεία

    Νέα βρετανική κλινική δοκιμή καταλήγει για την αποτελεσματικότητα της απιξαμπάνης για ασθενείς με Covid-19.

    09:04 28/11

    Η διακοπή του καπνίσματος αυξάνει την επιβίωση σε ασθενείς με καρκίνο μαστού

    Το κάπνισμα είναι γνωστός παράγοντας κινδύνου για τα περισσότερα νεοπλάσματα αλλά βέβαια και για καρδιαγγειακά και αναπνευστικά νοσήματα.

    12:13 25/11

    Ανεπάρκεια σιδήρου: Τα συμπτώματα και οι επιπτώσεις της στον οργανισμό

    Παρότι η ανεπάρκεια σιδήρου επηρεάζει 1 στους 3 ανθρώπους, συχνά υποδιαγιγνώσκεται.

    09:11 25/11

    Νέα δεδομένα για την προστασία από τα δισθενή εμβόλια από τις μεταλλάξεις της Όμικρον

    Μια από τις επικρατούσες μεταλλάξεις της Όμικρον είναι η υπομετάλλαξη BQ1.1 και οι εταιρείες παραγωγής δίνουν τα πρώτα αποτελέσματα για την προστασία που προσφέρουν τα νέα εμβόλια.

    09:00 25/11

    Sanofi: Ενίσχυση της καινοτομίας και της επένδυσης στην Ελλάδα για τα σπάνια νοσήματα

    H Sanofi παρουσίασε μια καινοτόμο πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην έγκαιρη διάγνωση σπάνιων νοσημάτων μειώνοντας έτσι το συχνά μακρύ και ψυχοφθόρο ταξίδι των πασχόντων.

    08:13 25/11

    Βράβευση της Advanced Hair Clinics στα Cyprus Wellness Awards 2022

    Το Bronze Βραβείο στην κατηγορία "Hair Restoration Clinic", απονεμήθηκε στην Advanced Hair Clinics στο πλαίσιο βράβευσης του θεσμού Cyprus Wellness Awards.

    14:03 24/11

    Απρόσμενη ανακάλυψη για τη λειτουργία του εγκεφάλου από Έλληνες επιστήμονες στη Δανία

    Η μελέτη του εγκεφάλου παραμένει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πεδίο για τους επιστήμονες, και σίγουρα έχει πολλά να αποκαλύψει.

    11:07 24/11

    Ο εθελοντισμός και τα εγγόνια "αντιμετωπίζουν" τη μοναξιά μετά τα 50

    Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε νέα μεγάλη μελέτη, ωστόσο έχει και ένα απρόσμενο εύρημα.

    08:55 24/11

    Η ατμοσφαιρική ρύπανση σκότωσε τουλάχιστον 238.000 Ευρωπαίους το 2020

    Η ατμοσφαιρική ρύπανση εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται η κυριότερη περιβαλλοντική απειλή για την υγεία των Ευρωπαίων.

    12:16 23/11

    Ένας καλός λόγος να πίνουμε (και) τσάι

    Τα καλά νέα είναι ότι αντιοξειδωτικές φλαβονόλες, που μεταξύ άλλων περιέχονται στο κρασί και το τσάι, μειώνουν τον κίνδυνο απώλειας μνήμης των ηλικιωμένων, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

    09:52 23/11

    34ο Πανελλήνιο Συνέδριο από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης και Αντιμετώπισης του AIDS

    To συνέδριο έχει ως στόχο την ενημέρωση των επαγγελματιών υγείας για τα τρέχοντα δεδομένα για την επιδημιολογία, την πρόληψη και την αντιμετώπιση του HIV/AIDS.

    09:18 23/11

    Διαβήτης τύπου 1: Το πρώτο φάρμακο που μπορεί να καθυστερήσει τη νόσο

    Ο αμερικανικός FDA έδωσε έγκριση για το πρώτο φάρμακο που μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, αλλιώς γνωστό ως παιδικό διαβήτη.