Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 07-Ιαν-2022 09:37

    Οι απαραίτητες βιταμίνες για ενέργεια και δυνατό ανοσοποιητικό

    Οι απαραίτητες βιταμίνες για ενέργεια και δυνατό ανοσοποιητικό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είναι γνωστό ότι τα πιο σημαντικά όπλα απέναντι στους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας και συγχρόνως απέναντι στις γρίπες που κυκλοφορούν, τα δίνουμε εμείς στον οργανισμό μας, και δεν είναι άλλα από την σωστή διατροφή, τον υγιεινό τρόπο ζωής και παράλληλα την απαραίτητη πρόσληψη βιταμινών. Ο οργανισμός μας καλείται να βγάλει εις πέρας ένα αρκετά επιβαρυμένο πρόγραμμα αποτελούμενο από πολλές ώρες εργασίας ή μαθημάτων, την φροντίδα των παιδιών, το καθάρισμα του σπιτιού αλλά και διάφορες ψυχαγωγικές δραστηριότητες που έχουμε επιλέξει να κάνουμε κατά την διάρκεια της ημέρας. Για το λόγο αυτό τα αποθέματα των απαραίτητων βιταμινών που έχει ανάγκη το σώμα μας εξαντλούνται πάρα πολύ γρήγορα με αποτέλεσμα το ανοσοποιητικό μας σύστημα να βρίσκεται ιδιαίτερα ευάλωτο απέναντι στους κινδύνους που παραμονεύουν, είτε αυτοί είναι στο χώρο εργασίας μας είτε σε κάποια συνάθροιση με φίλους σε εσωτερικό χώρο, κλπ. 

    Ποιες όμως βιταμίνες αποτελούν τα πιο δυνατά "χαρτιά" του ανοσοποιητικού μας;

     
    Δυο από τις βασικότερες βιταμίνες που θα μας κρατήσουν σε εγρήγορση καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσουν και ως ασπίδα προστασίας για τον οργανισμό δρώντας ενάντια στα εποχικά κρυολογήματα είναι οι βιταμίνες C και D. Η κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών, όπως είναι για παράδειγμα τα πορτοκάλια, το ακτινίδιο, οι φράουλες, οι πιπεριές και το μπρόκολο, παίζει σημαντικό ρόλο στη θωράκιση του οργανισμού αφού τα συγκεκριμένα τρόφιμα είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Από την άλλη, ο τόνος και ο σολομός εμπεριέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης D, όπως επίσης το τόφου, τα μανιτάρια, τα αυγά, το μοσχαρίσιο συκώτι κ.α. Όσον αφορά την ημερήσια πρόσληψη της Βιταμίνης C είναι τουλάχιστον 80mg/μέρα, που μπορεί να ανέβει και έως τα 500-1000 mg ανά ημέρα σε περιόδους έλλειψης βιταμινών ή έξαρσης της γρίπης ενώ για της Βιταμίνης D είναι 1500-2000 IU. Οι παραπάνω τιμές είναι ενδεικτικές και ΜΟΝΟ ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει τη σωστή δοσολογία για εσάς.
     
    Εξίσου σημαντικές βιταμίνες για τον ανθρώπινο οργανισμό αποτελούν και οι βιταμίνες Α, Ε, Β12, Β6 και D.  Η D άλλωστε είναι ευρέως γνωστή για τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό όπως είναι η ενδυνάμωση των οστών και των μυών, η καταπολέμηση των φλεγμονών και του διαβήτη τύπου 1 και 2 και φυσικά η θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

    Επίσης, στοιχεία όπως είναι το μαγνήσιο  και το ασβέστιο  συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία των μυών και των οστών και την προστασία των κυττάρων από το οξειδωτικό στρες. Ένα ακόμη στοιχείο που είναι ιδιαίτερα απαραίτητο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος είναι ο ψευδάργυρος, ο οποίος εμπεριέχεται κυρίως στα φασόλια, το κρέας και τα ψάρια.

    Ανάγκη σε βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής

    Εξαιτίας του φορτωμένου καθημερινού προγράμματος είναι δύσκολο να συμπεριλάβουμε όλα αυτά τα τρόφιμα στην καθημερινή μας διατροφή με αποτέλεσμα να στερούμε συχνά τα οφέλη όλων αυτών των βασικών στοιχείων από τον οργανισμό μας. Επίσης, ο ανθρώπινος οργανισμός δεν έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύει τις απαραίτητες ποσότητες αυτών των βιταμινών, οπότε είναι απαραίτητο να προσπαθούμε να τον ενισχύσουμε και με άλλους τρόπους, όπως είναι για παράδειγμα τα συμπληρώματα διατροφής.

    Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούμε να τα βρούμε σε μορφή χαπιών που είναι και ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να καλύψουμε τις απαραίτητες ανάγκες μας σε βιταμίνες. Μια άλλη πρόταση είναι τα βιταμινούχα ροφήματα τα οποία είναι πλούσια σε όλες τις παραπάνω βιταμίνες και μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση του οργανισμού και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. 

    Το σίγουρο είναι πως αν διατηρούμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με την σωστή διατροφή, την άσκηση και την απαραίτητη πρόσληψη βιταμινών, ο οργανισμός μας θα σταθεί επάξια απέναντι στους αόρατους εχθρούς της χειμερινής περιόδου και θα βγει νικητής!

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Τελευταία άρθρα

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:52 21/01

    Τι είναι το nocebo και ποιες οι "παρενέργειές του" σε όσους φοβούνται ή αρνούνται τα εμβόλια για τον κορονοϊό

    Έρευνες δείχνουν το nocebo ως αιτία εμφάνισης ανεπιθύμητων ενεργειών μετά τον εμβολιασμό για SARS-CoV-2 αλλά και μετά από άλλες ιατρικές πράξεις ή λήψη φαρμάκων.

    09:52 21/01

    Επείγοντα περιστατικά: Σημαντικός ο χρόνος αναμονής για την έκβαση

    Η αναμονή πάνω από πέντε ώρες στα επείγοντα πριν την εισαγωγή στο νοσοκομείο αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου, σύμφωνα με έρευνα.

    09:31 20/01

    Βλέπετε πολλές ώρες τηλεόραση κάθε μέρα; Μάθετε από τι μπορεί να κινδυνεύετε

    Οι πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση αυξάνουν τον κίνδυνο θρόμβωσης, σύμφωνα με βρετανική έρευνα. Δείτε πώς θα το προλάβετε.

    08:58 20/01

    Γιατί είναι σημαντικό το εμβόλιο για την COVID-19 στην εγκυμοσύνη

    Οι έγκυες γυναίκες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρής νόσου COVID-19 συγκριτικά με τις γυναίκες που δεν κυοφορούν, προειδοποιούν επιστήμονες.

    12:06 19/01

    9 tips για να πραγματοποιήσετε τους fitness στόχους σας

    Είθισται στην αρχή της χρονιάς να βάζουμε στόχους. Οι fitness στόχοι δεν έχουν να κάνουν μόνο με την εξωτερική μας εμφάνιση αλλά -κυρίως- με την καλή υγεία και ευεξία μας.

    09:25 19/01

    Μπορεί να θηλάσει μια μητέρα που έχει κολλήσει COVID-19;

    Δεν βρέθηκαν ενδείξεις ότι ο κορονοϊός μεταδίδεται στα μωρά μέσω του θηλασμού από μητέρες με Covid-19, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

    08:40 19/01

    COVID-19: Σύσταση για νέα από του στόματος θεραπεία από τον ΠΟΥ

    Σε ισχυρή σύσταση του JAK αναστολέα Baricitinib σε συνδυασμό με κορτικοστεροειδή, για ασθενείς με σοβαρή ή κρίσιμη Covid 19, κατέληξαν οι ειδικοί του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

    11:47 18/01

    COVID-19: Γιατί κάποιοι χάνουν την όσφρησή τους και κάποιοι όχι;

    Ανακαλύφθηκαν οι πρώτοι γενετικοί παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα απώλειας όσφρησης ή γεύσης λόγω της Covid-19.

    09:38 18/01

    Πρόληψη οστεοπόρωσης: Τα SOS που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι

    Η οστεοπόρωση είναι μια "σιωπηλή" νόσος που επηρεάζει κυρίως τις γυναίκες – αλλά και τους άντρες. Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά για να την προλάβουμε.

    09:00 18/01

    Μελέτη: Μονοκλωνικά αντισώματά για πρόληψη της COVID-19 σε στενές επαφές υψηλού κινδύνου

    Θεραπείες κατά του SARS-CoV-2 που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόληψη της εξέλιξης από ασυμπτωματική λοίμωξη σε συμπτωματική νόσο.

    15:55 17/01

    Η "δυναμική" επιστροφή της γρίπης - το κυρίαρχο στέλεχος

    H ΕΕ αντιμέτωπη με την απειλή μιας ασυνήθιστα μακράς περιόδου γρίπης παράλληλα με την COVID-19.

    08:57 17/01

    Τα Σπάνια Νοσήματα προτεραιότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας

    Ενδυναμώνοντας τις φωνές των ανθρώπων που πάσχουν από σπάνιες ασθένειες ξεκινά πανελλαδική εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις Σπάνιες Ασθένειες.

    14:37 14/01

    Πόσα πληρώνουμε για την υγεία μας;

    Η ιδιωτική ασφάλιση, ως λύση για την προστασία του οικογενειακού προϋπολογισμού.

    12:13 14/01

    Κ. Τούτουζας στο capital.gr: Τι φέρνει η μεταμόσχευση καρδιάς χοίρου σε άνθρωπο

    Ο καθηγητής Καρδιολογίας του ΕΚΠΑ μιλά για την ιστορική ιατρική επέμβαση.

    12:12 14/01

    Πολλαπλή σκλήρυνση: Μια πιθανή αιτία βρήκαν οι επιστήμονες

    Ο ιός Επστάιν-Μπαρ φαίνεται να είναι η βασική αιτία της πολλαπλής σκλήρυνσης, σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες.

    10:59 14/01

    Ο ένας στους δέκα μπορεί να μεταδίδει τον κορονοϊό μετά από δέκα ημέρες λοίμωξης

    Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε μικρή βρετανική μελέτη.