Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Μαϊ-2021 08:35

    Θέλετε να "κάψετε" λίπος; Ο trainer συστήνει τους δύο βασικούς τρόπους

    Θέλετε να "κάψετε" λίπος; Ο trainer συστήνει τους δύο βασικούς τρόπους
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πολλές φόρες αναρωτιόμαστε, ειδικά όταν πλησιάζει η καλοκαιρινή περίοδος που υπάρχει μεγαλύτερη έκθεση, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσουμε το λίπος. Ο καθηγητής φυσικής αγωγής και trainer Θωμάς Ζάτας μας λέει όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την αποτελεσματική καύση λίπους. 

    Πώς μπορούμε να χάσουμε λίπος 

    Αρχικά πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το λίπος δεν το χάνουμε τοπικά, αλλά είναι μια διαδικασία που γίνεται στο σώμα μας με συνολικό και αναλογικό τρόπο και το πώς αποθηκεύεται έχει να κάνει με το που έχουμε τις λιποαποθήκες μας.
    Επίσης, πολύ σημαντικό, ό,τι προπόνηση και να κάνουμε, αν η διατροφή μας δεν είναι κατάλληλη δεν πρόκειται να χάσουμε το επιθυμητό λίπος!
    Πάμε λοιπόν να δούμε 2 τρόπους που θα μας βοηθήσουν να χάσουμε λίπος από το σώμα μας, σε ότι τουλάχιστον άφορα την προπόνηση γιατί καθώς η καύση λίπους είναι πολυπαραγοντική (πχ επηρεάζει ο ύπνος, το στρες κα).

    Μυική ενδυνάμωση για καύση λίπους

    Η προπόνηση με αντιστάσεις (βάρη, μπάρες, αλτήρες, kettlebell, λάστιχα) είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος προπόνησης για να χάσεις λίπος από το σώμα σου. Όσο πιο δυνατοί γινόμαστε με ένα κατάλληλο και αποκλειστικό για εμάς πρόγραμμα τότε έχουμε τα εξής οφέλη:

    • Καίμε θερμίδες κατά την διάρκεια της προπόνησης αλλά καίμε και μετά από αυτή (EPOC- επίδραση μετακαύσης).
    • Αυξάνουμε τον βασικό μεταβολισμό ηρεμίας (RMR).
    • Διατηρούμε (ή και, σπάνια, αυξάνουμε) την μυική μάζα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό όταν κάνουμε πρόγραμμα καύσης λίπους. 

    Σε έρευνα χώρισαν τους συμμετέχοντες σε 2 γκρουπ. Το ένα έκανε καρδιοαναπνευστική προπόνηση για 4ωρες/εβδομάδα και το άλλο έκανε 3ωρες/ εβδομάδα προπόνηση με αντιστάσεις. Μετά από 10 εβδομάδες όλοι οι συμμετέχοντες είχαν χάσει κιλά, αλλά το γκρουπ που έκανε προπόνηση με αντιστάσεις είχε χάσει σημαντικά περισσότερο λίπος και καθόλου μυική μάζα.
    Σε άλλη έρευνα, χώρισαν 3 γκρουπ ανθρώπων, το ένα έκανε μόνο διατροφή, το άλλο έκανε διατροφή και καρδιοαναπνευστική προπόνηση, και το τρίτο έκανε διατροφή, καρδιοαναπνευστικη προπόνηση και προπόνηση με αντιστάσεις.
    Μετά από 12 εβδομάδες στα πρώτα 2 γκρουπ οι διάφορες ήταν μικρές, ενώ το τρίτο γκρουπ έχασε από 35-44% περισσότερο λίπος από τα 2 πρώτα.

    Διαβάστε περισσότερα στη μελέτη εδώ (στα αγγλικά).

    Προγράμματα HIIT (high intensity interval training)

    Αν ο χρόνος μας είναι περιορισμένος και δεν αφιερώνουμε αρκετό για προπόνηση (ώρα να αλλάξουμε προτεραιότητες αλλά είναι άλλο θέμα αυτό) αυτή είναι μια καλή λύση.
    Η ΗΙΙΤ είναι μια προπονητική μέθοδος κατά την οποία εναλλάσσονται περίοδοι υψηλής έντασης άσκησης με περιόδους χαμηλής έως μέτριας έντασης άσκησης.
    Οι προπονήσεις διαρκούν από 4 έως 30 λεπτά, ανάλογα με το επίπεδο και τους στόχους του ασκούμενου. Τι προσφέρει;

    • Αύξηση μεταβολισμού για τις επόμενες 48 ώρες.
    • Αύξηση καύσης λίπους έως και 50% περισσότερο συγκριτικά με ένα σταθερό αερόβιο πρόγραμμα.
    • Αύξηση μετά-προπονητικής κατανάλωσης οξυγόνου (Excess post- exercise oxygen consumption / EPOC)

    Ευρήματα από μελέτες έχουν αποδείξει ότι με μόλις 2 εβδομάδες προπόνησης HIIT παρατηρείται βελτίωση από 24 – 35%, τόσο στην ευαισθησία της ινσουλίνης, όσο και στην οξειδωτική ικανότητα των μυών. Το πρώτο σημαίνει πως τέτοιες προπονήσεις συμβάλουν στην πρόληψη διαβήτη Τύπου ΙΙ. Το δεύτερο, ότι βοηθά στη σημαντική μείωση του συνολικού σωματικού λίπους, καθώς χρησιμοποιεί το 80% των μυών στο σώμα, συγκριτικά με το 40% που χρησιμοποιείται στο τρέξιμο και την ποδηλασία.

    Διαβάστε περισσότερα στη μελέτη εδώ (στα αγγλικά).

    Η καλύτερη -και πιο εφαρμόσιμη- συμβουλή

    Ότι και να επιλέξουμε θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η καύση λίπους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το καλύτερο tip αν θέλουμε να κάψουμε λίπος είναι να φτιάξουμε καλύτερες συνήθειες και να ενθαρρύνουμε τον εαυτό μας για περισσότερη κινητικότητα. Προτιμούμε δηλαδή να περπατήσουμε αντί να πάρουμε το αυτοκίνητο, προτιμούμε να ανεβούμε τα σκαλιά αντί να πάρουμε ασανσέρ (όταν φυσικά δεν αντιμετωπίζουμε κάποιον ανασταλτικό παράγοντα) και άλλες τέτοιες μικρές διάφορες που θα αλλάξουν σημαντικά την ενεργοποίηση μας και τον μεταβολισμό μας.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:21 15/06

    Είστε αιμοδότης: Τότε θα σας φανεί πολύ χρήσιμο αυτό το νέο δωρεάν app

    Το Εθνικό Μητρώο Αιμοδοτών διαθέσιμο σε mobile app και στο Android κινητό του εθελοντή αιμοδότη.

    09:27 15/06

    mRNA εμβόλια και καρδιολογικές επιπλοκές σε νέους άντρες

    Έχουν αναφερθεί εξαιρετικά σπάνιες και ήπιες καρδιακές επιπλοκές σε νέους που πιθανώς σχετίζονται με τα εμβόλια mRNA, σύμφωνα με τους ειδικούς.

    09:20 15/06

    Αιφνίδιος καρδιακός θάνατος: Τι είναι και πώς μπορούμε να το προλάβουμε

    Με αφορμή το παρά λίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο του Δανού ποδοσφαιριστή Κρίστιαν Έρικσεν, μάθετε πώς θα προλάβετε την αιφνίδια καρδιακή ανακοπή.

    09:25 14/06

    Νέα έρευνα: Η ασπιρίνη δεν αυξάνει την πιθανότητα επιβίωσης σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-1

    Τα αποτελέσματα της πολυκεντρικής βρετανικής μελέτης RECOVERY δεν έδειξαν όφελος από τη χορήγηση ασπιρίνης σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-19.

    09:24 14/06

    Οι πανελλήνιες εξετάσεις όπως τις έζησα - ως μαμά εννοώ...

    Έχω περάσει δύο φορές τις πανελλήνιες εξετάσεις. Ως μαμά, όχι ως υποψήφια. Και επειδή γενικά τα λέμε, είπα να μοιραστώ μαζί σου μερικές σκέψεις που με είχαν βοηθήσει όταν έδιναν εξετάσεις τα παιδιά...

    09:14 14/06

    HPV: Παράγοντας για αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος πρόωρου τοκετού και επιπλοκών για τις γυναίκες που μολύνονται από τον ιό HPV, σύμφωνα με σουηδική έρευνα.

    09:19 11/06

    Μελέτη φάσης 3 δείχνει αποτελεσματική νέα θεραπεία για την ψωρίαση

    Νέα δεδομένα Φάσης 3 έδειξαν ότι το Guselkumab πέτυχε διατηρήσιμη και πλήρη κάθαρση του δέρματος επί διάστημα 5 ετών στη μέτρια έως σοβαρή ψωρίαση κατά πλάκας.

    09:09 11/06

    Εμβόλιο Johnson & Johnson: Πόσο "πιάνει" τα μεταλλαγμένα στελέχη;

    Νέα επιστημονική δημοσίευση ερευνά την ανοσογονικότητα του εμβολίου Johnson & Johnson έναντι μεταλλαγμένων στελεχών του SARS-CoV-2.

    11:24 10/06

    Ηλικιακή εκφύλιση ωχράς κηλίδας: Τα συμπτώματα, η διάγνωση και η πρόληψη

    Πρόκειται για την κύρια αιτία μη αναστρέψιμης απώλειας όρασης, σε ολόκληρο τον ανεπτυγμένο κόσμο και στην Ελλάδα.

    09:14 10/06

    Kυτταρικές και γονιδιακές θεραπείες: Σημαντικές εξελίξεις από την Bayer

    Οι εξελίξεις που αφορούν τον τομέα των κυτταρικών και γονιδιακών θεραπειών ανακοινώθηκαν από τις AskBio και Bluerock, εταιρείες του ομίλου Bayer.

    08:34 10/06

    Οξεία μυελογενής λευχαιμία: Έγκριση νέας θεραπείας που αυξάνει την επιβίωση των ασθενών

    Η οξεία μυελογενής λευχαιμία είναι η πιο συχνή μορφή οξείας λευχαιμίας παγκοσμίως.

    08:32 09/06

    Νέα μελέτη: Πώς και πότε θα μπορούμε να ξαναπάμε σε συναυλίες σε κλειστό χώρο

    Τυχαιοποιημένη μελέτη για τη διεξαγωγή μουσικών συναυλιών σε κλειστούς χώρους με τη χρήση διαγνωστικών δοκιμασιών αντιγόνου έναντι του SARS-CoV-2 - Τι έδειξε.

    08:13 09/06

    Έκζεμα στα χέρια: Ξεκινά η πρώτη κλινική μελέτη φάσης 3 για τη νόσο

    Η LEO Pharma ξεκινά την πρώτη κλινική μελέτη Φάσης 3 με κρέμα delgocitinib σε ενήλικες ασθενείς με μέτριο έως σοβαρό έκζεμα στα χέρια.

    10:11 08/06

    Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε η πρώτη νέα θεραπεία μετά από 20 χρόνια

    Σημαντική ημέρα για όσους πάσχουν από Αλτσχάιμερ αλλά και για την επιστήμη αποτελεί η έγκριση νέας θεραπείας για τη νόσο, μετά από 2 δεκαετίες.

    09:04 08/06

    "Μια μπορεί να κάνει τη διαφορά" - Ώρα να κάνουμε όλοι εξέταση σπίλων

    Η νέα καμπάνια ενημέρωσης για τον καρκίνο του δέρματος μας προσκαλεί να ελέγξουμε προσεκτικά το δέρμα και τις ελιές μας.

    09:08 07/06

    CDC: Οι εμβολιασμένοι δεν χρειάζεται να υποβάλλονται σε τακτικές εξετάσεις για COVID-19

    Η συζήτηση για τα προνόμια των εμβολιασμένων έχει ανοίξει σε παγκόσμιο επίπεδο.