Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Δεκ-2020 08:22

    Μπορεί το άγχος να προκαλέσει πόνο στον ώμο;

    Μπορεί το άγχος να προκαλέσει πόνο στον ώμο;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Εμμανουήλ Μπριλάκης, Ορθοπαιδικός Χειρουργός – Αθλητίατρος
    Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών  Αναπληρωτής Διευθυντής - Γ’ Ορθοπαιδική Κλινική Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ www.BrilakisOrthopaedics.gr

    Η ισορροπία στη ζωή δεν είναι κάτι εύκολο. Οι απαιτήσεις της εργασίας σε καθημερινή βάση, οι κοινωνικές ή οικογενειακές υποχρεώσεις και οι δουλειές του σπιτιού καταλήγουν σε ένα συνεχές κυνηγητό του χρόνου και προκαλούν άγχος και ανησυχία. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου καλούμαστε να είμαστε "ενεργοί" όλη την ώρα. Η άθροιση του άγχους της προηγούμενης ημέρας στην επόμενη, μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο σώμα, οδηγώντας τελικά σε πόνους. Πολύ συχνά αυτοί οι πόνοι εμφανίζονται στον αυχένα και στον ώμο.

    Είναι φυσικό να υπάρχουν στιγμές άγχους μέσα στην ημέρα. Τα προβλήματα όμως αρχίζουν να εμφανίζονται όταν το άγχος αποκτά σταθερή θέση στη ζωή του ατόμου. Αυτό μπορεί να οφείλεται την εσωτερική πίεση και την ευσυνειδησία κάποιου που παλεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εργασίας του. Ή μπορεί να προέρχεται από συναισθηματικές δυσκολίες που προκύπτουν από σχέσεις, οικονομικά προβλήματα ή θέματα υγείας. Όταν το άγχος υπάρχει σε σταθερή βάση, τότε αρχίζει να παίρνει τη μορφή πόνου ή καυσαλγίας. 

    Μπορεί το άγχος να προκαλέσει πόνο στον ώμο;

    Όταν βιώνουμε υψηλά επίπεδα άγχους, η αντίδραση του σώματός μας είναι η μυϊκή σύσπαση. Όταν αυτό συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να οδηγήσει σε δυσκαμψία και πόνο στον αυχένα και στους ώμους. Ο πόνος σε αυτές τις περιοχές που σχετίζεται με το άγχος είναι συνήθως αποτέλεσμα συναισθηματικής ή ψυχικής πίεσης  που μπορεί να επηρεάσει άμεσα τους μυς και τα νεύρα της περιοχής.

    Πριν όμως αποδώσει κανείς την αιτία στο άγχος, καλό είναι να αποκλειστούν άλλοι παράγοντες όπως:

    • Η υπέρχρηση των μυών 
    • Η κακή στάση του σώματος
    • Τα μεγάλα διαστήματα καθιστικής στάσης
    • Οι κακές συνθήκες στον ύπνο
    • Οι τραυματισμοί

     

    Οι πιο συνηθισμένες οργανικές αιτίες που προκαλούν πόνο στον ώμο περιλαμβάνουν τις παρακάτω:

     

    Διατατικές ασκήσεις (stretching) για τον πόνο στον αυχένα και στον ώμο

    Το μασάζ, η γιόγκα και οι διατάσεις  αποτελούν εξαιρετικές μεθόδους για την ανακούφιση από την ανεπιθύμητη τάση του αυχένα και των ώμων.

    Ορισμένες απλές αλλά ιδιαίτερα αποτελεσματικές ασκήσεις stretching τις οποίες μπορείτε να ενσωματώσετε μέσα στην ημέρα σας είναι οι παρακάτω:

    Κάμψη αυχένα - Χαμηλώστε το πηγούνι προς το στήθος σας για 15 δευτερόλεπτα και αφήστε απαλά με το βάρος του κεφαλιού σας να δημιουργηθεί διάταση στο πάνω μέρος της πλάτης σας. Στη συνέχεια, γείρετε απαλά το κεφάλι σας προς τα δεξιά για 15 δευτερόλεπτα και έπειτα προς την αριστερή πλευρά πάλι για 15 δευτερόλεπτα.

    Κεφάλι στον ώμο - Καθίστε κρατώντας τη σπονδυλική σας στήλη ευθεία και γείρετε απαλά το κεφάλι προς τον αριστερό σας ώμο. Μπορείτε να ασκήσετε μικρή πίεση στο κεφάλι χρησιμοποιώντας το δεξί σας χέρι, έως ότου αισθανθείτε ένα απαλό τράβηγμα. Κρατήστε αυτή τη θέση για 30 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε από την άλλη πλευρά.

    Κυκλικές κινήσεις ώμου - Καθώς κάθεστε ή στέκεστε όρθιοι, διατηρήστε καλή στάση του σώματος και γυρίστε τους ώμους σας προς τα πάνω, έπειτα προς τα πίσω και μετά προς τα κάτω. Επαναλάβετε αυτήν την κυκλική κίνηση 10 φορές. Στη συνέχεια, κάντε το αντίθετο και γυρίστε τους ώμους σας προς τα πάνω, προς τα εμπρός και μετά προς τα κάτω Επαναλάβετε 10 φορές.

    Ανυψώσεις ώμου - Ενώ στέκεστε όρθιοι ή κάθεστε, κρατήστε τα χέρια σας κάτω στις δύο πλευρές, ισιώστε την πλάτη σας και έπειτα σηκώστε αργά τους ώμους σας προς τα αυτιά σας. Κρατήστε για λίγα δευτερόλεπτα και στη συνέχεια χαμηλώστε αργά τους ώμους σας προς τα κάτω. Επαναλάβετε το ίδιο για 5 φορές.

    Διασταυρούμενα χέρια - Φέρτε ολόκληρο το δεξί σας χέρι γύρω από το στήθος, τοποθετήστε το αριστερό σας χέρι από πάνω του και πιέστε το ελαφριά ώστε να νιώσετε ένα απαλό τράβηγμα. Κρατήστε για 30 δευτερόλεπτα και κάντε το ίδιο στην αντίθετη πλευρά.

    Πρόσθια κάμψη κορμού – Σταθείτε όρθιοι με ίσια πλάτη και με τα πόδια σε άνοιγμα λίγο μεγαλύτερο από την απόσταση της λεκάνης. Ενώστε τα χέρια σας πίσω από την πλάτη σας. Θα πρέπει να νιώσετε ένα απαλό τράβηγμα στο στήθος σας. Με μια ελαφριά κάμψη στα γόνατα σπρώξτε το σώμα σας προς τα εμπρός, κρατώντας τη λεκάνη πίσω και σηκώστε τα χέρια σας προς τα πάνω, έτσι ώστε να κοιτάζουν προς το ταβάνι. Αφήστε το κεφάλι σας κάτω ελεύθερα, όμως βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει ένταση ή δυσφορία στο λαιμό σας. Μείνετε σε αυτήν την άσκηση για 60 δευτερόλεπτα.

    Διαλογισμός – Ένα πνευματικό διάλειμμα μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε τους μυς του αυχένα και του ώμου σας. Καθίστε ήσυχα με τα μάτια κλειστά για 5-10 λεπτά. Δοκιμάστε να κάνετε διαλογισμό καθοδηγούμενοι από κάποιο πρόγραμμα στο ίντερνετ ή απλώς προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι απομακρύνοντας τις σκέψεις από το μυαλό σας. Μπορεί να χρειαστεί κάποια εξάσκηση, αλλά προσπαθήστε να φτάσετε στα 10-20 λεπτά διαλογισμού κάθε μέρα για να μειώσετε τα επίπεδα του χρόνιου στρες.

    Αερόβια άσκηση σώματος - Οι αερόβιες ασκήσεις ενεργοποιούν τους μυς στον αυχένα και στους ώμους. Με αυτόν τον τρόπο οι μύες διατείνονται, αυξάνεται η παροχή αίματος σε αυτούς, ενώ απομακρύνονται οι τοξίνες.

    Υγιεινές συνήθειες για τη μείωση του άγχους

    Αν και δεν υπάρχει τρόπος να διώξουμε ολοκληρωτικά το άγχος από τη ζωή μας, υπάρχουν υγιεινές συνήθειες τις οποίες μπορούμε να ενσωματώσουμε στην καθημερινότητά μας ώστε να το μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο.

    • Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
    • 30 λεπτά ήπιας άσκησης για τουλάχιστον 5 ημέρες την εβδομάδα
    • Μείωση της καφεΐνης, του αλκοόλ και της ζάχαρης
    • Επαρκής και ποιοτικός ύπνος τη νύχτα
    • Αποφυγή καπνίσματος και ναρκωτικών ουσιών
    • Θετικές σκέψεις και συναναστροφή με θετικούς ανθρώπους
    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:35 26/01

    Μπορεί η ατμοσφαιρική ρύπανση να προκαλέσει τύφλωση;

    Αυξημένος ο κίνδυνος και για σταδιακή απώλεια όρασης λόγω της ρύπανσης του αέρα, σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες.

    08:01 26/01

    Εμβόλιο της Moderna: Αλλεργικές αντιδράσεις ανάμεσα στις ανεπιθύμητες ενέργειες

    Αλλεργικές αντιδράσεις μετά την πρώτη δόση του εμβολίου έναντι του SARS-CoV-2 της εταιρείας Moderna στις ΗΠΑ.

    07:30 26/01

    Καρκίνος του τραχήλου της μήτρας: Ο 2ος συχνότερος καρκίνος στις γυναίκες

    Κάθε μέρα 2 γυναίκες στην Ε.Ε. χάνουν τη ζωή τους λόγω του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

    09:12 25/01

    Σεξουαλική βία: Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα θύματα

    Η σεξουαλική κακοποίηση και η σεξουαλική παρενόχληση είναι και τα δύο πράξεις που εκτός από καταδικαστέες ποινικά, επηρεάζουν βαθιά την ψυχοσύνθεση του θύματος.

    08:43 25/01

    Κύστη κόκκυγος: Οι εξελίξεις στη θεραπεία της

    Τι είναι η κύστη κόκκυγος, που οφείλεται και τι περιλαμβάνουν οι θεραπευτικές επιλογές.

    08:30 25/01

    Διαδικτυακή συζήτηση "Εμβολιασμός COVID-19 και χρόνιοι ασθενείς"

    Η συμμετοχή για το κοινό είναι ελεύθερη.

    10:00 22/01

    Εμβόλιο Pfizer/BioNTech: Αλλεργικές αντιδράσεις και αναφυλαξία, τα ποσοστά και η σοβαρότητα

    Νέα, ενημερωμένη έρευνα εξετάζει τις αλλεργικές αντιδράσεις συμπεριλαμβανομένης της αναφυλαξίας μετά την πρώτη δόση του εμβολίου έναντι του SARS-CoV-2 των Pfizer/BioNTech.

    09:28 22/01

    Εμβόλιο για τον κορονοϊό: Ερωτήσεις και απαντήσεις από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ

    Ποιος είναι ο μηχανισμός δράσης των εμβολίων έναντι του SARS-CoV-2, προλαμβάνουν τη μετάδοση από άνθρωπο σε άνθρωπο, ποιες είναι οι παρενέργειες.

    09:00 22/01

    Ποντίκια με παραπληγία περπάτησαν ξανά χάρη σε πειραματική θεραπεία

    Η θεραπεία βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και, παρότι πολλά υποσχόμενη, οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα αργήσουν ακόμη οι δοκιμές σε ανθρώπους.

    11:06 21/01

    Γιατί έχει τόση σημασία ο αριθμός ασθενών στις ΜΕΘ;

    Νέα έρευνα υποδεικνύει πως όσο μεγαλύτερη είναι η πληρότητα σε μία ΜΕΘ τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος θανάτου ενός ασθενούς με Covid-19.

    08:40 21/01

    Παλμικό οξύμετρο: Γιατί και πότε είναι απαραίτητο

    Τι είναι το παλμικό οξύμετρο, ποιος είναι ο σκοπός του, πώς λειτουργεί και όλα τα βήματα της διαδικασίας.

    08:34 21/01

    Πρωτοποριακή θεραπεία για τον καρκίνο του λάρυγγα

    Η διαστοματική ρομποτική χειρουργική μπορεί να αντιμετωπίσει πολλές παθήσεις στην ωτορινολαρυγγολογία αλλά και τον καρκίνο του λάρυγγα.

    11:29 20/01

    Βρέθηκε επιτέλους το "φάρμακο" κατά της γήρανσης;

    Κινέζοι επιστήμονες δοκιμάζουν σε πειραματόζωα μια νέα γενετική θεραπεία που καθυστερεί τη γήρανση.

    09:09 20/01

    Οξεία και χρόνια χρήση κορτικοστεροειδών στη λοίμωξη COVID-19

    Το όφελος και όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τη χορήγηση κορτιζόνης και άλλων γλυκοκορτικοειδών.

    08:56 20/01

    Επέμβαση Linx: Νέα και επαναστατική μέθοδος για τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

    Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση σύμφωνα με παγκόσμιες επιδημιολογικές μελέτες εμφανίζεται μέχρι και στο 20% του παγκόσμιου πληθυσμού.

    09:15 19/01

    Τηγανητά & καρδιαγγειακά νοσήματα: Νέα έρευνα θα μας κάνει να τα... κόψουμε

    Η κατανάλωση πολλών τηγανητών φαγητών αυξάνει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού, σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη.