Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Νοε-2020 11:42

    Συμβουλές για καλύτερο ύπνο μέσα στην πανδημία

    Συμβουλές για καλύτερο ύπνο μέσα στην πανδημία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ένας καλός βραδινός ύπνος μπορεί να είναι δυσεπίτευκτος ακόμα και υπό φυσιολογικές συνθήκες. Ειδικότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είναι ακόμη πιο δύσκολο, όπως επισημαίνει σε άρθρο της η διακεκριμένη επιστήμονας Dr Chandra Jackson, που μελετά τον ύπνο στο NIEHS. Τα σημαντικότερα σημεία συνοψίζουν οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Παναγιώτης Μαλανδράκης, Ιωάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ).

    Τι επηρεάζει τον ύπνο μας αυτή την περίοδο;

    Πολλοί άνθρωποι κατά την περίοδο αυτή κοιμούνται είτε λιγότερο είτε περισσότερο από ό,τι πρέπει. Σε κάθε περίπτωση, ο φυσιολογικός και υγιής ύπνος βοηθάει τη σωματική ενέργεια, τη ψυχική υγεία, το ανοσοποιητικό σύστημα και τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Ακόμα και πριν την πανδημία COVID-19, περίπου 1 στους 3 ανθρώπους δεν είχε τον συνιστώμενο ποιοτικό ύπνο διάρκειας 7 ωρών χωρίς διακοπή. Το αυξημένο άγχος των τελευταίων μηνών, η πιθανή απομόνωση ή κατάθλιψη, και η οικονομική και επαγγελματική ανασφάλεια έχει επιδεινώσει την κατάσταση αυτή. Η διαταραχή της καθημερινότητας δυσχεραίνει την αίσθηση του χρόνου. Η παρατεταμένη παραμονή στο σπίτι μας, οδηγεί σε λιγότερη έκθεση στο φυσικό φως, διαταράσσοντας τον κιρκάδιο ρυθμό που ρυθμίζει τον ύπνο.

    Οι επισημάνσεις της ειδικού για καλύτερο ύπνο:

     

    • Να εκτιθόμαστε σε έντονο φως το πρωί, και να αποφεύγουμε κατά το δυνατό το μπλε φως το βράδυ, που μπορεί να καταστείλει την έκκριση της μελατονίνης, που είναι ορμόνη ρύθμισης του ύπνου.
    • Ας θυμόμαστε τη σημασία της ηρεμίας τις ώρες πριν τον ύπνο, μέσω ενός χαλαρωτικού μπάνιου, τη χαλαρωτική μουσική ή το διαλογισμό.
    • Είναι καλό να διατηρείται το περιβάλλον σε σωστή θερμοκρασία, και να χρησιμοποιούνται κουρτίνες που περιορίζουν το φως ή/και ωτοασπίδες για την προστασία από τους θορύβους.
    • Πριν τον ύπνο, συνίσταται να αποφεύγουμε τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών, και την κατανάλωση υπερβολικού φαγητού ή υγρών, καφεΐνης, νικοτίνης, ή αλκοόλ.
    • Να αποφεύγεται ο ύπνος μεγάλης διάρκειας κατά τη διάρκεια της ημέρας.
    • Αν τα συμπτώματα επιμένουν, τότε συνίσταται η επίσκεψη σε ειδικό γιατρό.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:32 03/12

    Σημαντική αύξηση για τα αντισώματα και την κυτταρική ανοσία από την ενισχυτική δόση mRNA

    Το παραπάνω θετικό αποτέλεσμα που βρήκε βρετανική έρευνα είναι ακόμη πιο ουσιαστικό σε όσους έχουν εμβολιαστεί με AstraZeneca.

    09:16 03/12

    Σχεδόν τριπλάσιες επαναλοιμώξεις Covid-19 προκαλεί η Όμικρον

    Τα πρώτα στοιχεία για τις επαναλοιμώξεις από τη Νότια Αφρική.

    08:44 03/12

    Ιικό φορτίο: Ο ρόλος του στη μετάδοση και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων

    Το ιικό φορτίο σε κάθε φορέα του SARS-COV-2 επηρεάζει σημαντικό το κατά πόσο και αν μεταδίδει τον ιό στους άλλους.

    10:30 02/12

    7 Συμβουλές για να παραμείνετε υγιείς και να κερδίσετε τον χρόνο

    Παρότι το πέρασμα του χρόνου είναι αναπόφευκτο, είναι εφικτό να διατηρήσουμε για περισσότερο διάστημα την υγεία και την ευεξία μας.

    08:54 02/12

    Τα βασικά που δεν γνωρίζουμε για τη μετάλλαξη Όμικρον

    Το ενδιαφέρον όλων, ειδικών και μη, έχει στραφεί σε αυτό το νέο στέλεχος του SARS-COV-2.

    23:59 01/12

    Νέα έρευνα: Τι γνωρίζουν πραγματικά οι καπνιστές για την τοξικότητα του τσιγάρου;

    Έλλειψη ενημέρωσης φαίνεται να έχει η κοινή γνώμη για τους λόγους που το τσιγάρο είναι επιβλαβές για την υγεία και για τις διαφορές από τα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα.

    11:16 01/12

    Έχετε αλλεργίες - και κυρίως αλλεργικό άσθμα; Τα καλά νέα για την COVID-19

    Μικρότερος ο κίνδυνος λοίμωξης Covid-19 για ανθρώπους με αλλεργική ρινίτιδα ή ατοπική δερματίτιδα/έκζεμα, ιδίως για όσους έχουν και άσθμα, σύμφωνα με βρετανική έρευνα.

    08:26 01/12

    Harvard: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη μετάλλαξη Όμικρον

    Το νέο στέλεχος του SARS-COV-2 μας αναστάτωσε και περιμένουμε -επιστήμονες και πληθυσμός- να μάθουμε τα χαρακτηριστικά του.

    08:07 01/12

    1η Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα για το AIDS: Οι δέκα ημερομηνίες σταθμοί

    Τον Ιούνιο του 1981, πριν 40 χρόνια, εντοπίστηκαν στις ΗΠΑ τα πρώτα κρούσματα του AIDS, μιας άγνωστης μέχρι τότε ασθένειας.

    23:59 30/11

    Το μυστικό για να ελέγξουμε το βάρος μας αυτές τις γιορτές

    Η διαχείριση του βάρους μας είναι μάλλον θέμα οπτικής παρά διατροφής!

    15:39 30/11

    Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι τα εμβόλια δεν προστατεύουν από την Όμικρον

    Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δεν υπάρχουν στοιχεία μέχρι στιγμής ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 δεν προστατεύουν από την σοβαρή νόσηση από την νέα παραλλαγή.

    09:20 30/11

    Update: Η εξάπλωση και δεδομένα για τη μετάλλαξη Όμικρον

    Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Ινστιτούτου Λοιμωδών Νοσημάτων της Νότιας Αφρικής, έως και το 10% των εισαγωγών στα νοσοκομεία αφορούν παιδιά κάτω των 2 ετών.

    08:08 30/11

    "Ζω – Συνεχίζω στον ρυθμό της ζωής!"

    Νέα εκστρατεία ενημέρωσης για την Πολλαπλή Σκλήρυνση από τη Novartis Hellas σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας.

    07:35 30/11

    Κάντε την εισαγωγή σας στο ΜΗΤΕΡΑ… ηλεκτρονικά!

    Η νέα αυτή υπηρεσία σας προσφέρει πολλά οφέλη, είναι εύκολη και βολική.

    09:54 29/11

    H επαγγελματική ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από ιούς

    Οι οδηγοί πιάνουν και ξύνουν το πρόσωπο τους 26 φορές την ώρα κατά μέσο όρο, σύμφωνα με βρετανική έρευνα, που επισημαίνει τον κίνδυνο μόλυνσης από ιούς.

    09:44 29/11

    Τα χαρακτηριστικά όσων πιστεύουν στα ζώδια

    Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι, σύμφωνα με σουηδική έρευνα.