Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Μαϊ-2020 13:28

    Οι τοπ τροφές που ηρεμούν και διώχνουν το στρες

    Οι τοπ τροφές που ηρεμούν και διώχνουν το στρες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το στρες δυστυχώς είναι μέρος της καθημερινότητας  μας. Μπορούμε ωστόσο να επιλέξουμε κάποιες τροφές που θα μειώσουν τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό μας. 

    Έχει αποδειχτεί ότι οι επεξεργασμένες τροφές και αυτές που περιέχουν συντηρητικά,  τεχνητά γλυκαντικά και χρωστικές, δημιουργούν υψηλότερα επίπεδα στρες στον οργανισμό. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχουν τις απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ώστε να λειτουργήσει σωστά το σώμα μας. Καλό είναι να προτιμούμε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, ω-λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες.

    Οι τροφές που συνιστώνται  είναι: 

    Δημητριακά ολικής αλέσεως
    Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι σύνθετοι υδατάνθρακες, οι όποιοι βοηθούν να μένει το σάκχαρο του αίματος σε σταθερά επίπεδα. Επίσης είναι εμπλουτισμένα με φολικό οξύ και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βοηθούν στην ελάττωση του στρες.

    Γαλακτοκομικά
    Το γάλα περιέχει αντιοξειδωτικά και βιταμίνες Β2 και Β12, καθώς και πρωτεΐνες και ασβέστιο. Μια πρωτεΐνη που περιέχεται στο γάλα (whey protein) ανεβάζει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο και μας κάνει να αισθανόμαστε ευεξία. 

    Αυγά
    Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, όπως τα αυγά βοηθούν στην παράγωγη ντοπαμίνης και νορεπινεφρίνης (δυο νευροδιαβιβαστές που ρυθμίζουν τη διάθεση και τη συμπεριφορά μας).

    Χαμομήλι
    Το χαμομήλι βοηθά στην αντιμετώπιση του άγχους, να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε.

    Μαύρη σοκολάτα
    Η μαύρη σοκολάτα σε μικρές ποσότητες μειώνει τα επίπεδα των ορμονών που δημιουργούν στρες. Επίσης ανεβάζει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο (κάτι το όποιο γίνεται επίσης με τη γυμναστική).

    Ωμέγα- λιπαρά οξέα
    Τα ιχθυέλαια βοηθούν στην αντιμετώπιση του εγκεφαλικού στρες.

    Κρασί
    Το κρασί σε μικρές ποσότητες (ένα ποτηράκι την ημέρα) χαλαρώνει και ηρεμεί.

    Αμύγδαλα
    Τα αμύγδαλα μας δίνουν ενέργεια λόγω του μαγνήσιου που περιέχουν. Το μαγνήσιο βοηθά τους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες να μετατραπούν σε ενεργεία.

    Καρύδια
    Τα καρύδια είναι πλούσια σε ωμέγα λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην βελτίωση της διάθεσης.

    Αβοκάντο
    Τα μονοακορεστα λιπαρά του περιέχει το αβοκάντο βοηθούν στην αποδοχή σεροτονίνης από τον εγκέφαλο.

    Φρέσκα φρούτα
    Τα φρούτα περιέχουν πολλές βιταμίνες οι οποίες βοηθούν στην έκκριση της κοριζόλης. Περισσότερο αντιοξειδωτικά είναι τα φρούτα που περιέχουν βιταμίνη C, επειδή η βιταμίνη αυτή καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες απελευθερώνονται όταν είμαστε στρεσαρισμένοι .

    Σπανάκι
    Το σπανάκι είναι πλούσιο σε φολικό οξύ το όποιο ρυθμίζει την παράγωγη σεροτονίνης στον εγκέφαλο.

    Σπαράγγια
    Τα σπαράγγια περιέχουν φολικό οξύ το όποιο σταθεροποιεί τη διάθεση.

    Ανανάς
    Ο ανανάς είναι ένα φρούτο που δίνει άμεση ενέργεια και βελτιώνει τη διάθεση μας.

    Βατόμουρα
    Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες, καθώς και αντιοξειδωτικά. Είναι ο τέλειος συνδυασμός σε φρούτο για την αντιμετώπιση του στρες.

    Μοσχάρι
    Το μοσχάρι περιέχει υψηλή επίπεδα ψευδαργύρου, σιδήρου και βιταμινών του συμπλέγματος Β που βοηθούν στη σταθεροποίηση της διάθεσης.

    Καφές σε μικρές ποσότητες
    Ο καφές ανεβάζει προσωρινά τη διάθεση αλλά αργότερα μας "ρίχνει" περισσότερο γιατί η καφεΐνη αυξάνει την κορτιζόλη που είναι η ορμόνη του στρες. Ένα φλιτζάνι την ημέρα είναι αυτό που χρειαζόμαστε για να πάρουμε μόνο την τόνωση που μας δίνει ο καφές χωρίς τις παρενέργειες.

    Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, πολύ νερό, γυμναστική και αρκετή ξεκούραση θα μειώσουν το στρες από τον οργανισμό μας και θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής μας.

    Το άρθρο επιμελείται η διατροφολόγος Ρένα  Γάλλου

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:40 14/05

    Νέα έρευνα: Σαρδέλες κατά του διαβήτη 2!

    Οι ταπεινές σαρδέλες δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός μεζές αλλά και "φάρμακο" κατά του διαβήτη τύπου 2.

    09:08 14/05

    Νέα έρευνα για τα συμπτώματα COVID-19 στα παιδιά

    Τα περισσότερα παιδιά με Covid-19 δεν έχουν τα τυπικά συμπτώματα όπως πυρετό και βήχα, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

    08:33 14/05

    Γυναικεία υγεία: Κάθε γυναίκα πρέπει να έχει μία "γυμνή φωτογραφία"

    "Η "γυμνή φωτογραφία" που κάθε γυναίκα πρέπει να έχει": Το νέο μήνυμα της ενημερωτικής εκστρατείας "forHER" της Roche.

    09:46 13/05

    Κοιμόμαστε καλύτερα εάν παίρνουμε χάπια για την αϋπνία;

    Η μακρόχρονη χρήση φαρμάκων για την αϋπνία δεν φέρνει καλύτερο ύπνο τελικά, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    08:34 13/05

    Καρδιακή προσβολή: Κι αν μπορούσε να αναγεννηθεί ο κατεστραμμένος ιστός;

    Νέα δεδομένα υποδεικνύουν ότι οι βλάβες στους ιστούς της καρδιάς μετά από καρδιακή προσβολή, θα μπορούσαν να αντιστραφούν.

    13:55 06/05

    Καρκίνος Μαστού: Η κατανάλωση καφέ μετά τη διάγνωση έχει ευεργετικά αποτελέσματα

    Η κατανάλωση καφέ και τσαγιού μετά τη διάγνωση φάνηκε ότι παίζει ρόλο στα ποσοστά επιβίωσης των γυναικών, οι οποίες είχαν καρκίνο του μαστού.

    23:59 04/05

    "Είμαστε ό,τι τρώμε"; Τότε, τι να τρώμε για να είμαστε καλά;

    Η διατροφή μας παίζει μεγάλο ρόλο στην ευεξία, τη διάθεσή μας για άσκηση και φυσικά, στην καλή μας υγεία.

    23:59 02/05

    Απογειώστε τη σαλάτα σας με αυτά τα υλικά

    Οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας μαρούλι με ακόμα κάποια λαχανικά και λάδι. Ξεχάστε το.

    10:17 27/04

    Έρευνα: Οι έγκυοι που πίνουν πολύ καφέ γεννούν πιο μικρά μωρά

    Ακόμη και σε ποσότητες μικρότερες από τα συνιστώμενο όριο των 200 mg ανά ημέρα.

    15:46 25/04

    Διεθνείς πολυκεντρικές μελέτες στον τομέα της επεμβατικής καρδιολογίας

    Πολλές και σημαντικές διεθνείς πολυκεντρικές μελέτες, που αφορούν στον τομέα της επεμβατικής καρδιολογίας, πραγματοποιούνται στη χώρα μας.

    16:02 23/04

    LASER αποτρίχωση για άνδρες ενόψει καλοκαιριού

    Επιπλέον λόγοι για να κάνετε τώρα LASER αποτρίχωση.

    11:57 23/04

    "Αντικαρκινικές βιταμίνες": Πως επηρεάζουν την έκφραση της πρωτεΐνης p53;

    Οι ερευνητές ορίζουν τα επίπεδα του p53 ως δείκτη κινδύνου, όσον αφορά την καταστροφή του DNA.

    23:58 21/04

    Αυτά είναι τα πιο light σοκολατάκια που έχετε δοκιμάσει!

    Με μπανάνα και βρώμη. Δείτε τη συνταγή.

    23:58 18/04

    Τι σχέση έχουν οι φυτικές ίνες με την υγεία της καρδιάς;

    Πόσες μερίδες χρειαζόμαστε καθημερινά για να προλάβουμε τα καρδιαγγειακά νοσήματα;