Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 11-Μαϊ-2020 15:06

    Γιατί ο καλός ύπνος βελτιώνει την υγεία µας

    Γιατί ο καλός ύπνος βελτιώνει την υγεία µας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τo τελευταίο διάστηµα βιώνουµε µια πρωτόγνωρη για όλους µας κατάσταση, η οποία έχει επηρεάσει σηµαντικά την καθηµερινή µας ρουτίνα, έχει διαταράξει τον βιορυθµό µας και µας έχει προσθέσει άγχος. Το αποτέλεσµα είναι πολλοί από εµάς να έχουν χάσει τον ύπνο τους.

    Ποια είναι, όµως, τα σηµάδια που µας δείχνουν ότι δεν απολαµβάνουµε τον ύπνο που είναι απαραίτητος για τον οργανισµό µας;

    -Δυσκολευόµαστε να αποκοιµηθούµε και, όταν το καταφέρνουµε, ο ύπνος µας είναι διακεκοµµένος και ανήσυχος.
    -Ξυπνάµε πολύ νωρίς το πρωί.
    -Κατά τη διάρκεια της ηµέρας νιώθουµε κουρασµένοι και οι αντοχές µας είναι µειωµένες.
    -Το θέµα του ύπνου φαίνεται να µας απασχολεί έντονα και να µας αγχώνει.
    Δυσκολευόµαστε να συγκεντρωθούµε, είµαστε ευέξαπτοι και επιρρεπείς στα ατυχήµατα.

    Πόσο ύπνο χρειαζόµαστε;
    Η ποσότητα του ύπνου που είναι απαραίτητη διαφέρει από άτοµο σε άτοµο και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία, η κληρονοµικότητα, οι καθηµερινές δραστηριότητες (τρόπος ζωής, άσκηση) κ.ά.

    Ο ύπνος είναι επαρκής όταν κάποιος ξυπνάει και αισθάνεται ανανεωµένος, χωρίς να νιώθει υπνηλία κατά τη διάρκεια της ηµέρας.

    Γιατί ο καλός ύπνος είναι σηµαντικός για τον οργανισµό µας;
    Ο ύπνος είναι απαραίτητος για την επιβίωσή µας και αποτελεί σύµµαχο της καλής υγείας, αφού επηρεάζει όλες τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισµού.

    Ένας καλός ύπνος:
      -Διαδραµατίζει σηµαντικό ρόλο στην παγίωση της µνήµης και της µάθησης.
      -Βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήµατος.
      -Συντελεί στην ανανέωση και επιδιόρθωση των κυττάρων.
      -Συνεισφέρει στην καλή ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων.
      -Βελτιώνει τη διάθεση και την κοινωνική ζωή.
     -Έχει θετική επίδραση στην ικανότητα ανταπόκρισης στις καθηµερινές δραστηριότητες.

    Επίσης, ο ύπνος σχετίζεται άµεσα µε την εύρυθµη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήµατος, συντελώντας µε αυτόν τον τρόπο στη θωράκιση του οργανισµού µας έναντι των εποχιακών ιώσεων και λοιµώξεων. Αυτό συµβαίνει γιατί κατά τη διάρκεια του ύπνου εκκρίνονται οι κυτοκίνες, πρωτεΐνες που χρησιµοποιεί ο οργανισµός για την αντιµετώπιση µολύνσεων και φλεγµονών.

    Πώς µπορούµε να αντιµετωπίσουµε την αϋπνία µε φυσικό τρόπο;
    Μερικές απλές συµβουλές και µικρές αλλαγές στις καθηµερινές συνήθειες µπορούν να βοηθήσουν ώστε ο ύπνος να µην αποτελεί ένα άπιαστο όνειρο.
    -Διατηρήστε ένα σταθερό πρόγραµµα ύπνου-αφύπνισης. Το σώµα µας έχει ένα εσωτερικό ρολόι που ελέγχει πότε θα νυστάζουµε και πότε όχι. Αυτό το ρολόι δουλεύει καλύτερα όταν ακολουθεί ένα συγκεκριµένο πρόγραµµα.
    -Βελτιώστε το περιβάλλον που κοιµάστε. Το δωµάτιο πρέπει να είναι ήσυχο, σκοτεινό και µε καλή θερµοκρασία ώστε να νιώθουµε άνετα.
    -Αφήστε έξω από το υπνοδωµάτιο τις ηλεκτρικές συσκευές. O χώρος όπου κοιµόµαστε δεν πρέπει να αποτελεί επέκταση του γραφείου µας. Όταν χρησιµοποιούµε το κινητό, το tablet ή την τηλεόραση ακόµα και ως διασκέδαση, δεν επιτρέπουµε στον εγκέφαλό µας να ηρεµήσει, γεγονός που µπορεί να δυσκολέψει τον ύπνο µας.
    -Χαλαρώστε πριν πάτε για ύπνο. Σε αυτό µπορεί να βοηθήσει ένα ζεστό µπάνιο ή ένα καλό βιβλίο.
    -Αποφύγετε την κατανάλωση καφεΐνης 6 ώρες πριν πάτε για ύπνο.
    -Μην καπνίζετε πριν τον ύπνο, γιατί η νικοτίνη, όπως και η καφεΐνη, έχει διεγερτική δράση.
    -Γυµναστείτε τακτικά, αλλά όχι κοντά στην ώρα κατάκλισης.
    -Καταναλώστε ένα ελαφρύ γεύµα 2-3 ώρες πριν από τον ύπνο και, εάν νιώσετε πεινασµένοι, ένα φρούτο ή ένα ποτήρι γάλα θα µπορούσε να βοηθήσει.

    Δύο σύµµαχοι του καλού ύπνου είναι η µελατονίνη και η βαλεριάνα
    Ο ρόλος της µελατονίνης
    Η µελατονίνη είναι µια φυσική ορµόνη που παράγει ο οργανισµός µας και κύριος ρόλος της είναι η ρύθµιση του κύκλου ύπνου - αφύπνισης. Ο οργανισµός µας ελέγχει πόση µελατονίνη παράγεται κατά τη διάρκεια του 24ώρου και η έκκρισή της επάγεται από το σκοτάδι.

    Τα φυσικά επίπεδα της µελατονίνης µειώνονται µε την πρόοδο της ηλικίας, οδηγώντας στην εµφάνιση διαταραχών ύπνου κυρίως µετά τη µέση ηλικία.

    Στα άτοµα που πάσχουν από αϋπνίες έχει αποδειχθεί ότι έπειτα από λήψη µελατονίνης για τρεις εβδοµάδες η ποιότητα του ύπνου βελτιώνεται, οι νυχτερινές αφυπνίσεις µειώνονται και πρωτίστως µειώνεται ο χρόνος έως την επέλευση του ύπνου, δηλαδή κοιµούνται πιο γρήγορα.
    Η µελατονίνη επιτρέπει τη βελτίωση του νυχτερινού ύπνου, ώστε να είµαστε σε µεγαλύτερη εγρήγορση κατά τη διάρκεια της ηµέρας.

    Βαλεριάνα, το ηρεµιστικό της φύσης
    Η βαλεριάνα είναι φυτό γνωστό από την αρχαιότητα για τις ηρεµιστικές και αγχολυτικές του ιδιότητες, οι οποίες αποδίδονται κυρίως στην ύπαρξη ουσιών όπως το βαλεριανικό οξύ.

    Υπάρχουν σκευάσµατα που περιέχουν τις δύο αυτές ουσίες και πλέον απελευθερώνουν τα δύο αυτά συστατικά σε διαφορετικούς χρόνους, µε αποτέλεσµα έναν αναζωογονητικό ύπνο και ένα ευχάριστο ξύπνηµα.

    Αναδημοσίευση από το αφιέρωμα Υγεία στο "Κεφάλαιο"

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:11 07/05

    Όλες οι ερωτήσεις που έχει κάθε έγκυος για την πανδημία COVID-19 και οι απαντήσεις τους

    Όλες οι ερωτήσεις που έχει κάθε έγκυος για την πανδημία COVID-19 και οι απαντήσεις τους, από τον συνεργάτη του Ομίλου ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ, δρα Ηλία Κ. Κατσίκη.

    09:36 07/05

    Ψωρίαση: Νέες θεραπείες αλλάζουν τη ζωή των ασθενών

    Περίπου 250.000 άνθρωποι στην Ελλάδα πάσχουν από τη νόσο γι’ αυτό και οι εξελίξεις στη θεραπεία της ψωρίασης είναι σημαντικές.

    09:20 07/05

    Αγκυλοποιητική Σπονδυλοαρθρίτιδα: Η νόσος και οι προκλήσεις

    H 8η Μαΐου δρα αφυπνιστικά ως η Παγκόσμια Ημέρα Αγκυλοποιητικής Σπονδυλοαθρίτιδας.

    23:59 06/05

    Είναι το ελαιόλαδο το καλύτερο λάδι για τηγάνισμα;

    Τα τηγανητά δεν είναι ό,τι πιο υγιεινό, όταν τηγανίζουμε όμως το λάδι που επιλέγουμε είναι σημαντικό!

    13:55 06/05

    Καρκίνος Μαστού: Η κατανάλωση καφέ μετά τη διάγνωση έχει ευεργετικά αποτελέσματα

    Η κατανάλωση καφέ και τσαγιού μετά τη διάγνωση φάνηκε ότι παίζει ρόλο στα ποσοστά επιβίωσης των γυναικών, οι οποίες είχαν καρκίνο του μαστού.

    09:26 06/05

    Άσθμα: Κινδυνεύουν περισσότερο από COVID-19 οι ασθενείς;

    Η βαρύτητα και η μορφή του άσθματος επηρεάζει την απάντηση, ωστόσο οι ασθματικοί ασθενείς θα πρέπει όλοι να εμβολιαστούν κανονικά.

    09:03 06/05

    Μεταλλάξεις του κορονοϊού: Πόσο μας προστατεύουν τα υπάρχοντα εμβόλια;

    Τα δεδομένα από το Ισραήλ και τις ΗΠΑ μας δίνουν στοιχεία για το κατά πόσο εμβόλια που διαθέτουμε παρέχουν προστασία από παραλλαγές του ιού SARS-CoV-2.

    23:59 02/05

    Απογειώστε τη σαλάτα σας με αυτά τα υλικά

    Οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας μαρούλι με ακόμα κάποια λαχανικά και λάδι. Ξεχάστε το.

    10:17 27/04

    Έρευνα: Οι έγκυοι που πίνουν πολύ καφέ γεννούν πιο μικρά μωρά

    Ακόμη και σε ποσότητες μικρότερες από τα συνιστώμενο όριο των 200 mg ανά ημέρα.

    15:46 25/04

    Διεθνείς πολυκεντρικές μελέτες στον τομέα της επεμβατικής καρδιολογίας

    Πολλές και σημαντικές διεθνείς πολυκεντρικές μελέτες, που αφορούν στον τομέα της επεμβατικής καρδιολογίας, πραγματοποιούνται στη χώρα μας.

    16:02 23/04

    LASER αποτρίχωση για άνδρες ενόψει καλοκαιριού

    Επιπλέον λόγοι για να κάνετε τώρα LASER αποτρίχωση.

    11:57 23/04

    "Αντικαρκινικές βιταμίνες": Πως επηρεάζουν την έκφραση της πρωτεΐνης p53;

    Οι ερευνητές ορίζουν τα επίπεδα του p53 ως δείκτη κινδύνου, όσον αφορά την καταστροφή του DNA.

    23:58 21/04

    Αυτά είναι τα πιο light σοκολατάκια που έχετε δοκιμάσει!

    Με μπανάνα και βρώμη. Δείτε τη συνταγή.

    23:58 18/04

    Τι σχέση έχουν οι φυτικές ίνες με την υγεία της καρδιάς;

    Πόσες μερίδες χρειαζόμαστε καθημερινά για να προλάβουμε τα καρδιαγγειακά νοσήματα;

    16:07 16/04

    Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα και άλλες συχνές παθήσεις καρπού κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid-19

    Επαναλαμβανόμενοι τραυματισμοί κίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

    12:59 16/04

    Νέα μέθοδος δίνει ελπίδα σε γυναίκες με πρόωρη εμμηνόπαυση να μείνουν έγκυοι με δικά τους ωάρια

    Η χορήγηση πλούσιου σε αιμοπετάλια πλάσματος και γοναδοτροπινών φάνηκε πως αποκαθιστά τη λειτουργία των ωοθηκών.