Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Απρ-2020 09:37

    Δώστε μία ευκαιρία στη διατροφή και στη ζωή σας

    Δώστε μία ευκαιρία στη διατροφή και στη ζωή σας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Θεοδωροπούλου

    Ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας στερεί την ευκαιρία να φροντίσουμε σωστά τον εαυτό μας, να αλλάξουμε συνήθειες, να σκεφτούμε. "Ήρθε η στιγμή που ένας ιός μας επιβάλλει να καθίσουμε σπίτι, να βρούμε τρόπους να περάσουμε όμορφα και δημιουργικά, να περάσουμε χρόνο με την οικογένειά μας, να μαγειρέψουμε, να προβληματιστούμε, και να αναθεωρήσουμε. Πριν γυρίσουμε πάλι στην "κανονικότητα" μας, ας αναλογιστούμε τον τρόπο που ζούμε, ενεργούμε και τρεφόμαστε", προτείνει η Αναστασία Θεοδωροπούλου, βιολόγος-διατροφολόγος, MSc. Οι παρακάτω συμβουλές που μας δίνει μπορούν να μας βοηθήσουν να υιοθετήσουμε καλύτερη διατροφή - που συνδέεται άμεσα με την καλύτερη υγεία. 

    Ευκαιρία να αλλάξουμε ρυθμό και συνήθειες

    Οι γρήγοροι ρυθμοί στους οποίους καλούμαστε να ανταποκριθούμε, οδηγούν στην εμφάνιση έντονου και χρόνιου στρες. Αυτό μπορεί να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας, στην ενέργεια και τη διάθεσή μας, στη μνήμη, καθώς και στην αποδοτικότητα στο χώρο εργασίας μας.

    Φεύγετε στις 8 το πρωί έχοντας πιεί μόνο έναν καφέ; Φτάνετε στο γραφείο και ξεκινάτε άλλη μια δύσκολη μέρα με πολλές υποχρεώσεις και έντονο στρες; Γύρω στις 12 χρειάζεστε μια ένεση ενέργειας για να συνεχίσετε, και αυτό που επιλέγετε είναι άλλος ένας καφές ή το γλυκό που σας προσέφερε ο συνάδελφος που γιόρταζε; Φτάνει μεσημέρι, και αν είστε τυχερός και έχετε τελειώσει με το meeting, θα παραγγείλετε κάτι απέξω; Άλλος ένας καφές το απόγευμα για να συνεχίσετε να είστε "παραγωγικοί" λίγο ακόμα; Φτάνετε σπίτι κατά τις 8 το βράδυ και το μόνο που θέλετε είναι να καθίσετε σαν άνθρωπος να φάτε σπιτικό μαγειρεμένο φαγητό ή να παραγγείλετε κάτι πολύ νόστιμο απέξω; Θα μείνετε στη μια μερίδα φαγητού που σας αντιστοιχεί; Όχι βέβαια... Θέλετε και κάτι γλυκό μετά το φαγητό; Ούτε λόγος για περπάτημα.. που να βρεθεί ο χρόνος;

    Είτε είστε επιχειρηματίας, είτε στέλεχος μιας επιχείρησης, είτε εργαζόμενος με λιγότερες ευθύνες χρειάζεστε "καύσιμο" για να ξεκινήσει η "μηχανή" του εγκεφάλου να λειτουργεί και σταθερά επίπεδα "καυσίμου" (γλυκόζης) κατά τη διάρκεια της ημέρας για να συνεχίσει να λειτουργεί και να αποδίδει. Τα στελέχη των επιχειρήσεων, λόγω των πολλών πιέσεων που δέχονται, έχουν ένα πολύ βεβαρημένο και απρόβλεπτο πρόγραμμα, το οποίο δεν τους επιτρέπει να σκεφτούν κάτι πολύ απλό: η βελτίωση σωματικής και πνευματικής υγείας σημαίνει υψηλή αποδοτικότητα και στον εργασιακό μας χώρο.

    Για τους περισσότερους η αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς φαντάζει κάτι πολύ δύσκολο, και ο όρος "υγιεινή διατροφή" είναι συνδεδεμένος με άνοστες επιλογές. Η υιοθέτηση, όμως, υγιών συνηθειών πρέπει να ξεκινήσει σήμερα που έχουμε το χρόνο να τρώμε με ηρεμία στο τραπέζι, να πειραματιστούμε, να μαγειρέψουμε, να δοκιμάσουμε νέες γεύσεις, να επιλέξουμε θρεπτικά και νόστιμα γεύματα και να προετοιμαστούμε για το "μετά". 

    Μικρά βήματα για μεγάλη, θετική αλλαγή στη ζωή σας

    •    Αρχίστε τη μέρα σας με ένα πρωινό γεύμα που θα σας γεμίσει με την απαραίτητη ενέργεια και θα θέσει γερά "θεμέλια" για να βγάλετε εις πέρας μια μέρα γεμάτη ανάγκες, ευθύνες και υποχρεώσεις. Μετά από την πολύωρη "νηστεία" κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός και ο εγκέφαλος χρειάζονται τα απαραίτητα "καύσιμα". Αυτό μπορεί να είναι α) ένα γιαούρτι ή ένα ποτήρι γάλα με νιφάδες βρώμης, ένα φρέσκο φρούτο και λίγοι ξηροί καρποί, β) ομελέτα με λαχανικά, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης, και ένα μέτριο φρούτο ή ένα μικρό ποτήρι φυσικός χυμός, γ) ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης με ταχίνι ολικής άλεσης ή φυστικοβούτυρο με μέλι ή μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη, ή δ) κουακερόπιτα ή μικρά pancakes με αυγό, νιφάδες βρώμης, γάλα ή κεφίρ, σερβιρισμένο με φρέσκα φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς και κανέλα.

    •    Για να κρατήσετε σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, να είστε συγκεντρωμένοι και αποτελεσματικοί στην εργασία σας, θα πρέπει να καταναλώνετε μικρά και ισορροπημένα γεύματα ανά 3-4 ώρες, που θα περιλαμβάνουν το σωστό συνδυασμό μακροθρεπτικών συστατικών, δηλαδή πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, και "καλά λιπαρά", ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οργανισμού. Τι μπορεί να είναι ένα εύκολο και θρεπτικό σνακ για το γραφείο; α) ένα τοστ, β) κριτσίνια πολύσπορα με λίγο τυρί , γ) ένα φρέσκο φρούτο με λίγους ξηρούς καρπούς, δ) 3-4 αποξηραμένα φρούτα (πχ δαμάσκηνα ή βερίκοκα) ή λίγες σταφίδες ή cranberries με λίγους ξηρούς καρπούς, ή ε) ένα γιαούρτι με ένα φρέσκο φρούτο.

    •    Κάντε λίγα βήματα ζωής καθημερινά! Το περπάτημα βελτιώνει τους περισσότερους δείκτες της υγείας μας, τη διάθεσή μας, τη μνήμη μας, τη συγκέντρωσή μας, καθώς επίσης ρυθμίζει και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Ξεκινήστε να περπατάτε, 30 λεπτά, 3-5 φορές την εβδομάδα.

    Αυτές οι μικρές, πλέον, σημαντικές αλλαγές μπορούν να γίνουν τώρα, που επιτέλους βρήκαμε χρόνο, να τις κάνουμε δικές μας συνήθειες που θα βελτιώσουν τη ζωή μας. Είναι η ευκαιρία που δεν είχαμε μέχρι τώρα.. και πάντα το αναβάλλαμε!

    * Η κα Αναστασία Θεοδωροπούλου είναι Βιολόγος-Διατροφολόγος, MSc

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:42 26/05

    Ερρίκος Ντυνάν: "Μένουμε ασφαλείς - Μένουμε υγιείς" με 50% έκπτωση σε όλα τα check up

    Μετά τη δίμηνη καραντίνα για το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας, το Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center συμβάλει στο να γίνει πράξη σύνθημα "Μένουμε υγιείς".

    13:28 26/05

    Οι τοπ τροφές που ηρεμούν και διώχνουν το στρες

    Πείτε όχι στα επεξεργασμένα τρόφιμα και σε αυτά που περιέχουν συντηρητικά.

    09:26 26/05

    Μονοκλωνικά αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2: Όσα γνωρίζουμε

    Τα μονοκλωνικά αντισώματα χρησιμοποιούνται σήμερα για τη θεραπεία ποικίλων νοσημάτων, όπως το άσθμα, ο καρκίνος, η νόσος του Crohn και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

    09:20 26/05

    Μπορεί να συνδέεται το γονίδιο της άνοιας με τον κορονοϊό;

    Γονίδιο της άνοιας αυξάνει τον κίνδυνο για σοβαρή Covid-19, εύρημα που ρίχνει φως στους κινδύνους από κορονοϊό στους οίκους ευγηρίας.

    09:14 26/05

    Έγκριση για τη γονιδιακή θεραπεία για τη νωτιαία μυϊκή ατροφία στην Ευρώπη

    Η AveXis έλαβε έγκριση υπό όρους από την ΕΕ και ενεργοποιεί το πρόγραμμα "Από την Πρώτη Ημέρα" για άμεση πρόσβαση στη μόνη γονιδιακή θεραπεία για την (SMA).

    14:20 25/05

    Πως η απώλεια βάρους βελτιώνει την υγεία των πνευμόνων

    Η λειτουργία των πνευμόνων είναι ισχυρός δείκτης συνολικής υγείας και δείκτης θνησιμότητας.

    10:11 25/05

    Φάρμακο για τον κορονοϊό: Αυτά είναι τα "βήματα" για να υπάρξει

    Τη στρατηγική για την ταχεία ανάπτυξη φαρμάκων εναντίον του SARS-CoV-2 συνοψίζουν οι καθηγητές Ευστάθιος Καστρίτης και Θάνος Δημόπουλος.

    09:51 25/05

    Δέκα λόγοι που τα "διαβατήρια ανοσίας" είναι κακή ιδέα

    Μέσα σε ένα πλαίσιο ηθικής και ιατρικών ερωτήσεων που δεν έχουν απαντηθεί, τα διαβατήρια ανοσίας έχουν πολλά "κενά" στην εφαρμογή τους.

    23:59 24/05

    Μαγνήσιο: Το πιο πολύτιμο από τα μέταλλα

    Μπορεί να συζητάμε πολύ συχνότερα για τις βιταμίνες, τα μέταλλα όμως είναι κυριολεκτικά πολύτιμα για την υγεία μας. Και ένα είναι ακόμη πιο σημαντικό.

    10:17 22/05

    Επηρεάζει ο κορονοϊός και τον θυρεοειδή;

    Το πρώτο στον κόσμο περιστατικό θυρεοειδίτιδας μετά από λοίμωξη Covid-19.

    10:11 22/05

    Θα ψήσετε; Δοκιμάστε αυτές τις εύκολες και light σος για το κρέας

    Είτε κόκκινο είτε λευκό κρέας, οι παρακάτω εύκολες σος θα αναδείξουν την... μαγειρική σας τέχνη, χωρίς περιττά λιπαρά και θερμίδες.

    10:00 22/05

    Κορονοϊός: Δεν παρουσιάζουν μόνο τα παιδιά το σύνδρομο τύπου Καβασάκι

    Το μυστηριώδες φλεγμονώδες σύνδρομο τύπου Καβασάκι, λόγω Covid-19, δεν εμφανίζεται μόνο σε μικρά παιδιά αλλά και σε εικοσάρηδες.

    09:46 21/05

    Τι έχει αλλάξει στις επεμβάσεις θυρεοειδούς στην εποχή της πανδημίας του κορονοϊού

    Οι ημέρες της πανδημίας επηρέασαν τα πάντα. Η χειρουργική του θυρεοειδούς αυτές τις μέρες δεν μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

    09:43 21/05

    Κάνετε άπνοιες όταν κοιμάστε; Μήπως φταίει η διατροφή σας;

    Η διατροφή μας μπορεί τελικά να επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό την υγεία μας αφού έχει αποδειχτεί η σχέση της με παθήσεις του αναπνευστικού.

    09:34 21/05

    6 απαραίτητα βήματα για την προστασία της υγείας μας βγαίνοντας από το lockdown

    Πόσο έτοιμοι είμαστε, πολίτες και πολιτεία, να υιοθετήσουμε συνήθειες και κανόνες που μπορούν να μας κρατήσουν ασφαλείς όσο διαρκεί η πανδημία;

    13:37 20/05

    Παγκόσμια Ημέρα Κλινικών Μελετών

    Ποια είναι τα σημαντικά οφέλη τους για το σύνολο και τους ασθενείς.