Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Απρ-2020 09:37

    Δώστε μία ευκαιρία στη διατροφή και στη ζωή σας

    Δώστε μία ευκαιρία στη διατροφή και στη ζωή σας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Θεοδωροπούλου

    Ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας στερεί την ευκαιρία να φροντίσουμε σωστά τον εαυτό μας, να αλλάξουμε συνήθειες, να σκεφτούμε. "Ήρθε η στιγμή που ένας ιός μας επιβάλλει να καθίσουμε σπίτι, να βρούμε τρόπους να περάσουμε όμορφα και δημιουργικά, να περάσουμε χρόνο με την οικογένειά μας, να μαγειρέψουμε, να προβληματιστούμε, και να αναθεωρήσουμε. Πριν γυρίσουμε πάλι στην "κανονικότητα" μας, ας αναλογιστούμε τον τρόπο που ζούμε, ενεργούμε και τρεφόμαστε", προτείνει η Αναστασία Θεοδωροπούλου, βιολόγος-διατροφολόγος, MSc. Οι παρακάτω συμβουλές που μας δίνει μπορούν να μας βοηθήσουν να υιοθετήσουμε καλύτερη διατροφή - που συνδέεται άμεσα με την καλύτερη υγεία. 

    Ευκαιρία να αλλάξουμε ρυθμό και συνήθειες

    Οι γρήγοροι ρυθμοί στους οποίους καλούμαστε να ανταποκριθούμε, οδηγούν στην εμφάνιση έντονου και χρόνιου στρες. Αυτό μπορεί να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας, στην ενέργεια και τη διάθεσή μας, στη μνήμη, καθώς και στην αποδοτικότητα στο χώρο εργασίας μας.

    Φεύγετε στις 8 το πρωί έχοντας πιεί μόνο έναν καφέ; Φτάνετε στο γραφείο και ξεκινάτε άλλη μια δύσκολη μέρα με πολλές υποχρεώσεις και έντονο στρες; Γύρω στις 12 χρειάζεστε μια ένεση ενέργειας για να συνεχίσετε, και αυτό που επιλέγετε είναι άλλος ένας καφές ή το γλυκό που σας προσέφερε ο συνάδελφος που γιόρταζε; Φτάνει μεσημέρι, και αν είστε τυχερός και έχετε τελειώσει με το meeting, θα παραγγείλετε κάτι απέξω; Άλλος ένας καφές το απόγευμα για να συνεχίσετε να είστε "παραγωγικοί" λίγο ακόμα; Φτάνετε σπίτι κατά τις 8 το βράδυ και το μόνο που θέλετε είναι να καθίσετε σαν άνθρωπος να φάτε σπιτικό μαγειρεμένο φαγητό ή να παραγγείλετε κάτι πολύ νόστιμο απέξω; Θα μείνετε στη μια μερίδα φαγητού που σας αντιστοιχεί; Όχι βέβαια... Θέλετε και κάτι γλυκό μετά το φαγητό; Ούτε λόγος για περπάτημα.. που να βρεθεί ο χρόνος;

    Είτε είστε επιχειρηματίας, είτε στέλεχος μιας επιχείρησης, είτε εργαζόμενος με λιγότερες ευθύνες χρειάζεστε "καύσιμο" για να ξεκινήσει η "μηχανή" του εγκεφάλου να λειτουργεί και σταθερά επίπεδα "καυσίμου" (γλυκόζης) κατά τη διάρκεια της ημέρας για να συνεχίσει να λειτουργεί και να αποδίδει. Τα στελέχη των επιχειρήσεων, λόγω των πολλών πιέσεων που δέχονται, έχουν ένα πολύ βεβαρημένο και απρόβλεπτο πρόγραμμα, το οποίο δεν τους επιτρέπει να σκεφτούν κάτι πολύ απλό: η βελτίωση σωματικής και πνευματικής υγείας σημαίνει υψηλή αποδοτικότητα και στον εργασιακό μας χώρο.

    Για τους περισσότερους η αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς φαντάζει κάτι πολύ δύσκολο, και ο όρος "υγιεινή διατροφή" είναι συνδεδεμένος με άνοστες επιλογές. Η υιοθέτηση, όμως, υγιών συνηθειών πρέπει να ξεκινήσει σήμερα που έχουμε το χρόνο να τρώμε με ηρεμία στο τραπέζι, να πειραματιστούμε, να μαγειρέψουμε, να δοκιμάσουμε νέες γεύσεις, να επιλέξουμε θρεπτικά και νόστιμα γεύματα και να προετοιμαστούμε για το "μετά". 

    Μικρά βήματα για μεγάλη, θετική αλλαγή στη ζωή σας

    •    Αρχίστε τη μέρα σας με ένα πρωινό γεύμα που θα σας γεμίσει με την απαραίτητη ενέργεια και θα θέσει γερά "θεμέλια" για να βγάλετε εις πέρας μια μέρα γεμάτη ανάγκες, ευθύνες και υποχρεώσεις. Μετά από την πολύωρη "νηστεία" κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός και ο εγκέφαλος χρειάζονται τα απαραίτητα "καύσιμα". Αυτό μπορεί να είναι α) ένα γιαούρτι ή ένα ποτήρι γάλα με νιφάδες βρώμης, ένα φρέσκο φρούτο και λίγοι ξηροί καρποί, β) ομελέτα με λαχανικά, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης, και ένα μέτριο φρούτο ή ένα μικρό ποτήρι φυσικός χυμός, γ) ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης με ταχίνι ολικής άλεσης ή φυστικοβούτυρο με μέλι ή μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη, ή δ) κουακερόπιτα ή μικρά pancakes με αυγό, νιφάδες βρώμης, γάλα ή κεφίρ, σερβιρισμένο με φρέσκα φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς και κανέλα.

    •    Για να κρατήσετε σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, να είστε συγκεντρωμένοι και αποτελεσματικοί στην εργασία σας, θα πρέπει να καταναλώνετε μικρά και ισορροπημένα γεύματα ανά 3-4 ώρες, που θα περιλαμβάνουν το σωστό συνδυασμό μακροθρεπτικών συστατικών, δηλαδή πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, και "καλά λιπαρά", ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οργανισμού. Τι μπορεί να είναι ένα εύκολο και θρεπτικό σνακ για το γραφείο; α) ένα τοστ, β) κριτσίνια πολύσπορα με λίγο τυρί , γ) ένα φρέσκο φρούτο με λίγους ξηρούς καρπούς, δ) 3-4 αποξηραμένα φρούτα (πχ δαμάσκηνα ή βερίκοκα) ή λίγες σταφίδες ή cranberries με λίγους ξηρούς καρπούς, ή ε) ένα γιαούρτι με ένα φρέσκο φρούτο.

    •    Κάντε λίγα βήματα ζωής καθημερινά! Το περπάτημα βελτιώνει τους περισσότερους δείκτες της υγείας μας, τη διάθεσή μας, τη μνήμη μας, τη συγκέντρωσή μας, καθώς επίσης ρυθμίζει και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Ξεκινήστε να περπατάτε, 30 λεπτά, 3-5 φορές την εβδομάδα.

    Αυτές οι μικρές, πλέον, σημαντικές αλλαγές μπορούν να γίνουν τώρα, που επιτέλους βρήκαμε χρόνο, να τις κάνουμε δικές μας συνήθειες που θα βελτιώσουν τη ζωή μας. Είναι η ευκαιρία που δεν είχαμε μέχρι τώρα.. και πάντα το αναβάλλαμε!

    * Η κα Αναστασία Θεοδωροπούλου είναι Βιολόγος-Διατροφολόγος, MSc

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:19 25/02

    Ισότητα και κοινωνικές ευκαιρίες για τους ασθενείς με Σπάνιες Παθήσεις

    Η Chiesi στο πλευρό των "σπάνιων ασθενών" μέσω του τμήματος Chiesi Global Rare Diseases.

    11:40 25/02

    Εμβόλιο COVID-19: Μπορεί να επηρεάσει και πώς τις μαστογραφίες

    Τα εμβόλια Covid-19 μπορεί να επηρεάσουν πρόσκαιρα τις μαστογραφίες, γι’ αυτό αυτές πρέπει να γίνονται πριν την πρώτη δόση ή αρκετά μετά τη δεύτερη, συμβουλεύουν Αμερικανοί επιστήμονες.

    08:55 25/02

    Mόσιαλος για εμβόλιο Johnson & Johnson: 28 μέρες μετά το εμβόλιο υπάρχει 100% προστασία από νοσηλεία

    Το εμβόλιο της Johnson & Johnson εξετάζεται ήδη από τον αμερικανικό FDA ενώ έχουν ήδη γίνει προπαραγγελίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    08:43 25/02

    Είναι μία δόση εμβολίου αρκετή για όσους έχουν νοσήσει με κορονοϊό;

    Η δεύτερη δόση λίγες εβδομάδες μετά έχει ως στόχο να ενισχύσει τον τίτλο των αντισωμάτων για να προσδώσει καλύτερη ανοσία. Είναι απαραίτητη σε όσους έχουν νοσήσει;

    14:14 24/02

    28 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Σπανίων Παθήσεων

    Σκοπός της παγκόσμιας εκστρατείας ευαισθητοποίησης είναι η πληροφόρηση της κοινωνίας και των υπευθύνων χάραξης πολιτικής για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς αυτοί.

    08:27 24/02

    Οι κλινικές μελέτες στην πανδημία: Τι άλλαξε και τι περιμένουμε από έρευνες για άλλες παθήσεις

    Η Ευαγγελία Κοράκη, πρόεδρος της HACRO (Ελληνικός Σύλλογος των Contract Research Organizations) μας εξηγεί τι συμβαίνει με τις κλινικές μελέτες την εποχή της πανδημίας και όχι μόνο.

    08:00 24/02

    Η ώρα που κοιμάστε και ο ρόλος της στη δουλειά και την υγεία μας

    Οι νυχτερινοί τύποι έχουν διπλάσια πιθανότητα σε σχέση με τους πρωινούς να μην είναι αποδοτικοί στη δουλειά τους.

    09:41 23/02

    COVID-19: Τρία σημαντικά νέα δεδομένα για τον SARS-COV-2

    Η μετάδοση του κορονοϊού μέσω των τροφίμων και των συσκευασιών, οι κλινικές δοκιμές του εμβολίου σε εγκύους και η αποτελεσματικότητα των εμβολίων mRNA στα νέα στελέχη.

    09:10 23/02

    Μελέτη REUMAVID: Πώς επηρέασε η πανδημία τα άτομα με ρευματικές παθήσεις στην Ευρώπη

    1 στους 2 ασθενείς με ρευματικά νοσήματα είδε επιδείνωση της υγείας του κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

    08:52 23/02

    Πανδημία και καρκίνος: "Οι Συνήθειες Άλλαξαν. Ο Καρκίνος Όχι"

    Με την εκστρατεία αυτή η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου στοχεύει στην ανάγκη για έγκαιρη διάγνωση και απρόσκοπτη θεραπεία του καρκίνου εν μέσω πανδημίας.

    13:04 22/02

    Θεραπεία για πολλαπλή σκλήρυνση: Ένταξη των δισκίων κλαδριβίνης στη λίστα των αποζημιούμενων φαρμάκων στην Ελλάδα

    Στη θετική λίστα φαρμάκων της Ελλάδας περιλαμβάνεται πλέον η πρώτη βραχείας διάρκειας από του στόματος θεραπεία για την υποτροπιάζουσα πολλαπλή σκλήρυνση υψηλής ενεργότητας.

    08:47 22/02

    Μελέτη ΕΚΠΑ: Πώς κινείται η ανάπτυξη αντισωμάτων ανά ηλικιακή ομάδα μετά την α' δόση του εμβολίου της Pfizer/BioNTech

    Τα προκαταρτικά αποτελέσματα της εξελισσόμενης μελέτης δείχνουν τη διαφορά στην παραγωγή αντισωμάτων μετά την πρώτη δόση σε δύο διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.

    08:34 21/02

    Ελκώδης κολίτιδα: Σε τι μπορεί να οφείλεται, τα συμπτώματα και οι νεότερες θεραπευτικές επιλογές

    Για την ελκώδη κολίτιδα, μία συχνή νόσο του παχέος εντέρου, μας μιλά ο γαστρεντερολόγος Κωνσταντίνος Καρμίρης.

    11:54 19/02

    Εμβόλιο Johnson & Johnson: Σε αναμονή για την έγκριση από τον ΕΜΑ

    Η Johnson & Johnson ανακοινώνει την υποβολή αίτησης στον EMA για τη χορήγηση ευρωπαϊκής άδειας κυκλοφορίας υπό αίρεση, για το ερευνητικό υποψήφιο εμβόλιο της Janssen κατά της COVID-19.

    09:39 19/02

    Επαναστατικό: Ο πρώτος τεχνητός χοληδόχος πόρος για αποκατάσταση βλαβών στο συκώτι

    Επιστήμονες στη Βρετανία με επικεφαλής έναν Έλληνα δημιούργησαν στο εργαστήριο τον πρώτο στον κόσμο χοληδόχο πόρο για αποκατάσταση του ανθρώπινου ήπατος.

    09:13 19/02

    Ο κορoνοϊός θα παραμείνει ανάμεσα μας – Τι συνεπάγεται αυτό για όλους μας;

    Θα εξαλειφθεί η πανδημία; Τι έχουμε μάθει από προηγούμενες παρόμοιες καταστάσεις;