Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Απρ-2020 09:15

    Γιατί και πώς θα μπούμε σε "λειτουργία πτήσης"

    Γιατί και πώς θα μπούμε σε "λειτουργία πτήσης"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ζούμε σε μέρες που κάθε λεπτό της ημέρας μας "κρεμόμαστε" κυριολεκτικά από το wifi και τη σύνδεσή μας με ό,τι γίνεται γύρω μας μέσω του διαδικτύου. Όχι ότι πριν δεν ήμασταν, αλλά τώρα το κλίμα περιλαμβάνει περισσότερο στρες και αβεβαιότητα και η σύνδεση έχει επισκιαστεί από την αίσθηση του "επείγοντος" ακόμα και σε στιγμές που μπορεί αυτό να μην υφίσταται.

    Η Δήμητρα Τσόγκα, ICF Accredited Coach, μας εξηγεί πώς το να μπαίνουμε σε "λειτουργία πτήσης" κάποιες στιγμές είναι ζωτικής σημασίας. "Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει για εμάς η διαρκής σύνδεση, να πάρουμε τα μέτρα μας γιατί θα κουραστούμε πολύ – αν δεν έχουμε ήδη κουραστεί! – και να διαφυλάξουμε τη διαύγεια, την ενέργεια και τη θετικότητά μας".

    Log out


    To συζητούσαμε και πριν την κρίση των ημερών, και μάλιστα λέγαμε πόσο σημαντικό θα ήταν για μία μέρα, για ένα σαββατοκύριακο, για μία εβδομάδα διακοπών να μείνουμε μακρυά από την αίσθηση της συνεχούς σύνδεσης, εξηγεί η Δήμητρα Τσόγκα.  "Σήμερα σας προτείνω να το δοκιμάσετε έστω για ένα 10λεπτο. Ή για περισσότερα 10λεπτα μέσα στην ημέρα. Και δε θα σας πω μόνο για την ώρα που διαβάζετε ή κάνετε τη yoga και το διαλογισμό σας. Θα σας ενθαρρύνω να το κάνετε στις απλές, καθημερινές στιγμές σας που είναι κοινές για όλους όπως αυτή της πρωινής σας ρουτίνας, του καφέ που ετοιμάζετε για να κάνετε ένα μικρό διάλειμμα μέσα στην ημέρα, της σύντομης τακτοποίησης, της σύντομης κουβέντας με το παιδί σας. Και τολμήστε και πριν ξαπλώσετε το βράδυ να κοιμηθείτε. Σε αυτές τις στιγμές επιλέξτε flight ή offline mode. Για να πάρετε μια ανάσα, να φύγει για λίγο ο "θόρυβος" από το κεφάλι σας και να πάρετε μια δόση ξεκούρασης!

    Όχι να κλείσετε το κινητό σας το laptop ή το tablet σας. Απλά να πατήσετε αυτό το πανίσχυρο κουμπάκι του wifi σας ώστε να φαίνεται απενεργοποιημένο. Κι εσείς εκτός σύνδεσης. Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να νιώσετε για λίγο ότι posts, feeds, stories, emails, deadlines, meetings,  reminders, ειδήσεις, videos, tags, check-ins, shares, tweets, messenger, viber, whatsupp, zoom, skype, tik-tok, instagram και κάθε άλλη πηγή πληροφορίας βρίσκονται μακρυά σας και δεν μπορούν να διαταράξουν την αξία μιας στιγμής ησυχίας του νου σας που δικαιούστε να έχετε".

    Κάντε το offline-online τη νέα σας συνήθεια. Όπως κάνετε τα checks για νέα μηνύματα ή απαντάτε αστραπιαία σε ένα sms. 

    Μένουμε σπίτι: Μια νέα κατάσταση για όλους

    "Μπήκαμε με φόρα σε μια αλλαγή – που δεν επεξεργαστήκαμε, δεν επιλέξαμε, δεν αποφασίσαμε γι’αυτή – και κάθε αλλαγή από μόνη της, σαν κατάσταση, φέρνει κούραση. Ακόμα και η καλύτερη! Διακοπές πάμε και χρειαζόμαστε δυο μέρες για να βρούμε ρυθμό. Αλλάζουμε δουλειά κι ενώ το θέλαμε τόσο πολύ νιώθουμε κουρασμένοι από την πρώτη κιόλας μέρα. Γιατί σε κάθε αλλαγή κάτι αφήνουμε πίσω και κάτι νέο έχουμε μπροστά μας, αποχωριζόμαστε και γνωρίζουμε, φεύγουμε από τη συνήθεια και δημιουργούμε μία νέα, κι αυτή η διαδικασία θέλει το χρόνο της. Είναι το στάδιο της αλλαγής που λέγεται "προσαρμογή".

    Κι εμείς "βουτήξαμε" σε μια αλλαγή και ανταποκρινόμαστε από την πρώτη στιγμή παραγωγικά, είμαστε παρόντες στο σπίτι, στην οικογένεια στη δουλειά μας, τα καταφέρνουμε μια χαρά, είμαστε συνεπείς, τηρούμε οδηγίες, φροντίζουμε για όλα, αλλάξαμε ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα και δεν το διαπραγματευτήκαμε, δεν το ακυρώσαμε, δεν είπαμε "δε μπορώ" και ναι το ξαναλέω, τα πάμε τόσο μα τόσο καλά!

    Αλλά θα εξουθενωθούμε εάν δεν πάρουμε τα μέτρα μας. Κι η "λειτουργία πτήσης" είναι ένας τρόπος. Ένα δώρο στον εαυτό μας για να δείξουμε ότι είμαστε εκεί, τον ακούμε, τον αγαπάμε και θέλουμε να τον προστατεύσουμε. Και στο πνεύμα μας, που περισσότερο από ποτέ το χρειαζόμαστε ξεκούραστο και διαυγές".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:59 09/04

    38% μείωση θανάτου σε ασθενείς COVID-19 με θεραπεία με baricitinib

    Τι έδειξαν τα αποτελέσματα κλινικής δοκιμής σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-19.

    10:20 09/04

    Πόσο διαρκούν τα αντισώματα σε όσους έχουν νοσήσει με κορονοϊό;

    Το χρονικό διάστημα που έχει κανείς αντισώματα αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2 είναι σημαντικό για το τέλος της πανδημίας.

    10:05 09/04

    Έχετε αρχίσει να τρέχετε; Αυτά είναι τα 5 συχνά λάθη που πρέπει να αποφύγετε

    Με αφορμή την καραντίνα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει να τρέχουν.

    09:38 09/04

    Ρευματικά νοσήματα: Καλύτερη ποιότητα ζωής στην καθημερινότητα

    Τα δύο βασικά μηνύματα για καλύτερη ποιότητα ζωής στους ρευματοπαθείς από το webinar της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα.

    10:53 08/04

    Έχετε στεφανιαία νόσο: Ελέγξτε το σάκχαρό σας!

    Οι ασθενείς με στεφανιαία νόσο έχουν τριπλάσια πιθανότητα να έχουν και διαβήτη, σύμφωνα με διεθνή έρευνα.

    10:33 08/04

    Αρθροπλαστική γόνατος με το ρομποτικό σύστημα ROSA, χωρίς επιβάρυνση για τους ιδιωτικά ασφαλισμένους

    Η Ευρωκλινική Αθηνών αντιλαμβανόμενη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία προσφέρει για τους επόμενους έξι μήνες την επέμβαση αυτή χωρίς επιπλέον επιβάρυνση για όλους τους ιδιωτικά ασφαλισμένους.

    10:20 08/04

    Self test: Πώς θα τα κάνουμε στο σπίτι;

    Οι οδηγίες για την σωστή διενέργεια των self test από τον ΕΟΔΥ.

    10:14 08/04

    Τι ισχύει για την επαναμόλυνση μετά από λοίμωξη με τον ιό SARS-CoV-2;

    Χρειάζεται να εξακολουθήσουν να προσέχουν όσοι έχουν "περάσει" COVID-19 και τι πρέπει να γνωρίζουμε όλοι σχετικά με το θέμα αυτό.

    10:01 07/04

    5 (απλοί) κανόνες για υγιές σώμα και μυαλό

    Η 7η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας και είναι μια καλή αφορμή για να υιοθετήσουμε κάποιες καλές συνήθειες για την υγεία μας.

    23:59 06/04

    Τι είναι η δυσλιπαιμία και τι σημαίνει "προσωπικός στόχος" για την τιμή της LDL χοληστερόλης

    Η δυσλιπιδαιμία είναι μια πολύ βασική διαταραχή που οδηγεί σε καρδιαγγειακά νοσήματα. Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Παθολογίας Ευάγγελος Λυμπερόπουλος εξηγεί περισσότερα.

    09:31 06/04

    Έρευνα: 7 στους 10 Έλληνες επιθυμούν την επαναλειτουργία των χώρων προπόνησης

    Η πιθανότερη μορφή προπόνησης όταν θα ανοίξουν ξανά τα γυμναστήρια.

    09:06 06/04

    Απολύμανση επιφανειών: Αλλαγή πλεύσης στις οδηγίες του αμερικανικού CDC

    Είναι περιττή η συχνή απολύμανση των επιφανειών για τον κορονοϊό.

    08:57 06/04

    Πώς θα ανοίξουν με ασφάλεια τα εστιατόρια;

    Νέα έρευνα στο JAMA υποδεικνύει της προϋποθέσεις για το ασφαλές άνοιγμα της εστίασης.

    08:46 06/04

    Παγκόσμια Ημέρα Φυσικής Δραστηριότητας: Γιορτάστε την με ένα δυναμικό περπάτημα!

    5 εκατομμύρια θάνατοι κάθε χρόνο παγκοσμίως οφείλονται σε έλλειψη φυσικής δραστηριότητας.

    09:30 05/04

    Λίπος στο συκώτι και διατροφή: Τα "ναι" και τα "όχι"

    Τι να προτιμούμε και τι να αποφεύγουμε στη διατροφή μας εάν έχουμε βρεθεί με αυξημένο λίπος στο συκώτι.

    08:51 05/04

    Νέα μοριακή μεθοδολογία ανίχνευσης και ανάλυσης μεταλλάξεων SARS-CoV-2 σε λύματα

    H νέα αυτή μέθοδος αναπτύχθηκε από το ΕΚΠΑ και εντοπίζει επίσης τον SARS-CoV-2 σε περιβαλλοντικά δείγματα.