Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 30-Μαρ-2020 09:50

    Καρδιά και φυτοφαγική διατροφή: Οι προϋποθέσεις για να ωφελεί

    Καρδιά και φυτοφαγική διατροφή: Οι προϋποθέσεις για να ωφελεί
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι άνθρωποι που κάνουν φυτοφαγική διατροφή, αλλά παράλληλα καταναλώνουν γλυκά, πλήρη δημητριακά, χυμούς-αναψυκτικά με ζάχαρη και άλλες λίγο-πολύ ανθυγιεινές τροφές, δεν έχουν κάποιο πρόσθετο όφελος για την καρδιά τους, σε σχέση με τους μη φυτοφάγους.

    Για να παρέχει πραγματική καρδιαγγειακή ωφέλεια η φυτοφαγία, σύμφωνα με μια νέα ελληνική επιστημονική έρευνα, πρέπει να συνοδεύεται από την κατανάλωση υγιεινών τροφών.

    Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιοστατιστικής Δημοσθένη Παναγιωτάκο του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου της Αθήνας, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο πλαίσιο του ετήσιου διεθνούς συνεδρίου του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας (το οποίο πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά λόγω του κορονοϊού), συσχέτισαν τις διατροφικές συνήθειες και την καρδιαγγειακή υγεία άνω των 2.000 ενηλίκων Ελλήνων σε βάθος τουλάχιστον δέκα ετών.

    Τα ευρήματα της έρευνας

    Διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες που έτρωγαν τις λιγότερες ζωικές τροφές, ήσαν κατά μέσο όρο 25% λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν καρδιοπάθεια, σε σχέση με εκείνους που έτρωγαν τις περισσότερες. Αντίστοιχα, αν και σε μικρότερο βαθμό, ο κίνδυνος ήταν μειωμένος κατά 11% για τις γυναίκες που έτρωγαν τα λιγότερα ζωικά προϊόντα. Το καρδιαγγειακό όφελος ήταν ουσιαστικό όμως μόνο σε όσους, πέραν της προτίμησης στη φυτοφαγία, κατανάλωναν γενικότερα υγιεινές τροφές (δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ελαιόλαδο, τσάι κ.α.), αποφεύγοντας τα ανθυγιεινά σνακ.

    Διαφορές παρατηρήθηκαν ανάμεσα στα δύο φύλα, τόσο στις διατροφικές συνήθειες τους, όσο και στον σχετικό καρδιαγγειακό κίνδυνο. Γενικά, οι άνδρες στην Ελλάδα τρώνε πιο αραιά μέσα στη μέρα (κατά μέσο όρο τρεις φορές), ενώ οι γυναίκες συχνότερα (τέσσερις έως πέντε). Οι γυναίκες εμφανίζουν πιο μεγάλη σε σχέση με τους άνδρες αύξηση του καρδιαγγειακού κινδύνου, όταν κάνουν φυτοφαγική αλλά παράλληλα ανθυγιεινή διατροφή, αλλά και πιο μεγάλη μείωση του κινδύνου, όταν ακολουθούν με συνέπεια μια υγιεινή φυτοφαγία. Αυτό, κατά τον Δ. Παναγιωτάκο, σημαίνει ότι το "τσιμπολόγημα", στο οποίο ρέπουν περισσότερο οι γυναίκες, μπορεί να αποβεί ωφέλιμο, αρκεί να αφορά υγιεινές τροφές.

    "Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι δεν είναι αρκετό να ακολουθεί κανείς απλώς μια φυτοφαγική διατροφή, προκειμένου να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Είναι επίσης σημαντικό να εστιάσει κανείς σε συγκεκριμένες υγιεινές τροφές φυτικής προέλευσης, για να δει όφελος από άποψη μείωσης του καρδιαγγειακού κινδύνου", δήλωσε ο κ. Παναγιωτάκος. "Ακόμη και μια μικρή μείωση στην καθημερινή κατανάλωση ζωικών προϊόντων, ιδίως των λιγότερο υγιεινών, όπως τα κατεργασμένα προϊόντα κρέατος, συνοδευόμενη από μια αύξηση στις υγιεινές φυτικές τροφές, μπορεί να συμβάλλει σε καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία", πρόσθεσε.

    Τρεις βασικοί λόγοι που κάνουν τη φυτοφαγική διατροφή να ξεχωρίζει

    Πλούσια σε αντιοξειδωτικά

    Η φυτοφαγική διατροφή είναι πλούσια σε καροτενοειδή, αντιοξειδωτικές ουσίες που λαμβάνουμε μέσα από τα φρούτα και τα λαχανικά, κυρίως από τα σκούρα πράσινα μέρη, τα οποία μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης του καρκίνου. Προτιμήστε τα σκούρα πράσινα, τα κίτρινα και τα πορτοκαλί λαχανικά στα οποία έρευνες προσδίδουν αντικαρκινική δράση. 

    Περιεκτικότητα σε βιταμίνη C

    Η βιταμίνη C δρα ως αντιοξειδωτικό και εξουδετερώνει τη μετατροπή των νιτρικών αλάτων σε καρκινογόνες ουσίες (νιτροσαμίνες) στο στομάχι. Τη βρίσκουμε στα εσπεριδοειδή και το ακτινίδιο και σε κάποια λαχανικά όπως η πιπεριά.

    Περιεκτικότητα σε σελήνιο

    Το βρίσκουμε στα τρόφιμα ολικής αλέσεως και τα βραζιλιάνικα καρύδια και διαθέτει τις ίδιες αντιοξειδωτικές επιδράσεις με τη βιταμίνη C και το β-καροτένιο. 

    Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:11 25/05

    Φάρμακο για τον κορονοϊό: Αυτά είναι τα "βήματα" για να υπάρξει

    Τη στρατηγική για την ταχεία ανάπτυξη φαρμάκων εναντίον του SARS-CoV-2 συνοψίζουν οι καθηγητές Ευστάθιος Καστρίτης και Θάνος Δημόπουλος.

    09:51 25/05

    Δέκα λόγοι που τα "διαβατήρια ανοσίας" είναι κακή ιδέα

    Μέσα σε ένα πλαίσιο ηθικής και ιατρικών ερωτήσεων που δεν έχουν απαντηθεί, τα διαβατήρια ανοσίας έχουν πολλά "κενά" στην εφαρμογή τους.

    23:59 24/05

    Μαγνήσιο: Το πιο πολύτιμο από τα μέταλλα

    Μπορεί να συζητάμε πολύ συχνότερα για τις βιταμίνες, τα μέταλλα όμως είναι κυριολεκτικά πολύτιμα για την υγεία μας. Και ένα είναι ακόμη πιο σημαντικό.

    10:17 22/05

    Επηρεάζει ο κορονοϊός και τον θυρεοειδή;

    Το πρώτο στον κόσμο περιστατικό θυρεοειδίτιδας μετά από λοίμωξη Covid-19.

    10:11 22/05

    Θα ψήσετε; Δοκιμάστε αυτές τις εύκολες και light σος για το κρέας

    Είτε κόκκινο είτε λευκό κρέας, οι παρακάτω εύκολες σος θα αναδείξουν την... μαγειρική σας τέχνη, χωρίς περιττά λιπαρά και θερμίδες.

    10:00 22/05

    Κορονοϊός: Δεν παρουσιάζουν μόνο τα παιδιά το σύνδρομο τύπου Καβασάκι

    Το μυστηριώδες φλεγμονώδες σύνδρομο τύπου Καβασάκι, λόγω Covid-19, δεν εμφανίζεται μόνο σε μικρά παιδιά αλλά και σε εικοσάρηδες.

    09:46 21/05

    Τι έχει αλλάξει στις επεμβάσεις θυρεοειδούς στην εποχή της πανδημίας του κορονοϊού

    Οι ημέρες της πανδημίας επηρέασαν τα πάντα. Η χειρουργική του θυρεοειδούς αυτές τις μέρες δεν μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

    09:43 21/05

    Κάνετε άπνοιες όταν κοιμάστε; Μήπως φταίει η διατροφή σας;

    Η διατροφή μας μπορεί τελικά να επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό την υγεία μας αφού έχει αποδειχτεί η σχέση της με παθήσεις του αναπνευστικού.

    09:34 21/05

    6 απαραίτητα βήματα για την προστασία της υγείας μας βγαίνοντας από το lockdown

    Πόσο έτοιμοι είμαστε, πολίτες και πολιτεία, να υιοθετήσουμε συνήθειες και κανόνες που μπορούν να μας κρατήσουν ασφαλείς όσο διαρκεί η πανδημία;

    13:37 20/05

    Παγκόσμια Ημέρα Κλινικών Μελετών

    Ποια είναι τα σημαντικά οφέλη τους για το σύνολο και τους ασθενείς.

    09:57 20/05

    Φυσάει στην παραλία: Προσοχή στα σταγονίδια του κορονοϊού

    Ακόμη και στα λίγα μποφόρ, τα σταγονίδια του σάλιου με τον κορονοϊό μπορεί να μεταφερθούν σε απόσταση έως 5,5 μέτρων, σύμφωνα με μελέτη από την Κύπρο.

    09:46 20/05

    Έρευνα για την πολλαπλή σκλήρυνση κατά την πανδημία του κορονοϊού

    Η έρευνα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή είναι σημαντική για τους ίδιους τους ασθενείς και τους φροντιστές τους.

    09:45 20/05

    Έρευνα: Το πρόγραμμα που θα αποφεύγουμε στα γυμναστήρια

    Όταν ανοίξουν τα γυμναστήρια, τα έντονα αεροβικά -dance και όχι μόνο- προγράμματα είναι ίσως τα πιο επικίνδυνα σύμφωνα με νέα έρευνα από την Κορέα.

    09:31 19/05

    Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης: Προληπτικός έλεγχος από τον Όμιλο Ιατρικού Αθηνών

    Εξετάσεις προληπτικού καρδιολογικού ελέγχου σε μειωμένη τιμή προσφέρει ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης.

    09:31 19/05

    Έγκριση νέας δοκιμασίας για τη διάγνωση του SARS-CoV-2 από τον FDA

    Πρόκειται για την πρώτη δοκιμασία διάγνωσης του νέου κορονοϊού με μεθοδολογία FIA που έλαβε έγκριση από τον FDA.

    09:31 19/05

    10 οδηγίες για τη χρήση των κλιματιστικών από τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών

    Το κύμα του καύσωνα μπορεί να υποχωρεί, έχουμε όμως ένα ολόκληρο καλοκαίρι μπροστά μας.