Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Ιαν-2020 12:00

    Η διατροφή με λίγα λιπαρά και πολλά ασπράδια αυγών αυξάνει την τεστοστερόνη

    Η διατροφή με λίγα λιπαρά και πολλά ασπράδια αυγών αυξάνει την τεστοστερόνη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ιάκωβος Σούσης Msc, FRCOG, Μαιευτήρ-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής.

    Η διατροφή του άνδρα μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα τεστοστερόνης, συνεπώς οι διατροφικές του επιλογές μπορούν να επηρεάσουν τη γονιμότητά του, όπως έδειξε νέα έρευνα που έγινε στην Αυστραλία.  

    Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας και το Πανεπιστήμιο Φλίντερς διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που τρώνε λίγα λιπαρά και πολλά ασπράδια αυγών είναι -βραχυπρόθεσμα τουλάχιστον- πιο γόνιμοι.

    Είναι η πρώτη φορά που μελέτη δείχνει πως μία διατροφή υψηλή σε οποιοδήποτε είδος λίπους- συμπεριλαμβανομένων των υγιεινών μονοκορεσμένων λιπαρών, όπως το ελαιόλαδο- επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή τεστοστερόνης σε διάστημα πέντε ωρών μετά την κατανάλωσή τους. Έδειξε ακόμα ότι όταν ο άνδρας τρώει πολλά ασπράδια αυγών και τυρόγαλο μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα τεστοστερόνης στο αίμα.

    Το 15% των ζευγαριών είναι υπογόνιμα, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι στις αναπτυσσόμενες χώρες το ποσοστό είναι πολύ υψηλότερο και περίπου το ένα στα 4 ζευγάρια είναι υπογόνιμο.

    Τα αίτια της υπογονιμότητας ποικίλουν. Το 20-30% των προβλημάτων αποδίδεται μόνο στον ανδρικό παράγοντα.

    Οι ερευνητές παραδέχονται ότι τα προκαταρκτικά ευρήματα της έρευνας παρουσιάζουν αμφιλεγόμενες ενδείξεις για τη σχέση ανάμεσα στην τεστοστερόνη και το "υγιές" μονοακόρεστο λίπος (ελαιόλαδο, το οποίο θεωρείται βασικό συστατικό της υγιεινής διατροφής) τις πέντε πρώτες ώρες μετά την κατανάλωσή του.

    "Υποθέτουμε ότι τα "καλά” λίπη και τα "κακά” λίπη δρουν όπως ξέρουμε, αλλά μας προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι το είδος του λίπους δεν είχε καμία σημασία. Η ίδια ποσότητα "καλού” και "κακού” λίπους μείωσε σημαντικά την παραγωγή τεστοστερόνης τις πέντε πρώτες ώρες μετά την κατανάλωσή του”, είπε η επικεφαλής της έρευνας Dr Karma Pearce.

    Ενώ οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι έχουν εξετάσει μόνο ορισμένα θρεπτικά συστατικά και ότι τα αποτελέσματα μπορεί να είναι διαφορετικά όταν μελετηθούν ολοκληρωμένα προγράμματα διατροφής, προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι το γρήγορο φαγητό (fast food) προκαλεί μείωση 25% στην τεστοστερόνη του ορού μέσα σε μία ώρα μετά την κατανάλωσή του και τα επίπεδά της παραμένουν χαμηλά για 4 ώρες.

    Σε αυτή τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση λευκώματος – της πρωτεΐνης στα ασπράδια αυγού – τετραπλασίασε τα επίπεδα τεστοστερόνης.

    Η λευκωματίνη σε συνδυασμό με το "κακό” κορεσμένο λίπος, εξουδετέρωσε σε κάποιο βαθμό την επίδραση των "κακών” λιπαρών στην παραγωγή τεστοστερόνης.

    Για να διαπιστώσουν πως επηρεάζει η διατροφή τα επίπεδα τεστοστερόνης, οι ερευνητές μελέτησαν οκτώ διαφορετικά πρωτόκολλα διατροφής και έκαναν τέσσερις αναλύσεις αίματος για να ελέγξουν τα επίπεδα των ορμονών πριν το φαγητό και κάθε ώρα μετά για πέντε ώρες.

    Η άποψή μου
    Η μελέτη δείχνει πως η διατροφή του άνδρα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή τεστοστερόνης και τη γονιμότητά του. Φάνηκε ότι η μειωμένη κατανάλωση λιπαρών και η αυξημένη κατανάλωση ασπραδιών μπορεί να αυξήσει βραχυπρόθεσμα τα επίπεδα τεστοστερόνης.

    Δεν μελετήθηκε όμως η επίδραση της διατροφής στα επίπεδα τεστοστερόνης μετά την πάροδο των πέντε ωρών και δεν γνωρίζουμε αν επανέρχεται στα φυσιολογικά επίπεδα ή ακόμα και σε υψηλότερα των φυσιολογικών επιπέδων. Δεν έχουμε στοιχεία μακροχρόνιας διατροφής και το πως επηρεάζουν την παραγωγή τεστοστερόνης και σπερματοζωαρίων (τα οποία χρειάζονται περίπου 75 ημέρες για να ωριμάσουν).

    Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:17 22/06

    Διατροφικές παρεμβάσεις για τη θεραπεία της ενδομητρίωσης

    Η μεσογειακή διατροφή και η πρόσληψη αντιοξειδωτικών φαίνεται ότι μειώνει τον πόνο της ενδομητρίωσης.

    09:58 22/06

    Υγιές συκώτι: Το αναπάντεχο "μυστικό"

    Μειωμένος ο κίνδυνος χρόνιας ηπατοπάθειας για όσους πίνουν καφέ, σύμφωνα με βρετανική έρευνα.

    09:22 22/06

    Μετφορμίνη: Φάρμακο για τον διαβήτη κατά της COVID-19

    Η μετφορμίνη, ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο αντιδιαβητικό φάρμακο, μπορεί να μειώνει τη φλεγμονή του αναπνευστικού συστήματος στην COVID-19.

    09:16 22/06

    Δεν κοιμάστε καλά; Αυτό δεν είναι... καλό νέο για την υγεία σας

    Ο χρόνιος κακός ύπνος συνδέεται με μεγαλύτερη πιθανότητα σοβαρής Covid-19, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    08:30 18/06

    Νέα μελέτη: Δεν μπορούμε να σταματήσουμε τη γήρανση

    Δεν φαίνεται βιολογικά εφικτό να μπει πραγματικό "στοπ" στη διαδικασία της γήρανσης, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα.

    08:25 18/06

    Καρκίνος του νεφρού: Τα συμπτώματα, οι παράγοντες κινδύνου και η νέα θεραπεία

    Ο καρκίνος του νεφρού αντιστοιχεί σε περίπου 2-3% όλων των νέων περιστατικών καρκίνου και παρουσιάζει σταθερή αύξηση της επίπτωσής του παγκοσμίως.

    09:01 17/06

    Φυστικοβούτυρο: Όλοι οι καλοί λόγοι για να το εντάξουμε στη διατροφή μας

    Εάν καταναλώνεται με μέτρο, το φυστικοβούτυρο έχει πολλά να προσφέρει στη θρέψη και τη γεύση μας.

    09:00 17/06

    Θα μπορούσε ένα ρινικό σπρέι να "νικήσει" την COVID-19;

    Τα μονοκλωνικά αντισώματα σε μορφή ρινικού σπρέι είναι κάτι που δοκιμάζει η επιστημονική κοινότητα για τη θεραπεία της λοίμωξης COVID-19.

    09:03 16/06

    Συμπτώματα καρκίνος των ωοθηκών: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουμε για να τον προλάβουμε

    Ποια είναι τα "όπλα" μας απέναντι στον καρκίνο των ωοθηκών; Να αναγνωρίζουμε τα συμπτώματα και τις ενδείξεις και να γνωρίζουμε το οικογενειακό μας ιστορικό.

    09:03 16/06

    Αντισώματα μετά το εμβόλιο Pfizer: "Δεν χρειάζεται το τεστ αντισωμάτων"

    Σχεδόν μηδενική η πιθανότητα να μην έχουν αναπτύξει επαρκή ανοσολογική απόκριση μετά τον εμβολιασμό έναντι του SARS-COV-2 υγιείς ενήλικες.

    12:21 15/06

    Είστε αιμοδότης: Τότε θα σας φανεί πολύ χρήσιμο αυτό το νέο δωρεάν app

    Το Εθνικό Μητρώο Αιμοδοτών διαθέσιμο σε mobile app και στο Android κινητό του εθελοντή αιμοδότη.

    10:23 04/06

    Εξάρθημα ώμου και χρόνια αστάθεια. Από τους χειρότερους τραυματισμούς για αθλητές και ασκούμενους

    Τα εξαρθρήματα είναι σοβαροί τραυματισμοί και απαιτούν την άσκηση υψηλής ενέργειας.

    10:23 04/06

    Κήλες του κοιλιακού τοιχώματος: 5 πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουμε

    Τι γνωρίζουμε για τις κήλες του κοιλιακού τοιχώματος και κυρίως τι περισσότερο πρέπει να μάθουμε;

    13:23 02/06

    10 θέματα που πρέπει να συζητάμε με τον γυναικολόγο

    Αλλά ντρεπόμαστε να το κάνουμε.

    13:00 02/06

    Μπορούμε να έχουμε τέλεια γραμμωμένο σώμα, χωρίς περιττό λίπος;

    Τι προσφέρει η αναίμακτη λιποαναρρόφηση και λιπογλυπτική.