Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Δεκ-2019 11:30

    6 έξυπνα τρικ για να τρώτε λιγότερο!

    6 έξυπνα τρικ για να τρώτε λιγότερο!
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ευμένης Π. Καραφυλλίδης BSc (Hons), MSc, NYSCDN, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
    Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία
    Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
    Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος METROPOLITAN GENERAL (τέως ΙΑΣΩ General)
    www.karafillides.gr


    Τις περισσότερες φορές η ιδέα του φαγητού με ενσυναίσθηση στην πολύπλοκη καθημερινότητα μας μοιάζει να είναι αδύνατη. Πως όμως μπορούμε να πετυχουμε ισορροπία στην διαχείριση του πιάτου μας;

    1. Αποφύγετε να αποσπάται η προσοχή σας κατά τη διάρκεια του φαγητού. Στην επιστήμη της ψυχολογίας έχει αποδειχθεί ότι όταν βλέπετε τηλεόραση ή αποσπάται η προσοχή σας κατά τη διάρκεια του γεύματος, θα καταναλώσετε μέχρι 28% περισσότερο φαγητό από ότι αν ήσασταν συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια του φαγητού. Γι’ αυτό κλείστε την τηλεόραση και άλλες συσκευές που σας αποσπούν την προσοχή ενώ τρώτε.

    2. Απολαύστε το φαγητό σας. Σκεφτήκατε ποτέ να φάτε ένα σνακ ή ένα γρήγορο γεύμα, μόνο και μόνο για να δώσετε λίγη παραπάνω χαρά στην ημέρα σας; ή απλά χωρίς πραγματικά να το χρειάζεστε εκείνη την στιγμή; Αν ναι, είναι πιθανό να είστε επιρρεπείς μερικές φορές να τρώτε περισσότερο απ’ ότι χρειάζεται.

    Αυτό συμβαίνει γιατί χρειάζονται περίπου 20 λεπτά για να φτάσει στον εγκέφαλο το μήνυμα ότι έχετε φάει αρκετά. Αν τρώτε γρήγορα όμως, ίσως τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεται, γιατί δεν έχει προλάβει να γίνει αισθητός ο κορεσμός, δηλαδή το μήνυμα πληρότητας από τη σίτιση. Αυτή είναι μία στρατηγική για να γεύεστε πραγματικά το φαγητό σας και να απολαμβάνετε κάθε μπουκιά.

    Κάθε άνθρωπος έχει περίπου 10.000 γευστικούς κάλυκες στη γλώσσα του και γεύση στον ουρανίσκο του στόματος του. Ανακαλύψτε τη μοναδική γεύση του στόματός σας παρατηρώντας που είναι πιο γευστική η τροφή καθώς τη μασάτε. Υπάρχουν περιοχές στη γλώσσα για την ανίχνευση του πικρού, του αλμυρού, του ξινού, του γλυκού.

    3. Ρυθμός κατανάλωσής της τροφής. Αυτό ευκολότερα λέγεται παρά γίνεται, ειδικά αν  έχετε μάθει να τρώτε γρήγορα. Υπάρχουν 2 τρόποι για την επιτυχή επιβράδυνση του ρυθμού κατανάλωσης της τροφής. Ο πρώτος είναι να πάρετε μία μεγάλη ικανοποιητική ανάσα ενδιάμεσα από τις μπουκιές. Παίρνοντας μία βαθιά ανάσα ενεργοποιείτε στην πραγματικότητα το σύστημα χαλάρωσης του σώματος και βοηθάτε στη διακοπή του  συναισθηματικού φαγητού.

    Ο δεύτερος είναι να βάλετε απαλή μουσική που να διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά. Ρυθμίστε τη διατροφή σας με τη μουσική, έτσι ώστε να τελειώσετε το γεύμα σας όταν τελειώσει η μουσική. Έτσι θα τρώτε πιο συγκρατημένα και θα είστε πιο δεκτικοί στο αίσθημα κορεσμού, δηλαδή θα υπάρχει μια ειδοποίηση του σώματος που λέει ότι έχετε φάει αρκετά. Τελικά, το να τρώτε πιο αργά, συγκρατημένα και απολαυστικά μπορεί να γίνει μια πιο υγιεινή συνήθεια.

    4. Μασήστε το φαγητό σας πολύ καλά. Γνωρίζατε ότι το αργό μάσημα στην πραγματικότητα βοηθά στην πέψη; Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει ένα ένζυμο στο σάλιο - που ονομάζεται αμυλάση - και βοηθά στη διάσπαση του αμύλου. Αρχικά, παρατηρήστε πόσες φορές μασάτε συνήθως το φαγητό σας πριν από την κατάποση. Ιδανικά, δείτε αν μπορείτε να μασάτε καλά, παρατηρώντας πώς το φαγητό σας μετατρέπεται από στερεό σε υγρό. Στη συνέχεια, ρυθμίστε την κατάποσή σας. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να έχετε τον πλήρη έλεγχο σε κάθε μπουκιά - καθώς και να ενισχύσετε την πέψη σας.

    5. Αφήστε λίγο φαγητό στο πιάτο. Αν τυχαίνει να είστε από αυτούς που αφήνουν το πιάτο "καθαρό", τότε αυτό θα είναι μια νέα εμπειρία για εσάς. Για μερικούς, το να τρώνε όλο τους το φαγητό – "πιάτο" εκφράζει την αποφυγή της έλλειψης και της σπατάλης τροφίμων. Ωστόσο, το να αφήνετε φαγητό στο πιάτο στο τέλος ενός γεύματος εκφράζει ότι έχετε τον έλεγχο πάνω στη διατροφή σας και ότι μπορείτε να φάτε με μέτρο. Είναι επιθυμητό να αφήνετε μία μικρή - ελάχιστη ποσότητα φαγητού στο πιάτο σας.

    Το σημαντικό είναι να αλλάξετε τις παλιές συνήθειες και να αναπτύξετε νέα σχέση με το φαγητό σας. Για να επιτευχθεί αυτό, σκεφτείτε το, πριν καθίσετε για το γεύμα σας. Όταν τελειώσετε, μπορείτε να σηκωθείτε από το τραπέζι γνωρίζοντας ότι φάγατε όσο έπρεπε, χωρίς καμία ντροπή, ενοχή ή πείνα.

    6. Προσεγμένη μετάβαση από το γεύμα σας. Όταν τελειώσετε το φαγητό, κάντε κάποια άλλη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, πηγαίνετε σε άλλο δωμάτιο για ένα φλιτζάνι τσάι, καφέ ή απλά να κάνετε μια σύντομη βόλτα. Η μετάβαση αυτή δίνει στο σώμα σας να καταλάβει ότι αυτό το γεύμα έχει τελειώσει, και δεν χρειάζεται να το σκέφτεστε πια.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:05 31/03

    Μπορεί ο άνθρωπος να "κατασκευάσει" ιούς;

    Σε μια συζήτηση για το αν αυτό που ζούμε είναι μια μεγάλη "κατασκευασμένη" κρίση, ένας γιατρός προσπαθεί να απαντήσει με επιχειρήματα.

    08:16 31/03

    Δεν είμαστε διακοπές - Η "νέα" καθημερινότητα για παιδιά και γονείς

    Τώρα που όλοι μένουμε σπίτι, οι ειδικοί μας βοηθούν να διαχειριστούμε καλύτερα το χρόνο αυτό ως οικογένεια.

    23:59 30/03

    Ταχίνι στο πρωινό για ενέργεια και υγεία

    Επειδή τώρα που μένουμε σπίτι, έχουμε σχεδόν ξεχάσει ότι είναι πλησιάζει το Πάσχα!

    13:38 30/03

    Μετάγγιση πλάσματος: Γιατί δοκιμάζεται ως θεραπεία για τον κορονοϊό;

    Όσα γνωρίζουμε για τη μετάγγιση πλάσματος από ασθενείς που έχουν αναρρώσει από τον κορονοϊό για τη θεραπεία της νόσου.

    10:01 30/03

    24 εκατομμύρια δόσεις χλωροκίνης δωρίζει φαρμακευτική στο Κράτος

    Δωρεάν στο Ελληνικό Κράτος το Unikinon (χλωροκίνη) από την Uni-pharma - Ξεκίνησε ήδη η παραγωγή του φαρμάκου.

    09:54 30/03

    Και ο ΣΦΕΕ στο πλευρό του κράτους στη μάχη του κορονοϊού

    Προσφορά νοσοκομειακού εξοπλισμού και φαρμακευτικού - υγειονομικού υλικού από τον ΣΦΕΕ και τις εταιρίες μέλη του.

    09:50 30/03

    Καρδιά και φυτοφαγική διατροφή: Οι προϋποθέσεις για να ωφελεί

    Πότε η φυτοφαγική διατροφή κάνει καλό στην καρδιά, συν τρεις βασικοί λόγοι που την κάνουν να ξεχωρίζει.

    09:50 30/03

    9 "μυστήρια" για τον κορονοϊό που δεν έχουμε απαντήσει ακόμη

    Το μυστήριο της θνητότητας της νόσου Covid-19 που σήμερα είναι 4,7% παγκοσμίως και 3,4% στην Ελλάδα - και μερικά ακόμη μυστήρια που δεν έχουν απαντηθεί.

    10:03 27/03

    Ασθενείς με καρκίνο και COVID-19: Οι συστάσεις του γαλλικού υπουργείου Υγείας

    Οι επιπλέον οδηγίες διαχείρισης ασθενών με καρκίνο είναι σημαντικές καθώς μπορεί νοσώντας με COVIT-19 να παρουσιάσουν επιπλοκές από το αναπνευστικό.

    09:55 27/03

    Είναι κορονοϊός ή αλλεργικό άσθμα; Τι πρέπει να γνωρίζουμε

    Η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία μας βοηθά να διαχωρίσουμε τις δύο περιπτώσεις και δίνει τις βασικές συστάσεις για ασθενείς με βρογχικό άσθμα.

    09:41 27/03

    "Ο εχθρός δεν είναι πλέον αόρατος, κατανοούμε τον SARS-CoV-2"

    Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του καθηγητή Γενετικής Ζαχαρία Σκούρα για το πώς η γνώση του γονιδιώματος του SARS-CoV-2 επιταχύνει την αντιμετώπισή του.

    09:31 27/03

    1η Ψηφιακή Ημερίδα: "Πανδημίες & Παγκόσμια Διαχείριση Κρίσεων Υγείας: Η περίπτωση του Κορωνοϊού".

    Η ημερίδα είναι ανοιχτή και όποιοι επιθυμούν, μπορούν να την παρακολουθήσουν live.

    09:20 26/03

    Κορoνοϊός και φλεγμονώδης νόσος εντέρου: Τι πρέπει να γνωρίζετε

    Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί ο κορονοϊός στους ασθενείς με φλεγμονώδη νόσο του εντέρου, οι οποίοι λαμβάνουν ανοσοκατασταλτικά φάρμακα.

    08:54 26/03

    Τι είναι το νέο τεστ κορονοϊού-εξπρές;

    Τι είναι τα νέα τεστ αντισωμάτων κορονοϊού, τύπου τεστ εγκυμοσύνης, που η Βρετανία σύντομα θα στέλνει ακόμη και στα σπίτια.

    08:51 26/03

    Μειώστε το αλάτι, ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας

    Το πολύ αλάτι εξασθενεί την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος, προειδοποιούν Γερμανοί επιστήμονες εν μέσω της πανδημίας Covid-19.

    14:17 24/03

    Συμφωνία Pfizer και BioNTech για την από κοινού ανάπτυξη δυνητικού εμβολίου κατά της νόσου COVID-19

    Οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού το υποψήφιο mRNA εμβόλιο BNT162 της BioNTech για την πρόληψη της λοίμωξης από τον κορονοϊό.