Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Νοε-2019 11:30

    Ποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν τη γονιμότητα;

    Ποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν τη γονιμότητα;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ιάκωβος Σούσης Msc,FRCOG, Μαιευτήρ-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής.

    Ψευδάργυρος
    Ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ωορρηξία και τη γονιμότητα της γυναίκας, αλλά και στην παραγωγή σπέρματος και τεστοστερόνης στον άνδρα. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή καλής ποσότητας και ποιότητας σπέρματος. Το σπέρμα περιέχει 100 φορές περισσότερο ψευδάργυρο από το αίμα. Τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης, το κάπνισμα, το άγχος και το αλκοόλ μειώνουν τα επίπεδα του ψευδαργύρου στο σώμα. Με κάθε εκσπερμάτιση ένα άνδρας χάνει περίπου 5mg ψευδαργύρου.

    Τα στρείδια έχουν περισσότερο ψευδάργυρο από κάθε άλλη τροφή. Πλούσια σε ψευδάργυρο είναι τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα καβούρια, ο αστακός, τα φασόλια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

    Φυλλικό (φολικό) οξύ
    Το φολικό οξύ είναι εξαιρετικά σημαντικό εάν θέλετε να μείνετε έγκυος. Είναι μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β (Β9) συμβάλλει στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και δημιουργεί επιπλέον αίμα στον οργανισμό της γυναίκας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης ανατομικών ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα (δισχιδής ράχη). Επειδή ο νευρικός σωλήνας του εμβρύου αναπτύσσεται τις πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης, καλό είναι να είστε προετοιμασμένες.

    Για αυτό το λόγο συνιστάται στις γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυοι (αλλά και τις 12 πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης) η λήψη 400mg φυλικού οξέως ημερησίως. Τα συμπληρώματα ψευδαργύρου και φολικού οξέως μπορεί να φανούν χρήσιμα και σε περιπτώσεις ανδρικής υπογονιμότητας. Φολικό οξύ έχουν τα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα σπαράγγια, το μπρόκολο, τα όσπρια (φακές, φασόλια, ρεβίθια), τα εσπεριδοειδή, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα αυγά.

    Μελέτη για τις επιπτώσεις της θεραπείας με φυλλικό οξύ και θειικό ψευδάργυρο στις παραμέτρους του σπέρματος, τόσο σε γόνιμους όσο και σε υπογόνιμους άνδρες έδειξε αύξηση κατά 74% του συνολικού αριθμού των φυσιολογικών σπερματοζωαρίων. 

    Πολυβιταμίνες
    Μεγάλη έρευνα του πανεπιστημίου Χάρβαρντ με τη συμμετοχή 18.000 γυναικών που προσπαθούσαν να μείνουν έγκυοι έδειξε πως εκείνες που έπαιρναν πολυβιταμίνες είχαν μικρότερες πιθανότητες να έχουν προβλήματα ωορρηξίας. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το πιο σημαντικό συστατικό ήταν το φολικό οξύ που περιείχαν οι πολυβιταμίνες. 

    Συνένζυμο Q10
    Το συνένζυμο Q10 έχει φανεί από μελέτες ότι βοηθά στην αντιμετώπιση τόσο της γυναικείας, όσο και της ανδρικής υπογονιμότητας, καθώς βελτιώνει την ποιότητα των ωαρίων (σε έρευνες που έχουν γίνει σε ποντίκια) και αυξάνει τον αριθμό, τη μορφολογία και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων. 

    Ωμέγα-3 Λιπαρά Οξέα
    Η κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών ενισχύουν τη γονιμότητα και στα δύο φύλα. Στις γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυοι συνιστάται να τρώνε 2 μερίδες λιπαρό ψάρι την εβδομάδα (όχι περισσότερο, καθώς μπορεί να περιέχουν βαρέα μέταλλα). Καλύτερες πηγές είναι η ρέγκα , ο σολομός, ο γαύρος, η σαρδέλα, η πέστροφα, το σκουμπρί, αλλά και τα θαλασσινά (μύδια, στρείδια, καλαμάρια). Έρευνα Ολλανδών επιστημόνων σε γυναίκες που έκαναν εξωσωματική γονιμοποίηση έδειξε ότι η αυξημένη κατανάλωση ωμέγα 3 λιπαρών οξέων συνδέεται με καλύτερη ποιότητα εμβρύων.

    Αντιοξειδωτικά
    Οι βιταμίνες C και E μπορούν να βοηθήσουν τους υπογόνιμους άνδρες. Αμερικανική έρευνα έδειξε ότι ο αυξημένος αριθμός ελεύθερων ριζών μπορεί να είναι η αιτία για την υπογονιμότητα ορισμένων ανδρών. Τα αντιοξειδωτικά μπορεί να προστατεύσουν το σπέρμα, καθώς έχουν τη δύναμη να εξουδετερώσουν τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούν προβλήματα στο σπέρμα. Εκτιμάται ότι η συσσώρευση ελευθέρων ριζών και το προκαλούμενο οξειδωτικό στρες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ποσότητα και την ποιότητα των σπερματοζωαρίων και πιστεύεται ότι είναι υπεύθυνες για το 40% των βλαβών στο σπέρμα.

    Σημαντικά αντιοξειδωτικά είναι οι βιταμίνες C και E, το ένζυμο Q10 και το σελήνιο. Τα πορτοκάλια και οι φράουλες περιέχουν βιταμίνη C και τα αμύγδαλα και οι ηλιόσποροι βιταμίνη Ε.  Η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στον εμπλουτισμό της τραχηλικής βλέννας, βοηθώντας έτσι το σπερματοζωάριο να επιβιώσει στο σώμα και να φθάσει στο ωάριο για τη γονιμοποίησή του. Το σελήνιο πιστεύεται επιπλέον ότι μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της κινητικότητας του σπέρματος και το συνένζυμο Q10 σταθεροποιεί την ακεραιότητα της ουράς (μαστίγιο) του σπέρματος.

    L-καρνιτίνη
    Λειτουργεί ως πηγή ενέργειας για τα σπερματοζωάρια και παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή καλής ποιότητας σπερματοζωαρίων. Η L-καρνιτίνη συμβάλλει στην κινητικότητα των σπερματοζωαρίων και στην ικανότητά τους να φθάσουν στο ωάριο. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    14:19 09/04

    CureVac: Ιούνιο ή Ιούλιο ξεκινά κλινικές δοκιμές για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού

    Τα πρώτα αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά δύο εβδομάδες αργότερα.

    14:12 09/04

    Κορονοϊός: Επιστήμονες προειδοποιούν για πρόωρη άρση των μέτρων στην Ευρώπη

    Ο φόβος είναι ότι η υπερβολική αισιοδοξία θα φέρει χαλάρωση της επαγρύπνησης.

    14:01 09/04

    Μήπως τώρα που μένουμε μόνο σπίτι τρώμε συναισθηματικά;

    Αυτή η μορφή αντίδρασης σας κάνει να ξεφεύγετε από τις σωστές διατροφικές συνήθειες ξανά και ξανά.

    09:36 09/04

    Προσφορά της DEMO ABEE για την αντιμετώπιση του κορονοϊού

    Δωρεά 60 monitors για τον εξοπλισμό των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ και δωρεά χειρουργικών μασκών στο Νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός.

    08:59 09/04

    Το DNA ή τι ιικό φορτίο επηρεάζει πόσο βαριά θα νοσήσει κάποιος από COVID-19;

    Το γονιδίωμα ασθενών νεαρών και χωρίς υποκείμενα νοσήματα που είναι θύματα της COVID-19 εξετάζονται για να βρεθεί μια πιθανή γενετική προδιάθεση.

    08:00 09/04

    Οι δύο πιο βασικές βιταμίνες για ισχυρό ανοσοποιητικό

    Η ποικιλία στη διατροφή, τα άφθονα φρούτα και λαχανικά εποχής συμβάλουν στην επάρκεια βιταμινών στον οργανισμό, μερικές φορές όμως δεν είναι αρκετά.

    23:59 08/04

    Χάστε βάρος με περπάτημα - γίνεται!

    Βελτιώστε το σώμα και τη διάθεσή σας με περπάτημα, ακόμη και αυτή την περίοδο που μένουμε σπίτι, αφού "επιτρέπεται" η έξοδος για φυσική δραστηριότητα.

    15:51 08/04

    23 ερωτήσεις και απαντήσεις για τα τεστ για τον κορονοϊό από το Παστέρ

    Όσα αναρωτιόμαστε και όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τα τεστ για τον κορονοϊό και τα τεστ αντισωμάτων από τους πλέον ειδικούς.

    13:33 08/04

    Μένουμε σπίτι και αυξάνουμε τις πιθανότητες εγκυμοσύνης

    Επτά συμβουλές για να αυξηθούν οι πιθανότητες.

    13:10 08/04

    Ινστιτούτο Παστέρ: Όσα πρέπει να ξέρετε για τα τεστ κορονοϊού μέσα από 23 ερωτήσεις - απαντήσεις

    Το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ ενημερώνει το κοινό με 23 επίκαιρες ερωτήσεις και απαντήσεις για τις διαγνωστικές εξετάσεις που γίνονται για τον νέο κορονοϊό SARS-CoV-2

    11:21 08/04

    3D προστατευτικές ασπίδες προσώπου στο Εργαστήριο 3D απεικόνισης και εκτύπωσης του Metropolitan Hospital

    Hellas COVID 19 3D Printing Supplies: Κανένας από τους ανθρώπους που μάχονται στην πρώτη γραμμή εναντίον του κορονοϊού χωρίς προστασία.

    10:22 08/04

    Ο Bill Gates διαθέτει δισεκατομμύρια για να βρεθεί εμβόλιο κατά του κορονοϊού

    Ο φιλάνθρωπος δισεκατομμυριούχος δήλωσε ότι θα διαθέσει δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτήσει την κατασκευή εργοστασίων παραγωγής και δοκιμών επτά πιθανών εμβολίων κατά του κορονοϊού.

    09:15 08/04

    H COVID-19 γένους θηλυκού... και άλλες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις

    Αφού η συζήτηση για τον νέο κορονοϊό είναι καθημερινά στο τραπέζι, ας ξέρουμε, τουλάχιστον, τι λέμε, κι ας το λέμε σωστά.

    11:39 02/04

    Η σχέση της διατροφής με το άγχος, την κατάθλιψη και την αϋπνία εν μέσω πανδημίας

    Μήπως η σύγχρονη επιδημία των ψυχικών διαταραχών κατοικεί στο καθημερινό μας τραπέζι;