Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Νοε-2019 11:30

    Ποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν τη γονιμότητα;

    Ποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν τη γονιμότητα;
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ιάκωβος Σούσης Msc,FRCOG, Μαιευτήρ-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής.

    Ψευδάργυρος
    Ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ωορρηξία και τη γονιμότητα της γυναίκας, αλλά και στην παραγωγή σπέρματος και τεστοστερόνης στον άνδρα. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή καλής ποσότητας και ποιότητας σπέρματος. Το σπέρμα περιέχει 100 φορές περισσότερο ψευδάργυρο από το αίμα. Τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης, το κάπνισμα, το άγχος και το αλκοόλ μειώνουν τα επίπεδα του ψευδαργύρου στο σώμα. Με κάθε εκσπερμάτιση ένα άνδρας χάνει περίπου 5mg ψευδαργύρου.

    Τα στρείδια έχουν περισσότερο ψευδάργυρο από κάθε άλλη τροφή. Πλούσια σε ψευδάργυρο είναι τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα καβούρια, ο αστακός, τα φασόλια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

    Φυλλικό (φολικό) οξύ
    Το φολικό οξύ είναι εξαιρετικά σημαντικό εάν θέλετε να μείνετε έγκυος. Είναι μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β (Β9) συμβάλλει στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και δημιουργεί επιπλέον αίμα στον οργανισμό της γυναίκας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης ανατομικών ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα (δισχιδής ράχη). Επειδή ο νευρικός σωλήνας του εμβρύου αναπτύσσεται τις πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης, καλό είναι να είστε προετοιμασμένες.

    Για αυτό το λόγο συνιστάται στις γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυοι (αλλά και τις 12 πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης) η λήψη 400mg φυλικού οξέως ημερησίως. Τα συμπληρώματα ψευδαργύρου και φολικού οξέως μπορεί να φανούν χρήσιμα και σε περιπτώσεις ανδρικής υπογονιμότητας. Φολικό οξύ έχουν τα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα σπαράγγια, το μπρόκολο, τα όσπρια (φακές, φασόλια, ρεβίθια), τα εσπεριδοειδή, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα αυγά.

    Μελέτη για τις επιπτώσεις της θεραπείας με φυλλικό οξύ και θειικό ψευδάργυρο στις παραμέτρους του σπέρματος, τόσο σε γόνιμους όσο και σε υπογόνιμους άνδρες έδειξε αύξηση κατά 74% του συνολικού αριθμού των φυσιολογικών σπερματοζωαρίων. 

    Πολυβιταμίνες
    Μεγάλη έρευνα του πανεπιστημίου Χάρβαρντ με τη συμμετοχή 18.000 γυναικών που προσπαθούσαν να μείνουν έγκυοι έδειξε πως εκείνες που έπαιρναν πολυβιταμίνες είχαν μικρότερες πιθανότητες να έχουν προβλήματα ωορρηξίας. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το πιο σημαντικό συστατικό ήταν το φολικό οξύ που περιείχαν οι πολυβιταμίνες. 

    Συνένζυμο Q10
    Το συνένζυμο Q10 έχει φανεί από μελέτες ότι βοηθά στην αντιμετώπιση τόσο της γυναικείας, όσο και της ανδρικής υπογονιμότητας, καθώς βελτιώνει την ποιότητα των ωαρίων (σε έρευνες που έχουν γίνει σε ποντίκια) και αυξάνει τον αριθμό, τη μορφολογία και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων. 

    Ωμέγα-3 Λιπαρά Οξέα
    Η κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών ενισχύουν τη γονιμότητα και στα δύο φύλα. Στις γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυοι συνιστάται να τρώνε 2 μερίδες λιπαρό ψάρι την εβδομάδα (όχι περισσότερο, καθώς μπορεί να περιέχουν βαρέα μέταλλα). Καλύτερες πηγές είναι η ρέγκα , ο σολομός, ο γαύρος, η σαρδέλα, η πέστροφα, το σκουμπρί, αλλά και τα θαλασσινά (μύδια, στρείδια, καλαμάρια). Έρευνα Ολλανδών επιστημόνων σε γυναίκες που έκαναν εξωσωματική γονιμοποίηση έδειξε ότι η αυξημένη κατανάλωση ωμέγα 3 λιπαρών οξέων συνδέεται με καλύτερη ποιότητα εμβρύων.

    Αντιοξειδωτικά
    Οι βιταμίνες C και E μπορούν να βοηθήσουν τους υπογόνιμους άνδρες. Αμερικανική έρευνα έδειξε ότι ο αυξημένος αριθμός ελεύθερων ριζών μπορεί να είναι η αιτία για την υπογονιμότητα ορισμένων ανδρών. Τα αντιοξειδωτικά μπορεί να προστατεύσουν το σπέρμα, καθώς έχουν τη δύναμη να εξουδετερώσουν τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούν προβλήματα στο σπέρμα. Εκτιμάται ότι η συσσώρευση ελευθέρων ριζών και το προκαλούμενο οξειδωτικό στρες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ποσότητα και την ποιότητα των σπερματοζωαρίων και πιστεύεται ότι είναι υπεύθυνες για το 40% των βλαβών στο σπέρμα.

    Σημαντικά αντιοξειδωτικά είναι οι βιταμίνες C και E, το ένζυμο Q10 και το σελήνιο. Τα πορτοκάλια και οι φράουλες περιέχουν βιταμίνη C και τα αμύγδαλα και οι ηλιόσποροι βιταμίνη Ε.  Η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στον εμπλουτισμό της τραχηλικής βλέννας, βοηθώντας έτσι το σπερματοζωάριο να επιβιώσει στο σώμα και να φθάσει στο ωάριο για τη γονιμοποίησή του. Το σελήνιο πιστεύεται επιπλέον ότι μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της κινητικότητας του σπέρματος και το συνένζυμο Q10 σταθεροποιεί την ακεραιότητα της ουράς (μαστίγιο) του σπέρματος.

    L-καρνιτίνη
    Λειτουργεί ως πηγή ενέργειας για τα σπερματοζωάρια και παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή καλής ποιότητας σπερματοζωαρίων. Η L-καρνιτίνη συμβάλλει στην κινητικότητα των σπερματοζωαρίων και στην ικανότητά τους να φθάσουν στο ωάριο. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:59 09/12

    Η συνήθεια που μπορεί να μειώσει φυσικά τη χοληστερίνη

    Η νηστεία αποτελεί, εκτός από το θρησκευτικό της συμβολισμό, μια πολύ καλή ευκαιρία για να βελτιώσετε τους δείκτες της υγείας σας.

    08:53 09/12

    Αντρική γονιμότητα: Τα 5 χαρακτηριστικά που έχει το υγιές σπέρμα

    Η υπογονιμότητα είναι ένα πολύ συχνό πρόβλημα στα ζευγάρια. Ο έλεγχος του σπέρματος αποτελεί σημαντικό κομμάτι της διερεύνησης του προβλήματος.

    23:59 08/12

    3 απαντήσεις για την "πίεση" και τα αντιυπερτασικά φάρμακα

    Η υπέρταση είναι μια δυνητικά επικίνδυνη νόσος. Τα καλά νέα: Μπορείτε να την ελέγξετε!

    16:03 06/12

    Σημαντική "σύμπραξη" για κυτταρικές και γονιδιακές θεραπείες

    Συνεργασία του Ομίλου ΥΓΕΙΑ και της σύμπραξης Theracell – Orgenesis στον τομέα των προηγμένων κυτταρικών και γονιδιακών θεραπειών.

    13:30 06/12

    Απαντήσεις για τη διατήρηση γονιμότητας σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού

    Η ενημέρωση και η έγκαιρη συνάντηση με έναν ιατρό αναπαραγωγής δίνουν τη δυνατότητα να έχουν την επιλογή να γίνουν μητέρες.

    13:04 06/12

    Είναι η ελιά η "κορωνίδα" της μεσογειακής διατροφής;

    Η ποικιλία, οι συνθήκες καλλιέργειες και η επεξεργασία επηρεάζουν όχι μόνο τη γεύση αλλά και τα θρεπτικά συστατικά της ελιάς.

    11:30 03/12

    6 έξυπνα τρικ για να τρώτε λιγότερο!

    Πως να μην αποσπάται η προσοχή σας και να αφήνετε λίγη τροφή στο πιάτο.

    23:59 02/12

    Έξι tips για να ξεκολλήσετε το μεταβολισμό σας

    Κάποιες φορές τα τελευταία κιλά απλά δε φεύγουν! Τι μπορείτε να κάνετε;

    13:57 02/12

    Πειραματικό τεστ ούρων για τη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη μπορεί να φέρει επανάσταση

    Το νέο υπό δοκιμή τεστ έως τώρα έχει δοκιμαστεί μόνο σε 14 άνδρες.

    10:50 02/12

    Eνδομητρίωση: προκαλεί υπογονιμότητα;

    Η ενδομητρίωση μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα με διάφορους τρόπους.

    23:59 01/12

    5 μυστικά για να βάλετε οριστικό τέλος στις κακές συνήθειες

    Με ένα καλό πρωινό και λίγη οργάνωση για τα γεύματα της ημέρας μπορούμε να βελτίωσουμε τη διατροφή και το σώμα μας!

    14:01 28/11

    Μελέτες POLYP 1 και POLYP: Η ομαλιζουμάμπη μείωσε σημαντικά τους ρινικούς πολύποδες

    Καθώς και τα συμπτώματα συμφόρησης σε ενήλικες με χρόνια ρινοκολπίτιδα.

    11:30 27/11

    AstraZeneca Ελλάδας: 30 χρόνια ουσιαστικής συμβολής στην Υγεία, 30 χρόνια δίπλα στον Έλληνα ασθενή

    Μέχρι το 2022 προγραμματίζεται η κυκλοφορία 10 νέων καινοτόμων θεραπειών που στοχεύουν σε 21 ενδείξεις.

    15:15 25/11

    Νέα μη επεμβατική τεχνική μπορεί σύντομα να αντικαταστήσει την αμνιοπαρακέντηση

    Οι επιστήμονες πήραν με ένα βαμβακοφόρο στυλεό κύτταρα του πλακούντα.

    14:11 22/11

    Οι εξελίξεις στη θεραπεία του πολλαπλού μυελώματος και του λεμφώματος Hodgkin’s

    Παρουσιάστηκαν σε δορυφορικό συμπόσιο που διοργάνωσε η φαρμακευτική εταιρεία TAKEDA Hellas.

    23:59 19/11

    Να πως θα μειώσετε το αλάτι... χωρίς να το καταλάβετε

    Έρευνες δείχνουν ότι όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες υποφέρουν από υπέρταση.