Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Σεπ-2019 08:57

    Βάρος στα πόδια – γιατί συμβαίνει όταν τρέχετε;

    Βάρος στα πόδια – γιατί συμβαίνει όταν τρέχετε;
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είναι ένα πολύ συχνό πρόβλημα σε όσους τρέχουν. Ωστόσο διορθώνεται εύκολα αν γνωρίζουμε τι μπορεί να ευθύνεται για το βάρος στα πόδια. Ο Δημήτρης Μώρος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ιδιοκτήτης του health & performance centre FitnessArt (www.fitnessart.gr) μας βοηθά να καταλάβουμε τις αιτίες και πώς θα το αντιμετωπίσουμε. 

    Διατροφή χαμηλή σε θερμίδες και υδατάνθρακες 

    Αν έχετε ξεκινήσει αυστηρή διατροφή με μειωμένες θερμίδες και υδατάνθρακες, τα επίπεδα ενέργειας πέφτουν. Καθώς η κυρία πηγή ενέργειας στο τρέξιμο είναι ένας συνδυασμός από υδατάνθρακες και λίπος, μειώνοντας τους μειώνεται και το μυικό γλυκογόνο με αποτέλεσμα να αίσθημα κόπωσης και βάρος στα πόδια.
    Τι να κάνετε: Προσθέστε περισσότερα φρούτα, λαχανικά και χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη υδατάνθρακες στη διατροφή σας. Αν θέλετε να χάσετε βάρος, φροντίστε ώστε το αρνητικό ισοζύγιο των θερμίδων που λαμβάνετε να μην είναι λιγότερο από 500 θερμίδες από αυτό που χρειάζεται ο μεταβολικός σας ρυθμός.  

    Υπερπροπόνηση και βάρος στα πόδια


    Τα βαριά πόδια στο τρέξιμο μπορεί να σημαίνουν ότι έχετε μπει απότομα ξανά στην προπόνηση ή δεν δίνετε τον απαραίτητο χρόνο αποκατάστασης στο σώμα σας μετά τις προπονήσεις. 
    Τι να κάνετε: Μειώστε τον όγκο προπόνησης, μοιράστε τον σωστά μέσα στην εβδομάδα ώστε να προλαβαίνετε να ξεκουράζεστε και βάλτε ποικιλία στις προπονήσεις σας (π.χ. tempo runs, interval trainings, long runs).

    Έντονη προπόνηση με αντιστάσεις ή πλειομετρική προπόνηση


    Είναι ευρέως γνωστό ότι η προπόνηση με βάρη και πλειομετρικές ασκήσεις όπως τα άλματα, είναι βοηθητικά για τους ανθρώπους που τρέχουν. Αν όμως το παρακάνετε και δεν δίνετε στο σώμα σας το χρόνο για ξεκούραση μετά από μια έντονη προπόνηση τέτοιου είδους, τις επόμενες ημέρες μπορεί να νιώθετε έντονο βάρος στα πόδια όταν τρέχετε. 
    Τι να κάνετε: Η λύση είναι ξεκάθαρα στον προγραμματισμό των προπονήσεων σας: Δουλέψτε με μικρούς κύκλους, όπου θα υπάρχουν περίοδοι αφιερωμένοι στην ενδυνάμωση και περίοδοι στην δρομική ικανότητα όπου αντίστοιχα θα αυξάνεται και θα μειώνεται ο όγκος τρεξίματος και προπόνησης ενδυνάμωσης. 

    Χαμηλά επίπεδα σιδήρου στο αίμα

     Η έντονη αερόβια προπόνηση ρίχνει τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα. Εάν η διατροφή σας δεν είναι σωστά δομημένη, τότε σίγουρα θα νιώθετε "βαριά πόδια". Το ίδιο ισχύει για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσης. 
    Τι να κάνετε: Συζητήστε με το γιατρό σας μήπως χρειάζεται να κάνετε αιματολογικές εξετάσεις. Εάν είναι όντως χαμηλά τα επίπεδα σιδήρου θα σας συστήσει τις σωστές επόμενες κινήσεις. 

    Αφυδάτωση - μη σωστή ενυδάτωση 


    Η μη σωστή ενυδάτωση ειδικά όταν έχει ζέστη είναι σίγουρα παράγοντας που θα οδηγήσει σε βαριά πόδια και όχι μόνο.
    Τι να κάνετε: Τουλάχιστον 3-4 ώρες πριν την προπόνηση, ξεκινάει η διαδικασία την ενυδάτωσης με  περίπου 5-7 ml ανά κιλό σωματικού βάρους δηλαδή περίπου ένα μπουκαλάκι νερό. Κατά την διάρκεια της άσκησης, περίπου κάθε 20 λεπτά χρειάζεται να πίνουμε μια μικρή ποσότητα νερού με στόχο περίπου κάθε μια ώρα άσκησης να πίνουμε άλλα 350-500 ml. Μετά την προπόνηση και για περίπου 5 ώρες μετά συνεχίζουμε την ενυδάτωση η οποία πρέπει να είναι πιο εντατική εάν ιδρώνουμε πολύ.  

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ