Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 18-Απρ-2019 11:39

    Ο συνδυασμός που πρέπει να αποφεύγουν οι καρδιοπαθείς

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι άνθρωποι που τείνουν να παραλείπουν το πρωινό και να τρώνε βραδινό λίγο πριν κοιμηθούν, παρουσιάζουν χειρότερη πρόγνωση μετά από ένα έμφραγμα, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη στη Βραζιλία, την πρώτη που μελέτησε αυτές τις διατροφικές συνήθειες σε ασθενείς που είχαν υποστεί έμφραγμα.

    Η νέα μελέτη, που παρουσιάστηκε στο περιοδικό προληπτικής καρδιολογίας "European Journal of Preventive Cardiology" της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, δείχνει ότι οι άνθρωποι που έχουν υποστεί καρδιακό επεισόδιο και υιοθετούν αυτές τις δύο διατροφικές συνήθειες, είναι τέσσερις με πέντε φορές πιθανότερο να πεθάνουν πρόωρα, να πάθουν και άλλο έμφραγμα ή να εμφανίσουν στηθάγχη (πόνο στο στήθος) μέσα στις επόμενες 30 μέρες μετά την έξοδό τους από το νοσοκομείο.

    Στην έρευνα, με επικεφαλής τον δρα Μάρκος Μινικούτσι από το Πανεπιστήμιο του Σαν Πάολο, συμμετείχαν 113 ασθενείς με μέση ηλικία 60 ετών. Όλοι είχαν νοσηλευτεί σε μονάδα εντατικής θεραπείας, διότι είχαν υποστεί σοβαρό οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η ανάρρωση ήταν δυσκολότερη για τους ασθενείς που παρέλειπαν το πρωινό και έτρωγαν για βράδυ προτού κοιμηθούν.

    Ο Μινικούτσι προτείνει ότι το πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει γαλακτοκομικά με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά, υδατάνθρακες από δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα, ενώ για το βραδινό είναι ανάγκη να έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον δυο ώρες μεταξύ της κατανάλωσής του και του ύπνου.

    Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες συνδέονται με άλλες επιβλαβείς συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα και τα χαμηλά επίπεδα φυσικής άσκησης. Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, εφόσον οι δύο συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες (παράλειψη πρωινού και καθυστερημένο δείπνο) έχουν τόσο αρνητικές επιδράσεις, είναι αναμενόμενο ότι, αν συνοδεύονται και από άλλες επιβλαβείς συμπεριφορές, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη χειρότερα.

    "Οι άνθρωποι που εργάζονται έως αργά, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο να τρώνε δείπνο πολύ καθυστερημένα και το πρωί να μην πεινάνε", ανέφερε ο δρ Μινικούτσι. Επίσης, τόνισε ότι ορισμένοι ασθενείς που έχουν πάθει έμφραγμα, χρησιμοποιούν τις στατίνες (φάρμακα για τη μείωση της χοληστερίνης στο αίμα) ως αντιστάθμισμα της ακατάλληλης διατροφικής συμπεριφοράς τους. Όμως, με βάση τα παραπάνω ευρήματα, υπογράμμισε ότι "οι στατίνες πρέπει να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με την καλή διατροφή και όχι ως υποκατάστατο της".

    Πηγή: ΑΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:03 20/01

    "Επικίνδυνη για την υγεία" η πρόωρη εμμηνόπαυση

    Η πρόωρη εμμηνόπαυση αυξάνει τον κίνδυνο διαφόρων χρόνιων προβλημάτων υγείας, σύμφωνα με αυστραλιανή έρευνα.

    10:59 20/01

    Πώς θα έχουμε μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση;

    Τι σημαίνει αυτοεκτίμηση και πώς μπορούμε να την ενισχύσουμε; Η ειδικός απαντά.

    08:09 20/01

    Το βραβείο Περιβάλλοντος και Πράσινης Ανάπτυξης του ΕΒΕΑ 2020 στην Uni-pharma

    Με διάκριση ξεκίνησε η χρονιά για τη Uni-pharma.

    23:59 19/01

    Πόσα push-ups κάνετε; Και γιατί έχει σημασία η απάντηση;

    Οι άντρες που μπορούν να κάνουν 40 push-ups έχουν μικρότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, σύμφωνα με νέα μελέτη.

    12:28 15/01

    Η πρώτη Ελληνίδα που πετυχαίνει το "7 Summits"

    Στην ψηλότερη κορυφή της Ανταρκτικής ανέβασε την ελληνική σημαία η αλπινίστρια Χριστίνα Φλαμπούρη την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου, στις 17.30, ολοκληρώνοντας το σπουδαίο ορειβατικό project "7 Summits".

    11:36 15/01

    Μετατραυματικό στρες προκαλεί η αποβολή στις γυναίκες

    Αποδεικνύεται και επιστημονικά πως η αποβολή ή η έκτοπη κύηση μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιες ψυχολογικές επιπτώσεις στη γυναίκα.

    11:35 15/01

    Αθλητικές κακώσεις: Οι πιο συχνές και ποια αθλήματα είναι πιο "επικίνδυνα"

    Οι αθλητικές κακώσεις δεν αφορούν μόνο τους αθλητές αλλά και εμάς τους "κοινούς" φίλους της άσκησης.

    23:59 14/01

    4 συμβουλές από διαιτολόγους για να χάσετε εύκολα κιλά

    Ποιες είναι οι καλύτερες και πιο αποτελεσματικές συμβουλές που θα σας έδινε ένας ειδικός για την απώλεια βάρους;

    11:39 14/01

    Νέα μέθοδος "δίνει" χρόνο στο ήπαρ που προορίζεται για μεταμόσχευση

    Νέα συσκευή διατηρεί το ανθρώπινο ήπαρ προς μεταμόσχευση για μία ολόκληρη εβδομάδα έξω από το σώμα, ένα επίτευγμα που μπορεί να αυξήσει σημαντικό τον αριθμό των διαθέσιμων οργάνων προς μεταμόσχευση.

    09:07 14/01

    Τι νεότερες λύσεις υπάρχουν για την πρεσβυωπία;

    Οι premium ενδοφακοί είναι μια δοκιμασμένη και αποτελεσματική θεραπευτική επιλογή που διορθώνει την πρεσβυωπία και άλλες διαθλαστικές παθήσεις.

    23:59 13/01

    Οι "σούπερ" πατάτες (που δεν τρώτε)!

    Οι γλυκοπατάτες προστατεύουν την καρδιά, την επιδερμίδα και τη διάθεσή μας!

    11:39 13/01

    Αλλάζει η μέση φυσιολογική θερμοκρασία σώματος;

    Η μέση κανονική θερμοκρασία του σώματος μειώνεται σταδιακά κάτω από 37, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    11:34 13/01

    Ακτινοθεραπεία εξπρές με μόνο μία δόση;

    Επαναστατική μέθοδος ακτινοθεραπείας-εξπρές για καρκινοπαθείς απαιτεί μια μόνο δόση κάτω του ενός δευτερολέπτου, θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική όπως δείχνει έρευνα με επικεφαλής έναν Έλληνα...

    09:03 13/01

    Ιδανική διατροφή για μία μέρα: Τι μπορεί να περιλαμβάνει

    Από το πρωινό μέχρι τα σνακ και το βραδινό, η διαιτολόγος μας προτείνει.

    23:59 12/01

    Ο χυμός που καταπολεμά το ροχαλητό

    Η (απλή) συνταγή για τον χυμό που θα σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα το βράδυ.

    11:32 10/01

    Πώς συνδέονται τα προβλήματα στα νεφρά με τα καρδιολογικά;

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος νεφρικής ανεπάρκειας για όσους έχουν καρδιαγγειακά προβλήματα, ιδίως καρδιακή ανεπάρκεια, βρήκε νέα έρευνα.