Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 02-Μαϊ-2019 10:30

    Τελικά "αδυνατίζει" το πρωινό ή όχι;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Τρώγε πρωινό σαν βασιλιάς", ξέραμε! Και ένα καλό πρωινό είναι θεωρητικά απαραίτητο αν θέλουμε να χάσουμε βάρος, καθώς αυτό υποτίθεται θα ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό μας. Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας επειδή εφοδιάζει τον οργανισμό μας με ενέργεια και θρεπτικά συστατικά που έχουμε ανάγκη όταν έχει μεσολαβήσει ο βραδινός ύπνος. Αλλά είναι πράγματι αλήθεια όλα αυτά; Κι αν παραλείψουμε το πρωινό, θα πάρουμε κιλά;

    Μήπως όλο αυτό είναι ένα διατροφικός μύθος; Ας δούμε τι λέει η Δήμητρα Γλυνού, κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος. 

    Ενισχύει τον μεταβολισμό μας: Αλήθεια

    Το σώμα μας χρησιμοποιεί ενέργεια για ό,τι κι αν κάνει. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται κατά την θερμογένεση, δηλαδή την διαδικασία κατά την οποία προσπαθεί να απορροφήσει την τροφή και να κάνει πέψη. Αυτό μαζί με τον βασικό μεταβολικό ρυθμό και την φυσική δραστηριότητα ενεργοποιούν τον μεταβολισμό μας και καθορίζουν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων. Εάν λοιπόν καταναλώνουμε πρωινό, εξασφαλίζουμε έναν αποτελεσματικό και ενεργό μεταβολισμό. Plus: Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι ένα γεύμα το πρωί μπορεί να ενισχύσει τον μεταβολισμό σου περισσότερο από το να καταναλώσεις το ίδιο γεύμα κάποια άλλη ώρα της ημέρας. 

    Καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες ημερησίως, όταν παραλείπεις το πρωινό: Αλήθεια 

    Η κατανάλωση πρωινού φαίνεται ότι ρυθμίζει την όρεξη επειδή διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Έτσι, μειώνονται οι πιθανότητες να γίνει υπερβολική κατανάλωση φαγητού κατά την διάρκεια της ημέρας. Οι άνθρωποι που παραλείπουν το πρωινό γεύμα, τείνουν να τρώνε μεγαλύτερη ποσότητα μεσημεριανού, επειδή νιώθουν πεινασμένοι. Επιπλέον, όταν παραμείνεις για ώρες νηστικός, ο εγκέφαλος στέλνει μήνυμα στον οργανισμό να αποθηκεύσει λίπος. Αντιθέτως, όταν τρώμε σε τακτά χρονικά διαστήματα, δεν επιτρέπουμε αυτό να συμβεί. Σύμφωνα μάλιστα με τελευταία έρευνα, όσοι δεν τρώνε πρωϊνό έχουν αυξημένες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι σε σχέση με όσους τρώνε. Αυτό συμβαίνει γιατί τρώγοντας, τα επίπεδα του σακχάρου σταθεροποιούνται, οπότε ελέγχεται η όρεξη και ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες να πεινάσουν αργότερα και να φάνε υπερβολικά. 

    Διατηρείς το βάρος σου: Μύθος

    Πρόκειται να πάρω κιλά, εάν δεν φάω πρωινό; Μύθος! Η παράλειψη του πρωινού γεύματος δεν σχετίζεται αυτόματα με την αύξηση του βάρους. Αυτό που υποστηρίζεται σύμφωνα με μελέτες είναι πως κατά γενική ομολογία οι άνθρωποι που καταναλώνουν πρωινό σε καθημερινή βάση, ακολουθούν και μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Αυτό όμως από μόνο του δεν σε προστατεύει από την παχυσαρκία.

    Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας: Μύθος

    Το πρωινό είναι σίγουρα σημαντικό γεύμα, παρ’ όλ’ αυτά περισσότερη σημασία έχουν οι διατροφικές μας επιλογές κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, τόσο για την απώλεια βάρους, όσο και για τη διατήρηση της υγείας μας.. 

    Τι πρέπει να έχουμε στο νου μας

    Υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στην υπερβολική κατανάλωση σακχάρων και στην πρόσληψη θρεπτικών στοιχείων και βιταμινών. Ένα καλό πρωινό θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει σύνθετους υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και ελάχιστα λίπη, ώστε να μπορούμε να χωνέψουμε γρήγορα. Ένα παράδειγμα είναι: γάλα ή γιαούρτι 2% με δημητριακά ολικής, μέλι και σταφίδες. 

    Τρώγοντας ένα ισορροπημένο πρωϊνό μειώνεται το στρες και επηρεάζεται θετικά η διάθεση, η γνωσιακή ικανότητα και ο βαθμός προσοχής, παιδιών και ενηλίκων. 

    Το πρωϊνό να συμβάλλει ακόμα και στην μακροζωία, καθώς ένα ισορροπημένο πρωϊνό προσφέρει στον οργανισμό ένα σημαντικό ποσοστό βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας του ανθρώπου. Για αυτόν το λόγο, όσοι τρώνε το πρωί έχουν λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από κάποια ίωση ή κρυολόγημα.

    Επομένως χρειάζεται να τρώμε πρωινό για να παραμείνουμε αδύνατοι;

    Το βασικό είναι να ακούμε το σώμα μας. Αναμφίβολα φεύγοντας το πρωί με γεμάτο στομάχι συμβάλλουμε όχι μόνο στην υγεία μας, αλλά και στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Εάν πάλι το στομάχι σας δεν νιώθει έτοιμο, μην πιεστείτε. Δεν χρειάζεται να καταναλώσετε μια μεγάλη ποσότητα. Σε καμία περίπτωση όμως, μην το παραλείψετε τελείως. Χρειάζεστε ένα γεύμα για να ξεκινήσετε δυναμικά την ημέρα σας. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:45 10/07

    Θετικά τα μηνύματα από τη χρήση της κολχικίνης για την αντιμετώπιση της COVID-19

    Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ελληνικής μελέτης GRECCΟ-19 σηματοδοτεί μια σπουδαία παγκόσμια διάκριση για τη χώρα μας.

    08:30 10/07

    Οι πανελλήνιες εξετάσεις όπως τις έζησα - ως μαμά...

    Οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι ορόσημο μόνο για τη ζωή των παιδιών, αλλά για όλη την οικογένεια.

    07:27 10/07

    Θεραπεύονται οι αιμορροΐδες χωρίς πόνο;

    Οι αιμορροΐδες υπάρχουν φυσιολογικά στην ανατομία όλων των ανθρώπων. Όταν δημιουργούν πρόβλημα, η χειρουργική παρέμβαση μπορεί να δώσει μόνιμη λύση.

    08:37 09/07

    Παίρνετε αντιόξινα για το στομάχι; Δείτε πώς μπορεί να σχετίζονται με Covid-19

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος λοίμωξης Covid-19 για όσους παίρνουν κοινά αντιόξινα φάρμακα για το στομάχι, σύμφωνα με μελέτη Αμερικανών γαστρεντερολόγων.

    08:37 09/07

    4 τρόποι να μειώσουμε φυσικά τη χοληστερόλη

    Η υψηλή χοληστερόλη απασχολεί έναν στους 3 ενήλικες στις ΗΠΑ και ίσως η φυσική διαχείρισή της -αρχικά, έστω- δεν είναι δύσκολη υπόθεση.

    09:13 08/07

    "Ώρα να το ξεκαθαρίσουμε" - νέα ενημερωτική εκστρατεία για την ψωρίαση

    Η ψωρίαση ελέγχεται και μπορείς πλέον να απαλλαγείς από τα συμπτώματα. Μίλα με τον Δερματολόγο σου σήμερα για να βρείτε μαζί τη θεραπεία που σου ταιριάζει.

    09:12 08/07

    7 τρόποι για να "χτίσουμε" την ευτυχία μας

    Αλλάζοντας τον τρόπο που βλέπουμε κάποια πράγματα, είναι απλό να νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι κάθε μέρα.

    07:30 08/07

    5 αναπάντητα ερωτήματα για τον νέο κορονοϊό: Από την ανοσία μέχρι τη γενετική

    Παρά τη συγκεντρωμένη γνώση που προέκυψε το τελευταίο διάστημα, ο νέος κορονοϊός κρατά ακόμη πολλά "μυστικά" από τους ειδικούς.

    09:31 07/07

    Προβιοτικά όχι μόνο για το έντερο αλλά και για την κατάθλιψη

    Τα προβιοτικά μόνα τους ή σε συνδυασμό με τα πρεβιοτικά βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, σύμφωνα με νέα έρευνα.

    09:24 07/07

    Έγκριση νέας θεραπείας για ασθενείς με μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα ή β-θαλασσαιμία

    Το luspatercept αποτελεί τον πρώτο και μοναδικό εγκεκριμένο παράγοντα ωρίμανσης ερυθρών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας μια νέα κατηγορία θεραπείας.

    09:18 07/07

    Έρευνα: Πώς βίωσαν την COVID-19 οι ρευματοπαθείς

    Η Ρευμαζήν διοργανώνει ένα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο αυτή την εβδομάδα που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά.

    08:56 06/07

    Εμβόλιο για τον κορονοϊό: 3 ειδικοί εξετάζουν τις προϋποθέσεις και τα δεδομένα

    Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 17 υποψήφια εμβόλια βρίσκονται υπό αξιολόγηση σε κλινικές μελέτες.

    08:56 06/07

    Νέα δεδομένα για ασφάλεια και αποτελεσματικότητα για θεραπεία για αιμορροφιλία

    Θετικά μακροχρόνια αποτελέσματα αποτελεσματικότητας και ασφάλειας για το fitusiran, βάσει ενδιάμεσης ανάλυσης της μελέτης Φάσης 2 για αιμορροφιλία Α και Β.

    08:56 06/07

    Η ώρα που κοιμούνται οι έφηβοι επηρεάζει την υγεία τους

    Άσθμα και αλλεργίες είναι συχνότερα στους εφήβους που μένουν ξύπνιοι έως αργά, σύμφωνα με νέα έρευνα.

    15:33 03/07

    Εξέλιξη: Μόλις πήρε άδεια θεραπεία για τον νέο κορονοϊό

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε σήμερα άδεια για τη χρήση της ρεμδεσιβίρης ως θεραπείας της covid-19.

    12:36 03/07

    Πιο μολυσματική η παραλλαγή του νέου κορονοϊού που κυριαρχεί σήμερα στον πλανήτη

    Η παραλλαγή του νέου κορονοϊού που κυριαρχεί σήμερα στον κόσμο είναι πιο μολυσματική από την αρχική, δείχνει μελέτη.