Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Ιαν-2019 08:44

    Burn-out στη δουλειά: Αντιμετωπίστε το σε 3 βήματα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Burn-out ονομάζουμε το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης και, σημαίνει μακρόχρονη σωματική, διανοητική και συναισθηματική εξάντληση η οποία συνήθως συνδέεται με το εργασιακό στρες. 

    Μήπως έχετε "καεί" από τη δουλειά;

    Απαντήστε με "ναι" ή "όχι" στις παρακάτω ερωτήσεις. Αν συγκεντρώσετε πάνω από 3 "ναι", μάλλον το burn-out σας αφορά και είναι ώρα να κάνετε κάτι. 
    •    Νιώθετε ότι μια μεγάλη ανάπαυλα από τη δουλειά, όπως οι διακοπές, πέρασαν χωρίς να συμβεί μια θετική αλλαγή στη διάθεση ή στις δυνάμεις σας. 
    •    Ξυπνάτε τη Δευτέρα το πρωί και νιώθετε ότι "σέρνεστε".
    •    Αισθάνεστε ότι κάνετε κάθε μέρα τα ίδια και τα ίδια, χωρίς να βρίσκετε νόημα σε αυτά.
    •    Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε το βράδυ ή ξυπνάτε μέσα στη νύχτα και δεν σας παίρνει εύκολα ξανά ο ύπνος.
    •    Νιώθετε συχνά ότι ένα βάρος στο στήθος και δυσκολία στην αναπνοή χωρίς να μπορείτε να προσδιορίσετε το λόγο.
    •    Ταλαιπωρείστε από πονοκεφάλους.
    •    Νιώθετε πόνους σε διάφορα σημεία στο σώμα σας, όχι τόσο έντονους ώστε να πάτε στο γιατρό αλλά αρκετά για να σας χαλάνε τη διάθεση. 
    •    Κολλάτε συχνά ίωση.
    •    Νιώθετε συχνά ότι είστε παγιδευμένοι στην καθημερινότητά σας;
    •    Εκνευρίζεστε πιο εύκολα και πιο συχνά από συνήθως;

    3 τρόποι να αντιμετωπίσετε ο burn-out
    Ζητήσαμε από τον Πάτροκλο Παπαδάκη, ψυχολόγο – ψυχοθεραπευτή, να μας βοηθήσει προτείνοντας μερικούς εφικτούς τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τα συμπτώματα του burn-out.
    1.    Βελτίωσε τη σωματική σου ευεξία: Φρόντισε να κοιμάσαι καλά και να ξεκουράζεις το σώμα σου σε ένα περιβάλλον ηρεμίας και γαλήνης. Ξεκίνα να κάνεις μικρούς περίπατους με τα πόδια ή να πηγαίνεις με το ποδήλατο στη δουλειά. Το σώμα σου χρειάζεται δραστηριότητα για να εκτονώνει την ένταση που συσσωρεύει. Προσπάθησε επίσης να τρέφεσαι να τρέφεσαι σωστά και υγιεινά, επιλέγοντας σπιτικό φαγητό στη δουλειά και όχι junk food. Πρόσθεσε στη διατροφή σου περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Θα έχεις περισσότερη ενέργεια και σωματική αντοχή, ενώ η αλλαγή αυτή θα ενισχύσει και το ανοσοποιητικό σου.
    2.    Διαχειρίσου το άγχος σου: Επιβράδυνε τους εργασιακούς σου ρυθμούς, κάνοντας συχνά διαλείμματα που θα σε αναζωογονήσουν και θα σε βοηθήσουν να συνειδητοποιήσεις πως είναι διαφορετικό να κάνεις κάτι γρήγορα και διαφορετικό να κάνεις κάτι βιαστικά. Στον ελεύθερο χρόνο σου χαλάρωσε ακούγοντας μουσική, διαβάζοντας ένα βιβλίο ή βγαίνοντας με φίλους. Θα σου δώσει την ευκαιρία να ξεφεύγεις από όλα εκείνα που  σε αγχώνουν, ενώ μπορείς να δοκιμάσεις και ασκήσεις χαλάρωσης, yoga κ.λπ. Κλείσε το Internet και την τηλεόραση και επικοινώνησε ουσιαστικά με τους γύρω σου. Η υποστήριξη και η κατανόηση των δικών σου ανθρώπων είναι πολύ σημαντική και θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες που σε εγκλωβίζουν.
    3.    Βρες καινούργια εργασιακά κίνητρα: Ανακάλυψε το χαμένο επαγγελματικό σου όνειρο και τον ιδεαλισμό που σε χαρακτήριζε. Είναι μέσα σου ακόμα. Θα σε βοηθούσε να επαναπροσδιορίσεις τον εργασιακό σου χώρο ως ένα μέρος επαγγελματικής ανέλιξης και προσωπικής ανάπτυξης και όχι καταπίεσης. Επανεκτίμησε ποιες είναι οι αληθινές σου προτεραιότητες στην εργασία σου και κάνε τις σωστές επιλογές, ακόμα κι αν χρειαστεί να βάλεις όρια στους συναδέρφους σου. Πολλές φορές θα χρειαστεί να πεις όχι στις ευθύνες που δεν μπορείς λόγω χρόνου να ανταποκριθείς, ακόμα κι αν δυσαρεστήσεις τους συναδέρφους σου.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:03 06/12

    Σημαντική "σύμπραξη" για κυτταρικές και γονιδιακές θεραπείες

    Συνεργασία του Ομίλου ΥΓΕΙΑ και της σύμπραξης Theracell – Orgenesis στον τομέα των προηγμένων κυτταρικών και γονιδιακών θεραπειών.

    13:04 06/12

    Είναι η ελιά η "κορωνίδα" της μεσογειακής διατροφής;

    Η ποικιλία, οι συνθήκες καλλιέργειες και η επεξεργασία επηρεάζουν όχι μόνο τη γεύση αλλά και τα θρεπτικά συστατικά της ελιάς.

    08:36 06/12

    Θετικά τα αποτελέσματα μελέτης για τη ριβαροξαμπάνη σε παιδιά με φλεβική θρομβοεμβολή

    Για να διευκολυνθεί η παιδιατρική χρήση, αναπτύχθηκε μία νέα υγρή μορφή ριβαροξαμπάνης από του στόματος, που δεν απαιτεί ενέσεις και τακτική παρακολούθηση.

    08:34 06/12

    Πόνος στον καρπό; Δοκιμάστε αυτές τις ασκήσεις

    Αυτές οι 5 απλές ασκήσεις θα βοηθήσουν σημαντικά για τη βελτίωση της κινητικότητας στα χέρια σας.

    08:32 06/12

    To 6o Santa Run επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας!

    Ο πιο χριστουγεννιάτικος αγώνας δρόμου, το Santa Run, επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας, για να προσφέρει στιγμές χαράς και διασκέδασης σε μικρούς και μεγάλους.

    08:32 06/12

    Draeger Hellas: 10 χρόνια "Tεχνολογία για τη Ζωή" και στην Ελλάδα

    Η Draeger Hellas φέρνει νέα προσέγγιση για την πρόληψη στην Ελλάδα.

    08:32 06/12

    "Life matters": Νέο πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας της MSD Ελλάδος

    H MSD παρουσίασε τον νέο απολογισμό δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας για τα έτη 2017-2018.

    15:50 05/12

    Η κατάσταση που αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος πρόωρης καρδιαγγειακής νόσου για τα παιδιά με διαβητικές μητέρες, σύμφωνα με νέα δημοσιευμένη έρευνα.

    09:03 05/12

    Εξελίξεις: Στεφανιαία νόσος και διαχείριση της δυσλιπιδαιμίας

    Τα παραπάνω είναι δύο από τα σημαντικά θέματα που θα συζητηθούν στο 23ο Συμπόσιο αθηροσκλήρωσης και συναφών παραγόντων κινδύνου.

    09:02 05/12

    Διαφορετικοί τύποι, ξεχωριστή αντιμετώπιση, καλύτερη ζωή!

    Όπως ο κάθε ασθενής είναι ξεχωριστός, αντίστοιχα ξεχωριστή πρέπει να είναι και η διαχείριση του διαβήτη του για καλύτερη γλυκαιμική ρύθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής του.

    09:00 05/12

    Επιτυχημένη κρίνεται η Ημερίδα του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας για την 3η Δεκέμβρη

    Με πολλές ελπίδες για την καλύτερη καθημερινότητα των ανθρώπων με αναπηρία έκλεισε η ημερίδα.

    08:28 04/12

    Πώς συνδέονται οι στάτινες για τη χοληστερίνη με τον καρκίνο του προστάτη;

    Νέα έρευνα δείχνει πως η χρήση τους μπορεί να μειώνει τις πιθανότητες για την εμφάνιση του συχνού αυτού καρκίνου στους άντρες.

    08:24 04/12

    Πόνος στο χέρι; Είναι... στο χέρι μας να μην πονάμε πια!

    Ο πόνος στο χέρι, σε ό,τι κι αν οφείλεται, μπορεί να προληφθεί και να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

    08:11 04/12

    Νέας γενιάς συσκευή για εισπνοές Elpenhaler®

    Η καινοτόμος συσκευή για εισπνοές προσφέρει σημαντική βοήθεια για τη σωστή λήψη της θεραπείας σε ασθενείς με προβλήματα του αναπνευστικού.

    08:05 04/12

    Νέος finance director στη Pfizer Hellas

    O Αντώνης Χατζημανωλάκης ανέλαβε πρόσφατα καθήκοντα Οικονομικού Διευθυντή Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, ενώ παράλληλα ηγείται του Business Finance στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

    10:59 03/12

    Η καθημερινή συνήθεια που προστατεύει από αρρυθμίες και καρδιακή ανεπάρκεια

    Το τακτικό βούρτσισμα των δοντιών προστατεύει (και) την καρδιά από αρρυθμία και ανεπάρκεια, σύμφωνα με νέα έρευνα.