Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 07-Ιουλ-2019 23:59

    Γιατί παχαίνουμε;

    Γιατί παχαίνουμε;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, το τελευταίο που θέλουμε να σκεφτόμαστε είναι το τι πρέπει να φάμε και τι όχι. Το καλοκαίρι αποτελεί την περίοδο του έτους που οι διατροφικές μας συνήθειες δεν αποτελούν προτεραιότητα. Μια τέτοια κατάσταση, όμως, μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Παρακάτω θα βρείτε τα 5 πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη που κάνουμε κατά την περίοδο των διακοπών και τον τρόπο αντιμετώπισή τους, όπως μας τα εξηγεί ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος, Γιάννης Χρύσου.

    Νο1: Αποκλείουμε τα λιπαρά από τη διατροφή μας 

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Στην προσπάθεια βελτίωσης της εμφάνισής μας εν όψει του καλοκαιριού γινόμαστε υπερβολικοί στους περιορισμούς που βάζουμε στη διατροφή μας, αποκλείοντας ομάδες τροφίμων όπως τα λιπαρά. Τα κατάλληλα και ευεργετικά, όμως, λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία της επιδερμίδας, η οποία βάλλεται πολύ έντονα τους καλοκαιρινούς μήνες με την αυξημένη ηλιακή έκθεση. 

    Η αντιμετώπιση: Τα μονοακόρεστα λιπαρά θα τα βρείτε στο ελαιόλαδο που θα βάλετε στη χωριάτικη σαλάτα σας. Στα πολυακόρεστα, όμως, θα πρέπει να δώσετε περισσότερη βαρύτητα! Προτιμήστε τα λιπαρά ψάρια και βάλτε συστηματικά στη διατροφή σας το ταχίνι, που είναι 100% αλεσμένο σουσάμι, χωρίς χημική επεξεργασία ή άλλα πρόσθετα. Το ταχίνι αποτελεί πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και σημαντικών ποσοτήτων βιταμίνης Ε και φυτοσυστατικών, με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που αποδεδειγμένα βοηθά στην ελαστικότητα και προστασία της επιδερμίδας. Βάλτε, λοιπόν, το ελαιόλαδο στην σαλάτα σας και το ταχίνι στο ψωμί, τις φρυγανιές ή τα κράκερς σας.

    Νο2: Καταναλώνουμε πολλά αλμυρά σνακ

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Αλμυρά σνακ όπως πατατάκια, αλμυρά μπισκοτάκια και άλλα συσκευασμένα τρόφιμα, αποτελούν την εύκολη λύση για την παραλία και γενικότερα, για όλη την ημέρα. Η κατανάλωση, όμως, τέτοιων τροφίμων ευθύνεται για φουσκώματα και κατακράτηση υγρών. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι επικίνδυνο αλλά σίγουρα δεν είναι ευχάριστο. 

    Η  αντιμετώπιση: Αντικαταστήστε τα συσκευασμένα και αλμυρά τρόφιμα με πιο υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα και λαχανικά. Για έξτρα γεύση, μπορείτε να τα συνοδεύσετε με γιαούρτι ή κεφίρ, που θα συμβάλλουν, παράλληλα, στην ομαλή εντερική λειτουργία.

    Νο3: Το παρακάνουμε με την κατανάλωση του αλκοόλ

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Η καλοκαιρινή χαλάρωση στην καφετέρια, το μπαρ ή την παραλία συχνά περιλαμβάνει επιλογές αλκοολούχων ποτών, μερικά εκ των οποίων περιέχουν σημαντική ποσότητα ζάχαρης, όπως τα κοκτέιλ. Αν την στιγμή της κατανάλωσης φαντάζουν αθώες επιλογές, σας "στοιχίζουν" 500 περίπου θερμίδες ανά ρόφημα ενώ την ίδια στιγμή, το αλκοόλ σας προκαλεί εντονότερο αίσθημα πείνας και δίψας. 

    Η αντιμετώπιση: Ξεκινήστε με ένα "πλάνο δράσης" πριν βρεθείτε μπροστά στον μπάρμαν, προαποφασίζοντας πόσα αλκοολούχα ποτά θα καταναλώσετε. Προτιμήστε εκείνα με λιγότερο αλκοόλ, όπως μια δροσερή σαγκρία, ένα χυμό φρούτων με μικρή δόση αλκοολούχου ποτού ή μια παγωμένη μπύρα με ή χωρίς αλκοόλ. 

    Νο4: Δεν πίνουμε αρκετό νερό

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας ιδρώνουμε περισσότερο, γεγονός που οδηγεί στην αυξημένη απώλεια υγρών. Αν δεν ενυδατώνουμε επαρκώς τον οργανισμό μας, νιώθουμε ατονία, υπνηλία και εντονότερη κόπωση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η συγκεκριμένη κατάσταση οδηγεί ορισμένους ανθρώπους στην αυξημένη κατανάλωση τροφής ενώ στην πραγματικότητα, πρόκειται απλώς για δίψα!

    Η αντιμετώπιση: Προσπαθήστε να καταναλώνετε όσο το δυνατόν περισσότερα λαχανικά και φρούτα καθώς εκτός από τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τις φυτικές ίνες που περιέχουν, σας ενυδατώνουν! Θυμηθείτε, όμως, ότι το καλύτερο μέσο ενυδάτωσης είναι το νερό. Πίνοντας τουλάχιστον 2 λίτρα νερό καθημερινά, προστατεύεστε από την ήπια αφυδάτωση και βοηθάτε τη λειτουργία του οργανισμού ποικιλοτρόπως. 
     

    Νο5: Δεν προσλαμβάνουμε αρκετές θερμίδες

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Οι πολύ χαμηλές σε θερμίδες δίαιτες είναι πάντα "της μόδας" κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πλέον, όμως, γνωρίζουμε ότι το αποτέλεσμα που προσφέρουν είναι προσωρινό, με τα κιλά που έχουν χαθεί να προστίθενται πολύ γρήγορα μόλις το άτομο επιστρέψει στις προηγούμενες διατροφικές του συνήθειες.

    Η αντιμετώπιση: Εστιάστε στην υγιεινή διατροφή, στα ισορροπημένα γεύματα και προσπαθήστε να περιορίσετε την ποσότητα. Καταναλώστε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, χωρίς να φοβηθείτε τις θερμίδες που προσφέρουν. Βάλτε γιαούρτι, κεφίρ ή ξινόγαλο στα σνακ ή τα κυρίως γεύματα, μαζί με δημητριακά από σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης. Παράλληλα, μην ξεχνάτε το ταχίνι και τα υγιεινά λιπαρά του - βάλτε το στα καθημερινά σας σνακ, σε ψωμί, σε φρυγανιά ή ρυζογκοφρέτα! Ποντάρετε στο υγιεινό και θα έχετε σίγουρη νίκη. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:38 29/11

    Νέα έρευνα: Τι γνωρίζουν πραγματικά οι καπνιστές για την τοξικότητα του τσιγάρου;

    Έλλειψη ενημέρωσης φαίνεται να έχει η κοινή γνώμη για τους λόγους που το τσιγάρο είναι επιβλαβές για την υγεία και για τις διαφορές από τα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα.

    09:54 29/11

    H επαγγελματική ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από ιούς

    Οι οδηγοί πιάνουν και ξύνουν το πρόσωπο τους 26 φορές την ώρα κατά μέσο όρο, σύμφωνα με βρετανική έρευνα, που επισημαίνει τον κίνδυνο μόλυνσης από ιούς.

    09:44 29/11

    Τα χαρακτηριστικά όσων πιστεύουν στα ζώδια

    Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι, σύμφωνα με σουηδική έρευνα.

    09:14 29/11

    Τρίτη δόση: Γιατί είναι ακόμη πιο απαραίτητη

    Η ασάφεια που προκαλεί η μετάλλαξη Όμικρον οδηγεί την επιστημονική κοινότητα να στρέφεται ακόμη περισσότερο στην ανάγκη για τρίτη δόση του εμβολίου για τον κορονοϊό.

    16:21 26/11

    Πώς το 5G θα βελτιώσει τις υπηρεσίες Υγείας στην Ελλάδα

    Δυνατότητα διάγνωσης του ασθενή πριν διακομιστεί στο νοσοκομείο.

    13:08 26/11

    Ανεπάρκεια σιδήρου: Τα βασικά συμπτώματα και ποιοι έχουν αυξημένο κίνδυνο

    Η 26η Νοεμβρίου είναι μία ημέρα αφιερωμένη στη μεγάλη σημασία του σιδήρου για την υγεία και ευεξία μας και τα συμπτώματα της σιδηροπενίας που δεν πρέπει να αγνοούμε.

    11:58 26/11

    Χρόνιοι ασθενείς και πανδημία: Πώς επηρεάζονται και ο ρόλος του εμβολίου

    Έκκληση από την Ένωση Ασθενών Ελλάδος για άμεσο εμβολιασμό σε όσους χρόνιους ασθενείς παραμένουν επιφυλακτικοί.

    11:49 26/11

    "Ζήσε τη ζωή χωρίς τον χρόνιο πόνο": Πανελλαδική εκστρατεία επικοινωνίας για τον χρόνιο πόνο

    Εκτιμάται ότι 1 στους 5 ανθρώπους, που ζουν στην Ευρώπη, βιώνει κάποια μορφή χρόνιου πόνου.

    09:26 26/11

    Εμβόλιο Pfizer σε εφήβους: Αποτελεσματικότητα και ασφάλεια

    Η ανακοίνωση της εταιρείας για τα δεδομένα προστασίας του εμβολίου σε εφήβους 12 έως 15 ετών.

    09:21 26/11

    Έρευνα: Ποιοι να αποφεύγουν την ασπιρίνη

    Νέα έρευνα βρήκε ότι η ασπιρίνη μπορεί να σχετίζεται με καρδιακή ανεπάρκεια σε ανθρώπους που καπνίζουν, έχουν υπέρταση, χοληστερίνη, διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο.

    11:21 25/11

    Κακοποίηση: Ποιες είναι οι σωστές (και οι λάθος) κινήσεις για να δικαιωθεί το θύμα; Τι λέει ο ιατροδικαστής

    Τις τρεις συχνότερες λάθος κινήσεις των γυναικών θυμάτων βίας, ειδικά τις πρώτες κρίσιμες ώρες μετά από ένα περιστατικό βίας, επισημαίνει η Ελληνική Ιατροδικαστική Εταιρία.

    08:41 25/11

    Πώς επηρεάζει το αλκοόλ την αρτηριακή μας πίεση; Το τσάι και η σοκολάτα;

    Οι διατροφικές μας συνήθειες μπορεί να είναι ευεργετικές ή επιβαρυντικές για την υγεία μας.

    08:38 25/11

    Το "προπατορικό" αντιγονικό αμάρτημα των κορονοϊών

    Το ανοσοποιητικό "μπλοκάρει" και αδυνατεί να αντιμετωπίσει μία μόλυνση εξαιτίας παλιότερης μόλυνσης με παρόμοιο μικρόβιο.

    14:56 24/11

    Οι "σκληροί δείκτες" της κατάθλιψης

    Στην 5η θέση παγκοσμίως η χώρα μας στον επιπολασμό της κατάθλιψης.

    12:21 24/11

    1 στους 3 στις ΜΕΘ πεθαίνει από ενδονοσοκομειακή λοίμωξη

    Η Ελλάδα ανήκει, δυστυχώς, στις χώρες με την υψηλότερη κατανάλωση αντιβιοτικών και ως εκ τούτου, ισχυρή μικροβιακή αντοχή που συμβάλει στο παραπάνω θλιβερό ποσοστό.

    12:00 24/11

    Αφαίρεση λιπώματος: Οι νεότερες τεχνικές και τα οφέλη τους

    Η αφαίρεση λιπώματος γίνεται με ελάχιστα επεμβατική τεχνική και εξασφαλίζει άριστο αισθητικό αποτέλεσμα.