Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 07-Ιουλ-2019 23:59

    Γιατί παχαίνουμε;

    Γιατί παχαίνουμε;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, το τελευταίο που θέλουμε να σκεφτόμαστε είναι το τι πρέπει να φάμε και τι όχι. Το καλοκαίρι αποτελεί την περίοδο του έτους που οι διατροφικές μας συνήθειες δεν αποτελούν προτεραιότητα. Μια τέτοια κατάσταση, όμως, μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Παρακάτω θα βρείτε τα 5 πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη που κάνουμε κατά την περίοδο των διακοπών και τον τρόπο αντιμετώπισή τους, όπως μας τα εξηγεί ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος, Γιάννης Χρύσου.

    Νο1: Αποκλείουμε τα λιπαρά από τη διατροφή μας 

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Στην προσπάθεια βελτίωσης της εμφάνισής μας εν όψει του καλοκαιριού γινόμαστε υπερβολικοί στους περιορισμούς που βάζουμε στη διατροφή μας, αποκλείοντας ομάδες τροφίμων όπως τα λιπαρά. Τα κατάλληλα και ευεργετικά, όμως, λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία της επιδερμίδας, η οποία βάλλεται πολύ έντονα τους καλοκαιρινούς μήνες με την αυξημένη ηλιακή έκθεση. 

    Η αντιμετώπιση: Τα μονοακόρεστα λιπαρά θα τα βρείτε στο ελαιόλαδο που θα βάλετε στη χωριάτικη σαλάτα σας. Στα πολυακόρεστα, όμως, θα πρέπει να δώσετε περισσότερη βαρύτητα! Προτιμήστε τα λιπαρά ψάρια και βάλτε συστηματικά στη διατροφή σας το ταχίνι, που είναι 100% αλεσμένο σουσάμι, χωρίς χημική επεξεργασία ή άλλα πρόσθετα. Το ταχίνι αποτελεί πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και σημαντικών ποσοτήτων βιταμίνης Ε και φυτοσυστατικών, με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που αποδεδειγμένα βοηθά στην ελαστικότητα και προστασία της επιδερμίδας. Βάλτε, λοιπόν, το ελαιόλαδο στην σαλάτα σας και το ταχίνι στο ψωμί, τις φρυγανιές ή τα κράκερς σας.

    Νο2: Καταναλώνουμε πολλά αλμυρά σνακ

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Αλμυρά σνακ όπως πατατάκια, αλμυρά μπισκοτάκια και άλλα συσκευασμένα τρόφιμα, αποτελούν την εύκολη λύση για την παραλία και γενικότερα, για όλη την ημέρα. Η κατανάλωση, όμως, τέτοιων τροφίμων ευθύνεται για φουσκώματα και κατακράτηση υγρών. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι επικίνδυνο αλλά σίγουρα δεν είναι ευχάριστο. 

    Η  αντιμετώπιση: Αντικαταστήστε τα συσκευασμένα και αλμυρά τρόφιμα με πιο υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα και λαχανικά. Για έξτρα γεύση, μπορείτε να τα συνοδεύσετε με γιαούρτι ή κεφίρ, που θα συμβάλλουν, παράλληλα, στην ομαλή εντερική λειτουργία.

    Νο3: Το παρακάνουμε με την κατανάλωση του αλκοόλ

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Η καλοκαιρινή χαλάρωση στην καφετέρια, το μπαρ ή την παραλία συχνά περιλαμβάνει επιλογές αλκοολούχων ποτών, μερικά εκ των οποίων περιέχουν σημαντική ποσότητα ζάχαρης, όπως τα κοκτέιλ. Αν την στιγμή της κατανάλωσης φαντάζουν αθώες επιλογές, σας "στοιχίζουν" 500 περίπου θερμίδες ανά ρόφημα ενώ την ίδια στιγμή, το αλκοόλ σας προκαλεί εντονότερο αίσθημα πείνας και δίψας. 

    Η αντιμετώπιση: Ξεκινήστε με ένα "πλάνο δράσης" πριν βρεθείτε μπροστά στον μπάρμαν, προαποφασίζοντας πόσα αλκοολούχα ποτά θα καταναλώσετε. Προτιμήστε εκείνα με λιγότερο αλκοόλ, όπως μια δροσερή σαγκρία, ένα χυμό φρούτων με μικρή δόση αλκοολούχου ποτού ή μια παγωμένη μπύρα με ή χωρίς αλκοόλ. 

    Νο4: Δεν πίνουμε αρκετό νερό

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας ιδρώνουμε περισσότερο, γεγονός που οδηγεί στην αυξημένη απώλεια υγρών. Αν δεν ενυδατώνουμε επαρκώς τον οργανισμό μας, νιώθουμε ατονία, υπνηλία και εντονότερη κόπωση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η συγκεκριμένη κατάσταση οδηγεί ορισμένους ανθρώπους στην αυξημένη κατανάλωση τροφής ενώ στην πραγματικότητα, πρόκειται απλώς για δίψα!

    Η αντιμετώπιση: Προσπαθήστε να καταναλώνετε όσο το δυνατόν περισσότερα λαχανικά και φρούτα καθώς εκτός από τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τις φυτικές ίνες που περιέχουν, σας ενυδατώνουν! Θυμηθείτε, όμως, ότι το καλύτερο μέσο ενυδάτωσης είναι το νερό. Πίνοντας τουλάχιστον 2 λίτρα νερό καθημερινά, προστατεύεστε από την ήπια αφυδάτωση και βοηθάτε τη λειτουργία του οργανισμού ποικιλοτρόπως. 
     

    Νο5: Δεν προσλαμβάνουμε αρκετές θερμίδες

    Γιατί αυτό είναι λάθος: Οι πολύ χαμηλές σε θερμίδες δίαιτες είναι πάντα "της μόδας" κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πλέον, όμως, γνωρίζουμε ότι το αποτέλεσμα που προσφέρουν είναι προσωρινό, με τα κιλά που έχουν χαθεί να προστίθενται πολύ γρήγορα μόλις το άτομο επιστρέψει στις προηγούμενες διατροφικές του συνήθειες.

    Η αντιμετώπιση: Εστιάστε στην υγιεινή διατροφή, στα ισορροπημένα γεύματα και προσπαθήστε να περιορίσετε την ποσότητα. Καταναλώστε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, χωρίς να φοβηθείτε τις θερμίδες που προσφέρουν. Βάλτε γιαούρτι, κεφίρ ή ξινόγαλο στα σνακ ή τα κυρίως γεύματα, μαζί με δημητριακά από σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης. Παράλληλα, μην ξεχνάτε το ταχίνι και τα υγιεινά λιπαρά του - βάλτε το στα καθημερινά σας σνακ, σε ψωμί, σε φρυγανιά ή ρυζογκοφρέτα! Ποντάρετε στο υγιεινό και θα έχετε σίγουρη νίκη. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:12 02/04

    Ελληνική έρευνα: Βιοδείκτης μπορεί να ανακόψει τη ραγδαία επιδείνωση από κορονοϊό

    Πώς θα ξεχωρίζουν το πρώτο 24ωρο τα "βαριά" περιστατικά της λοίμωξης Covid-19 και τι υπόσχεται η νέα αυτή έρευνα για τη θεραπεία του κορονοϊού.

    09:00 02/04

    Αποτελεσματικά αντισώματα κατά του κορονοϊού απομόνωσαν Κινέζοι επιστήμονες

    Η ανακάλυψη μπορεί να συμβάλει στη θεραπεία ή πρόληψη της νόσου Covid-19 μέσω της δημιουργίας ενός νέου φαρμάκου.

    23:59 01/04

    Το πιο υγιεινό σνακ τώρα που μένουμε σπίτι!

    Μας χορταίνει, μας δίνει ένα σωρό βιταμίνες, μας "ξεφουσκώνει" και μπορεί άνετα να υποκαταστήσει το γλυκό. Το όνομα αυτής, μπανάνα!

    09:38 01/04

    Από τι εξαρτάται το αν θα περάσουμε τον κορονοϊό "στο πόδι";

    Πόσο σοβαρά θα αρρωστήσει κανείς από τον κορονοϊό; Η απάντηση μπορεί να βρίσκεται (και) στα γονίδια του

    09:16 01/04

    Έγκριση νέας θεραπείας για τον καρκίνο του προστάτη

    Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) ενέκρινε την κυκλοφορία της δαρολουταμίδης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).

    09:10 01/04

    Η Novartis Hellas ανακοινώνει πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της COVID-19

    Στόχος των πρωτοβουλιών και των δωρεών είναι η στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

    09:09 01/04

    Τι εξελίξεις φέρνει στην ουρολογία η ρομποτική χειρουργική

    Ο Αθανάσιος Βούλγαρης, χειρουργός ουρολόγος, εξηγεί τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προφέρει η ρομποτική χειρουργική στους ασθενείς.

    09:05 31/03

    Μπορεί ο άνθρωπος να "κατασκευάσει" ιούς;

    Σε μια συζήτηση για το αν αυτό που ζούμε είναι μια μεγάλη "κατασκευασμένη" κρίση, ένας γιατρός προσπαθεί να απαντήσει με επιχειρήματα.

    08:16 31/03

    Δεν είμαστε διακοπές - Η "νέα" καθημερινότητα για παιδιά και γονείς

    Τώρα που όλοι μένουμε σπίτι, οι ειδικοί μας βοηθούν να διαχειριστούμε καλύτερα το χρόνο αυτό ως οικογένεια.

    13:38 30/03

    Μετάγγιση πλάσματος: Γιατί δοκιμάζεται ως θεραπεία για τον κορονοϊό;

    Όσα γνωρίζουμε για τη μετάγγιση πλάσματος από ασθενείς που έχουν αναρρώσει από τον κορονοϊό για τη θεραπεία της νόσου.

    10:01 30/03

    24 εκατομμύρια δόσεις χλωροκίνης δωρίζει φαρμακευτική στο Κράτος

    Δωρεάν στο Ελληνικό Κράτος το Unikinon (χλωροκίνη) από την Uni-pharma - Ξεκίνησε ήδη η παραγωγή του φαρμάκου.

    09:54 30/03

    Και ο ΣΦΕΕ στο πλευρό του κράτους στη μάχη του κορονοϊού

    Προσφορά νοσοκομειακού εξοπλισμού και φαρμακευτικού - υγειονομικού υλικού από τον ΣΦΕΕ και τις εταιρίες μέλη του.

    09:50 30/03

    Καρδιά και φυτοφαγική διατροφή: Οι προϋποθέσεις για να ωφελεί

    Πότε η φυτοφαγική διατροφή κάνει καλό στην καρδιά, συν τρεις βασικοί λόγοι που την κάνουν να ξεχωρίζει.

    09:50 30/03

    9 "μυστήρια" για τον κορονοϊό που δεν έχουμε απαντήσει ακόμη

    Το μυστήριο της θνητότητας της νόσου Covid-19 που σήμερα είναι 4,7% παγκοσμίως και 3,4% στην Ελλάδα - και μερικά ακόμη μυστήρια που δεν έχουν απαντηθεί.

    10:03 27/03

    Ασθενείς με καρκίνο και COVID-19: Οι συστάσεις του γαλλικού υπουργείου Υγείας

    Οι επιπλέον οδηγίες διαχείρισης ασθενών με καρκίνο είναι σημαντικές καθώς μπορεί νοσώντας με COVIT-19 να παρουσιάσουν επιπλοκές από το αναπνευστικό.

    09:55 27/03

    Είναι κορονοϊός ή αλλεργικό άσθμα; Τι πρέπει να γνωρίζουμε

    Η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία μας βοηθά να διαχωρίσουμε τις δύο περιπτώσεις και δίνει τις βασικές συστάσεις για ασθενείς με βρογχικό άσθμα.