Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Σεπ-2019 23:59

    5 μικρές αλλαγές που θα βελτιώσουν τη λειτουργία της καρδιάς

    5 μικρές αλλαγές που θα βελτιώσουν τη λειτουργία της καρδιάς
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ευμένης Π. Καραφυλλίδης BSc (Hons), MSc, NYSCDN​
    Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
    Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία
    Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
    Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος ΙΑΣΩ General
    Μέλος Ογκολογικού Συμβουλίου

    Ακόμα κι αν δεν το πιστεύετε, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, κάνοντας μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας και ακολουθώντας τις οδηγίες του ειδικού που εμπιστεύεστε, αρκεί να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

    Στα 20 ή τα 30 σας, δεν ήταν λίγες οι φορές που επιλέξατε να καταναλώσετε junk food, αντί για σπιτικό, υγιεινά μαγειρεμένο φαγητό. Ίσως τις δεκαετίες που προηγήθηκαν να κάνατε μια σειρά από εμμονικές καταχρήσεις και αμφισβητήσιμες επιλογές τρόπου ζωής και να παρακάμψατε τις ανάγκες του σώματός σας για δραστηριότητα και ισορροπημένη διατροφή.

    Τώρα μετανοείτε για τις "αμαρτίες” του παρελθόντος, αλλά το ερώτημα είναι… Μπορείτε να αποκαταστήσετε τις βλάβες που έχουν προκληθεί στον οργανισμό σας; Μπορείτε να επαναφέρετε όργανα που άρχισαν να δυσλειτουργούν στην αρχική, υγιή τους κατάσταση υιοθετώντας ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας;

    Η απάντηση είναι λίγο πιο περίπλοκη, όμως μελέτες της Ιατρικής Σχολής του Harvard υποδεικνύουν ότι η αντιμετώπιση της αρτηριοσκλήρωσης είναι εφικτή. Οι συγκεκριμένες μελέτες εξέτασαν την επίδραση της διατροφής στην υγεία, καθώς και τις εντατικές γενικές μεταβολές του τρόπου ζωής και τη χρήση των φαρμάκων. Οι μελέτες αυτές μπορεί να δώσουν μια ελπίδα ότι μπορούν να αποκαταστηθούν μερικές από τις βλάβες των αρτηριών σας.

    Σχετικά με τα άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις ο στόχος θα πρέπει να είναι η διακοπή της εξέλιξης των παθήσεων αυτών, αλλά και η πρόληψη των συνεπειών τους, όπως η καρδιακή προσβολή ή το εγκεφαλικό. Υπάρχουν αδιαμφισβήτητα στοιχεία ότι οι αλλαγές του τρόπου ζωής, η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς και η λήψη φαρμακευτικής αγωγής όταν απαιτείται, μπορούν να μειώσουν τους παράγοντες κινδύνου πρόκλησης αρνητικών συνεπειών για την υγεία. Με τις σωστές παρεμβάσεις, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων έως 80%.

    Πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό; Μέσω δοκιμασμένων στρατηγικών (τις οποίες μπορεί να έχετε ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν) και της βοήθειας του ειδικού που εμπιστεύεστε.

    Μην αγνοείτε τη διατροφή σας
    Κάντε τις καταλληλότερες διατροφικές επιλογές και αποφύγετε την εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου. Η μεσογειακή διατροφή, αποτελεί ένα πρότυπο διατροφικού πρωτοκόλλου παγκοσμίως και έχει συνδεθεί με τη μείωση της καρδιαγγειακής νόσου. Η δίαιτα DASH [Dietary Approaches to Stop Hypertension - Διατροφικές προσεγγίσεις για τη διακοπή της υπέρτασης] και διάφορες άλλες διατροφικές προσεγγίσεις είναι επίσης αποτελεσματικές, όμως πρέπει να εφαρμόζονται  με την εποπτεία  του κλινικού διαιτολόγου σας. 

    Μειώστε τη χοληστερόλη σας
    Η ρύθμιση των τιμών της χοληστερίνης σας ξεκινά με την προϋπόθεση ότι είστε τυπικοί και κάνετε το ετήσιο check-up, έτσι ώστε να γνωρίζετε αν υπάρχει πρόβλημα. Εάν η χοληστερόλη σας είναι υψηλή, αξίζει να εξετάσετε τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, είτε πρόκειται για διαιτητικές αλλαγές, είτε για τη λήψη φαρμακευτικής αγωγής εάν το συστήσει ο γιατρός σας.

    Ελέγξτε την αρτηριακή σας πίεση. 
    Το Αμερικάνικο Κολλέγιο Καρδιολογίας, ανανέωσε πρόσφατα τις οδηγίες σχετικά με την αρτηριακή πίεση, μειώνοντας ουσιαστικά τα όρια της υψηλής αρτηριακής πίεσης σε 130/80 από 140/90. Τι σημαίνει αυτό για εσάς; Εάν η αρτηριακή σας πίεση είναι κάτω από 140/90 αλλά πολύ κοντά στα νέα όρια της υψηλής αρτηριακής πίεσης, πρέπει να είστε ακόμα πιο προσεκτικοί, όντας σωματικά δραστήριοι και κάνοντας αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι, δώστε προσοχή υπάρχει σχέση μεταξύ της μέτριας αύξησης της αρτηριακής πίεσης και του αυξημένου κινδύνου εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

    Ελέγξτε το βάρος σας και δραστηριοποιηθείτε.
    Ένας ακόμα τρόπος μείωσης της εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων είναι η διατήρηση υγιούς βάρους και η αύξηση της σωματικής σας δραστηριότητας. Αυτά τα δύο βήματα θα μειώσουν, επίσης, τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Ο διαβήτης αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις, οπότε η πρόληψη πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.

    Σταματήστε το κάπνισμα 
    Το έχετε ξανακούσει, αλλά είναι αναγκαίο να το επισημάνουμε ξανά. Εάν καπνίζετε, κάντε τα σωστά βήματα για να απεξαρτηθείτε τώρα.

    Και μην ξεχνάτε, ότι δεν είναι αργά να κάνετε μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Δεν είναι αργά να σταματήσετε το κάπνισμα, να τροποποιήσετε την διατροφική σας συμπεριφορά ή να γίνετε σωματικά πιο δραστήριοι. Μπορεί να μην είστε σε θέση να γίνετε δρομείς μαραθωνίου, αλλά με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορείτε να κάνετε αξιοπρεπείς προσπάθειες ολιγόλεπτου καθημερινού τρεξίματος για καλύτερη υγεία. 

    Πιστέψτε στον εαυτό σας και ζήστε καλύτερα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:30 18/11

    Ποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν τη γονιμότητα;

    Τα συστατικά που βοηθούν στην επίτευξη της εγκυμοσύνης και που θα τα βρούμε.

    09:52 18/11

    Κλιματική αλλαγή: Επηρεάζει την υγεία, τη δουλειά και τη ζωή μας

    Στο εργαστήριο Περιβαλλοντικής Φυσιολογίας FAME Lab του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σχεδιάζεται το πώς η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

    23:59 17/11

    Μπορεί η στυτική δυσλειτουργία να "προειδοποιεί" για πρόβλημα καρδιάς;

    Η στυτική δυσλειτουργία έχει πλέον συνδεθεί με ορισμένες σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές παθήσεις.

    23:59 17/11

    Πώς θα προστατέψουμε τα παιδιά μας από τη σεξουαλική παρενόχληση;

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στην κακοποίηση των παιδιών, ας δούμε τι πρέπει να γνωρίζουμε ως γονείς για την προστασία τους από τη σεξουαλική παρενόχληση.

    13:37 15/11

    Μια πολύ σοβαρή επίδραση της ιλαράς στο ανοσοποιητικό μας

    Δύο νέες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ιλαρά μπορεί να προκαλέσει "αμνησία" στο ανοσοποιητικό, κάνοντάς μας επιρρεπείς σε άλλες ασθένειες.

    09:31 15/11

    Θεραπεία για πολλαπλή σκλήρυνση και εγκυμοσύνη

    Πολλαπλή σκλήρυνση: Τι αλλάζει στη χορήγησης της ιντερφερόνης β-1b στην εγκυμοσύνη;

    23:59 14/11

    Αλλάζει ο μεταβολισμός στα σαράντα;

    Είναι αλήθεια ή μύθος πως μετά τα σαράντα παχαίνουμε ευκολότερα και αδυνατίζουμε πιο δύσκολα;

    23:59 14/11

    6 συμβουλές για σταθερό σάκχαρο στο αίμα

    Η σταθεροποίηση του σακχάρου είναι το μυστικό για να παραμείνoυμε υγιείς λένε οι έρευνες.

    10:55 14/11

    Το ΙΑΣΩ εγκαινίασε το μεγαλύτερο κέντρο μαστού στην Ελλάδα

    Ξεπέρασε το 1,5 εκατ. ευρώ η επένδυση. Δωρεάν διαγνωστική και χειρουργική θεραπεία για 18 γυναίκες ετησίως.

    12:22 12/11

    Κατακόρυφη αύξηση της εμφάνισης παχυσαρκίας και διαβήτη στα παιδιά

    Ο ρόλος της οικογένειας στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

    14:30 11/11

    "Κενό" στην ενημέρωση των νέων ασθενών με καρκίνο για τη διατήρηση της γονιμότητάς τους

    Σύμφωνα με το βρετανικό φιλανθρωπικό ίδρυμα Teenage Cancer Trust.

    14:29 11/11

    Μελέτη BE VIVID: Νεότερα για ενήλικες ασθενείς με μέτρια έως σοβαρή χρόνια ψωρίαση

    Η θεραπεία bimekizumab εκπλήρωσε όλα τα κύρια και τα διαβαθμισμένα δευτερεύοντα καταληκτικά σημεία.

    23:59 03/11

    4 λόγοι για να τρώμε κάθε μέρα γιαούρτι!

    Είναι μια υγιεινή, θρεπτική και εύπεπτη τροφή, ιδανική για όλες τις ηλικίες.

    14:00 31/10

    Η Γαλλία προχωρά στη νομιμοποίηση της εξωσωματικής γονιμοποίησης για γυναίκες χωρίς σύντροφο

    Θα μπορούν να κάνουν νόμιμα τη διαδικασία χρήση σπέρματος δότη.

    23:59 29/10

    Πώς θα προστατευθούμε από τις ιώσεις του φθινοπώρου;

    Το ξέρατε πως η άσκηση και η σωστή διατροφή μπορούν να μας θωρακίσουν από τις ιώσεις που κυκλοφορούν; Basic αλλά χρήσιμες συμβουλές.

    23:59 28/10

    Τέσσερα βήματα για πιο όμορφο δέρμα

    Πώς θα φροντίσετε την επιδερμίδα σας για να προλάβετε ρυτίδες, φθορές και πρόωρη γήρανση.