Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Σεπ-2019 23:59

    5 μικρές αλλαγές που θα βελτιώσουν τη λειτουργία της καρδιάς

    5 μικρές αλλαγές που θα βελτιώσουν τη λειτουργία της καρδιάς
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ευμένης Π. Καραφυλλίδης BSc (Hons), MSc, NYSCDN​
    Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
    Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία
    Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
    Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος ΙΑΣΩ General
    Μέλος Ογκολογικού Συμβουλίου

    Ακόμα κι αν δεν το πιστεύετε, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, κάνοντας μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας και ακολουθώντας τις οδηγίες του ειδικού που εμπιστεύεστε, αρκεί να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

    Στα 20 ή τα 30 σας, δεν ήταν λίγες οι φορές που επιλέξατε να καταναλώσετε junk food, αντί για σπιτικό, υγιεινά μαγειρεμένο φαγητό. Ίσως τις δεκαετίες που προηγήθηκαν να κάνατε μια σειρά από εμμονικές καταχρήσεις και αμφισβητήσιμες επιλογές τρόπου ζωής και να παρακάμψατε τις ανάγκες του σώματός σας για δραστηριότητα και ισορροπημένη διατροφή.

    Τώρα μετανοείτε για τις "αμαρτίες” του παρελθόντος, αλλά το ερώτημα είναι… Μπορείτε να αποκαταστήσετε τις βλάβες που έχουν προκληθεί στον οργανισμό σας; Μπορείτε να επαναφέρετε όργανα που άρχισαν να δυσλειτουργούν στην αρχική, υγιή τους κατάσταση υιοθετώντας ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας;

    Η απάντηση είναι λίγο πιο περίπλοκη, όμως μελέτες της Ιατρικής Σχολής του Harvard υποδεικνύουν ότι η αντιμετώπιση της αρτηριοσκλήρωσης είναι εφικτή. Οι συγκεκριμένες μελέτες εξέτασαν την επίδραση της διατροφής στην υγεία, καθώς και τις εντατικές γενικές μεταβολές του τρόπου ζωής και τη χρήση των φαρμάκων. Οι μελέτες αυτές μπορεί να δώσουν μια ελπίδα ότι μπορούν να αποκαταστηθούν μερικές από τις βλάβες των αρτηριών σας.

    Σχετικά με τα άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις ο στόχος θα πρέπει να είναι η διακοπή της εξέλιξης των παθήσεων αυτών, αλλά και η πρόληψη των συνεπειών τους, όπως η καρδιακή προσβολή ή το εγκεφαλικό. Υπάρχουν αδιαμφισβήτητα στοιχεία ότι οι αλλαγές του τρόπου ζωής, η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς και η λήψη φαρμακευτικής αγωγής όταν απαιτείται, μπορούν να μειώσουν τους παράγοντες κινδύνου πρόκλησης αρνητικών συνεπειών για την υγεία. Με τις σωστές παρεμβάσεις, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων έως 80%.

    Πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό; Μέσω δοκιμασμένων στρατηγικών (τις οποίες μπορεί να έχετε ακούσει πολλές φορές στο παρελθόν) και της βοήθειας του ειδικού που εμπιστεύεστε.

    Μην αγνοείτε τη διατροφή σας
    Κάντε τις καταλληλότερες διατροφικές επιλογές και αποφύγετε την εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου. Η μεσογειακή διατροφή, αποτελεί ένα πρότυπο διατροφικού πρωτοκόλλου παγκοσμίως και έχει συνδεθεί με τη μείωση της καρδιαγγειακής νόσου. Η δίαιτα DASH [Dietary Approaches to Stop Hypertension - Διατροφικές προσεγγίσεις για τη διακοπή της υπέρτασης] και διάφορες άλλες διατροφικές προσεγγίσεις είναι επίσης αποτελεσματικές, όμως πρέπει να εφαρμόζονται  με την εποπτεία  του κλινικού διαιτολόγου σας. 

    Μειώστε τη χοληστερόλη σας
    Η ρύθμιση των τιμών της χοληστερίνης σας ξεκινά με την προϋπόθεση ότι είστε τυπικοί και κάνετε το ετήσιο check-up, έτσι ώστε να γνωρίζετε αν υπάρχει πρόβλημα. Εάν η χοληστερόλη σας είναι υψηλή, αξίζει να εξετάσετε τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, είτε πρόκειται για διαιτητικές αλλαγές, είτε για τη λήψη φαρμακευτικής αγωγής εάν το συστήσει ο γιατρός σας.

    Ελέγξτε την αρτηριακή σας πίεση. 
    Το Αμερικάνικο Κολλέγιο Καρδιολογίας, ανανέωσε πρόσφατα τις οδηγίες σχετικά με την αρτηριακή πίεση, μειώνοντας ουσιαστικά τα όρια της υψηλής αρτηριακής πίεσης σε 130/80 από 140/90. Τι σημαίνει αυτό για εσάς; Εάν η αρτηριακή σας πίεση είναι κάτω από 140/90 αλλά πολύ κοντά στα νέα όρια της υψηλής αρτηριακής πίεσης, πρέπει να είστε ακόμα πιο προσεκτικοί, όντας σωματικά δραστήριοι και κάνοντας αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι, δώστε προσοχή υπάρχει σχέση μεταξύ της μέτριας αύξησης της αρτηριακής πίεσης και του αυξημένου κινδύνου εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

    Ελέγξτε το βάρος σας και δραστηριοποιηθείτε.
    Ένας ακόμα τρόπος μείωσης της εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων είναι η διατήρηση υγιούς βάρους και η αύξηση της σωματικής σας δραστηριότητας. Αυτά τα δύο βήματα θα μειώσουν, επίσης, τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Ο διαβήτης αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις, οπότε η πρόληψη πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα.

    Σταματήστε το κάπνισμα 
    Το έχετε ξανακούσει, αλλά είναι αναγκαίο να το επισημάνουμε ξανά. Εάν καπνίζετε, κάντε τα σωστά βήματα για να απεξαρτηθείτε τώρα.

    Και μην ξεχνάτε, ότι δεν είναι αργά να κάνετε μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας. Δεν είναι αργά να σταματήσετε το κάπνισμα, να τροποποιήσετε την διατροφική σας συμπεριφορά ή να γίνετε σωματικά πιο δραστήριοι. Μπορεί να μην είστε σε θέση να γίνετε δρομείς μαραθωνίου, αλλά με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορείτε να κάνετε αξιοπρεπείς προσπάθειες ολιγόλεπτου καθημερινού τρεξίματος για καλύτερη υγεία. 

    Πιστέψτε στον εαυτό σας και ζήστε καλύτερα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:50 21/02

    Το "προΣfΕΕρουμε" στα κέντρα φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων του Ε.Ε.Σ.

    Διέθεσε φαρμακευτικό υλικό και αναλώσιμα.

    11:44 21/02

    Πόσο επιζεί ο κοροναϊός σε μια επιφάνεια;

    Ο ρόλος της θερμοκρασίας και της υγρασίας καθώς και το υλικό επηρεάζουν το χρόνο επιβίωσης του ιού σε άψυχες επιφάνειες.

    11:17 21/02

    Μπορεί η λουτροθεραπεία να προλάβει το έμφραγμα; Ο καρδιολόγος εξηγεί

    Ο καρδιολόγος Αντώνιος Πολυδώρου εξηγεί πώς η λουτροθεραπεία μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση των παθήσεων του καρδιαγγειακού συστήματος.

    23:59 20/02

    Δυναμώνει το ανοσοποιητικό και αδυνατίζει!

    Τα λαχανικά έχουν αντιοξειδωτική δράση, βιταμίνες και διουρητικές ιδιότητες.

    15:06 19/02

    Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να εξαλειφθεί

    Δύο νέες μελέτες δίνουν για πρώτη φορά νούμερα για τα περιστατικά που θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

    23:59 18/02

    Τι να φάτε το πρωί για να έχετε ενέργεια όλη την ημέρα!

    Αυτές είναι οι δέκα καλύτερες τροφές για το πρωινό μας, που θα μας δώσουν δύναμη, χωρίς να μας "φορτώσουν" με περιττές θερμίδες.

    11:00 17/02

    Σπαστικότητα μετά από εγκεφαλικό: Υπάρχουν λύσεις;

    Κι όμως υπάρχει θεραπεία που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών μετά από αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο.

    13:00 11/02

    Δύο βασικές ενδείξεις της ενδομητρίωσης

    Ο έντονος πόνος στην περίοδο και στη ερωτική επαφή είναι σημάδια της νόσου.

    12:14 11/02

    Η Bayer λαμβάνει θετική γνωμοδότηση για την αντικαρκινική ουσία δαρολουταμίδη

    Από την επιτροπή CHMP του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων

    12:00 11/02

    Πρόγραμμα "Ambition Zero Carbon" της AstraZeneca

    Μηδενικές εκπομπές άνθρακα και διασφάλιση αρνητικού αποτυπώματος.

    12:54 10/02

    Ξεκίνησε ο διαγωνισμός πρωτότυπου σεναρίου της Pfizer Hellas

    Σχετικά με το πρόβλημα της μικροβιακής αντοχής.

    23:59 09/02

    Αυτά είναι τα πιο light σοκολατάκια που έχετε δοκιμάσει!

    Με μπανάνα και βρώμη. Δείτε τη συνταγή.

    13:55 06/02

    Ευρωκλινική: Βραβεύτηκε από την ένωση "Μαζί για το Παιδί"

    Διάκριση του ομίλου στην κατηγορία "Χορηγοί σε είδος".

    07:38 06/02

    L’Oréal: με βαθμολογία 3 "Α" στην αξιολόγηση του CDP

    Σε τρεις περιβαλλοντικές κατηγορίες.

    07:09 06/02

    Ημέρα υγείας και από το Athens Beverly Hills Medical Group

    Παρουσιάστηκαν μέθοδοι πλαστικής χειρουργικής, αισθητικής δερματολογίας και αντιγήρανσης.

    11:48 05/02

    Και ένα καλό της ζάχαρης: επηρεάζει θετικά την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων

    Σύμφωνα με μελέτη ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Linköping.