Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Ιουλ-2020 23:59

    Πόση πρωτεΐνη χρειαζόμαστε κάθε μέρα;

    Πόση πρωτεΐνη χρειαζόμαστε κάθε μέρα;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι πρωτεΐνες βρίσκονται σε διάφορα τρόφιμα. Τόσα τα ζωικά όσο και τα φυτικά κύτταρα περιέχουν πρωτεΐνες αλλά η ποσότητα πρωτεΐνης που είναι παρούσα στα τρόφιμα ποικίλλει.

    Γενικά, πρωτεΐνες από ζωικές πηγές έχουν υψηλότερη βιολογική αξία από τις πρωτεΐνες που προέρχονται από φυτικές πηγές. Ζωικές πηγές πρωτεΐνης είναι το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αβγά, το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι και παρέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Τα φυτικά τρόφιμα, όπως τα όσπρια, τα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα λαχανικά παρέχουν πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας.

    Εντούτοις, δεδομένου ότι το περιοριστικό αμινοξύ τείνει να είναι διαφορετικό στις διαφορετικές φυτικές πρωτεΐνες, ο συνδυασμός φυτικών πηγών πρωτεϊνών στο ίδιο γεύμα (π.χ. όσπρια με δημητριακά) δίνει συχνά ένα μείγμα υψηλότερης βιολογικής αξίας. Αυτοί οι συνδυασμοί συναντώνται γενικά στις παραδοσιακές μαγειρικές συνταγές από τις διαφορετικές ηπείρους (π.χ. φασόλια με ρύζι, ζυμαρικά ή μανιόκα, ρεβίθια με ψωμί, φακές με πατάτες, κ.λπ.).

    Προκειμένου να διατηρηθεί ο φυσιολογικός κύκλος διακίνησης των πρωτεϊνών, που είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη και την επισκευή των ιστών του σώματος, το 10-15% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης πρέπει να προέρχεται από πρωτεΐνες. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 0,75 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά χιλιόγραμμο σωματικού βάρους ανά ημέρα. Δύο ή τρεις μερίδες ζωικών πρωτεϊνούχων τροφίμων ή τέσσερις μερίδες μεικτών πηγών φυτικών πρωτεϊνών, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, όσπρια, ξηροί καρποί και σπόροι, μπορούν εύκολα να παρέχουν τις αναγκαίες πρωτεΐνες.

    Μερικές συμβουλές από τους ειδικούς:
    •    Να προσέχετε ιδιαίτερα τις ετικέτες των τροφίμων. Σπανίως τρώτε καθαρή πρωτεΐνη. Κάποιες πρωτεΐνες συνδυάζονται συχνά με κορεσμένα λίπη.
    •    Αν τρώτε κρέας, επιλέξτε τα πιο άλιπα κομμάτια.
    •  Αν σας αρέσουν τα γαλακτοκομικά, οι πιο υγιεινές επιλογές είναι οι αποβουτυρωμένες ή χαμηλές σε λιπαρά εκδοχές τους.
    •   Τα φασόλια, η σόγια, τα καρύδια και τα προϊόντα ολικής άλεσης προσφέρουν πρωτεΐνη χωρίς κορεσμένο λίπος και με πολλές διαιτητικές ίνες και μικροθρεπτικά συστατικά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:43 07/08

    Θεραπεία για τον κορονοϊό: Νέα δοκιμή για τη ρεμντεσιβίρη με ιντερφερόνη-βήτα-1α

    Η νέα κλινική δοκιμή ξεκινά από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ για να αξιολογήσει το συνδυασμό φαρμάκων σε ασθενείς που νοσούν από COVID-19.

    08:32 07/08

    H διαιτολόγος προτείνει τα ιδανικά σνακ για την παραλία

    Είτε σε μια ημερήσια εκδρομή στην παραλία είτε στις διακοπές, τα σνακ είναι απαραίτητα και η "έξυπνη" επιλογή τους εξασφαλίζει την καλύτερη υγεία μας.

    23:59 06/08

    Το σεξ μας κάνει καλό: 3 επιστημονικές συμβουλές που το υποστηρίζουν

    Έχει πλέον αποδειχτεί επιστημονικά πως η υγιής σεξουαλική δραστηριότητα ωφελεί με πολλούς τρόπους την υγεία μας.

    11:42 06/08

    Δρ. Κυρατσούς: Τι είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα στη μάχη κατά του κορονοϊού

    Τι αναφέρει ο Έλληνας ερευνητής που το 2014 ανακάλυψε το φάρμακο για τον Έμπολα.

    11:20 06/08

    Η επίδραση του κορoνοϊού στην εγκυμοσύνη και η πιθανότητα μετάδοσης από τη μητέρα στο μωρό

    Η καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και Επιστημονική Υπεύθυνη Μονάδας Περιγεννητικής Παθολογοανατομίας, Αναστασία Κωνσταντινίδου συνοψίζει τα μέχρι τώρα δεδομένα.

    09:43 06/08

    Νέα έρευνα: Η επίδραση του κορονοϊού στον πλακούντα κατά την εγκυμοσύνη

    Το αποτύπωμα του νέου κορονοϊού στον πλακούντα και η πιθανότητα μετάδοσης του ιού στο έμβρυο κατά την κύηση.

    09:36 06/08

    Εργασία και ρευματικά νοσήματα: Ένα αποκαλυπτικό ερωτηματολόγιο

    Περίπου το 40% των ασθενών με ρευματικά νοσήματα επηρεάζεται επαγγελματικά από τα πέντε πρώτα χρόνια από τη διάγνωση.

    09:11 06/08

    Οι διακοπές είναι μέσα μας - Μια διαφορετική προσέγγιση της έννοιας

    Η διακοπή από την καθημερινότητα, είτε ταξιδέψουμε είτε όχι είναι πολύτιμη για την ευεξία μας.

    11:36 05/08

    Η ανέπαφη θερμομέτρηση ασπίδα για τις επιχειρήσεις

    Σύμφωνα με τις οδηγίες των Οργανισμών Υγείας σε όλον τον κόσμο, θα πρέπει να αποφεύγεται η συνάθροιση μεγάλου αριθμού ανθρώπων σε περιορισμένο χώρο. Έτσι και στη χώρα μας, υπάρχει περιορισμός στο...

    10:48 05/08

    Κορονοϊός: Γιατί μερικοί άνθρωποι αρρωσταίνουν σοβαρά από τον κορονοϊό ενώ άλλοι αναρρώνουν γρήγορα

    Οι επιστήμονες ανακαλύπτουν βιολογικές "υπογραφές" για τις χειρότερες περιπτώσεις Covid-19.

    09:34 05/08

    Καλά νέα για ασθενείς με ψωρίαση

    Τα αποτελέσματα της μελέτης BE RADIANT καταδεικνύουν ανωτερότητα του bimekizumab στην επίτευξη καθαρού δέρματος σε ασθενείς με ψωρίαση.

    09:02 05/08

    Πώς επηρέασε το κλείσιμο των σχολείων την COVID-19;

    Πρόσφατο άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό ερευνά τη συσχέτιση του κλεισίματος των σχολείων με την επίπτωση και τη θνησιμότητα από COVID-19 στις ΗΠΑ.

    23:59 04/08

    10 συνήθειες που καταστρέφουν την υγεία μας πριν τα 40

    Αν θέλετε να μεγαλώνετε χωρίς προβλήματα, κόψτε αυτές τις βλαβερές συνήθειες από σήμερα.

    12:48 04/08

    Νέο τεστ για τη γονιμότητα του άντρα

    Βασίστηκε σε μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου Cornell.