07:30 05/12
Ξεκινούν τα SMS για τα δωρεάν φάρμακα κατά της παχυσαρκίας - Ποιοι θα τα λάβουν, η διαδικασία και τα κριτήρια
Θέμα χρόνου είναι η έναρξη της δωρεάν χορήγησης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας.
Ο καφές είναι αυτός που μας ξυπνάει το πρωί και μας βοηθάει να σκεφτόμαστε με μεγαλύτερη διαύγεια και οξύνοια. Όμως η επίδραση του καφέ στον εγκέφαλό μας δεν σταματά εκεί. Από τη μνήμη μέχρι τη διάθεσή μας, ο καφές... ερωτοτροπεί με τον εγκέφαλό μας και τα χημικά του με πολλούς και ενδιαφέροντες τρόπους.
Γιατί ο καφές μας ξυπνάει
Όλοι γνωρίζουν πως η καφεΐνη είναι το συστατικό του καφέ που μας κρατά ξύπνιους και λειτουργικούς – τουλάχιστον για λίγο. Πώς δρα όμως; "Κλειδώνει" τους υποδοχείς νευροχημικών στον εγκέφαλό μας που αντιδρούν στις ορμόνες που μας κάνουν να νιώθουμε κουρασμένοι, δείχνει μελέτη από τις ΗΠΑ και την Ιταλία. Ταυτόχρονα, κλειδώνοντας τους υποδοχείς που προκαλούν τη νύχτα, η καφεΐνη επιτρέπει στα πιο "δραστήρια" χημικά του εγκεφάλου, όπως η γλουταμάτη και η ντοπαμίνη, να κυκλοφορούν πιο ελεύθερα. Όταν νιώθουμε ένα κύμα ενέργειας από έναν τριπλό εσπρέσο, είναι αυτά ακριβώς τα χημικά –και όχι η καφεΐνη- που μας τονώνουν, αναφέρεται στην έρευνα.
Ποια η σχέση του καφέ με τη μνήμη
Μελέτη από το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς βρήκε πως η λήψη καφεΐνης, σε ποσότητα που αντιστοιχεί σε ένα ή δύο φλιτζάνια καφέ, ενισχύει τη μνήμη ενός ανθρώπου για συγκράτηση νέων πληροφοριών κατά περίπου 10%. Πώς; Πιθανότατα με τον ίδιο τρόπο που η καφεΐνη μας κρατά ξύπνιους και με κοφτερή σκέψη, εξηγεί ο Michael Yassa, Ph.D., συν-συγγραφέας της μελέτης. Ο Yassa υποστηρίζει πως η καφεΐνη μπορεί να ενισχύει τη δραστηριότητα εκείνων των χημικών του εγκεφάλου που εμπλέκονται στην αποθήκευση πληροφοριών.
Υπάρχουν επίσης πολλές μελέτες που έχουν συσχετίσει τον καφέ και την καφεΐνη με βελτίωση στη λήψη αποφάσεων, στη συγκέντρωση, στην πιο γρήγορη ανάκληση πληροφοριών, πιο έντονη και μεγάλη συγκέντρωση προσοχής. Κάποιες νεότερες έρευνες έχουν ακόμη συνδέσει την κατανάλωση καφέ με χαμηλότερα ποσοστά ασθενειών του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη γήρανση, όπως η άνοια.
Τα καλά και τα κακά νέα
Εξίσου πολλές μελέτες έχουν δείξει πως η καφεΐνη γίνεται συνήθεια και εθισμός στον οργανισμό. Αυτό σημαίνει πως αν ο εγκέφαλός μας συνηθίσει την ενίσχυση του καφέ, ίσως δεν μπορούμε να σκεφτούμε καθαρά ή να νιώθουμε σε εγρήγορση τις μέρες που για κάποιο λόγο δεν μπορούμε να πιούμε καφεδάκι. Μπορεί επιπλέον να χρειάζεται να πίνουμε όλο και περισσότερο για να νιώθουμε την ενίσχυσή του. Υπάρχουν όμως και καλά νέα: Μεγάλη μελέτη από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Όρεγκον καταλήγει πως τίποτε από αυτά δεν πρόκειται να μας συμβεί εάν δεν ξεπερνάμε τα 700 ml καφέ τη μέρα!!!
Θέμα χρόνου είναι η έναρξη της δωρεάν χορήγησης φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας.
Η εκλογή του Δρ. Αναστάσιου Βεκρή στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μεταμόσχευσης Μαλλιών FUE Europe αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τον κλάδο της χειρουργικής αποκατάστασης μαλλιών,...
Φαίνεται πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισής της.
Smartphone σε παιδιά του δημοτικού; Καλύτερα να το ξανασκεφτούμε.
Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τις σημαντικές καινοτομίες του εμβρυολογικού εργαστηρίου, τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην κλινική πράξη αλλά και τα εξατομικευμένα πρωτόκολλα...
Η εξέλιξη της Ορθοπαιδικής μέσα από την εξειδίκευση.
Πες αντίο στον πόνο της μέσης και καλωσόρισε την ελευθερία κινήσεων με τη νέα μέθοδο.
Ποιος είναι ο πιο υγιεινός τρόπος διατροφής; Εξαρτάται από το ποιον θα ρωτήσουμε.
Ο όμιλος με βασικό μέτοχο τη VNK Capital αν και πούλησε περισσότερο καφέ πέρσι, "είδε" την τελική γραμμή να κοκκινίζει. Το σχέδιο ανάκαμψης.
Ο όρος "Ozempic 2.0" έχει αρχίσει να κυκλοφορεί στα μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα.
Ο μοναδικός ασφαλής τρόπος για να διακρίνει κανείς αν έχει κορονοϊό ή γρίπη είναι η διενέργεια τεστ.
Εάν μεταλλαχθεί ώστε να μπορεί να μεταδοθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Οποιαδήποτε αύξηση στις τιμές του καφέ στα σούπερ μάρκετ θα καθυστερήσει.
Κάποτε η διαχείριση της χοληστερίνης ήταν απλή.
Στοχεύει σε κερδοφορία το 2025 παρά τον έντονο ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά.
Το Stanford Club of Greece και μια νεαρή μαθήτρια ενώνουν δυνάμεις για να κάνουν το αόρατο ορατό: Το "Who’s That Type 1?" ανοίγει τον δημόσιο διάλογο για τον Διαβήτη Τύπου 1.