Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Μαϊ-2019 23:59

    Τυρί: Τα λιπαρά, το ασβέστιο και η αξία του στη διατροφή μας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το τυρί αποτελεί σημαντικότατη πηγή πρωτεϊνών και ασβεστίου. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για τη φυσιολογική αύξηση και ανάπτυξη, ιδιαίτερα, των οστών και των δοντιών.

    Ένα κομμάτι σκληρού τυριού σε μέγεθος σπιρτόκουτου (40-50 γρ.) καλύπτει περίπου το 1/5 των αναγκών σε πρωτεΐνη ενός ενήλικα και περίπου το 1/3 του ασβεστίου που χρειάζονται καθημερινά οι έφηβοι. Το ασβέστιο στο τυρί και στα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα χρησιμοποιείται από τον οργανισμό πιο εύκολα απ’ ό,τι το ασβέστιο φυτικής προέλευσης. 

    Το τυρί περιέχει, επίσης, βιταμίνες, όπως η Α, η Β2 και η D, καθώς και ανόργανα στοιχεία, όπως ο ψευδάργυρος και ο φώσφορος. Τα σκληρότερα τυριά συνήθως περιέχουν υψηλότερες ποσότητες βιταμινών και ανόργανων στοιχείων σε σύγκριση με τα μαλακά τυριά, αλλά όλα περιέχουν κάποιες ποσότητες. Το ίδιο ισχύει και για το λίπος και το αλάτι – τα σκληρότερα τυριά είναι συνήθως υψηλότερης περιεκτικότητας και σε αυτά.
     
    Λίπος
    Η περιεκτικότητα των τυριών σε λίπος κυμαίνεται από λιγότερα από 10 γρ. έως περίπου 35 γρ. ανά 100 γρ. τυριού: το τυρί cottage έχει τη μικρότερη περιεκτικότητα σε λίπος, ενώ τα σκληρότερα τυριά βρίσκονται στα ανώτερα επίπεδα. Είτε το τυρί είναι ένα υψηλού λίπους, όπως το cheddar, είτε χαμηλότερου, όπως το cottage, η πλειονότητα των λιπαρών είναι κορεσμένα – συνήθως άνω του 60%. Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα κορεσμένα λίπη τις ίδιες επιδράσεις στην υγεία και, παράλληλα, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα πολύ συχνά αποτελούν μέρος των εθνικών διαιτητικών συστάσεων. Επομένως, η κατανάλωση μικρότερων ποσοτήτων από τις συνήθεις πιθανά να αποτελεί αποδεκτό συμβιβασμό για όσους προσπαθούν να προσλαμβάνουν λιγότερο (κορεσμένο) λίπος.
     
    Αλάτι
    Ένα ακόμα διατροφικό στοιχείο που περιέχεται στο τυρί και προκαλεί προβληματισμό όσον αφορά την υγεία, είναι το νάτριο. Με τρόπο παρόμοιο, όπως και το λίπος, έτσι και το αλάτι (χλωριούχο νάτριο) επιτελεί κάποιες βασικές λειτουργίες στο τυρί, συνεισφέροντας στη γεύση, την υφή και, πιο σημαντικά, στην ασφάλεια.

    Σχεδόν σε κάθε παραγωγή τυριού χρησιμοποιούνται βακτήρια, αλλά υπάρχουν κάποια από αυτά που δεν είναι επιθυμητά και κάποια που χρειάζονται για την ωρίμανση και την παραγωγή συγκεκριμένων γεύσεων. Το αλάτι ελέγχει την αύξηση του φορτίου αυτών των βακτηρίων.  Επιπρόσθετα, το ασβέστιο και το κάλιο στο τυρί μπορεί να βοηθούν στην αντιστάθμιση των πιθανών αρνητικών επιδράσεων του νατρίου, υπογραμμίζοντας τα οφέλη των θρεπτικών συστατικών που ουσιαστικά δουλεύουν συνεργιστικά στα τρόφιμα.
     
    Μέρος μιας υγιεινής διατροφής
     
    Καθώς όλα τα είδη τυριών περιέχουν απαραίτητες βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία, όποιο κι αν είναι το αγαπημένο σας, είναι σίγουρο ότι είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Το τυρί, όταν καταναλώνεται με μέτρο, αποτελεί σημαντικό κομμάτι μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής και βρίσκεται στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής κουλτούρας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:27 01/06

    Ο κορονοϊός φαίνεται να βλάπτει τον πλακούντα των εγκύων

    Τα ευρήματα της μεγαλύτερης μέχρι στιγμής έρευνας δείχνουν μη φυσιολογική ροή αίματος μεταξύ μητέρας και εμβρύου.

    23:59 31/05

    5 καλοί λόγοι να φάτε φέτα

    Ναι, έχει χοληστερίνη και αλάτι, αλλά εξακολουθεί να είναι μια πολύτιμη προσθήκη σε μια ισορροπημένη διατροφή.

    09:19 28/05

    Σχετίζεται η έλλειψη βιταμίνης D με μεγαλύτερο κίνδυνος θνησιμότητας από COVID-19;

    Φαίνεται πως η βιταμίνη D είναι ένας πιθανός παράγοντας στο αν κάποιοι άνθρωποι θα νοσήσουν πιο βαριά ή πιο ελαφρά από τον κορονοϊό.

    23:59 26/05

    3 καθημερινές συνήθειες που θα βελτιώσουν το σώμα σας

    Εμπνευσμένες από το σκανδιναβικό τρόπο ζωής. Δοκιμάστε τες.

    13:28 26/05

    Οι τοπ τροφές που ηρεμούν και διώχνουν το στρες

    Πείτε όχι στα επεξεργασμένα τρόφιμα και σε αυτά που περιέχουν συντηρητικά.

    14:20 25/05

    Πως η απώλεια βάρους βελτιώνει την υγεία των πνευμόνων

    Η λειτουργία των πνευμόνων είναι ισχυρός δείκτης συνολικής υγείας και δείκτης θνησιμότητας.

    14:12 25/05

    Η άσκηση στην εγκυμοσύνη κάνει καλό

    Οι έγκυοι που έχουν μία φυσιολογική κύηση καλό είναι να μην παραλείπουν να ασκούνται.

    12:18 19/05

    Μπορούμε με τη διατροφή να αντιστρέψουμε τη γήρανση;

    Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφύγουμε και ποια να προτιμήσουμε.

    13:59 18/05

    Τη στήριξη της κλινικής έρευνας φέρνει στο προσκήνιο ο COVID-19

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κλινικών Μελετών ο ΣΦΕΕ τονίζει το σημαντικό ρόλο της κλινικής έρευνας.

    11:00 18/05

    Κορονοϊός και εγκυμοσύνη: τα νέα δεδομένα

    Τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής δείχνουν ότι οι έγκυοι δεν κινδυνεύουν περισσότερο σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.

    16:47 15/05

    Συνεργασία MSD -Institute for Systems Biology για τον COVID-19

    Με σκοπό να διερευνήσουν τους μοριακούς μηχανισμούς της λοίμωξης από τον ιό SARS-CoV-2.

    15:41 14/05

    Η Pfizer Hellas κοντά στους συλλόγους ασθενών

    Η εταιρεία στηρίζει τις προσπάθειες για τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας της νόσου COVID-2019.

    09:11 13/05

    Μεγάλες οι πιθανότητες και για δεύτερο παιδί με εξωσωματική

    Αυστραλοί ερευνητές υπολόγισαν ότι οι πιθανότητες με την ίδια μέθοδο είναι πάνω από 51%.

    09:38 12/05

    Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πως πάσχουν από ΧΑΠ

    Το κάπνισμα αποτελεί τη σπουδαιότερη αιτία εμφάνισης της νόσου

    09:38 12/05

    Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 μπορεί να προληφθεί

    Υψηλό ποσοστό ασθενών παραμένει αδιάγνωστο.

    09:07 12/05

    Η ELPEN στηρίζει ελληνική κλινική έρευνα για τον COVID-19

    Στόχος της συγκεκριµένης µελέτης είναι η αντιµετώπιση και η πρόληψη των επιπλοκών και της εξέλιξης της νόσου COVID-19.