Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Σεπ-2020 23:59

    Τυρί: Τα λιπαρά, το ασβέστιο και η αξία του στη διατροφή μας

    Τυρί: Τα λιπαρά, το ασβέστιο και η αξία του στη διατροφή μας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το τυρί αποτελεί σημαντικότατη πηγή πρωτεϊνών και ασβεστίου. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για τη φυσιολογική αύξηση και ανάπτυξη, ιδιαίτερα, των οστών και των δοντιών.

    Ένα κομμάτι σκληρού τυριού σε μέγεθος σπιρτόκουτου (40-50 γρ.) καλύπτει περίπου το 1/5 των αναγκών σε πρωτεΐνη ενός ενήλικα και περίπου το 1/3 του ασβεστίου που χρειάζονται καθημερινά οι έφηβοι. Το ασβέστιο στο τυρί και στα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα χρησιμοποιείται από τον οργανισμό πιο εύκολα απ’ ό,τι το ασβέστιο φυτικής προέλευσης. 

    Το τυρί περιέχει, επίσης, βιταμίνες, όπως η Α, η Β2 και η D, καθώς και ανόργανα στοιχεία, όπως ο ψευδάργυρος και ο φώσφορος. Τα σκληρότερα τυριά συνήθως περιέχουν υψηλότερες ποσότητες βιταμινών και ανόργανων στοιχείων σε σύγκριση με τα μαλακά τυριά, αλλά όλα περιέχουν κάποιες ποσότητες. Το ίδιο ισχύει και για το λίπος και το αλάτι – τα σκληρότερα τυριά είναι συνήθως υψηλότερης περιεκτικότητας και σε αυτά.
     

    Λίπος

    Η περιεκτικότητα των τυριών σε λίπος κυμαίνεται από λιγότερα από 10 γρ. έως περίπου 35 γρ. ανά 100 γρ. τυριού: το τυρί cottage έχει τη μικρότερη περιεκτικότητα σε λίπος, ενώ τα σκληρότερα τυριά βρίσκονται στα ανώτερα επίπεδα. Είτε το τυρί είναι ένα υψηλού λίπους, όπως το cheddar, είτε χαμηλότερου, όπως το cottage, η πλειονότητα των λιπαρών είναι κορεσμένα – συνήθως άνω του 60%. Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα κορεσμένα λίπη τις ίδιες επιδράσεις στην υγεία και, παράλληλα, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα πολύ συχνά αποτελούν μέρος των εθνικών διαιτητικών συστάσεων. Επομένως, η κατανάλωση μικρότερων ποσοτήτων από τις συνήθεις πιθανά να αποτελεί αποδεκτό συμβιβασμό για όσους προσπαθούν να προσλαμβάνουν λιγότερο (κορεσμένο) λίπος.

    Αλάτι


    Ένα ακόμα διατροφικό στοιχείο που περιέχεται στο τυρί και προκαλεί προβληματισμό όσον αφορά την υγεία, είναι το νάτριο. Με τρόπο παρόμοιο, όπως και το λίπος, έτσι και το αλάτι (χλωριούχο νάτριο) επιτελεί κάποιες βασικές λειτουργίες στο τυρί, συνεισφέροντας στη γεύση, την υφή και, πιο σημαντικά, στην ασφάλεια.

    Σχεδόν σε κάθε παραγωγή τυριού χρησιμοποιούνται βακτήρια, αλλά υπάρχουν κάποια από αυτά που δεν είναι επιθυμητά και κάποια που χρειάζονται για την ωρίμανση και την παραγωγή συγκεκριμένων γεύσεων. Το αλάτι ελέγχει την αύξηση του φορτίου αυτών των βακτηρίων.  Επιπρόσθετα, το ασβέστιο και το κάλιο στο τυρί μπορεί να βοηθούν στην αντιστάθμιση των πιθανών αρνητικών επιδράσεων του νατρίου, υπογραμμίζοντας τα οφέλη των θρεπτικών συστατικών που ουσιαστικά δουλεύουν συνεργιστικά στα τρόφιμα.
     

    Μέρος μιας υγιεινής διατροφής

     
    Καθώς όλα τα είδη τυριών περιέχουν απαραίτητες βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία, όποιο κι αν είναι το αγαπημένο σας, είναι σίγουρο ότι είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Το τυρί, όταν καταναλώνεται με μέτρο, αποτελεί σημαντικό κομμάτι μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής και βρίσκεται στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής κουλτούρας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:22 19/10

    1 στους 7 άντρες θα παρουσιάσει καρκίνο του προστάτη: Οι παράγοντες κινδύνου

    Ο καρκίνος του προστάτη είναι ο συχνότερος καρκίνος στους άντρες στην Ευρώπη και ο δεύτερος συχνότερος καρκίνος των αντρών παγκοσμίως.

    09:07 19/10

    Sanofi και η GSK στη "μάχη" για το εμβόλιο για τον κορονοϊό

    Η Sanofi και η GSK ξεκινούν κλινική μελέτη Φάσης 1/2 για το ανοσοενισχυμένο, βασισμένο σε ανασυνδυασμένες πρωτεΐνες υποψήφιο εμβόλιο ενάντια στη νόσο COVID-19.

    09:00 19/10

    Νευροεπιστήμη: Σημαντική η γραφή με το χέρι για τα παιδιά

    Το γράψιμο με το χέρι (και όχι με το πληκτρολόγιο) κάνει τα παιδιά εξυπνότερα, υποστηρίζουν Νορβηγοί επιστήμονες, πηγαίνοντας ενάντια στο ρεύμα της ψηφιακής εκπαίδευσης.

    11:22 16/10

    AstraZeneca: "Προστατεύουμε το περιβάλλον… με πράξεις!"

    Διάκριση της AstraZeneca για το πρόγραμμα "Προστατεύουμε το περιβάλλον… με πράξεις!" στα Environmental Awards 2020.

    11:18 16/10

    Ανοσία της αγέλης: Αποδεικνύεται φρούδα ελπίδα;

    Η ανοσία αγέλης, μια επικίνδυνη πλάνη, προειδοποιούν πολλοί επιστήμονες.

    09:47 16/10

    Νέα έρευνα: "Επικίνδυνη" η εμμηνόπαυση για εμφάνιση κατάθλιψης

    Το 27,1% των γυναικών σε εμμηνόπαυση παρουσιάζει συμπτωματολογία ενδεικτική κλινικής κατάθλιψης.

    09:35 16/10

    Αρθρίτιδα: Τι είναι, πώς επιδρά στο σώμα και πώς αντιμετωπίζεται

    Ο Δημήτριος Βασιλόπουλος, Πρόεδρος Ελληνικής Ρευματολογικής Εταιρείας, μιλά για τη νόσο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αρθρίτιδας.

    12:04 14/10

    Ποιες μέρες του μήνα έχει η γυναίκα αυξημένη λίμπιντο;

    Η λίμπιντο πολλών γυναικών επηρεάζεται από το περιβάλλον και αρκετές φαίνεται πως έχουν περισσότερη όρεξη για σεξ τα Σαββατοκύριακα.

    11:02 12/10

    Gilead Sciences Ελλάς: Συμφωνία με τις ελληνικές αρχές για την προμήθεια του remdesivir

    H ευρεία διάθεση του remdesivir αναμένεται να καλύψει την τρέχουσα ζήτηση αλλά και τις ανάγκες της χώρας σε αποθέματα.

    10:08 12/10

    Ο κορονοϊός επιβιώνει έως 28 μέρες πάνω στα κινητά τηλέφωνα και άλλες επιφάνειες

    Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο κορονοϊός επιβιώνει περισσότερο σε συνθήκες χαμηλότερων θερμοκρασιών.

    09:52 09/10

    Πόνος στα κόκκαλα: μπορεί να φταίει ο καιρός;

    Η υγρασία και οι διάφορες μυοσκελετικές παθήσεις μπορεί να συσχετίζονται.

    09:52 09/10

    Τι μπορεί να συμβεί στο σώμα μας όταν τρώμε πολλή ζάχαρη;

    Πως επηρεάζει τον εγκέφαλο, τη διάθεση, το δέρμα μας.

    13:56 08/10

    O COVID-19 μπορεί να προκαλέσει υπογονιμότητα στους άνδρες

    Οι άνδρες που νοσούν με COVID-19 μπορεί να έχουν επιπτώσεις στη γονιμότητά τους, σύμφωνα με νέα μελέτη.

    11:43 05/10

    Εμβόλιο γρίπης: Γιατί φέτος είναι απαραίτητο για τις εγκύους

    Το εμβόλιο ενάντια στη γρίπη προστατεύει τη μητέρα και το έμβρυο από σοβαρές επιπλοκές.

    10:33 30/09

    Προστατεύουν τα αντιοξειδωτικά από τις ασθένειες;

    Μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι ακολουθούν μία δίαιτα πλούσια σε φρούτα και λαχανικά έχουν λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν.

    23:59 28/09

    Μπορούμε να χάσουμε βάρος τρώγοντας ζυμαρικά;

    Ναι, μπορούμε να τα εντάξουμε στην καθημερινότητά μας και αποτελούν στοιχείο μιας ισορροπημένης διατροφής.