Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Απρ-2019 23:59

    Χίλιες και... μία θαυματουργές ιδιότητες του μελιού

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το μέλι είναι ένα από τα πολυτιμότερα, θρεπτικότερα και τα πιο υγιεινά τρόφιμα. Δίνει ενέργεια στους μυς, διαύγεια στο μυαλό, απολυμαίνει και ρυθμίζει το πεπτικό σύστημα.

    Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως οι γιατροί της αρχαιότητας το συνιστούσαν σαν φάρμακο σε πολλές περιπτώσεις, ενώ μέχρι σήμερα αναγνωρίζεται η θεραπευτική του αξία στην καθ' έξιν δυσκοιλιότητα, στις καρδιοπάθειες, στην αναιμία, στην αδενοπάθεια και σε περιπτώσεις κατάπτωσης και αδυναμίας του οργανισμού.

    Πιο συγκεκριμένα:

    1. Το μέλι δρα κατά της κοπώσεως και αυτό πετυχαίνεται με αποθήκευση της φρουκτόζης που περιέχει στο συκώτι ως γλυκογόνο. Εκεί μετατρέπεται σε γλυκόζη, αυξάνοντας έτσι την περιεκτικότητα της στο αίμα. Ευκολύνει την αφομοίωση του ασβεστίου, δραστηριοποιεί την οστεοποίηση.
    2. Γιατρεύει ή ανακουφίζει τις εσωτερικές διαταραχές, τα έλκη του στομάχου, την αϋπνία, τους πονόλαιμους, μερικές καρδιακές παθήσεις και γενικά έχει ευεργετική επίδραση και στην καρδιά, αυξάνει τις αιμογλοβίνες του αίματος και τη μυϊκή δύναμη, κ.α
    3. Σε εξωτερική χρήση θεραπεύει τα εγκαύματα, τις πληγές και τις ρινοφαρυγγικές παθήσεις χάρη στην ινχιδίνη που του προσδίδει βακτηριοστατικές ιδιότητες.

     

    Η χαμηλή περιεκτικότητα του μελιού σε υγρασία, το υπεροξείδιο του υδρογόνου και η οξύτητα (μέσο pH 3,9) είναι αφιλόξενα για τα βακτήρια και δίνουν στο μέλι τις αντιβακτηριακές ιδιότητές του. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες πιστεύεται ότι οφείλονται σε αντιοξειδωτικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένης της χρυσίνης (τύπος φλαβονοειδούς), της βιταμίνης C και της καταλάσης (ένα ένζυμο). Οι ιδιότητες του μελιού εξαρτώνται πιθανώς από την πηγή προέλευσης, τη σύσταση και τη δόση.

    Μπορεί να βοηθήσει και στο αδυνάτισμα;

    μέλιΤο μέλι έχει γλυκαιμικό δείκτη (GI) γύρω στο 55, οπότε κατηγοριοποιείται μεταξύ των τροφίμων με χαμηλό και μέτριο GI, τα οποία οδηγούν σε χαμηλότερη αύξηση της γλυκόζης στο αίμα σε σύγκριση με τα τρόφιμα υψηλού GI.

    Τα νεότερα στοιχεία που δείχνουν ότι το μέλι μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα ορμονών στο έντερο και να προάγει τον κορεσμό θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από μεγαλύτερες κλινικές δοκιμές, αλλά υποδεικνύουν ίσως κάποιο ρόλο για το μέλι στη διαχείριση του σωματικού βάρους. Επίσης, από ερευνητικά στοιχεία φαίνεται ότι η καθημερινή κατανάλωση μελιού μπορεί να έχει ευεργετική επίδραση στα λιπίδια του αίματος, χωρίς αύξηση του σωματικού βάρους, σε σύγκριση με ισοδύναμες ποσότητες σακχαρόζης. Ωστόσο, η μελέτη αυτή εξέτασε μόνο 70 g μελιού την ημέρα, ποσότητα ισοδύναμη με 3,5 μερίδες (~200 kcal). 

    Πολλές άλλες μελέτες για τις ιδιότητες του μελιού στην υγεία, βασίζονται επίσης σε σχετικά υψηλές προσλήψεις. Η αύξηση της διαιτητικής πρόσληψης από οποιαδήποτε πηγή ενέργειας πάνω από τις ενεργειακές ανάγκες θα οδηγήσει τελικά σε αύξηση βάρους, εκτός αν εξισορροπείται από αύξηση της σωματικής δραστηριότητας. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:34 11/08

    Πότε θα είναι έτοιμο ένα εμβόλιο κατά του κορονοϊού;

    Σε όλο τον κόσμο, πολιτικοί, φαρμακευτικές εταιρίες και ρυθμιστικές αρχές διατυπώνουν αντιφατικές προβλέψεις για το πότε θα είναι έτοιμο ένα εμβόλιο για την COVID-19.

    11:17 11/08

    3 κινήσεις για να μην παίρνεις βάρος από το τσιμπολόγημα

    Θα σε βοηθήσουν ένα πλάνο διατροφής και οι συμβουλές που ακολουθούν.

    23:59 10/08

    Κοιμηθείτε δροσερά… χωρίς κλιματιστικό

    Tips για να κοιμηθείτε καλύτερα ακόμη και στις υψηλές θερμοκρασίες αν δεν σας αρέσει να κοιμάστε με κλιματιστικό σας.

    11:50 10/08

    Εννέα σημεία που πλέον οι ειδικοί του Harvard γνωρίζουν σήμερα για τον κορονοϊό

    Η επιστημονική κατανόηση για την COVID-19 έχει εξελιχθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες.

    10:14 10/08

    Κινεζική μελέτη: Στις επτάμισι ημέρες, κατά μέσο όρο, η διάρκεια επώασης του κορονοϊού

    Μεγαλύτερη από τις τέσσερις έως πέντε ημέρες που συνήθως θεωρείτο έως τώρα.

    08:43 07/08

    Θεραπεία για τον κορονοϊό: Νέα δοκιμή για τη ρεμντεσιβίρη με ιντερφερόνη-βήτα-1α

    Η νέα κλινική δοκιμή ξεκινά από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ για να αξιολογήσει το συνδυασμό φαρμάκων σε ασθενείς που νοσούν από COVID-19.

    08:32 07/08

    H διαιτολόγος προτείνει τα ιδανικά σνακ για την παραλία

    Είτε σε μια ημερήσια εκδρομή στην παραλία είτε στις διακοπές, τα σνακ είναι απαραίτητα και η "έξυπνη" επιλογή τους εξασφαλίζει την καλύτερη υγεία μας.

    23:59 06/08

    Το σεξ μας κάνει καλό: 3 επιστημονικές συμβουλές που το υποστηρίζουν

    Έχει πλέον αποδειχτεί επιστημονικά πως η υγιής σεξουαλική δραστηριότητα ωφελεί με πολλούς τρόπους την υγεία μας.

    23:59 04/08

    10 συνήθειες που καταστρέφουν την υγεία μας πριν τα 40

    Αν θέλετε να μεγαλώνετε χωρίς προβλήματα, κόψτε αυτές τις βλαβερές συνήθειες από σήμερα.

    12:48 04/08

    Νέο τεστ για τη γονιμότητα του άντρα

    Βασίστηκε σε μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου Cornell.

    23:59 02/08

    Πώς θα κρατήσετε μακριά τα ενοχλητικά έντομα

    Απλοί και εύκολοι τρόποι για να κρατάτε μακριά μυρμήγκια, μύγες και κουνούπια!

    23:59 30/07

    Η υγιεινή τροφή που μας προσθέτει λίπος στην κοιλιά

    Γνωρίζεις ότι το σιτάρι που βρίσκεται και στο ψωμί ολικής άλεσης προκαλεί εκτόξευση του σακχάρου στο αίμα;