Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Οκτ-2019 23:59

    Φρέσκα ή κατεψυγμένα; Ποιά σας κάνουν καλό;

    Φρέσκα ή κατεψυγμένα; Ποιά σας κάνουν καλό;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα κατεψυγμένα λαχανικά τα έχουμε στην κατάψυξη του σπιτιού μας, έτοιμα για χρήση όποτε θελήσουμε. Ανοίγουμε το σακουλάκι και τα προσθέτουμε, χωρίς πλύσιμο, καθάρισμα και τεμάχισμα, σε φαγητά και σαλάτες.
    Τα φρέσκα λαχανικά, από την άλλη, μοσχοβολάνε αρώματα, είναι ζουμερά και λαχταριστά την ώρα που τα πλένουμε και τα κόβουμε δεν μπορούμε να μην…τσιμπολογήσουμε. 
    Αν όμως γινόταν ένας διαγωνισμός μεταξύ φρέσκων και κατεψυγμένων λαχανικών και τροφίμων, ποιο θα κέρδιζε;

    Τι πρέπει να ξέρουμε για τα φρέσκα τρόφιμα
    Τα λαχανικά είναι οι τροφές που στηρίζουν τη μεσογειακή δίαιτα. Για να είναι όμως πραγματικά ωφέλιμα θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όχι μόνο στον τρόπο που τα συντηρούμε αλλά και στον τρόπο που τα μαγειρεύουμε. 
    •    Τα φρέσκα λαχανικά έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούμε να τα καταναλώσουμε ωμά, οπότε θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερο όφελος σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, εκτός κι αν μας προκαλούν δυσπεψία οπότε τα τρώμε ελαφρώς μαγειρεμένα. 

    Εφόσον επιλέγουμε φρούτα εποχής και κατά προτίμηση από γεωγραφικές περιοχές κοντά στο σπίτι μας είμαστε σίγουροι ότι παίρνουμε όλα τα αρώματα, τη γεύση και κυρίως τα θρεπτικά τους συστατικά, τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Γι' αυτό και το "μυστικό" είναι να αγοράζουμε φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε μικρές ποσότητες για να τα καταναλώνουμε όσο το δυνατό συντομότερα. Ωστόσο, το ότι αγοράζουμε φρέσκα λαχανικά δε σημαίνει πως οπωσδήποτε επωφελούμαστε από τα θρεπτικά συστατικά τους, αφού η παρατεταμένη διατήρηση των τροφών, ακόμη και στο ψυγείο, προκαλεί σημαντική απώλεια θρεπτικών συστατικών.

    Αυτό το ξέρατε; Μερικά νωπά λαχανικά μπορεί να χάσουν το 50-70% της περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνες όταν τα διατηρούμε για δυο ή τρεις μέρες σε θερμοκρασία δωματίου.

    Τι πρέπει να ξέρουμε για τα κατεψυγμένα
    Τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι μια εύκολη λύση για το φαγητό της οικογένειας, ιδιαίτερα όταν εργαζόμαστε. Τι πρέπει όμως να έχουμε υπόψη μας προτού τα καταναλώσουμε;
    •    Η διατήρηση των λαχανικών στην κατάψυξη έχει σαν αποτέλεσμα σχετικά μικρότερη απώλεια σε βιταμίνες και μεταλλικά άλατα, από τα φρέσκα λαχανικά που δεν καταναλώνουμε σε λίγες μέρες μετά τη συγκομιδή τους.
    •    Τα κατεψυγμένα λαχανικά περιέχουν βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, σχεδόν στις ίδιες ποσότητες με τα φρέσκα. Ταυτόχρονα όμως ενδέχεται να έχουν ορισμένα χημικά πρόσθετα που είναι απαραίτητα για τη σωστή τους συντήρηση και εμφάνιση όπως αντιοξειδωτικά, συντηρητικά, χρωστικές ουσίες, αρώματα κ.λπ. Γι’ αυτό, προτού επιλέξετε διαβάστε την ετικέτα των συστατικών τους. Όσα λιγότερα "Ε" διαβάσετε τόσο λιγότερα χημικά πρόσθετα υπάρχουν στο συγκεκριμένο προϊόν! 

    κατεψυγμένα λαχανικά 9/9/15
    •    Τα φρέσκα φρούτα είναι ασφαλώς η πρώτη μας επιλογή. Για φρούτα όμως που δεν είναι από τη χώρα μας όπως τα μούρα και τα φρούτα του δάσους ή φρούτα που έχουμε συντηρήσει εμείς στην κατάψυξη, η κατεψυγμένη εκδοχή τους είναι η μοναδική επιλογή που έχουμε για να ωφελούμαστε από τις βιταμίνες τους σε smoothies και σε φρουτοσαλάτες.
    •    Στα κατεψυγμένα τρόφιμα, ιδιαίτερα μετά από διαδοχικές καταψύξεις και αποψύξεις, αποδιοργανώνεται η δομή των πρωτεϊνών. Γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν αγοράζουμε κατεψυγμένα: ελέγχουμε τη συσκευασία να μην είναι αλλοιωμένη ή σκισμένη αλλά και το ίδιο το προϊόν. Αν με το άνοιγμα διαπιστώσουμε οποιαδήποτε αλλοίωση του περιεχομένου, στη μυρωδιά ή την εμφάνιση, καλό είναι να αποφύγουμε να το φάμε. 

    Tip υγείας: Αν δεν μπορείτε να έχετε στο ψυγείο σας φρέσκα λαχανικά που θα καταναλώσετε την ίδια ή την επόμενη μέρα, επιλέξτε τα κατεψυγμένα καθώς χάρη στη συντήρησή τους σε ψύξη, διατηρούν σε σημαντικό βαθμό τις βιταμίνες τους. 

    Και με το διαγωνισμό τι έγινε; Μάλλον είναι θέμα σωστής χρήσης, συνηθειών και επιλογής σε κάθε οικογένεια. Σε κάθε περίπτωση, τα λαχανικά και τα φρούτα, φρέσκα ή (σωστά) κατεψυγμένα, είναι μια υγιεινή και απαραίτητη διατροφική ομάδα για το φαγητό και την υγεία όλης της οικογένειας. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:15 21/09

    Είναι αποδοτικό το καθημερινό τεστ για τις επαφές θετικού κρούσματος;

    Νέα μελέτη ερευνά την αποτελεσματικότητα του καθημερινού ελέγχου αναφορικά με τη μετάδοση σε σχολεία και πανεπιστήμια.

    23:59 20/09

    Ιδανική για το γραφείο: Σαλάτα με κοτόπουλο

    Χορταστική και νόστιμη, αυτή η σαλάτα με κοτόπουλο και νεκταρίνια θα σας δώσει κάτω από 300 θερμίδες.

    09:34 20/09

    Long COVID στα παιδιά: Τα συμπτώματα και η διάρκεια

    Η μακρά Covid-19 στα παιδιά σπάνια ξεπερνά τους τρεις μήνες, σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη.

    09:30 20/09

    Πόσο ψηλή πρέπει να είναι η "καλή" χοληστερόλη για να είναι πραγματικά καλή;

    Οι στόχοι για υγιή χοληστερόλη σε άντρες και γυναίκες σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία.

    09:00 20/09

    Δωρεάν WEBINAR: "Προ-αθλητικός Έλεγχος σε Παιδιά & Αθλητές"

    Η ενδιαφέρουσα Διαδικτυακή Συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021.

    09:35 17/09

    Μεγάλη ελληνική έρευνα: Η ανοσολογική απάντηση μετά το εμβόλιο του κορονοϊού σε ασθενείς με καρκίνο

    Διεθνής δημοσίευση των αποτελεσμάτων της μελέτης ReCOVer στον ελληνικό πληθυσμό από την Ελληνική Συνεργαζόμενη Ογκολογική Ομάδα και το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας του Καρκίνου.

    09:21 17/09

    Εμβόλιο γρίπης: Πότε πρέπει να γίνει - πόσο διαρκούν τα αντισώματα

    Η μέγιστη αποτελεσματικότητα του εμβολίου για τη γρίπη παρατηρείται σύντομα μετά τον εμβολιασμό.

    09:20 17/09

    Έρευνα: Πώς σχετίζεται ο καφές με την υγεία του ήπατος

    Νέα έρευνα φέρνει στο φως στοιχεία για το πώς η κατανάλωση καφέ μπορεί να σχετίζεται με ένα υγιές συκώτι.

    10:08 16/09

    Οι εταιρείες απαντούν για τη διάρκεια των αντισωμάτων από τα εμβόλια

    Pfizer και Moderna λένε ότι η προστασία των εμβολίων τους Covid-19 εξασθενεί με τον χρόνο - Έχουν καταθέσει αιτήματα για διενέργεια τρίτης δόσης.

    09:09 16/09

    Υπό ανάπτυξη: Άμεσο και φθηνό τεστ αντισωμάτων COVID-19

    Ένα νέο τεστ αντισωμάτων Covid-19 που βγάζει αποτέλεσμα μόνο σε πέντε λεπτά θα μπει σε κλινική δοκιμή προκειμένου να επιβεβαιωθεί η αποτελεσματικότητά του.

    09:03 16/09

    Κλινική μελέτη: Είναι αποτελεσματική η ρεμδεσιβίρη στη θεραπεία της COVID-19;

    Η κλινική μελέτη DisCoVeRy αξιολογεί την αντι-ιική ικανότητα της ρεμδεσιβίρης σε νοσηλευόμενους ασθενείς με COVID-19.

    09:04 15/09

    Μπορεί να προληφθεί ο καρκίνος του προστάτη;

    Για "πανδημία" μιλά η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία όταν αναφέρεται στον καρκίνο του προστάτη. Ωστόσο η ευαισθητοποίηση για τη νόσο μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα.

    23:59 14/09

    Διατροφή vs ιώσεις: Οι καλύτερες επιλογές για δυνατό ανοσοποιητικό

    Δεν είναι μόνο ο κορονοϊός... Οι εποχικές ιώσεις "απαιτούν" ένα ισχυρό ανοσοποιητικό και η διατροφή είναι ο καλύτερος σύμμαχος για να το επιτύχουμε.

    09:22 14/09

    Παθήσεις των ματιών και άνοια: Συνδέονται;

    Αυξημένος ο κίνδυνος άνοιας για τους ανθρώπους με εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, καταρράκτη και άλλες παθήσεις των ματιών.

    08:39 14/09

    Ένα πιθανό σύμπτωμα εγκεφαλικού που αξίζει όλοι να γνωρίζουμε

    Αν παρατηρήσετε απώλεια ισορροπίας καθώς περπατάτε, τότε θα μπορούσε αυτό να αποτελεί το πρώτο σύμπτωμα ενός εγκεφαλικού επεισοδίου.