Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Ιουλ-2021 07:53

    Μεγάλα κέρδη για τους εφοπλιστές από τα tankers 20ετίας

    Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν tankers και πλοία ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Κερδοφόρες συμφωνίες πώλησης παλαιότερων πλοίων των στόλων τους κλείνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην αγορά των tankers.

    Πρόσφατα έγινε γνωστό από ναυλομεσιτικούς κύκλους ότι η Maran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση πούλησε το υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC) "Maran Triton", κατασκευής 2003, έναντι 29 εκατ. δολαρίων, τίμημα που θεωρείται αρκετά υψηλό.

    Η εταιρεία έχει "ξεφορτωθεί" μία σειρά από παλιά πλοία τους τελευταίους μήνες.

    Με μία αντίστοιχη συμφωνία, αλλά με ακόμη μεγαλύτερο τίμημα, συνδέει η ναυλομεσιτική Allied Shipbroking την Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση. 

    Ειδικότερα, στο τελευταίο report του οίκου αναφέρεται ότι το VLCC "Olympic Legend", χωρητικότητας 309.270 dwt και κατασκευής 2003, πουλήθηκε, για περίπου 31 εκατ. δολάρια. Το εν λόγω πλοίο φέρεται, σύμφωνα με την Allied, να ολοκλήρωσε πρόσφατα το δεξαμενισμό του. 

    Σε επικοινωνία με το Capital.gr ο πρόεδρος και CEO της ναυτιλιακής, κ. Γιώργος Καραγεωργίου τόνισε ότι η συμφωνία δεν έχει κλείσει, αλλά το πλοίο αναμένεται να αποχωρήσει από το στόλο, χωρίς να μπορεί να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Πάντως πρόσθεσε ότι στόχος της εταιρείας είναι να ανανεώσει το στόλο, μέσα από πιθανές πωλήσεις πλοίων 15ετίας και πάνω.

    Η Olympic Shipping διαχειρίζεται, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, 20 tankers, εκ των οποίων τέσσερα ναυπηγήθηκαν το 2005 και νωρίτερα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο ξηρό φορτίο.

    Γιατί "ξέφυγαν" οι τιμές 

    Ναυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr ότι η αξία των "ηλικιωμένων" πλοίων κινείται ανοδικά από την αρχή του έτους. Συγκεκριμένα, αποδίδουν το γεγονός αυτό από τη μία στη γενικότερα μεγεθυντική τάση των τιμών στη second hand αγορά των tankers, καθώς επικρατεί μία αισιοδοξία για την ανάκαμψη των ναύλων.

    Από την άλλη, στέκονται στην αύξηση των τιμών για scrap στα διαλυτήρια της Ασίας. Όπως τονίζουν, η τιμή πώλησης των πλοίων που οδεύουν προς το τέλος της εκμεταλλεύσιμης ζωής τους, είναι στενά συνδεδεμένη - εκτός από το momentum της αγοράς - και με την τιμή του scrap. Έτσι, όταν ανεβαίνει η αξία scrap ενός πλοίου, όπως συμβαίνει τώρα, αυξάνεται και η ελάχιστη τιμή πώλησής του.

    Ενδεικτικά για τα πλοία κοντά στην εικοσαετία, η τιμή πώλησης - ανά τόνο - ενισχύθηκε το τελευταίο διάστημα περίπου 30-40 δολάρια ο τόνος, κατά μέσο όρο. Αριθμός, ο οποίος μεταφράζεται σε δύο εκατ. δολάρια παραπάνω σε όρους αξίας.

    Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με ένα κατάλληλο survey status (ολοκλήρωση υποχρεώσεων, όπως επιθεωρήσεις και δεξαμενισμός) το οποίο για ένα VLCC αντιστοιχεί σε περίπου 2 εκατ. δολάρια, δημιουργεί μια ιδιαίτερα αυξητική τάση στις τιμές πλοίων παλαιότερου τονάζ.

    "Οπότε ο πλοιοκτήτης σκέφτεται ότι αφού μπορεί να διαλύσει σήμερα ένα VLCC για 25 εκατ., έχει τη δυνατότητα με καλά χαρτιά (εκπληρωμένες υποχρεώσεις) να επιτύχει καλύτερη τιμή, περίπου 5 εκατ. πιο πάνω, αν αποφασίσει να το πουλήσει τελικά" σημειώνει ναυλομεσίτης.

    Παράλληλα, δεν μπορεί να αγνοηθεί και το γεγονός ότι αρκετές εταιρείες έχουν βγει στην αγορά και ψάχνουν παλιά σκαριά, τα οποία τοποθετούνται και σε διαδρομές - "φαντάσματα". Για τη μεταφορά, δηλαδή, πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, παρά τις σχετικές κυρώσεις των ΗΠΑ. 

    Αυτά τα πλοία λαμβάνουν σημαντικό premium στα ναύλα έναντι των πλοίων που δρομολογούνται σε κανονικές διαδρομές.

    Διαβάστε επίσης:

    - Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές κερδίζουν από την απόσυρση πλοίων

    - Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές των tankers

    - "Χρυσάφι" τα ναύλα των tankers στις διαδρομές - "φαντάσματα"

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ