Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Μαρ-2020 07:50

    Επιδρομή και στη μαγιά έκαναν οι καταναλωτές

    Επιδρομή και στη μαγιά έκαναν οι καταναλωτές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    "Εδώ και μια εβδομάδα υπάρχει έλλειψη στη μαγιά και στην ξερή και στη φρέσκια". Αυτή την απάντηση έλαβα χθες επισκεπτόμενη το σούπερ μάρκετ ψάχνοντας να βρω σε ποιο ράφι είναι η μαγιά. Τελικά δεν την έβρισκα όχι γιατί δεν έβλεπα αλλά γιατί δεν υπήρχε σε κανένα ράφι ούτε στο ψυγείο. Όπως με πληροφόρησε η υπάλληλος το πρόβλημα με το συγκεκριμένο προϊόν εντοπίζεται σε όλο το δίκτυο και συνδέεται με την επιδρομή που είχε γίνει τις προηγούμενες εβδομάδες στο αλεύρι. Η κατανάλωση στο αλεύρι έχει αυξηθεί κατά 152,4% (πηγή: IRI). Αλεύρι πάντως υπήρχε και μάλιστα σε αφθονία. Αλλά χωρίς μαγιά δεν μπορείς να φτιάξεις ζύμη, οπότε αγόρασα έτοιμη ζύμη.

    Η μαγιά και το αλεύρι δεν είναι τα μοναδικά προϊόντα στα οποία τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεών τους, πιέζοντας τις βιομηχανίες να παράξουν ακόμη περισσότερο προϊόν για να καλύψουν τις αυξημένες καταναλωτικές ανάγκες. Σύμφωνα με τη Nielsen τις πρώτες 11 εβδομάδες της φετινής χρονιάς ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στον οποίο περιλαμβάνονται τα ταχυκίνητα προϊόντα, τα φρέσκα και τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, άγγιξε τα 1,866 δισ. ευρώ από 1,699 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, δηλαδή αύξηση 9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των τριών τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03), υπολογίζεται στο 80,1% (βλπ. σχετικό έγγραφο).

    Σύμφωνα με τη Nielsen, στην προ Covid-19 εποχή (30/01-23/02) τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσίαζαν αύξηση 1,8%, ενώ από τις 24 Φεβρουαρίου έως και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο +24,1%. Εκτός από τις προφανείς κατηγορίες όπως τα προϊόντα οικιακής χρήσης και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, που σημείωσαν άνοδο 18,9% και 13,2% αντίστοιχα, οι πωλήσεις τροφίμων και ποτών αυξήθηκαν κατά 8,9%. Με το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, να έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο καλάθι και στην μετά Covid-19 εποχή να πραγματοποιούν το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τροφίμου.

    Στη μεγάλη εικόνα τώρα, όπως προειδοποιεί το Επισιτιστικό Σώμα των Ηνωμένων Εθνών τα έκτακτα μέτρα πρόληψης που έχουν ληφθεί διεθνώς στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κρίσης από την πανδημία του κορονοϊού, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ελλείψεις τροφίμων σε όλο τον κόσμο. Ήδη χώρες όπως το Καζακστάν, από τους σημαντικότερους παραγωγούς σιτάλευρων παγκοσμίως, απαγόρευσε τις εξαγωγές του προϊόντος, αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα του το Bloomberg.

    Το Βιετνάμ από την άλλη αντιμετωπίζει προβλήματα στις εξαγωγές προϊόντων του λόγω της πανδημίας. Ο Nguyễn Đình Tùng, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Vina T&T που εξάγει φρέσκα φρούτα, μιλώντας σε τοπικά μέσα ανέφερε πως οι εξαγωγές του προς τις ΗΠΑ και την ΕΕ μειώθηκαν κατά 70-80%, διότι πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν διακόψει τη σύνδεση, όπως λέει. Ο ίδιος εκτίμησε πως τουλάχιστον τον επόμενο μήνα, οι εξαγωγές λαχανικών και φρούτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα μειωθούν σημαντικά.

    Την ίδια στιγμή η Σερβική Κυβέρνηση προχώρησε σε απαγόρευσε των εξαγωγών φαρμάκων αλλά και ηλιελαίου.

    Στην Ελλάδα η Κυβέρνηση, βρίσκεται σε ανοικτή καθημερινή επικοινωνία με προμηθευτές, βιομήχανους και λιανέμπορους για την πορεία της κατανάλωσης και τα επίπεδα επάρκειας αγαθών. Μέχρι στιγμής ελλείψεις εντοπίζονται στα αντισηπτικά στην "μάχη" παραγωγής των οποίων μπαίνουν και βιομηχανίες, όπως η Παπουτσάνης αναφέρουν πηγές με γνώση, που μέχρι σήμερα δεν δραστηριοποιούνταν σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡXEIA

    Nielsen (7 MB)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων