Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Δεκ-2020 12:05

    Στα όρια τους e-shops και ταχυμεταφορές

    Στα όρια τους e-shops και ταχυμεταφορές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Εγκλωβισμένα στο τελευταίο μίλι βρίσκονται τα ελληνικά e-shops επιβεβαιώνοντας ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο βρίσκεται σε νηπιακή μορφή στην Ελλάδα, δεν είναι πανάκεια, για το εγχώριο λιανεμπόριο το οποίο στηρίζεται στο φυσικό δίκτυο. 

    Όμως με κλειστά τα φυσικά καταστήματα από τα οποία περνά ο μεγαλύτερος τζίρος του εγχώριου λιανεμπορίου -η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό-, και υπό το βάρος των παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν τη Black Friday αλλά και αυτών που "πέφτουν” στο σύστημα ενόψει της εορταστικής περιόδου, το ένα μετά το άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα "καταρρέει”.

    Πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι αυτές των e-shops της Jumbo και της Μουστάκας. Το e-shop της Jumbo βγήκε νοκ άουτ για μια ακόμη φορά μέσα σε διάστημα ολίγων ημερών και θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεωτέρας, ενώ η αλυσίδα σταμάτησε τις ηλεκτρονικές παραδόσεις προς την Κύπρο. 

    Προβλήματα στις παραδόσεις των e-παραγγελιών αντιμετωπίζει και η αλυσίδα παιγνιδιών Μουστάκας, η οποία δεν θα δέχεται νέες παραγγελίες για να εξυπηρετήσει ταχύτερα τις παραγγελίες που έχει ήδη λάβει, ενώ προσφέρει ως εναλλακτική στους πελάτες της τη δυνατότητα να μεταβούν στο www.toyguru.gr. 

    Οι δύο αυτές περιπτώσεις δεν είναι οι μοναδικές. Η Oxford Company κάνει γνωστό πως καθυστερούν οι παραδόσεις των παραγγελιών του ηλεκτρονικού της καταστήματος, λόγω του αυξημένου όγκου παραγγελιών σε συνδυασμό με τους αυξημένους χρόνους παράδοσης των μεταφορικών εταιρειών.

    Τι συμβαίνει με τις παραδόσεις

    Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, στην καλύτερη περίπτωση ο μέσος χρόνος παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών κυμαίνεται από 5 έως 10 εργάσιμες ημέρες. Περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

    Στην ACS ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών, αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα, ενώ ενδέχεται κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς, αναφέρει η εταιρεία στον διαδικτυακό της τόπο.

    Στο you.gr ο μέσος χρόνος παράδοσης εκτιμάται από 5 έως 10 εργάσιμες ημέρες από την ολοκλήρωση της παραγγελίας, με την εταιρεία να ενημερώνει πως ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις στον συγχρονισμό των συστημάτων. Ως εκ τούτου στην εξέλιξη της παραγγελίας "ο πελάτης ενδέχεται να έχει ενημέρωση μέχρι και το στάτους της τιμολόγησης και παράδοσης από εμάς στη συνεργαζόμενη εταιρεία courier", σημειώνει το you.gr.

    Προβλήματα στον χρόνο παράδοσης αντιμετωπίζει και η ΕΛΤΑ Courier. Σύμφωνα με την εταιρεία ο όγκος των αποστολών που καλείται να διαχειριστεί έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν. Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8% ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση 22,5%. 

    Η Γενική Ταχυδρομική από την πλευρά της κάνει γνωστό ότι ενώ είχε δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές ώστε να μπορέσει να διεκπεραιώσει όγκους έως και 60% αυξημένους σε σχέση με την περίοδο "κανονικότητας”, η πίεση που ασκεί η αγορά ξεπερνάει ήδη αυτή τη δυνατότητα με άμεση συνέπεια τη δημιουργία δυσλειτουργικών φαινομένων (καθυστερήσεις, λάθη, ζημιές, παράπονα κτλ). Υπό αυτές τις συνθήκες ανέστειλε όλες οι πρόσθετες υπηρεσίες πλην της βασικής υπηρεσίας είτε απλής αποστολής είτε αποστολής με αντικαταβολή (ενδεικτικά αναστέλλονται οι αποστολές σπέσιαλ, παράδοση Σάββατο, παράδοση σε Δυσπρόσιτες κτλ). Ενώ για κάθε επείγουσα περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί  η νέα υπηρεσία "VIP αποστολή” -έχει αυξημένο κόστος, παρέχεται σε συγκεκριμένη περιοχή και δεν έχει απεριόριστες δυνατότητες- που δημιουργήθηκε ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις.

    Τι δείχνει το ταμείο 

    Η πίεση αυτή αναμένεται να ενταθεί τις επόμενες ημέρες, δηλαδή όσο πλησιάζουμε πιο κοντά στην εορταστική περίοδο, όπου παραδοσιακά καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση των λιανικών πωλήσεων. Σε κάποιους κλάδους, κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων, πραγματοποιείται πάνω από το 40% του ετήσιου τζίρου τους (παιχνιδάδικα) και πάνω από 20% στο σύνολο του λιανεμπορίου. Πωλήσεις οι οποίες στο μεγαλύτερο μέρος τους πρέπει να θεωρούνται χαμένες. Βέβαια το πόσο μείον θα είναι το ταμείο θα εξαρτηθεί από τις αποφάσεις της Κυβέρνησης, για το εάν και πόσα φυσικά καταστήματα θα ανοίξουν. Από σήμερα πάντως επαναλειτουργούν  110 καταστήματα που πωλούν εποχικά είδη ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα εξετασθεί αν υπάρχει δυνατότητα να επιτραπεί η λειτουργία και άλλων καταστημάτων. 

    Στην περίπτωση που επιτραπεί το άνοιγμα και άλλων δραστηριοτήτων (π.χ. βιβλία, παιγνίδια, κ.λπ.) σε συνδυασμό με τα προβλήματα που πληθαίνουν στα ηλεκτρονικά καταστήματα, αυτό αφήνει το περιθώριο στο υπουργείο Ανάπτυξης να ενεργοποιήσει τη δέσμευσή του για λειτουργία του click away που δίνει τη δυνατότητα στα καταστήματα, κυρίως στα πολυκαταστήματα που έχουν αναπτύξει τέτοιες υπηρεσίες, να παραδίδουν τις παραγγελίες στους πελάτες τους από τα φυσικά τους καταστήματα. 

    Διαβάστε ακόμη: 

    * ACS: Πώς έφτασαν -πάλι- στα όρια τους οι ταχυμεταφορές


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ