Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 02-Ιουν-2021 07:51

    Τι "βλέπουν" οι εφοπλιστές και παραγγέλνουν πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου

    Τι "βλέπουν" οι εφοπλιστές και παραγγέλνουν πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Μαζικές παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG και LPG καταγράφονται τους τελευταίους μήνες, σε σημείο που αναλυτές διατυπώνουν ανησυχίες για το ισοζύγιο προσφοράς - ζήτησης τα επόμενα χρόνια.

    Μόλις χθες (01/06) το Capital.gr μετέδωσε δύο περιπτώσεις εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες επέκτειναν το ναυπηγικό πρόγραμμά τους στα υγραεριοφόρα, τη Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση και την Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη.

    "Εκρηκτική" αύξηση των επενδύσεων

    Σύμφωνα με στοιχεία της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves Securities, μέχρι τώρα το 2021 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 36 VLGCs (Very Large Gas Carriers), έναντι μόλις 3 τριών το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

    Αυτή η σημαντική αύξηση στον αριθμό των επενδύσεων έχει ωθήσει το βιβλίο παραγγελιών του κλάδου στο 23% του στόλου στο νερό από το 11%, στο οποίο διαμορφωνόταν τον περασμένο Οκτώβριο.

    Το ερώτημα, λοιπόν, που ανακύπτει είναι αν τα επίπεδα της ζήτησης θα "απορροφήσουν" αυτές τις παραγγελίες τα επόμενα χρόνια.

    "Παραμένουμε ανήσυχοι για τα έσοδα των πλοίων το 2023 και το 2024, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ανάπτυξη του στόλου κατά 12-14% ανά έτος, έναντι αύξησης της ζήτησης κατά 4-6%" επισημαίνουν οι αναλυτές της Cleaves.

    Επιλογή και ως καύσιμο

    Παράλληλα, καταγράφεται σημαντική αύξηση των παραγγελιών για πλοία που καίνε LNG και LPG - εκτός δηλαδή από τη μεταφορά τους - και ιδιαίτερα το πρώτο.

    Ειδικότερα, η πλατφόρμα εναλλακτικών καυσίμων του νορβηγικού νηογνώμονα DNV κατέδειξε ότι τον Απρίλιο τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 31 πλοία με δυνατότητα καύσης LNG, επίδοση αυξημένη κατά 50% συγκριτικά με το Μάρτιο. 

    Τα στοιχεία αυτά λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς πως οι 21 παραγγελίες που τοποθετήθηκαν το Μάρτιο, ήταν ο υψηλότερος αριθμός σε μηνιαία βάση από τότε που ξεκίνησε να ανακοινώνει δεδομένα η εν λόγω πλατφόρμα.

    Η DNV τόνισε ότι το 20% των πλοίων που είχαν παραγγελθεί μέχρι το τέλος Απριλίου θα καίνε LNG.

    Η απάντηση στο "γιατί" της επένδυσης

    Το LNG θεωρείται από πολλούς εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ως η μεταβατική λύση από τα αμιγώς ορυκτά καύσιμα στα "πράσινα", παρότι εκφράζονται προβληματισμοί για τις εκπομπές μεθανίου.

    Έτσι, επενδύονται κεφάλαια τόσο για το "χτίσιμο" πλοίων όσο και για υποδομές ανεφοδιασμού που θα υποστηρίζουν τη χρήση του.

    "Η λογική λέει πως θα υπάρξει ζήτηση για gas μελλοντικά, καθώς τα εναλλακτικά καύσιμα, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία θα είναι ακριβά, ενώ στο ίδιο διάστημα η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα θα κορυφωθεί" σημειώνουν ναυλομεσιτικές πηγές στο Capital.gr.

    Την ίδια ώρα, όπως λένε οι ίδιες πηγές, τα LPG carriers χρησιμοποιούνται και για τη μεταφορά βιοκαυσίμων, τα οποία, επίσης, εξετάζονται ως μία από τις επιλογές πρόωσης του μέλλοντος. Συνεπώς αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο εμπόριο μακροπρόθεσμα.

    Σημειώνεται ότι οι περισσότερες παραγγελίες που τοποθετούνται σε LNG - LPG είναι "TC attached" (έχουν έτοιμο ναύλο κατά την παράδοση του πλοίου).

    Αυτό σημαίνει ότι οι ενεργειακοί κολοσσοί, όπως η Total, οι οποίοι υλοποιούν projects εξόρυξης φυσικού αερίου από κοιτάσματα, απευθύνονται σε κάποιο ναυπηγείο για παραγγελίες ορισμένων πλοίων και στη συνέχεια οι εταιρείες - operators τα παραλαμβάνουν.

    Οι εταιρείες, δηλαδή, που θα παραλάβουν τα νέα πλοία έχουν εξασφαλισμένες ναυλώσεις για μεγάλα συνήθως projects.

    Διαβάστε επίσης:

    - Οι επενδύσεις της ελληνικής Ναυτιλίας στην αγορά του φυσικού αερίου

    - Τι προτείνουν οι "μεγάλοι" της Ναυτιλίας για τη μείωση των ρύπων - Αναλυτικό παρασκήνιο

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ