Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Απρ-2020 08:09

    Είδος προς εξαφάνιση και οι ψησταριές

    Είδος προς εξαφάνιση και οι ψησταριές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Μετά τη μαγιά, η οποία έχει εξαφανιστεί όχι μόνο από τα ελληνικά αλλά και από τα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ, οι ψησταριές είναι το επόμενο είδος που κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τις σάλες των σούπερ μάρκετ, αφού η κατανάλωση έχει "κτυπήσει" κόκκινο, λέει στο Capital.gr στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

    Στα top προϊόντα, εν όψει Πάσχα, τα οποία πωλούνται σαν ζεστό ψωμί, εκτός φυσικά από τα αντισηπτικά και τα υγρά μαντιλάκια που παραμένουν ψηλά στη λίστα αγορών, είναι τα βιβλία, τα παιγνίδια και οι λαμπάδες.

    Λογικό, από τη στιγμή που τα εξειδικευμένα καταστήματα έχουν κλείσει, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί για τον έλεγχο της εξάπλωσης του κορονοϊού. Το πρόβλημα είναι πως για τα σούπερ μάρκετ τα συγκεκριμένα προϊόντα ήταν συμπληρωματικά, άρα τα αποθέματα είναι περιορισμένα όπως συμβαίνει και με τις ψησταριές.

    Σε ότι αφορά τις πωλήσεις αρνιού, παρά το γεγονός ότι τα κρεοπωλεία συνεχίζουν να λειτουργούν, καταγράφεται στροφή των καταναλωτών για την αγορά του αρνιού στα σούπερ μάρκετ.

    "Τις τελευταίες 10 ημέρες βλέπουμε ότι οι πωλήσεις μπορεί να ξεπεράσουν και τα περσινά επίπεδα" σημειώνει η ίδια πηγή, αποδίδοντας αυτή τη στροφή και στο γεγονός ότι 2,5 εκατομμύρια Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς δεν θα μεταβούν σε επαρχιακές πόλεις, όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι όπου έκαναν τις αγορές τους στα τοπικά κρεοπωλεία.

    Με βάση την πορεία της κατανάλωσης εκτιμάται ότι ο τζίρος εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα εμφανίσει, καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, αύξηση από +15% έως +20%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

    Μέχρι τις 5 Απριλίου το κοντέρ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της IRI, έχει γράψει τζίρο άνω των 880 εκατ. ευρώ για τις πρώτες έξι εβδομάδες της υγειονομικής κρίσης, δηλαδή από τις 24 Φεβρουαρίου έως και τις 5 Απριλίου, σε 340 κατηγορίες προϊόντων.

    Δηλαδή αύξηση 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Αν σε αυτές τις πωλήσεις προστεθεί και ο τζίρος των επί ζυγίω προϊόντων τότε οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την εξεταζόμενη περίοδο ξεπερνούν τα 900 εκατ. ευρώ.

    Μόνο την εβδομάδα 30 Μαρτίου έως 5 Απριλίου, -τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την IRI- ο τζίρος ξεπέρασε τα 144 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 27,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Από την ανάλυση των πωλήσεων προκύπτει στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα επιθυμίας, κάτι που είχε επισημάνει το Capital.gr σε άρθρο του στις 8 Απριλίου (Τσίπουρο, τζιν και ρακή για να περάσει η καραντίνα).

    Εκτός λοιπόν από την αγορά αντισηπτικών, καθαριστικών κλπ, που εξακολουθούν να παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις, οι πωλήσεις τσίπουρου, τσικουδιάς και ρακής συνεχίζουν να αυξάνονται καταγράφοντας ανάπτυξη πωλήσεων 95%.

    Ακολουθεί το τζίν με αύξηση πωλήσεων πάνω από 56% όπως και της σανγκρίας, και πάνω από 50% του ροζέ κρασιού και του κόκκινου. Στα 60 top προϊόντα της εβδομάδας περιλαμβάνεται το ζαχαρούχο γάλα, το σιμιγδάλι, τα σαβαγιάρ και σαντιγί, βασικά προϊόντα για την παρασκευή οικιακών γλυκών.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ