Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Απρ-2020 08:09

    Τσίπουρο, τζιν και ρακή για να περάσει η καραντίνα

    Τσίπουρο, τζιν και ρακή για να περάσει η καραντίνα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Στα "σκληρά" αλκοολούχα ποτά, όπως είναι η τσικουδιά, η ρακή, το τσίπουρο και το τζίν, το έριξαν οι Έλληνες καταναλωτές για να περάσει η καραντίνα. Από τα στοιχεία για την πορεία της κατανάλωσης την εβδομάδα που έληξε στις 31 Μαρτίου (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα ένα χρόνο πριν προκύπτει ότι μεταξύ των 60 προϊόντων που εμφάνισαν τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις πωλήσεών, στην ένατη θέση βρίσκονται το τσίπουρο, η τσικουδιά και η ρακή με άνοδο 101,4%, στην 45η θέση βρίσκεται η σανγκρία (+40,3%) ενώ το τζιν με ανάπτυξη πωλήσεων 35,9% βρίσκεται στην 57η θέση.

    Από τις αρχές του έτους οι πωλήσεις στο εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο ενισχύθηκαν κατά 13,7%. Από τις 24 Φεβρουαρίου, δηλαδή λίγα εικοσιτετράωρα πριν τον εντοπισμό του πρώτου επιβεβαιωμένου κρούσματος στην Ελλάδα έως και τις 29 Μαρτίου ο τζίρος στις 340 κατηγορίες προϊόντων που ανήκουν στους ταχυκίνητους κωδικούς ενισχύθηκαν κατά 30,4% με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τα 739,3 εκατ. ευρώ. Ενώ κατά 11,5% αυξήθηκαν οι πωλήσεις την εβδομάδα που έληξε στις 29 Μαρτίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

    Από την πορεία των πωλήσεων, με βάση τα στοιχεία της IRI, προκύπτει ότι από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης έως και τα τέλη Μαρτίου οπότε η χώρα είχε μπει σε καραντίνα η κατανάλωση παραμένει μεν αυξημένη, ωστόσο εμφανίζει σημάδια μείωσης του ρυθμού ανόδου από εβδομάδα σε εβδομάδα.

    Ωστόσο κατηγορίες όπως τα φαρμακευτικά προϊόντα συνεχίζουν και την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου να εμφανίζουν υπερτετραπλάσιες πωλήσεις. Οι πωλήσεις συμπληρωμάτων διατροφής αυξήθηκαν κατά 267,4%, γαντιών +250,7%, αλεύρου +147%, οινοπνεύματος +139,3%, με 131,5% αναπτύχθηκαν οι πωλήσεις στα υγρά μαντηλάκια και 113,6% του γάλακτος σε σκόνη.

    Το ενδιαφέρον είναι ότι όσο περνάνε οι εβδομάδες αλλάζει σε γενικές γραμμές και το καλάθι. Μπορεί τα μαντηλάκια, το οινόπνευμα, το σαπούνι και τα καθαριστικά να διατηρούν τη θέση τους στις εβδομαδιαίες αγορές, όπως και το ρύζι και τα ζυμαρικά, πλέον ανεβαίνουν στη λίστα αγορών τα κρουασάν, οι ζύμες, τα φυτικά αναψυκτικά, οι βαφές μαλλιών και τα snacks.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ