Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Νοε-2016 13:47

    Καμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας

    Καμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14:32

    Του Σπύρου Δημητρέλη 

    Τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με πέρυσι θα πληρώσουν, φέτος, οι φορολογούμενοι. Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών, κρίθηκε σκόπιμο να μην γίνουν βεβιασμένες κινήσεις αλλαγής των τελών, πριν ολοκληρωθεί η επεξεργασία δεδομένων για τη μετάβαση σε ένα πιο αποτελεσματικό και δίκαιο σύστημα υπολογισμού τους.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών:

    Το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π. χ με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

    Με τον τρόπο αυτό:

    -Θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας.

    -Θα αρθούν οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος σε μεγάλο βαθμό.

    -Το νέο σύστημα θα εξυπηρετήσει τον πολιτικό στόχο, ο οποίος είναι η δικαιότερη και αντιπροσωπευτικότερη κατανομή των βαρών στους πολίτες της χώρας.

    Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 -αφού ελήφθησαν υπόψη όλα τα τρέχοντα δεδομένα και οι ανάγκες της αγοράς για σταθερότητα και ασφάλεια- κρίθηκε σκόπιμο να μη γίνουν αυτή τη στιγμή βεβιασμένες  τροποποιήσεις.

    Αναλυτικά, τι ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας (με πίνακες για το τι πληρώνουν οι φορολογούμενοι), παρακάτω:

    ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
     

    Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
      Α' Έως 300 22
      Β' 301-785 55
      Γ' 786-1.071 120
      Δ' 1.072-1.357 135
      Ε' 1.358-1.548 225
      ΣΤ' 1.549-1.738 250
      Ζ' 1.739-1.928 280
      Η' 1.929-2.357 615
      Θ' 2.358-3.000 820
      Ι' 3.001-4.000 1.025
      Κ' 4.001 και άνω 1.230
     

     

    Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
      Α' Έως 300 22
      Β' 301-785 55
      Γ' 786-1.071 120
      Δ' 1.072-1.357 135
      Ε' 1.358-1.548 240
      ΣΤ' 1.549-1.738 265
      Ζ' 1.739-1.928 300
      Η' 1.929-2.357 630
      Θ' 2.358-3.000 840
      Ι' 3.001-4.000 1.050
      Κ' 4.001 και άνω 1.260

     

    Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ)
      Α' Έως 300 22
      Β' 301-785 55
      Γ' 786-1.071 120
      Δ' 1.072-1.357 135
      Ε' 1.358-1.548 255
      ΣΤ' 1.549-1.738 280
      Ζ' 1.739-1.928 320
      Η' 1.929-2.357 690
      Θ' 2.358-3.000 920
      Ι' 3.001-4.000 1.150
      Κ' 4.001 και άνω 1.380

     
    β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

    Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής 

    ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ.
    C02 ανα χιλιόμετρο)
    ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
    C02 (σε ευρώ)
    0-90 0
    91-100 0,90
    101-120 0,98
    121-140 1,20
    141-160 1,85
    161-180 2,45
    181-200 2,78
    201-250 3,05
    Άνω των 251 3,72
    Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα,
    ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα):
    140 ευρώ
     

    Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών."

    "Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

    Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ