Συνεχης ενημερωση
1) Τι κυοφορεί το πλήθος των Τεμπών
Οι τεράστιες συγκεντρώσεις για τα Τέμπη σε όλη τη χώρα καταδεικνύουν πως υπάρχει οργή σε ένα σημαντικό τμήμα της κοινωνίας και αναζητεί αφορμή για να εκδηλωθεί.
Δεν αρκούν μερικές εκατοντάδες πολιτικές "ύαινες" και "ψεκασμένοι", ούτε μερικά χαλκευμένα ή μη ηχητικά για να συγκεντρωθούν τόσες χιλιάδες κόσμου σε όλη την Ελλάδα.
Δεν γνωρίζω πως ακριβώς συνέβη το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Περιμένω να ολοκληρωθεί η έρευνα και αποφανθεί η δικαιοσύνη για να καταλήξω στα τελικά συμπεράσματα.
Αντιλαμβάνομαι όμως πως υπάρχουν αρκετά θολά σημεία στην υπόθεση. Κατ’ αρχήν σε ένα μήνα συμπληρώνονται δύο χρόνια και η δικαιοσύνη δεν έχει μιλήσει ακόμη αφήνοντας τα περιθώρια κάθε "παλαβός" ή καιροσκόπος να κυκλοφορεί διάφορες θεωρίες συνωμοσίας, την ηχώ των οποίων στη συνέχεια οι συνήθεις πολιτικές "ύαινες" πολλαπλασιάζουν προκειμένου να επωφεληθούν.
Η οργή της ευρωπαϊκής εισαγγελίας από τη συνεργασία με τις ελληνικές αρχές με προβληματίζει.
Η απόφαση του πρωθυπουργού να συμπεριλάβει τον κ. Καραμανλή στο ψηφοδέλτιο των προηγούμενων εκλογών, που έλαβαν χώρα λίγους μήνες μετά το δυστύχημα, πριν επιμεριστούν οι ευθύνες από τη δικαιοσύνη, με θλίβει. Είναι λάθος να προσδίδουμε στο εκλογικό σώμα ρόλο δικαστών...
Το ίδιο προσπαθούν και οι διοργανωτές των συγκεντρώσεων.
Ο ρόλος κάποιων συγγενών να διεκδικήσουν πολιτική υπόσταση εκμεταλλευόμενοι την επίδειξη του πένθους τους με τρομάζει.
Η υπόθεση
Απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά, τη βασική ευθύνη φαίνεται να φέρουν οι σταθμάρχες που είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ.
Ο ένας ήταν άσχετος περιφερόμενος μέσω κινητικότητας δημόσιος υπάλληλος που έβαλε δυο συρμούς να κινούνται στην ίδια γραμμή με αντίθετες κατευθύνσεις. Ο άλλος την είχε κοπανήσει και όταν έγινε το συμβάν έτρεξε να εξασφαλίσει ιατρική άδεια ασθενείας προκειμένου να καλύψει την απουσία του από το σταθμό.
Σίγουρα ευθύνεται και η μη λειτουργία ή απουσία ενός αυτόματου συστήματος διαχείρισης της πορείας και των προτεραιοτήτων των συρμών.
Το γεγονός πως ένας άχρηστος και ένα φυγόπονος βρέθηκαν να έχουν βάρδια σε ένα κρίσιμο πόστο, αποδίδει ευθύνη στους προϊσταμένους της υπηρεσίας τους και εν τέλει στην διοίκηση των σιδηροδρόμων που επέλεξε όλα αυτά τα πρόσωπα να ρυθμίζουν μια διαδικασία από την οποία, όπως αποδείχθηκε, εξαρτάται η ζωή πολλών ανθρώπων.
Αν έχει ευθύνες η διοίκηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών δεν μπορεί να μην έχει ο πολιτικός τους προϊστάμενος που την τοποθέτησε εκεί.
Όλοι οι παραπάνω δεν έχουν το ίδιο βάρος των ευθυνών. Γι’ αυτό περιμένουμε τη δικαιοσύνη να αποφανθεί.
Σε επίπεδο πολιτικών προϊσταμένων ευθύνονται όλοι οι υπουργοί Μεταφορών και οι κυβερνήσεις που κυβέρνησαν τουλάχιστον από τη μεταπολίτευση και μετά. Το κομματοκρατούμενο και αναξιοκρατούμενο ελληνικό δημόσιο δεν φτιάχτηκε την τελευταία τριετία αλλά εδώ και δεκαετίες.
Η χαμηλής απόδοσης λειτουργία λόγω αναξιοκρατίας και κομματοκρατίας δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο του ΟΣΕ αλλά χαρακτηρίζει ολόκληρο το ελληνικό Δημόσιο.
Σε πολιτικό επίπεδο η ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη συνίσταται στο γεγονός πως τρία χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας δεν εφάρμοσε ένα πρόγραμμα αξιολόγησης των υπαλλήλων και στελεχών του ΟΣΕ έτσι ώστε στις κατάλληλες θέσεις να βρίσκονται οι κατάλληλοι άνθρωποι και οι άσχετοι να απολύονται.
Όμως φίλτατοι, αν ο Μητσοτάκης ή οποιοσδήποτε άλλος υποστήριζε πως πρέπει να αμείβονται σύμφωνα με τις ικανότητες οι ικανοί και να απολύονται οι άχρηστοι και οι τεμπέληδες δεν θα έβρισκε ούτε τη ψήφο του όπως δεν τη βρήκε ο Τζήμερος, ο Μάνος και οι λοιποί μεταρρυθμιστές που υποστήριζαν ανάλογες μεταρρυθμίσεις.
Αν επιχειρούσε κάποιος να επανασυστήσει το ελληνικό Δημόσιο εκ του μηδενός σε μια ανταποδοτική και αξιοκρατική βάση, οι διαδηλώσεις που θα είχαμε καθημερινά για μήνες θα ήταν μεγαλύτερες από τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για το ατύχημα των Τεμπών.
Πρώτοι και μαχητικότεροι θα ήταν οι περισσότεροι απ’ όσους μετείχαν προχθές.
Οι μεγάλες συγκεντρώσεις για Τέμπη από άποψη πολιτικής γεωγραφίας που θύμισαν τις μεγάλες αντιμνημονιακές συγκεντρώσεις των αρχών της περασμένης δεκαετίας, όταν τα δύο άκρα συνευρέθηκαν για πρώτη φορά στην Πάνω και Κάτω Πλατεία Συντάγματος και λίγα χρόνια αργότερα συγκυβέρνησαν και παρά λίγο να επιφέρουν στη χώρα τη μεγαλύτερη καταστροφή μετά το ’22.
Δεν γνωρίζω αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε νόμιμα ή παράνομα κάποιο φορτίο εύφλεκτου υλικού. Γνωρίζω όμως πως ο ασφαλέστερος τρόπος να μεταφέρονται τα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά σε όλο το κόσμο είναι ο σιδηρόδρομος. Το έγκλημα ήταν ότι οι δυο συρμοί βρέθηκαν στην ίδια γραμμή όχι το φορτίο που μετέφεραν.
Ανακεφαλαιώνοντας. Οι σταθμάρχες και οι προϊστάμενοι έχουν ευθύνες. Η διοίκηση που όρισε τους προϊστάμενους έχει επίσης ευθύνες. Οι πολιτικοί προϊστάμενοι στο Υπουργείο Μεταφορών και την Κυβέρνηση που όρισαν τη διοίκηση και ενδεχομένως ζητούσαν ρουσφέτια έχουν επίσης ευθύνες.
Η κάθε βαθμίδα διαφορετικές. Αυτό περιμένουμε να ορίσει η δικαιοσύνη την οποία κάποιοι θέλουν να πιέσουν έτσι ώστε να συντονισθεί με τις αιτιάσεις της κοινής γνώμης.
Ευθύνη έχουν επίσης όσοι κατάντησαν τον ΟΣΕ και το ελληνικό Δημόσιο όπως είναι τις τελευταίες δεκαετίες και φυσικά εμείς που τους εκλέγουμε για να κάνουν αυτό ακριβώς για το οποίο τους καταγγέλλουμε με οργή στις συγκεντρώσεις.
Το μέγεθος του πλήθους και του πάθους των συγκεντρώσεων καταδεικνύει πως υπάρχει μια σημαντική μερίδα της κοινωνίας η οποία αναζητεί τρόπους να εκφράσει την οργή της, όπως ακριβώς συνέβαινε τη περασμένη δεκαετία μετά τη χρεοκοπία.
2) Γραφειοκρατία
Κύριε Στούπα Καλημέρα,
Σας διαβάζω φανατικά,
Θα ήθελα να θέσω ένα θέμα που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια. Η εγγραφή τέκνου γεννημένου στο εξωτερικό από Έλληνα γονέα, μπορεί να γίνει μόνο μέσω πρεσβείας. Όχι από τον δήμο στην Ελλάδα. Που σημαίνει ότι μέχρι να γίνουν τα χαρτιά, το παιδί δεν έχει διαβατήριο, δεν μπορείς να πας πουθενά, ούτε να γυρίσεις Ελλάδα, και η όλη διαδικασία παίρνει σχεδόν έναν χρόνο.
Το παιδί μου γεννήθηκε Ελβετία τον Ιούλιο του 2024 από εμένα Έλληνα, την Γυναίκα μου Τσέχα.
Με ένα 2 ήμερο ταξίδι Τσεχία το παιδί έβγαλε τσέχικο διαβατήριο, εγγράψαμε τον γάμο μας και κάναμε όλη την απαραίτητη γραφειοκρατία.
7 μήνες μετά την γέννηση, 2 ταξίδια στην Ελλάδα και πάρε δώσε με την πρεσβεία δεν έχουμε καταφέρει να καταλάβουμε τι χρειάζονται για να βγάλει το παιδί ελληνικό διαβατήριο.
Ίσως να μην βγάλει και ποτέ και να είναι και για καλό στο τέλος
Να είστε πάντα καλά.
Γεώργιος Μιχαηλιδης
-
07:48 Νέες συνομιλίες ΗΠΑ-Ρωσίας στο Μαϊάμι το σαββατοκύριακο για την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας
-
07:46 Διάγγελμα Τραμπ: Έρχεται οικονομικό "μπουμ" που δεν ξαναείδε ποτέ ο κόσμος- Κληρονόμησα ένα χάος, τώρα το διορθώνω
-
07:45 Επιδρομή της Ουκρανίας πλήττει πλοίο σε λιμάνι της Ρωσίας - Τουλάχιστον 3 νεκροί
-
07:43 ΗΠΑ: "Πράσινο φως" σε πωλήσεις όπλων αξίας 11 δισ. δολαρίων στην Ταϊβάν
-
07:31 Η Λευκορωσία ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και τις Βρυξέλλες
-
07:30 Οι κορυφαίες μη εισηγμένες εταιρείες στις ΗΠΑ το 2025
-
07:30 Εντείνεται η ανοδική πίεση στη χονδρεμπορική αγορά ρεύματος – Προς υψηλότερα τιμολόγια τον Ιανουάριο
-
07:30 Mere: Η αθόρυβη επέκταση των ρωσικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
-
07:30 "Βρέχει" μερίσματα στην αγορά ομορφιάς – Τι διανέμουν Sephora, Galerie de Beauté και Parfums Christian Dior
-
07:30 Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο
-
Η τρελή απόφαση του Τραμπ που τρόμαξε τις ΗΠΑ αλλά μπορεί να πετύχει
-
Η Γαλλία "αντιτίθεται σθεναρά" σε οποιαδήποτε κίνηση της ΕΕ για την επιβολή συμφωνίας με τη Mercosur
-
Όταν η αξία αρχίζει να γράφεται στο ταμπλό
-
Μύθος ότι το ρωσικό αέριο είναι πολύ φθηνότερο του LNG
-
Δημοσκόπηση MRB: Στο 29,2% η ΝΔ - Τι ποσοστά θα συγκέντρωναν Τσίπρας, Καρυστιανού, Σαμαράς
-
Επιλύθηκε το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο τεχνικός σύμβουλος του ΟΠΕΚΕΠΕ - Κανονικά οι πληρωμές
-
Οι 5 Έλληνες ευρωβουλευτές που καταψήφισαν το ιστορικό μπλόκο στο ρωσικό αέριο – Σε ποια ελληνικά κόμματα ανήκουν
-
Γιατί το ράλι του χρυσού ήρθε για να μείνει
-
Tass: Ο Όρμπαν απαρνείται την αρχή της ειλικρινούς συνεργασίας της ΕΕ με αιχμή τα ρωσικά assets
-
Το ντέρμπι Ανδρουλάκη με Τσίπρα
-
Σκισμένα καλτσόν, καλτσοδέτες και φραπές σκέτος (170)
-
Μύθος ότι το ρωσικό αέριο είναι πολύ φθηνότερο του LNG (57)
-
Ισχυρισμοί Πούτιν για "υστερία και ψέματα" των Ευρωπαίων στις ανησυχίες τους για "μεγάλο πόλεμο" (35)
-
Politico: Το πρόβλημα της ΕΕ δεν είναι το Βέλγιο, αλλά ο Τραμπ (23)
-
Βρετανία: 26 συμμαθητές του Φάρατζ καταγγέλλουν ότι στην εφηβεία του ήταν ανοικτά "φασίστας, ρατσιστής και αντισημίτης" (14)
-
Το ντέρμπι Ανδρουλάκη με Τσίπρα (14)
-
Η τελική ρύθμιση για τους δανειολήπτες του ελβετικού φράγκου (13)
-
Bloomberg: Ο Ερντογάν ζητά από τον Πούτιν να πάρει πίσω τους S-400 για να ξεμπλοκάρει την αγορά των F-35 (12)
-
Προϋπολογισμός 2026, ευκαιρία ή παγίδα; (10)
-
Νίκος Παππάς: Καταγγελία για ξυλοδαρμό δημοσιογράφου - Εκτός Ευρωομάδας ΣΥΡΙΖΑ (9)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ