19:50 10/09
Ο Λάρι Έλισον της Oracle εκθρονίζει τον Μασκ και γίνεται ο πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη
Είδε την περιουσία του να εκτοξεύεται 100 δισ. δολ. μέσα σε λίγες ώρες, μετά το ράλι 40% της μετοχής.
Του Στέλιου Κράλογλου
Ο κρίσιμος φάκελος των αποκρατικοποιήσεων ανοίγει μέσα στις προσεχείς συνεδριάσεις του υπουργικού συμβουλίου με την κυβέρνηση να καταστρώνει σχέδια για παράταση της σύμβασης εκμετάλλευσης του "Ελευθέριος Βενιζέλος", ενώ την ίδια ώρα ετοιμάζεται να θεσμοθετήσει και τις μεγάλες ξένες εταιρείες ιντερνετικών στοιχημάτων.
Το καζίνο της Πάρνηθας βρίσκεται επίσης ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης καθώς μπορεί να αποφέρει έσοδα έως και 200 εκατ. ευρώ εάν τελικά διατεθεί το 51% που ελέγχει το δημόσιο.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο «μνημόνιο συνεννόησης» που υπέγραψε η Ελλάδα με Ε.Ε. και ΔΝΤ, η κυβέρνηση θα πρέπει έως το τέλος Ιουνίου να έχει υιοθετήσει σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει επιλεγεί ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος που αναμένεται να διοριστεί από μέρα σε μέρα, όπως και οι τέσσερις νομικοί σύμβουλοι. Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει να δημιουργηθούν εμπορικοί σταθμοί σε Πάτρα, Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, δηλαδή μεγάλα εμπορικά κέντρα στο χώρο των σταθμών των τρένων. Στα πλάνα των επιτελών του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται όμως και το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ αφού, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, με την παρούσα δομή του, η μεταφορά κάθε επιβάτη «κοστίζει 1 ευρώ το χιλιόμετρο». Για το σκοπό αυτό θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής για τον ΟΣΕ, ενώ για τους εργαζομένους θα ανοίξει ο δρόμος των μετατάξεων στο δημόσιο.
Η ΔΕΠΑ και η ΕΥΑΘ παραμένουν στο πρόγραμμα, με στόχο την ιδιωτικοποίησή τους έως 49%, ενώ για τα λιμάνια και τα ακίνητα υπάρχουν σχέδια για την αξιοποίησή τους με διάφορους τρόπους, κυρίως μέσω της παραχώρησής τους σε ιδιώτες για εκμετάλλευση. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξετάζει την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών που υπέγραψε η Ελλάδα το 1996 με τη γερμανική εταιρεία Hochtief -και η οποία εκπνέει το 2025. Στο οικονομικό επιτελείο κερδίζει έδαφος η ιδέα καθώς, ακόμα και μέσα στη διεθνή οικονομική κρίση, η κίνηση του αεροδρομίου διατηρήθηκε σε σχετικά υψηλά επίπεδα, εξέλιξη που της επιτρέπει να έχει ευχέρεια κινήσεων και διαπραγματευτικών ελιγμών.