Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Δεκ-2025 07:30

    Ελληνική πρωτοκαθεδρία στις αγοραπωλησίες ξηρού φορτίου - Ανανέωση στόλου αντί για επέκταση

    Ελληνική πρωτοκαθεδρία στις αγοραπωλησίες ξηρού φορτίου - Ανανέωση στόλου αντί για επέκταση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

    Η ελληνική πλοιοκτησία συνεχίζει να κινείται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς αγοράς αγοραπωλησιών ξηρού φορτίου, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη δραστηριότητα τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων μέσα στο έτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv Shipbrokers Inc., η αγορά παραμένει εξαιρετικά ρευστή, με τις συναλλαγές να αποτυπώνουν ξεκάθαρες στρατηγικές αναδιάρθρωσης στόλων από τους μεγάλους "παίκτες" του κλάδου.

    Την πιο έντονη παρουσία στις αγορές διατηρεί η Κίνα, η οποία έχει αποκτήσει 216 bulk carriers από την αρχή της χρονιάς. Η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει το βάρος που εξακολουθεί να έχουν οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και η συνολική ζήτηση ξηρού φορτίου στην ασιατική αγορά. 

    Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα εμφανίζεται με διττό ρόλο, έχοντας προχωρήσει σε 126 αγορές αλλά και 139 πωλήσεις. Η εικόνα αυτή δεν παραπέμπει σε απλή επέκταση, αλλά σε στοχευμένη ανανέωση στόλου. 

    Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Xclusiv, η ελληνική πλευρά δεν επιδιώκει επιθετική αύξηση χωρητικότητας, αλλά έξυπνη προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς.

    Μια δεύτερη τάση που καταγράφεται αφορά την ενίσχυση των "undisclosed" επενδυτών, αλλά και την αυξημένη συμμετοχή αγοραστών από τη Νοτιοανατολική Ασία, στοιχείο που δείχνει τη γεωγραφική διεύρυνση του ενδιαφέροντος για τον κλάδο. 

    Παράλληλα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες στρέφονται σε νεότερο τονάζ, με προτίμηση σε handysize, ultramax και kamsarmax, ενώ αποεπενδύουν από παλαιότερα supramax και panamax. Η επιλογή αυτή συνδέεται τόσο με τα λειτουργικά οφέλη των νεότερων πλοίων όσο και με την ανάγκη ευελιξίας ενόψει της επόμενης ναυτιλιακής φάσης.

    Οι εξελίξεις στην αγορά αγοραπωλησιών δεν είναι τυχαίες. Η σταθερή ροή εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα, η ανθεκτικότητα της παγκόσμιας αγοράς σιτηρών και η αύξηση των tonne-miles λόγω της διάσπασης εμπορικών ροών δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου η ζήτηση για μεταφορά ξηρού φορτίου διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. 

    Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι στρατηγικές κινήσεις των Ελλήνων ιδιοκτητών δείχνουν ότι προετοιμάζονται για τον επόμενο κύκλο της ναυλαγοράς με τρόπο μετρημένο και ευθυγραμμισμένο με τα θεμελιώδη της αγοράς.

    Η εικόνα του 2025 αναδεικνύει ότι η Ελλάδα παραμένει απόλυτος πρωταγωνιστής στο S&P dry bulk, όχι λόγω επιθετικότητας, αλλά επειδή διαβάζει έγκαιρα τα σημάδια της αγοράς και προσαρμόζει τον στόλο της εκεί όπου διαμορφώνεται η μεγαλύτερη απόδοση. Οι αριθμοί και οι τάσεις δείχνουν μια αγορά που αλλάζει, αλλά και μια πλοιοκτησία που εξακολουθεί να καθορίζει το ρυθμό της.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ