Δευτέρα, 24-Νοε-2025 07:32
Συνεχίζεται η διείσδυση των κινεζικών οχημάτων στην ελληνική αγορά - Οι πωλήσεις στο δεκάμηνο
Του Στάθη Βασιλόπουλου
Με αργά αλλά σταθερά βήματα συνεχίζεται η διείσδυση των κινεζικών οχημάτων στην ελληνική αγορά. Σήμερα, ο αριθμός των κινεζικών ομίλων που έχουν παρουσία στη χώρα μας είναι διψήφιος, με την τάση να είναι ανοδική και τους εγχώριους εισαγωγείς να ενισχύουν το χαρτοφυλάκιο τους προκείμενου να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στην επόμενη ημέρα της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), από την αρχή του έτους μέχρι και τον περασμένο Οκτώβριο ταξινομήθηκαν συνολικά 7.256 κινέζικα οχήματα, όταν την ίδια περίοδο πέρσι είχαν ταξινομηθεί περίπου 3.540. Με 105% περισσότερες πωλήσεις σε ένα έτος, τα κινεζικά brands αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Η MG επιβεβαιώνει την κυριαρχία της ως η πιο ισχυρή κινεζική μάρκα στη χώρα μας. Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2025, η εταιρεία κατέγραψε 3.950 ταξινομήσεις, με μερίδιο αγοράς 3,2%. Στη δεύτερη θέση, η BYD, σημείωσε 1.840 ταξινομήσεις, ενισχύοντας σταθερά την παρουσία της στην Ελλάδα. Δυναμική είναι η πορεία που καταγράφει η Chery με 121 νέες ταξινομήσεις τον περασμένο μήνα και 388 στο σύνολο του δεκάμηνου. Ακολουθούν Lynk&Co (242), DFSK (217), Jaecoo (203), Leapmotor (161), Omoda (114), Geely (87), Zeekr (15), Dongfeng (12), Ghangan (10), Χpeng (7), Seres (4), Voyah (4), και Nio (2), αποτυπώνοντας την ευρύτητα και τον ανταγωνισμό των κινεζικών brands στη χώρα μας.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία διευρύνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, εξέλιξη η οποία επιβεβαιώνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν αποτελούν απλώς έναν νέο "παίκτη", αλλά έχουν μπει δυναμικά στον ανταγωνισμό.
Η Changan είναι μια από τις κινεζικές μπράντες που έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο της, με την Autohellas να αναλαμβάνει την επίσημη διανομή, δίπλα στις ήδη υπάρχουσες XPENG και Leapmotor. Ταυτόχρονα, η NIO εισήλθε στο παιχνίδι με τη Μοτοδυναμική να αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή της μάρκας για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Επίσης, η Inchcape Hellas, προχώρησε σε ένα νέο στρατηγικό βήμα, εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό της τη GAC AION, τη μάρκα ηλεκτροκίνησης του Guangzhou Automobile Group (GAC Group). Στις νέες αφίξεις συγκαταλέγεται η premium μάρκα Zeekr, μετρώντας το τελευταίο δίμηνο 15 ταξινομήσεις.
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών έφτασαν τις 10.768, αυξημένες κατά 11,4% σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο. Συνολικά, από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο έχουν πουληθεί 123.000 νέα οχήματα, μια επίδοση 4,5% καλύτερη από το 2024.
Η κατηγορία που πραγματικά ξεχώρισε ήταν εκείνη των plug-in υβριδικών (PHEV): εκτοξεύτηκαν κατά 75,1% μέσα στον Οκτώβριο και κινούνται στο +35,9% για το σύνολο του έτους. Οι Έλληνες φαίνεται πως βλέπουν στα PHEV την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη και ελευθερία μετακινήσεων χωρίς άγχος φόρτισης. Στον αντίποδα, τα ηλεκτρικά (BEV) σημείωσαν πτώση 12,5% για τον μήνα, δείχνοντας ότι το κοινό προβληματίζεται για κόστος, υποδομές και καθημερινή πρακτικότητα. Παρόλα αυτά, η ετήσια επίδοση παραμένει οριακά θετική (+6,7%), χωρίς όμως την ένταση που είχε δημιουργήσει το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά".
Τα SUV συνεχίζουν να "σαρώνουν", καταλαμβάνοντας το 73,6% των νέων ταξινομήσεων. Τα B-SUV βρίσκονται στο 36%, ενώ τα C-SUV αγγίζουν το 26%. Η προτίμηση των οδηγών σε πιο ψηλά, πιο ευρύχωρα και οπτικά ελκυστικά μοντέλα έχει πλέον παγιωθεί, αφήνοντας πίσω τις μικρές κατηγορίες και τα κλασικά hatchback.
Το BYD Dolphin κυριαρχεί στην ελληνική ηλεκτροκίνηση, διατηρώντας τον τίτλο του πιο δημοφιλούς BEV μοντέλου, ενώ η Tesla βλέπει τη δυναμική της να μειώνεται. Το Toyota Yaris Cross παραμένει στην κορυφή της ελληνικής αγοράς με 6.313 πωλήσεις. Ακολουθούν το Peugeot 2008 με 5.735 μονάδες και το Toyota Yaris με 4.645, ολοκληρώνοντας την τριάδα των πιο δημοφιλών μοντέλων.