Δευτέρα, 17-Νοε-2025 07:50
Συνεχίζεται η πτώση στα ηλεκτρικά - Απογειώνονται τα plug-in υβριδικά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Του Στάθη Βασιλόπουλου
Τονωτική "ένεση" και τον Οκτώβριο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με τις πωλήσεις να αυξάνονται 11,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Πιο συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 10.768 νέα αυτοκίνητα, έναντι 9.670 οχημάτων που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Στους πρώτους δέκα μήνες της χρονιάς ταξινομήθηκαν 123.000 νέα αυτοκίνητα, αυξημένα σε σχέση με τα 117.705 της ίδιας περσινής περιόδου. Ο Οκτώβριος ήταν ο όγδοος μήνας του 2025 με τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων να ξεπερνούν τις 10.000. Την πρωτιά για το 2025 κρατά ο Μάιος, με 15.670 αυτοκίνητα να "φορούν" ελληνικές πινακίδες και να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Η εικόνα της αγοράς διαμορφώνεται ως εξής: Tα υβριδικά αυτοκίνητα υπερβαίνουν πλέον κατά πολύ τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) δείχνουν επιβράδυνση, σε αντίθεση με τα plug-in υβριδικά (PHEV) που συνεχίζουν να ενισχύονται.
Ο Οκτώβριος ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα παρουσίασαν κάμψη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τις 803 μονάδες, καταγράφοντας πτώση 12,5%. Πάντως το δεκάμηνο Ιανουάριος – Οκτώβριος 2025 είχαν ταξινομηθεί 6.957 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, έναντι 6.520 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, που αντιστοιχεί σε αύξηση 6,7%. Οι υψηλές τιμές αγοράς παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό που έχει δημιουργήσει η είσοδος κινεζικών εταιρειών, καθώς και οι ανησυχίες που υπάρχουν για τη μεταπωλητική αξία των ηλεκτρικών οχημάτων, εξακολουθούν να αποτελούν βασικά εμπόδια για την ταχύτερη ανάπτυξη του κλάδου, μολονότι το δίκτυο φόρτισης πυκνώνει. Επιπλέον, η δραστική μείωση της επιδότησης του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" – από 9.000 σε 3.000 ευρώ – έχει αποδυναμώσει σημαντικά τον ρυθμό ανόδου της αγοράς.
Ο μεγάλος "πρωταγωνιστής" ήταν και πάλι τα plug-in υβριδικά (PHEV), οι ταξινομήσεις των οποίων κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο κατά 75,1% (1.313 μονάδες). Τα plug-in υβριδικά προσφέρουν οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, εξοικονομώντας καύσιμα, ενώ ο θερμικός κινητήρας επιτρέπει άνετα μεγάλα ταξίδια χωρίς άγχος για φόρτιση.
Συνολικά από την αρχή της χρονιάς έως και τον Οκτώβριο έχουν ταξινομηθεί 9.256 PHEV έναντι 8.613 πέρσι την ίδια περίοδο (+35,9%). Κατά το δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου, οι συνολικές ταξινομήσεις BEV και PHEV έφτασαν τις 16.213, καταγράφοντας αύξηση 21,6%.
Κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων παραμένουν τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο πάνω από το 50% των νέων ταξινομήσεων.
Η κατανομή ανά καύσιμο τον Οκτώβριο:
- Υβριδικά (HEV) 52,4%
- Βενζίνη 21,4%
- Plug in Υβριδικά (PHEV) 12,2%
- Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 7,4%
- Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,9%
- Πετρέλαιο 2,7%
Η… μόδα των SUV δεν δείχνει σημάδια κόπωσης με το μερίδιο τους να φτάνει στο 73,6% τον Οκτώβριο, +10,4 μονάδες σε σχέση με πέρσι. Σημαντικές αυξήσεις καταγράφουν τα B-SUV (+3,8 μονάδες) και τα C-SUV (+4,8), επιβεβαιώνοντας την προτίμηση των καταναλωτών για ψηλά αμαξώματα.