Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 29-Μαρ-2024 07:47

    Online ενημέρωση όλων των κόκκινων δανειοληπτών από τη Δευτέρα

    Online ενημέρωση όλων των κόκκινων δανειοληπτών από τη Δευτέρα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Βάσως Αγγελέτου

    Βγαίνει στον αέρα από την ερχόμενη Δευτέρα, 1η Απριλίου, η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα παρέχει σε όλους τους δανειολήπτες με μη εξυπηρετούμενα δάνεια πλήρη "ακτινογραφία" των οφειλών τους ανά πάσα στιγμή.

    Στη συνάντηση που είχαν εχθές στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, οι τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης της χώρας -DoValue, Cepal, Intrum και Qquant- παρουσίασαν αναλυτικά τις εφαρμογές τύπου "e-banking" τις οποίες ανέπτυξαν κατ’ απαίτηση του νόμου για το ιδιωτικό χρέος που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

    Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του Capital.gr, οι υλοποιήσεις των τεσσάρων servicers -οι οποίοι συγκεντρώνουν μερίδιο αγοράς στα συνολικά NPEs άνω του 90%- ικανοποίησαν πλήρως το ΥΠΕΘΟ και, ειδικότερα, τη Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. "Η συνάντηση πήγε πολύ καλά", επιβεβαίωσαν πηγές και των δύο πλευρών που μετείχαν στη συνάντηση.

    Το σημαντικό, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι ότι διαπιστώθηκε πως οι servicers είναι έτοιμοι να βγάλουν live την πλατφόρμα που θα δώσει λύση στα χρόνια προβλήματα διαφάνειας και ενημέρωσης που αντιμετώπιζαν τα προηγούμενα χρόνια οι κόκκινοι οφειλέτες. Προκειμένου να το πετύχουν αυτό, χρειάστηκε να επιστρατεύσουν σημαντικούς πόρους το προηγούμενο διάστημα, δεδομένου ότι πρόκειται για μια δαπανηρή εφαρμογή με σημαντικό κόστος σε χρήμα και χρόνο για τις εν λόγω εταιρείες.

    Η βροχή παραπόνων, όμως, εκ μέρους των δανειοληπτών στην Τράπεζα της Ελλάδος το προηγούμενο έτος, καθώς και το γεγονός ότι οι servicers εξακολουθούν να διαχειρίζονται μη εξυπηρετούμενα δάνεια ύψους 90 δισ. ευρώ κινητοποίησε το ΥΠΕΘΟ προκειμένου να θεσπίσει την υποχρέωση online ενημέρωσης των οφειλετών που συναλλάσσονται με τις εταιρείες διαχείρισης.

    Είτε με τους κωδικούς του taxisnet (που παρέχονται μέσω του gov.gr) είτε με κωδικούς που θα λαμβάνουν από τον servicer (όπως συμβαίνει με τις τράπεζες), οι οφειλέτες θα συνδέονται στον λογαριασμό τους στην πλατφόρμα ώστε να λαμβάνουν πλήρη εικόνα τις οφειλής τους. Συγκεκριμένα, θα ενημερώνονται σχετικά με το κεφάλαιο, τους τόκους, τις προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο. 

    Επιπλέον, οι δανειολήπτες ενημερώνονται για την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

    Σύμφωνα με πηγές των servicers, υπάρχουν ακόμη κάποιες εκκρεμότητες οι οποίες αφορούν ειδικές περιπτώσεις, όπως τα δάνεια που έχουν ρυθμιστεί με αποφάσεις δικαστηρίου βάσει του νόμου Κατσέλη, οι οποιες όμως δεν ξεπερνούν το 5% του συνολικού χαρτοφυλακίου υπό διαχείριση δανείων.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ