Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 31-Ιουλ-2022 08:30

    Π. Δουφεξής: Έρχεται 10ετές όριο στην παραγραφή ασφαλιστικών χρεών επιχειρηματιών

    Π. Δουφεξής: Έρχεται 10ετές όριο στην παραγραφή ασφαλιστικών χρεών επιχειρηματιών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όφελος –στην πράξη– θα φέρει για 200.000 οφειλέτες ο εναρμονισμός του πάγιου αριθμού ρύθμισης προς τον e-EΦΚΑ με τον αντίστοιχο αριθμό δόσεων της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο διοικητής του ασφαλιστικού υπερ-φορέα, κ. Παναγιώτης Δουφεξής, σε αποκλειστική συνέντευξή του στο "Κεφάλαιο" και το Capital.gr.

    O ίδιος, σημειώνει, σε συνέχεια των πρόσφατων εξαγγελιών του πρωθυπουργού, κ. Κ. Μητσοτάκη, πως επίκειται νέο όριο 10 ετών στη διαδικασία παραγραφής των αξιώσεων του Φορέα προς επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες.

    Συνέντευξη στο Δημήτρη Κατσαγάνη

    Σε ποιο βαθμό έχει ολοκληρωθεί το πλάνο ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του e- ΕΦΚΑ τα τελευταία τρία χρόνια;

    Με 57 ενεργές ψηφιακές υπηρεσίες και πληθώρα νέων εφαρμογών στα "σκαριά", ο e-ΕΦΚΑ βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στους συναλλασσομένους του, οι οποίοι αποτελούν σχεδόν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Οι περίπου 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές των πολιτών που πραγματοποιούνται σε μηνιαία βάση, καθώς και τα 4 εκατομμύρια ηλεκτρονικά ραντεβού που έχουν κλειστεί τα τελευταία δύο χρόνια, αποδεικνύουν την αναβάθμιση που έχει επιτευχθεί στην εξυπηρέτησή τους.

    Ενδεικτικά αναφέρω το "Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας", που παρέχει τη δυνατότητα της προσωποποιημένης πληροφόρησης στον υποψήφιο συνταξιούχο. Μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης σε "πραγματικό χρόνο" μεταξύ των πολιτών και του ΕΦΚΑ, που παρέχει τη δυνατότητα της αποστολής μηνυμάτων και της διαβίβασης εγγράφων.

    Ακόμα μία σημαντική υπηρεσία είναι το myefkalive, μέσω της οποίας εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση οι πολίτες απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.

    Δραστικά μειώνεται, όμως, η ταλαιπωρία στα ΚΕΠΑ για τους αναπήρους, καθώς από το φθινόπωρο όλες οι διαδικασίες πιστοποίησης αναπηρίας –πλην της ιατρικής εξέτασης– θα γίνονται ψηφιακά και θα προσέρχονται στα ΚΕΠΑ αποκλειστικά και μόνον μία φορά για να εξεταστούν από τις υγειονομικές επιτροπές.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται, όμως, και ένα σπουδαίο project που αφορά την ψηφιοποίηση των έγχαρτων αρχείων, που θα συμβάλει στη γρήγορη απονομή των συντάξεων και κάθε άλλου ασφαλιστικού αιτήματος, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Βέβαια, παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού, δεν επαναπαυόμαστε, καθώς στόχος μας παραμένει η πλήρης ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    Πώς προχωρά η εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων αιτήσεων κύριας σύνταξης βάσει της κυβερνητικής δέσμευσης για εκμηδενισμό τους έως τέλη Αυγούστου;

    Αρχικά θα σας πω ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στο να κερδίσουμε το στοίχημα του μηδενισμού των εκκρεμοτήτων στις ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις, που από πολλούς θεωρούνταν "χαμένη υπόθεση". Σήμερα ο περιορισμός του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων συντάξεων είναι πράγματι εντυπωσιακός. Να σημειώσω ότι μηδενίστηκαν οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις (πλην διεθνών και ανελαστικών) για τα έτη 2016, 2017 και 2018, κατά το 2021 εκδόθηκε το 80,6% των αιτήσεων συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχουμε νέο ρεκόρ με την έκδοση 138.946 νέων αποφάσεων. Αυτά είναι τα απτά αποτελέσματα ενός πλέγματος δράσεων που περιλαμβάνει νομοθετικές και ψηφιακές παρεμβάσεις και καλύτερη οργάνωση.

    Πώς θα μειωθεί το στοκ των αιτήσεων για επικουρικές συντάξεις;

    Από το φθινόπωρο το βάρος θα πέσει στην απονομή των ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων, καθώς θα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του στοκ των κύριων συντάξεων έως το τέλος του καλοκαιριού, που αποτελεί και προϋπόθεση για την έκδοση της επικουρικής σύνταξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πολλοί από τους εισηγητές μας θα αποδεσμευθούν για να ασχοληθούν πλέον αποκλειστικά με τις επικουρικές συντάξεις. Σήμερα σε εκκρεμότητα βρίσκονται 94.000 ληξιπρόθεσμες επικουρικές. Για τις περισσότερες από αυτές έχει ήδη εκδοθεί η οριστική απόφαση για την καταβολή της κύριας σύνταξης. Επιπλέον, όπως και στις κύριες συντάξεις, θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία fast track.

    Από τις αρχές του χρόνου παρατηρείται μείωση των ενεργών ρυθμίσεων. Πώς θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση το φαινόμενο αυτό;

    Σε αυτό απάντησε από βήματος Βουλής στις 6 Ιουλίου ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος προανήγγειλε τον διπλασιασμό των δόσεων σε 24 για ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών και τον εξορθολογισμό στη διαδικασία παραγραφής. Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για:

    - Τον εναρμονισμό του πάγιου αριθμού ρύθμισης των οφειλών προς τον e-ΕΦΚΑ με τον αντίστοιχο αριθμό δόσεων της ΑΑΔΕ, προς όφελος –στην πράξη– 200.000 οφειλετών μας.

    - Το νέο όριο των 10 ετών στη διαδικασία παραγραφής των αξιώσεων του Φορέα προς επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες.

    Πότε θα προχωρήσει η εκκαθάριση των εισφορών των παράλληλα απασχολουμένων και των αμειβομένων με απόδειξη δαπάνης;

    Η διαδικασία εκκαθάρισης των εισφορών των δύο αυτών κατηγοριών θα λάβει χώρα εντός φθινοπώρου. Για μεγάλο μέρος των ασφαλισμένων δεν θα προκύψει η υποχρέωση καταβολής κάποιας διαφοράς στον e-ΕΦΚΑ που θα τους επιβαρύνει οικονομικά, αλλά και για όσους προκύψει θα δοθεί η δυνατότητα καταβολής σε πολλές δόσεις.

    Πώς προχωρά η εφαρμογή του νέου συστήματος πρόσληψης στελεχών (γενικών διευθυντών, διευθυντών) και από τον ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα;

    Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να υπογραφεί η προκήρυξη με την οποία θα κληθούν οι υποψήφιοι να υποβάλουν αιτήσεις για τις προκηρυσσόμενες θέσεις. Μέσα στο 2023 θα ξεκινήσει η κρίση-επιλογή των νέων γενικών διευθυντών και διευθυντών. Είναι απαραίτητο να απευθυνόμαστε και σε στελέχη του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικότητα τα συσσωρευμένα προβλήματα στον Οργανισμό.

    Έπειτα από 12 μήνες στο τιμόνι του Φορέα, ποιες θεωρείτε ότι ήταν οι πιο σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;

    Όταν ανέλαβα τη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ πολλοί με προειδοποίησαν ότι θα καθίσω σε "ηλεκτρική καρέκλα". Ο Οργανισμός διατηρούσε μια θλιβερή πρωτιά στα παράπονα στον Συνήγορο του Πολίτη. To "σπασμένο"/κατεβασμένο τηλέφωνο ήταν από τις πρώτες κακές πρακτικές, τις οποίες αντιμετωπίσαμε ριζικά με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, θέτοντας σε λειτουργία το 1555, το οποίο μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες λειτουργίας έχει απαντήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις.

    Το μεγάλο πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων, για το οποίο σας μίλησα προηγουμένως, βαίνει σε οριστική λύση, λόγω και των εξαιρετικών προσπαθειών των εργαζομένων στον Φορέα, πολλοί εκ των οποίων βραβεύτηκαν πρόσφατα σε ειδική τελετή. Λαμπρό παράδειγμα ενός τέτοιου αξιόλογου δημόσιου λειτουργού ήταν και ο αείμνηστος Κώστας Κούρκουλος, τ. διευθυντής του ΕΦΚΑ Πατησίων.

    Με συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και άμεση ανταπόκριση στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες τους, ο e-ΕΦΚΑ σήμερα ασκεί "κοινωνική πολιτική στην πράξη". 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ