Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Νοε-2021 14:33

    "Αγκάθι" για την ελληνική κρουαζιέρα οι ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές

    "Αγκάθι" για την ελληνική κρουαζιέρα οι ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Έτος σημαντικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη χώρα μας θα είναι το 2022, σύμφωνα με εκτιμήσεις ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, με ώθηση από τα σημάδια ανάκαμψης που έγιναν ορατά τη φετινή τουριστική περίοδο.

    "Τα πλοία που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα το 2021 αντιστοιχούν περίπου στο 50% των πλοίων που δραστηριοποιήθηκαν στην παγκόσμια κρουαζιέρα" τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), καπ. Γιώργος Κουμπενάς, στο πλαίσιο του συνεδρίου "Ελληνικός Τουρισμός, μια Εθνική Υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές". 

    Ο ίδιος απέδωσε τη φετινή επιτυχημένη, δεδομένων και των δυσκολιών, πορεία του κλάδου στις στοχευμένες και άμεσες ενέργειες της κυβέρνησης για τη δημιουργία συνθηκών ασφαλών μετακινήσεων.

    "Είμαστε σε θέση να επωφεληθούμε από αυτό το momentum και να δούμε περαιτέρω ανάπτυξη το 2022" σημείωσε ο κ. Κουμπενάς.

    Τα "αγκάθια"

    Ωστόσο, όπως είπε, βασική προϋπόθεση για την ανάληψη πρωταγωνιστικού ρόλου των ελληνικών προορισμών στην παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι η αναβάθμιση των υποδομών.

    Όπως εξήγησε, εντοπίζονται αδυναμίες που αφορούν είτε τις ανεπαρκείς υποδομές για την υποδοχή των πλοίων και την εξυπηρέτηση των επιβατών είτε το κατακερματισμένο λιμενικό σύστημα με τις διάφορες μορφές διοίκησης των λιμανιών. "Το λιμάνι πρέπει να έχει τις ίδιες υποδομές με ένα αεροδρόμιο, κάτι που δε συμβαίνει" σημείωσε ο κ. Κουμπενάς.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΚΦΝ, σήμερα τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να προσεγγίσουν περίπου 47-50 ελληνικά λιμάνια, εκ των οποίων ελάχιστα έχουν τις αναγκαίες υποδομές για να εισπράξουν τα μέγιστα οφέλη από την κρουαζιέρα.

    Τέλος, ο κ. Κουμπενάς εστίασε στην ανάγκη προσέλκυσης επενδύσεων, αλλά και στην προώθηση ρυθμίσεων στο νομοθετικό καθεστώς που αφορά, μεταξύ άλλων, βίζες εισόδου επιβατών.

    Πρωταγωνιστεί η Θεσσαλονίκη

    Στην ίδια συζήτηση συμμετείχε και ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Λιάγκος, ο οποίος μίλησε για τις προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα.

    Το 2021, όπως είπε, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατέγραψε 17 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, ενώ μέχρι τώρα έχουν επιβεβαιωθεί 49 αφίξεις για το 2022. 

    Μάλιστα, το 50-60% των πλοίων που προσέγγισαν φέτος το λιμάνι, το αξιοποίησαν ως home port, με πληρότητες έως και 80%. "Στο homeporting, ο επιβάτης θα ξοδέψει περίπου τέσσερις φορές περισσότερα απ’ ότι ο transit επιβάτης, με πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία" είπε ο κ. Λιάγκος.

    Τέλος, ο επικεφαλής του ΟΛΘ έκανε λόγο για "τουριστικό boom" το 2022 σε διεθνές επίπεδο, σημειώνοντας ότι ο τουρισμός του μέλλοντος θα έχει ψηφιακά και "πράσινα" χαρακτηριστικά, ενώ θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον παράγοντα ασφάλεια.

    Διαβάστε επίσης:

    Έρχονται ελληνοτουρκικά τουριστικά πακέτα στην κρουαζιέρα

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ