Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Οκτ-2011 09:23

    Κυβερνητική "επίθεση φιλίας" σε Γάλλους επενδυτές

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με ένα συντονισμένο άνοιγμα προς όλες τις κατευθύνσεις η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει στο παιχνίδι των αποκρατικοποιήσεων, εκτός των γερμανικών, και τους μεγάλους γαλλικούς ομίλους. Μέσα σε διάστημα δύο ημερών ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης συναντήθηκε με εκπροσώπους δέκα μεγάλων γαλλικών επιχειρήσεων στο Παρίσι, ενώ ο επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Κώστας Μητρόπουλος παρουσίασε σε στελέχη των Vinci, Alstom, Paris Mutuel Urbain (PMU) και SNCF το πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

    Οι Γάλλοι έχουν καταρχήν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για μια σειρά προς πώληση κρατικών συμμετοχών και περιουσιακών στοιχείων, κάτι που μένει βέβαια να αποδειχθεί στην πράξη καθώς όλα θα εξαρτηθούν από τους όρους των σχετικών διαγωνισμών. Για παράδειγμα, η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF μπορεί να συνεχίζει να ενημερώνεται για τον ΟΣΕ, πλην το εγχείρημα πώλησης του Οργανισμού παραμένει καθηλωμένο εδώ και μήνες, χωρίς ορατά σημάδια προόδου.

    Δεν συμβαίνει το ίδιο, ωστόσο, για σειρά άλλων εταιρειών και συμμετοχών όπως η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ, ο ΟΔΙΕ, το Ελευθέριος Βενιζέλος και ορισμένα περιφερειακά αεροδρόμια. Στα νερά το οικονομικό επιτελείο ευελπιστεί ότι το δεδηλωμένο γαλλικό ενδιαφέρον θα μετουσιωθεί σε πράξη. Στην εταιρεία της Θεσσαλονίκης η Suez ήδη κατέχει ποσοστό 5% του μετοχικού κεφαλαίου και εκδήλωσε επίσημα το ενδιαφέρον της στον ακυρωθέντα διαγωνισμό του 2009, όπου είχε κατέλθει σε συνεργασία με τον όμιλο Ελλάκτωρ.

    Σύμφωνα με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, όπως περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, στόχος της κυβέρνησης είναι η πώληση του 27% από 61% που ελέγχει στην ΕΥΔΑΠ και του 40% από το 74% που κατέχει στην ΕΥΑΘ. Η διάθεση του ποσοστού του Δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ είναι προγραμματισμένη για το α’ εξάμηνο του 2012, ενώ και για την εταιρεία της Θεσσαλονίκης η αποκρατικοποίηση μετατέθηκε επίσης για του χρόνου, χωρίς ακόμη να έχει αποφασιστεί εάν η πώληση θα γίνει μέσω Χ.Α ή όχι.

    Αεροδρόμια

    Ενδιαφέρον για το Ελ. Βενιζέλος προέκυψε και από τη Vinci. Ο γνωστός στην Ελλάδα όμιλος διερευνά την απόκτηση της Hochtief Airport GmbΗ, η οποία συμμετέχει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με ποσοστό 40%. Η θυγατρική της Vinci Consessions διαχειρίζεται 10 αεροδρόμια σε Γαλλία και άλλες χώρες, ωστόσο η προσπάθεια για το Βενιζέλος προσκρούει στο ισχυρό ενδιαφέρον της κινεζικής ΗΝΑ Airport Co. Η Vinci δεν φαίνεται να αποκλείει την επιλογή διαχείρισης και των περιφερειακών αεροδρομίων που μπορούν να λειτουργήσουν με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, αλλά και αυτοκινητοδρόμων όπως η Εγνατία.

    Φαβορί για τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) παραμένει η Paris Mutuel Urbain (PMU), ένας εκ των μεγαλύτερων οργανισμών διεξαγωγής ιπποδρομιών στην Ευρώπη, τα στελέχη του οποίου ενημέρωσε ο επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν και με την Alstom, η οποία ενδιαφέρεται για τον μηχανολογικό εξοπλισμό σε Μετρό και ΟΣΕ, αλλά και για τη διαχείριση έργων υποδομής. Σημειωτέον πως προ ημερών η κοινοπραξία των J&P Άβαξ - Ghella SPA - Alstom Transport μειοδότησαν για το έργο επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, αρχικού προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ.

    Ν. Χρυσικόπουλος

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ