Συνεχης ενημερωση
Την 1η Ιουλίου, οπότε αναμένεται ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππας να συναντηθεί με τον Γάλλο ομόλογό του Ντομινίκ Μπισερό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εγκαινιάζεται ο γύρος των γαλλικών διερευνητικών επαφών για την πώληση των «πακέτων» των ελληνικών εταιρειών υποδομών.
Πέραν της θυγατρικής του ΟΣΕ στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, στη «λίστα» των Γάλλων βρίσκονται και οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ελληνικές εταιρείες, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
Οι Γάλλοι έχουν μεριμνήσει να εγκατασταθούν «από νωρίς» στην Ελλάδα, ώστε σήμερα να βρίσκονται σε μεγαλύτερη ετοιμότητα (συγκριτικά με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές) για να διεκδικήσουν το 10% και 23% των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, αντιστοίχως.
Μάλιστα, μετά και το ανοιχτό παράθυρο που άφησε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για παραχώρηση του μάνατζμεντ των δύο ελληνικών εταιρειών – φιλέτων, οι υποψήφιοι μνηστήρες διαθέτουν περισσότερα κίνητρα. Και αυτό διότι η απόκτηση ποσοστού εταιρείας, χωρίς το μάνατζμεντ, σε μία χώρα που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, όπως η Ελλάδα, ενισχύει σημαντικά το ρίσκο για τον επενδυτή και κατά συνέπεια συρρικνώνει το ενδιαφέρον.
Οι Γάλλοι μνηστήρες
Έτσι ισχυρό «παρών» στις αποκρατικοποιήσεις αναμένεται να δώσουν οι γαλλικοί κολοσσοί Veolia Environnement και Suez Environnement, το νούμερο «ένα» και «δύο» της παγκόσμιας αγοράς διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριμμάτων.
Η πρώτη έχει υπογράψει με τον όμιλο MIG στρατηγική συμφωνία για την πραγματοποίηση επενδύσεων – μαμούθ στον τομέα του περιβάλλοντος, ενώ η GDF Suez, κατόπιν συμφωνίας που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2008, συνεργάζεται με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα της ενέργειας.
Αλλά και η θυγατρική της Suez Environnement συνεργάζεται από κοινού στον τομέα της διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Ελλάδα με την Intrakat.
Ας σημειωθεί ότι οι επικεφαλής του ομίλου Ελλάκτωρ ανέφεραν στην πρόσφατη γενική συνέλευση ότι θα συμμετάσχουν στις ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς των υποδομών. Πέρυσι πάντως, στο πλαίσιο της πώλησης του 23% της ΕΥΑΘ, ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος είχε συμμετάσχει σε κοινοπραξία με τη Suez Environnement για την διεκδίκησή του.
Όσον αφορά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, προς στιγμήν παραμένει άγνωστο, εάν η γαλλική SNCF ενδιαφέρεται σοβαρά για την απόκτηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μίας εταιρείας με συσσωρευμένο έλλειμμα άνω των 600 εκατ. ευρώ, υπεράριθμο προσωπικό και χαμηλές προοπτικές ανάπτυξης και κερδοφορίας.
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων είχε υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας, προϋπολογισμού 210 χιλιάδων ευρώ, η οποία έληξε τον περασμένο Ιανουάριο. Κι ενώ η συγκεκριμένη συμφωνία είχε υπογραφεί στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας – Γαλλίας σε θέματα σιδηροδρόμων, η SNCF έχει αποκτήσει εκ των πραγμάτων το προβάδισμα, καθώς διαθέτει εκ των έσω εικόνα για τον ΟΣΕ.
Πέραν της θυγατρικής του ΟΣΕ στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, στη «λίστα» των Γάλλων βρίσκονται και οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ελληνικές εταιρείες, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.
Οι Γάλλοι έχουν μεριμνήσει να εγκατασταθούν «από νωρίς» στην Ελλάδα, ώστε σήμερα να βρίσκονται σε μεγαλύτερη ετοιμότητα (συγκριτικά με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές) για να διεκδικήσουν το 10% και 23% των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, αντιστοίχως.
Μάλιστα, μετά και το ανοιχτό παράθυρο που άφησε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για παραχώρηση του μάνατζμεντ των δύο ελληνικών εταιρειών – φιλέτων, οι υποψήφιοι μνηστήρες διαθέτουν περισσότερα κίνητρα. Και αυτό διότι η απόκτηση ποσοστού εταιρείας, χωρίς το μάνατζμεντ, σε μία χώρα που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, όπως η Ελλάδα, ενισχύει σημαντικά το ρίσκο για τον επενδυτή και κατά συνέπεια συρρικνώνει το ενδιαφέρον.
Οι Γάλλοι μνηστήρες
Έτσι ισχυρό «παρών» στις αποκρατικοποιήσεις αναμένεται να δώσουν οι γαλλικοί κολοσσοί Veolia Environnement και Suez Environnement, το νούμερο «ένα» και «δύο» της παγκόσμιας αγοράς διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριμμάτων.
Η πρώτη έχει υπογράψει με τον όμιλο MIG στρατηγική συμφωνία για την πραγματοποίηση επενδύσεων – μαμούθ στον τομέα του περιβάλλοντος, ενώ η GDF Suez, κατόπιν συμφωνίας που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2008, συνεργάζεται με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα της ενέργειας.
Αλλά και η θυγατρική της Suez Environnement συνεργάζεται από κοινού στον τομέα της διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Ελλάδα με την Intrakat.
Ας σημειωθεί ότι οι επικεφαλής του ομίλου Ελλάκτωρ ανέφεραν στην πρόσφατη γενική συνέλευση ότι θα συμμετάσχουν στις ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς των υποδομών. Πέρυσι πάντως, στο πλαίσιο της πώλησης του 23% της ΕΥΑΘ, ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος είχε συμμετάσχει σε κοινοπραξία με τη Suez Environnement για την διεκδίκησή του.
Όσον αφορά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, προς στιγμήν παραμένει άγνωστο, εάν η γαλλική SNCF ενδιαφέρεται σοβαρά για την απόκτηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μίας εταιρείας με συσσωρευμένο έλλειμμα άνω των 600 εκατ. ευρώ, υπεράριθμο προσωπικό και χαμηλές προοπτικές ανάπτυξης και κερδοφορίας.
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων είχε υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας, προϋπολογισμού 210 χιλιάδων ευρώ, η οποία έληξε τον περασμένο Ιανουάριο. Κι ενώ η συγκεκριμένη συμφωνία είχε υπογραφεί στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας – Γαλλίας σε θέματα σιδηροδρόμων, η SNCF έχει αποκτήσει εκ των πραγμάτων το προβάδισμα, καθώς διαθέτει εκ των έσω εικόνα για τον ΟΣΕ.
-
13/12 Επίσκεψη Κυρ. Μητσοτάκη σε σημείο διενέργειας αλκοτέστ στην Αττική
-
13/12 Αθ. Κοντογεώργης: Η σύγκλιση του κέντρου με την περιφέρεια είναι εθνικός στόχος
-
13/12 Συρία:Καταδικάζει την "τρομοκρατική" επίθεση που σκότωσε Αμερικανούς στρατιώτες στη Συρία
-
13/12 ΟΗΕ: Έξι κυανόκρανοι νεκροί σε επίθεση στο Σουδάν
-
13/12 Κ. Κυρανάκης: - Το καλοκαίρι του 2026 ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκης με 100% σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και σύστημα αυτόματης πέδησης
-
13/12 Ζ. Κωνσταντοπούλου:Έχω δώσει στη ζωή μου διαχρονικά πολλές μάχες για τα δικαιώματα για να αφήσω να κακοποιούν την αλήθεια
-
13/12 Τραμπ για την επίθεση του ΙΚ κατά Αμερικανών στη Συρία: Θα ανταποδώσουμε
-
13/12 Ισραήλ: Σκότωσε ανώτερο διοικητή της Χαμάς, έναν "από τους αρχιτέκτονες των επιθέσεων της 7ης Οκτωβρίου 2023"
-
13/12 Γαλλία- Κύπρος: Υπογράφουν συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης τη Δευτέρα
-
13/12 Έφοδος της ΕΛΑΣ στις φυλακές Κορυδαλλού- Εντοπίστηκαν 4 κινητά τηλέφωνα
-
Πώς η Eφορία θα διαγράψει χρέη 10 δισ. ευρώ στο τέλος του έτους
-
Τι έχει αλλάξει φέτος και γιατί μιλάμε για "υπεργρίπη": Ο ρόλος του νέου υποκλάδου Κ - Συναγερμός για την εορταστική περίοδο
-
Οι Έλληνες αυξάνουν τις καταθέσεις τους - H θετική επίπτωση για τις τράπεζες
-
Ουκρανική κρίση: Οι ευρωπαίοι πάτησαν το "πυρηνικό κουμπί"
-
Ξεκινά τον Ιανουάριο ο διάλογος για την νέα αύξηση του κατώτατου μισθού – Τα σενάρια που εξετάζονται
-
Κάτω από το 140% του ΑΕΠ το δημόσιο χρέος το 2026
-
Οι αμερικανικές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν πόσο δύσκολο είναι να διακόψουν τις σχέσεις τους με την Κίνα
-
Karma is a beach που λέει και η Τζάκρη
-
Οι μεταρρυθμίσεις που φέρνει ο προϋπολογισμός του 2026
-
Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει χώρα
-
Karma is a beach που λέει και η Τζάκρη (52)
-
Ουκρανική κρίση: Οι ευρωπαίοι πάτησαν το "πυρηνικό κουμπί" (43)
-
Τι συμβολίζει η εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup (25)
-
Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει χώρα (24)
-
Οι Έλληνες αυξάνουν τις καταθέσεις τους - H θετική επίπτωση για τις τράπεζες (17)
-
"Όχι" των αγροτών στη συνάντηση της Δευτέρας στο Μαξίμου – "Όχι σε κλειστούς δρόμους" απαντά η κυβέρνηση (11)
-
Φιλόδοξα πυρηνικά σχέδια της Τουρκίας: Θα κατασκευάσει 12 πυρηνικούς αντιδραστήρες μέχρι το 2050 (11)
-
Ρουμανία: Χιλιάδες διαδήλωσαν κατά της δικαστικής διαφθοράς (8)
-
Στη Γερμανία σήμερα ο Γουίτκοφ για συνομιλίες με Ζελένσκι και Ευρωπαίους ηγέτες (8)
-
Η Αλ. Σδούκου απαντά στο ΠΑΣΟΚ: Ο συλληφθείς κ. Χελετζάκης έχει διαγραφεί από τη ΝΔ (7)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ